Jump to content

2. Nesil Mazda3 Aracımda Çekiş Problemi Yaşıyorum


solgac
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Nedir bu magnezyum çılgınlığı yaf !! geçen abimin cliosunu açtık ustamla, komple motor bakımı için, bloğu rektefiyeciye götürdük adam gömlek geçecek dedi nasıl olur dedim bunların bloğu yumuşak 0.25 açtığımız zaman yine yağ yakıyor dedi! gömlek geçirip std piston aldık. işin aslını internette araştırınca doğru olduğunu gördüm yine bu magnezyum alaşım saçması! bizim araçlarımız kaç sene olmuş kaçbin km yapmışız en ufak bir sıkıntı yok. blok dediğin sert çelikten olur yerinden kalkmaz, nedir bu magnezyuma olan ilgi, motor iki dakika önce ısınıp az yakacak diye kaliteden nasıl bir ödündür bu? anlamak gerçekten güç. magnezyum subapı da şimdi @berkobal kardeşten -paylaşım için teşekkürler- duydum var mı bu işin aslını bilen?

teşekkürler

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazdanın ağırlığı azaltmak için uyguladığı gram stratejisi ile subaplarda magnezyum alaşım kullanarak daha hafif ve güçlü subaplar yapmışlar ama bu arkadaşlar lpg ile anlaşamıyorlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar subapları değiştirmeden önce lpg kitine el atmayı düşünüyorum araç üstünde milano lpg kiti var ancak hangi lpg ustası lpgkitine baktı ise bunu çok kötü monte edildiğini söylediler zaten 25000 km lpg kullanımı sonrası  subapların hasar görmesi bunu doğruluyor gibi ... sizce ne yapmalıyım üstündeki kiti komple söküp farklı bi marka mı takayım (bu seçenek biraz gereksiz ve masraflı gibi ) yoksa lpg sistemini işin ehli bi ustaya kontrol ettirip eksik hataları giderebilirmiyiz ? 

ayrıca ankarada subap değişimini ve lpg sistemini gözden geçirebilecek yerler konusunda bilgi verirseniz çok sevinirim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi böyle söylemeniz rahatlattı biraz beni çünkü 25,000 km de sübob probleminin ortaya çıkması gerçekten kötü demekki cidden problemin ortaya çıkması yanlış montaj, ben izmir 2a mühendisliğin yerinde yaptırdım montajı brc kit var ve yapılan işçiliğe güveniyorum, elbetteki üstündeki lpg değiştirip eğer yapılıyorsa yeni daha iyi güven verici kişilerin yapması daha iyi olur tekrar aynı sorun bu kadar az km de başınıza gelmemesi için.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

üstündeki kiti değiştirmeden sistemi elden geçirerek montaj hatalarını düzeltebiliriz diye düşünüyorum ama konuya hakim arkadaşlar bilgilendirirse daha iyi olur milano çok iyi bimarka olmasada sırf milano diyede subaplar 25000 de ölmemesi lazım muhtemelen hatalı montaj vs den dolayı bu kadar erken ortaya çıktı bu sorun

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kötü işçilik büyük ihtimal. diğer markalarda da bu tip sorunlar ortaya çıkıyor.lpg de işçilik 1. sırada geliyor markadan önce..dediin gibi yap. komple bi elden geçir..kabloların yerlerini değiştirmek gerekebilir. götürdüğün yerde bilgisayara bağlayıp da baksınlar mutlaka..ben de daha önce jetta kullanıyordum çekişi jettaya göre çok çok iyi mazda 3ün bu arada ..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

magnezyum sübaplara zaralı olabileceği birçok yerde yazmasına rağmen Türk zihniyetiyle birşey olmaz diyip LPG taktırmak bile bile lades oluyor biraz da

Bu yorum bu foruma hiç yakışmayan bir yorum olmuş kanımca...

1- Magnezyum sübaplara LPG nin hangi şartlar altında, ne kadar zararlı olabileceği nerede yazıyor?

2- Mazda 3'lere (ya da magnezyum alaşımlı sübaplı motorlara) sadece Türkiye'de LPG uygulaması mı yapılıyor? (Ben cevabı da vereyim : Hayır)

3- Bile bile lades tam olarak ne demek? İsterseniz şu başlığı biraz inceleyebilirsiniz. İnsanlar neyi bilerek ne diyor fikriniz olabilir...

