Jump to content

Pert Kayıtlı Mazda RX-8 Alınır Mı?


shadowromeo
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Pert ne demek? Bence sorunun cevabı, bu forum başlığında konuşulan konunun da cevabıdır.

Gerçekten önemli bir konu.

Çoğu araç  EuroNCAP ten 5 yıldız alıyor ama kaza sonrası yapılan onarımlar sonucu acaba araç aynı tepkiyi verebilecek mi o önemli.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bakım zamanı satacağı arabaya çıkma ve başka arabaya ait ucuz parça takan bir toplum (araç toplayıp satan ve insanlıktan nasip almamış insanlar) içinde yaşıyoruz. Böyle bir ortamda yukardaki araçları nasıl topladıklarını düşünmek bile insanı kahrediyor. Pert kayıtlı araç alınır mı? evet alınır ama hayat bağlarından bir kaçının kopmuş olması lazım. Alırda satamam diye düşünmeyin bence, araca binerken son sözümü bu araç içinde mi söylerim diye düşünün.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence pert araba diye direk ön yargılı bakmamak lazım.

Her pert araba hurdaya dönmüş demek değildir veya her büyük kazalı araba pertte değildir aslında.

Özellikle 6-7 yaş üstü arabalarda orjinal tamir fiyatları çok yüksek olması nedeni ile sigorta firmaları aracı pert satıp üstüne para koyup tamirden ucuza getirerek kişiye para ödüyor.

Arabanın illa kullanılamaz halde olması gerekmiyor.

Kazalar bazı kronik sorunlara neden olabiliyor. Eğer böyle bir sorun yoksa iyi işçilik ve parça ile bence bakımsız bir arabadan daha güvenli olabilir.

Örneğin bir lantis ile çok büyük olmasına gerek yok önden 60km ile bir kaza yapsanız orjinal parçalar ile 10 bin lirayı bulan hasar olabilir(Orjinal bir tamponun bin lirayı geçtiğini düşünürsek).

Paranıza kıyıpta kasko yaptıdıysanız bu araba direk perte çıkar.

Oysa sanayide yaptırsanız veya mazda yerine çok kullanılan bir araba yani yan sanayisi çok olan bir araba olsa 3 bine halledebilirsiniz.

İyi bir ustanın elinden çıkarsa ve bakımlarını düzenli yaptırıyorsan bence bakımsız 15 yaşında bir lantisten iyi olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

pert ; isim Fransızca perte : Değersizleşme, zarar

Bu kelime bizde yanlış kullanılıyor demek... Çoğu şeyde olduğu gibi.

Örnek; şarküteri (charcuterie)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teknik anlamda teorik olarak bakarsak, yapılamayacak hiçbir otomobil yoktur. Eğer uygun ekipmanlarınız varsa, eğitimli ustalarınız varsa, her gerekli parçaya ulaşım imkanınız varsa, üreticiden metod desteği de alabiliyorsanız, yapılamayacak hiçbir şey yoktur.

Ancak Pert demek, tamir edilmesinin ticari olarak anlamsız olduğu otomobil demektir. Yani, tamir edilmesi ve fabrika tarafından kabul edilebilecek duruma veya insan hayatını koruma açısından kabul edilebilecek duruma getirilmesi için harcanması gerekecek parça ve işçilik bedelinin, mantık sınırını aştıgı durumlarda kullanılan tabirdir. Özetle, bu aracı yollarda emniyetle seyahat edecek duruma getirmenin bedelinin, aracın raiç bedelini aşması olayıdır.

Peki nasıl ve neden bizim ülkemizde sigorta bedelinin %50'si kadar onarım bedeli olan araçlar pert ediliyor?

Sigorta şirketleri niye örneğin 30 bin TL tamir bedeli ödemek yerine, 50 bin TL sigorta bedelini ödemeyi tercih ediyor?

Sigorta şirketlerinin pert ettiği araçlar, nasıl uygun fiyata onarılıp, yollara geri dönüyor?

Neden yollarda gördüğümüz bazı kazalarda aracın biri çok küçük hasar alırken, diğeri ikiye bölünüyor? veya akordiyon oluyor?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Biz 2008 yılında pert olmuş bir Ford Transit Connect koltuklu aracı deneysel anlamda satın aldık. Amacımız bu aracı eğitimlerde kullanmak, bu eğitimler esnasında uzman teknisyenlerle, tamamen orjinal parçalarla, en yüksek teknoloji modern ekipmanlarla ve doğru onarım metodlarıyla onarmak ve gerçekten onarımını yapmanın ticari olarak mantıklı olup, olmadığını da tesbit etmekti.

