Jump to content

Mazda RX-8 üretimi durdu mu? Yerine ne geliyor?


Oscaryasa
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yani araçların Avrupa versiyonları Amerika veya diğer emisyon kuralları geçerli olmayan pazarlarınkinden çok daha az güç üretiyor öyle mi ?

Amerika Birleşik Devleti emisyon normlarına herkesten önce dikkat ediyordu.

zamanında Ferrari F40 sadece emisyon normlarına uymadığı için satılamadı Amerika' da.

aynı şey Çarpışma testleri için de geçerli. Amerikan standartları genelde birkaç adım daha yüksek oluyor dünyanın geri kalanından...hiç Amerikan üretimi bir Honda gördünüz mü bilmem...buradakilerle alakası pek yoktur.

üreticilerin üstündeki emisyon baskısı artarak devam ediyor. özellikle Çinlilerin Avrupa' ya akınlarını durduran en önemli 2 başlıktan biri olarak sayılabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şöyle birşey buldum ;

Whats also impressive is the fact that the 2010 Ferrari 599 GTO complies with the Euro 5 emissions standards as it covers 100 km on 17.5 litre of fuel and emits 411 grams of CO2 per Km.

http://www.carsession.com/car-news/2010-ferrari-599-gto.html

Anladığım kadarı ile burada önemli olan toplamda ne kadar CO2 çıkarttığı değil öyle olsa bu araçların yola çıkamaması lazım. Önemli olan yaktığı karşısından ne kadar CO2 çıkarttığı..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

EURO emisyon normları, üretilen her birim güç için motor tarafından salınabilecek azami kirletici madde düzeyini belirlemektedir. Üretici firmalar, araçlarının çıkardığı egzoz gazının EURO normlarına uygun olmasını sağlamak zorundadır.

http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/truck_home/home/trucks/actros/bluetec/legislation.html

bu eski bir site ancak esas mantığı açıklayan satırlar buldum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Burada kritik formül sanırım g/kWh .. Yani üretilen güce karşılık salınan miktar. Böyle olunca da aracın toplamda ne kadar emisyon yaptığı değil ürettiği güç karşısında ne kadar emisyon yaptığı önem kazanıyor ki bu da senin dediğin gibi verimliliğe giriyor.

Şimdi durumu daha net anladım teşekkürler ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Burada kritik formül sanırım g/kWh .. Yani üretilen güce karşılık salınan miktar. Böyle olunca da aracın toplamda ne kadar emisyon yaptığı değil ürettiği güç karşısında ne kadar emisyon yaptığı önem kazanıyor ki bu da senin dediğin gibi verimliliğe giriyor.

Şimdi durumu daha net anladım teşekkürler ;)

estağfurullah, rica ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...

Tam tesbit ettiğin gibi, Burak. AB'de çevre normları değerlendirmesi, sadece çevreye ne kadar CO2 salındığına göre değil. Aslında öyle olmalı ama AB çevreyi korurken, Avrupa ekonomisinin hızını da korumak ve Avrupa'da yaşama zevki faktörünü de devam ettirebilmeyi de istiyor. Bu sebeple tüm ciddi üreticiler elektrikli motor gibi daha çevreci teknolojilere sahip oluncaya kadar da, çevre koruma belli limitlerde mümkün olacak.

Motorların ne kadar çevreci olduğu ve güncel EU normlarına uyup, uymadığı ait oldukları motor sınıflarının ve araç gövde sınıflarının içerisinde değerlendiriliyor. Senin de tesbit ettiğin gibi, aksi takdirde Ferrari gibi markaların bir şansı kalmazdı. Burada RX-8 için şanssızlık 1.3 - 1.6 lt motor sınıfında ve light bir spor gövde içerisinde değerlendirilmesidir. Eğer aynı gücü 3.0 lt veya 3.5 lt motordan alsanız ve benzer tüketime sahip olsanız çok daha rahat ederdiniz EU normları açısından. Örneğin 3.7 lt, 277 bg Mazda CX-9'un tüketiminin RX-8'den ne farkı var? Ya da 3.6 lt 256 bg Subaru Tribeca'nın???

Bir de Mazda'nın şanssızlığı, Avrupa'da çoğunluğuyla halk tipi ekonomik arabalar satan bir marka olması. Çünkü Avrupa pazarlarında aynı Çevre/verimlilik hesabı ile tüm filoyu sorguluyorlar. Yani sadece sattığın tek modelin çevre normuna uygunluğu değil önemli olan. Satış iznine devam edebilmen için tüm satışını (1 yılda) yaptığın filonun da belli emisyon kriterlerini karşılaması lazım. Örneğin Subaru WRX modelini ve bazı ülkelerde STI modelini diğer modelleri satmaya devam edebilmek için, yani ortalamasını düşürmek için pazardan çekti. Dizel otomobillerde zarar ettikleri halde AB'de sadece ortalamaları düşürmek için devam ediyorlar satışlara...