http://www.mazdaclubtr.com/23233/lpg-zararinin-maliyeti/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni kasalar çıkacağı zaman -2009 du galiba net hatırlamıyorum- birçok sitede yeni aracın özellikleri tanıtılıyordu o yazılardan birinde de mazdanın ağırlığı azaltmak için programa koyduğu gram stratejisi altında birçok parçada yenilenme olduğu alaşımlarının değiştirildiği fakat kuvvetlerinden ödün verilmediği yazıyordu. Bu hafifletme çalışmaları dahilinde motor parçalarının da yenilemeye uğradığı bunlardan birinin de magnezyum alaşımlı subaplar olduğu yazıyordu. Fakat bunların lpg sistemiyle sorunlar yaşayabileceği anlatılıyordu çok fazla detayını hatırlayamıyorum uzun bir zaman geçti üstünden ama aklımda kalan benim bu kısım olmuştu. Çünkü ülkemizde lpg artık alternatif yakıt olarak değil ana yakıt olarak kullanılıyor ama kimse de demiyor ki taktırdığınız yerin kapısından çıkınca motoru kucaklayacaksınız. Belki 100.000 km sonra hafif hafif etkilenmeler başlar belki daha erken belki de daha geç. Yurt dışında lpg dönüşümü yaptıranlar çok mu memnun yada daha hiç sorun yaşayan var mı yok mu bilemiyorum takip etmedim işin doğrusu ama takip ediyorsanız bilgilendirirseniz sevinirim. O başlığı zaten sürekli takip ediyorum aracım tüplü olmamasına rağmen bilgilenmek için. Bile bile lades derken de bu şekilde bir riskin olmasına rağmen lpg taktırmanın yaratacağı sorunları kabullenmek anlamına geliyor yeni modellerin motorları daha çok yeni lpg ile yol yapanların yorumlarını okuduktan sonra taktırma işlemini düşünebilirer diye yazmıştım benim yazımda bir art niyet yoktu size öyle geldiyse kusura bakmayın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

merhba aranıza yeni katıldım. 2011 mazda 3 touring benzinli aracımı yeni aldım.3 ay önce lpg taktırdım sorunsuz 2 bın km yaptım.dün uzun yola cıktım ve arabanın yokuş giderken gaza bastığım halde hızının düşütğünü gördüm 4 vites i denedım aynı devam etti 3 viteste sorun yoktu yanımda arabalar hızlı bır şekılde gecıyordu.(düz yolda gayet ii ama yokuşta sorunu var ki) nedeni sizce nedir şimdiden yorumlarınız için teşekürler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhba aranıza yeni katıldım. 2011 mazda 3 touring benzinli aracımı yeni aldım.3 ay önce lpg taktırdım sorunsuz 2 bın km yaptım.dün uzun yola cıktım ve arabanın yokuş giderken gaza bastığım halde hızının düşütğünü gördüm 4 vites i denedım aynı devam etti 3 viteste sorun yoktu yanımda arabalar hızlı bır şekılde gecıyordu.(düz yolda gayet ii ama yokuşta sorunu var ki) nedeni sizce nedir şimdiden yorumlarınız için teşekürler...

Daha önce forumdan okuduğum kadarıyla söylüyorum; Lpg gaz ayarından olabilir. Forumu takip etmenizde fayda var. İlgili bir üye yardımcı olmaya çalışacaktır. Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhba aranıza yeni katıldım. 2011 mazda 3 touring benzinli aracımı yeni aldım.3 ay önce lpg taktırdım sorunsuz 2 bın km yaptım.dün uzun yola cıktım ve arabanın yokuş giderken gaza bastığım halde hızının düşütğünü gördüm 4 vites i denedım aynı devam etti 3 viteste sorun yoktu yanımda arabalar hızlı bır şekılde gecıyordu.(düz yolda gayet ii ama yokuşta sorunu var ki) nedeni sizce nedir şimdiden yorumlarınız için teşekürler...

Aracınız hayırlı olsun. Benzinli kullanan arkadaşlarım daha net şeyler söyleyecektir ama şöyle bir durum mu sizin yaşadığınız ? Düz yolda sıkıntı yok bastın mı gaza ivmeleniyor ve gidiyor ama yokuşta bastığın halde hızı yükselmediği gibi yer yer hız kaybı bile yaşıyorsunuz ki gaz pedalı ayağınızın altında bitmiş olsa bile. Eğer böyleyse tamamen aracınızın motor gücü beygiriyle alakalı bir durum diye düşünüyorum. Ama aynı yeri aynı koşullarda daha önce yüksek vites ve hızlarda rahat gidiyordum ama şimdi artık gitmiyor diyorsan başka bir sıkıntı var. Benim önceki dizel aracım 95 beygir di ve bazı yokuşlarda gaz ayağımın altında bitse bile 130-140 lardan ta 80 km hızlara kadar düştüğünü bilirim çünkü motor gücü bu kadar gidemiyor ne yapsın :) Ama şimdiki 115 hp aynı yerleri kopartıp gidiyor maşallah :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzinde de aynı şeyi yapıyorsa, lpg ayarları ile ilgilidir... Benzinde de aynı problem varsa, (manuel vites ise) baskı balata kontrolünü yaptırman gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...