Sonuçta, aracı mükemmel hale getirdik, öyle ki o aracı o günden beri o projenin başında olan ve aracı onaran kişi keyifle kullanıyor. Ancak araca ödediğimiz alım bedeli + aldığımız orjinal yedek parça bedeli toplamı (ki enerji, isçilik vb hepsi bize ait olduğundan hesaplamadık bile) aynı aracın piyasada hasarsız olarak satılan 2.el fiyatını aştı...

Sigorta şirketleri araç için 30 bin onarım ödemek yerine, 50 bin bedelini ödemeyi tercih edebilir. Çünkü bu aracı hasarlı olarak 30 bine satabiliyorsa, cebinden toplamda 20 bin çıkmış olur, 30 bin onarım parası yerine...

Peki aracı onlardan alanlar, nasıl, hangi metodla, hangi parçalarla, hangi teknolojiyle bu araçları tekrar satıp, para kazanabilecek maliyetle onarabiliyorlar acaba? Biz yapamadık...

Yeni bir sektör oluşturularak hasarlı araçlar yeniden piyasaya sürülüyor... Sorduğun çoğu sorunun cevabı yine sende abi, aydınlat bizi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi anladım abi ve aklıma hemen şu örnek geldi... Piyasada kilosu 10-15 liraya sucuk var ve satılıyorsa, pert araçlarda bu şekilde tamir görüp satılmakta... Bu yüzden kaporta harici hasarlı araçlara çok fazla rağbet etmemek gerekli...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizde aslında kaporta olarak anılan bir bölümü yok aracın. Aracın üzerinde çeşitli görevlerde, çeşitli çeliklerin oluşturduğu tek, iki veya üç hacimli bir konstrüksiyon var ki, biz buna kısaca şasi diyoruz. Bir de bu şasi elemanlarının üzerini kaplayan dış elemanlr var ki, bunlara da panel diyoruz, halk arasında kaporta olarak tabir edilen...

Dış panellerde meydana gelen hiçbir hasarın ciddiyeti yoktur ve kozmetik hasar olarak adlandırılır. Milletimizdeki bu boya var mı? takıntısı kadar yersiz bir durum yoktur herhalde! Çünkü otoparktaki küçük bir hata ve hatta bir taş çarpması bile boyaya sebep olabilir. Ancak çarpışma sonucunda meydana gelen şasi hasarlarının önemi bambaşka. Bunların onarımlarının mutlaka modern metod ve teknolojiler ile yapılmasi, hem araçların ileride meydana gelebilecek başka kazalarda koruyuçu şasi direncini sürdürebilmesi hem de şasi üzerine monteli bazı elektronik donanımın doğru çalışmaya devam etmesi açısından çok önemlidir. Örneğin hava yastıklarının...

Şimdi anladım abi ve aklıma hemen şu örnek geldi... Piyasada kilosu 10-15 liraya sucuk var ve satılıyorsa, pert araçlarda bu şekilde tamir görüp satılmakta... Bu yüzden kaporta harici hasarlı araçlara çok fazla rağbet etmemek gerekli...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yani alınır araç, alınmaz araçdan çok, doğru onarılmış araç, yanlış onarılmış araç daha önemli...

Şimdi anladım abi ve aklıma hemen şu örnek geldi... Piyasada kilosu 10-15 liraya sucuk var ve satılıyorsa, pert araçlarda bu şekilde tamir görüp satılmakta... Bu yüzden kaporta harici hasarlı araçlara çok fazla rağbet etmemek gerekli...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yani alınır araç, alınmaz araçdan çok, doğru onarılmış araç, yanlış onarılmış araç daha önemli...

Anlattıklarından da anlaşılan doğru onarılmış aracın alınabilir sınırının üzerine çıkıyor olduğu..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

"Alıcısına şimdiden hayırlı olsun"

Hey dur bakalım, alıcısı çıkacak mı daha?

Bu tür araçları böyle satmak yerine çıkma parça olarak satmak daha çok kâr getirmez mi acaba ? Sonuçta az bulunan araçlar.

Ya da diyorum belki 2 araçtan bir araç yapılabilir :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sigorta şirketleri pert arabanın adam olacağını bilse tamirden sonra kasko yapar. kendileri satıyor ve kasko yapmıyorlar. Uygun şartlarda toplanamayacağı için kasko yapmıyorlarmış. Görüntü olarak araç aynı ama dinamik olarak fizik kuralları farklılık gösterir. Pert araçlar parça niyetine kullanılmalı.

Bu arada arkadaşlar bir konuda uyarmak isterim sizi, bu tarz araç satan firmalar araçları biraz toplayıp kazalı hali budur diyerek kandırıyorlar. Dikkat etmek lazım bu tarz insanlar için hayatınızın hiç bir önemi yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...