Karışık işler! Mass production yapan Mazda gibi markaların halkın elinin uzanabileceği spor arabalar yapmasına engel olan bir durum. İnsanlara diyorlar ki, ya spor araba kasasında 1.6 110 bg motora bin, ya çok zengin ol Ferrari al, ya da spor araba eksozundan dizel dumanı tüttür ve 4.000 devri geçeme!!!!

Burada kritik formül sanırım g/kWh .. Yani üretilen güce karşılık salınan miktar. Böyle olunca da aracın toplamda ne kadar emisyon yaptığı değil ürettiği güç karşısında ne kadar emisyon yaptığı önem kazanıyor ki bu da senin dediğin gibi verimliliğe giriyor.

Şimdi durumu daha net anladım teşekkürler ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

RX-8' deki gibi Wankel' ler Avrupa' da 1.3 olarak değerlendirilmiyor...

misal RX-8 Avrupa' da 2.6lt olarak geçer...vergi sistemlerinden emisyonlara kadar....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

'Latest-generation rotor technology takes the form of two triangular rotors working within a combustion chamber, each displacing 654cc. That’s a mere 1308cc in real money, leaving a power-to-weight ratio of 174bhp per tonne.'

Yukarıdaki alıntı İngilizlerin meşhur dergisi Autocar'dan. Vergi sistemlerinde nasıl kayıtlı bilmiyorum ama uzman dergilerin, hükümet ile farklı değerlendireceğini sanmıyorum. Üstelik biz ülke olarak Avrupa'ya bağlıyız. Eğer Avrupa'da bu motor 2.6 olarak kaydedilseydi, bizimkiler asla 1.3 kayda izin vermezdi diye düşünüyorum. Sonuçta otomobil üzerinden alınan vergilerle yaşıyor devlet!

RX-8' deki gibi Wankel' ler Avrupa' da 1.3 olarak değerlendirilmiyor...

misal RX-8 Avrupa' da 2.6lt olarak geçer...vergi sistemlerinden emisyonlara kadar....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

'Latest-generation rotor technology takes the form of two triangular rotors working within a combustion chamber, each displacing 654cc. That’s a mere 1308cc in real money, leaving a power-to-weight ratio of 174bhp per tonne.'

Yukarıdaki alıntı İngilizlerin meşhur dergisi Autocar'dan. Vergi sistemlerinde nasıl kayıtlı bilmiyorum ama uzman dergilerin, hükümet ile farklı değerlendireceğini sanmıyorum. Üstelik biz ülke olarak Avrupa'ya bağlıyız. Eğer Avrupa'da bu motor 2.6 olarak kaydedilseydi, bizimkiler asla 1.3 kayda izin vermezdi diye düşünüyorum. Sonuçta otomobil üzerinden alınan vergilerle yaşıyor devlet!

Wankel motorlar bir iş zamanıda 1 iş yapar...sıralı motorlar ise yarım iş...

o sebeple 2.6 olarak sayılıp vergi ödüyorlar.

vergileri otomobil dergileri ve/veya benzeri gayri ciddi kurumlar almıyor.

VCA ne derse o olur Avrupada...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim yazımda vergileri dergiler alıyor diye bir bölüm gördün mü??? Ayrıca, Autocar dergisi senin kendilerini 'gayri ciddi bir kurum' olarak görmene üzüleceklerdir. Sonuçta Türkiye'de de yayında olan bir dergi.

'o sebeple 2.6 olarak sayılıp vergi ödüyorlar'

Avrupa'da motor hacmine göre mi alınıyor vergiler????? Yoksa aracın güncel fiyatı (sigorta reasürans birliği tarafından yayınlanan tabi ki) emisyon değeri çarpanıyla çarpılarak mı bulunuyor? Avrupa'da motor hacmi ile vergi ödenmediği için, ne alırken ne kullanırken, CX-5'in en çok satan versiyonunun 2.2 dizel olması bekleniyor. Türkiye'de mümkün mü?

Wankel motorlar bir iş zamanıda 1 iş yapar...sıralı motorlar ise yarım iş...

o sebeple 2.6 olarak sayılıp vergi ödüyorlar.

vergileri otomobil dergileri ve/veya benzeri gayri ciddi kurumlar almıyor.

VCA ne derse o olur Avrupada...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...