Jump to content

Mazda3 Otomatik Şanzıman Arızası


KOB28
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

M.E.G arkadaş yaşadığın sorunun aynısı bende de oldu.üç sefer servise gittim,üçüncü gidişimde bülten açacaklarını söyleyip ruhsat fotokopisini aldılar.Bende merak ediyorum yağ eklemek gerekirmi  diye.Servisten de ne arayan oldu ne soran.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 92
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • M.E.G

    17

  • metcev

    9

  • domestos

    15

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Abiler, ablalar, arkadaşlar,

Cenaze sebebiyle Erzurum-Ankara yolculuğumuzda biraz süratli bir yolculuk yaptık mecburen. Sürekli 150-160 ve üstü seyir halindeydim. Acelemiz olmasa kesinlikle hız yapmam, hız yapanı da sevmem" Domestos" abi :))

Bir kaç gün sonra Erzurum' da kışlık lastikleri taktırayım derken bir baktım aracın altı full yağ. Şanzımanın oraları sildim güzel temizledim falan nereden kaçırıyor derken bir baktık ki şanzıman yağı ölçüm çubuğunun olduğu borudan yağ atmış.

Aracı hemen servise götürdüm, bu modellerin şanzıman soğutucularının biraz küçük olduğunu ve aracı süratli kullandığınızda ısınan yağın şanzıman ölçüm çubuğunun bulunduğu borunun  ( adı neyse artık) üst kısmından attığını söylediler.

Böyle bir durumla karşılaşan var mı? Sürekli şanzıman yağını kontrol mü etmek lazım? Acil durumlarda ben bu aracı hızlı kullanamayacak mıyım? Çok saçma geliyor bana.

çok yüksek ihtimalle şanzuman yağı gereğinden fazla koyulduğu için fazlasını atmıştır. daha önce hiç değiştirme veya ekletme yaptınız mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abiler, ablalar, arkadaşlar,

Cenaze sebebiyle Erzurum-Ankara yolculuğumuzda biraz süratli bir yolculuk yaptık mecburen. Sürekli 150-160 ve üstü seyir halindeydim. Acelemiz olmasa kesinlikle hız yapmam, hız yapanı da sevmem" Domestos" abi :))

Bir kaç gün sonra Erzurum' da kışlık lastikleri taktırayım derken bir baktım aracın altı full yağ. Şanzımanın oraları sildim güzel temizledim falan nereden kaçırıyor derken bir baktık ki şanzıman yağı ölçüm çubuğunun olduğu borudan yağ atmış.

Aracı hemen servise götürdüm, bu modellerin şanzıman soğutucularının biraz küçük olduğunu ve aracı süratli kullandığınızda ısınan yağın şanzıman ölçüm çubuğunun bulunduğu borunun  ( adı neyse artık) üst kısmından attığını söylediler.

Böyle bir durumla karşılaşan var mı? Sürekli şanzıman yağını kontrol mü etmek lazım? Acil durumlarda ben bu aracı hızlı kullanamayacak mıyım? Çok saçma geliyor bana.

Başınız sağolsun canım kardeşim, Allah sabır selamet versin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abiler, ablalar, arkadaşlar,

Cenaze sebebiyle Erzurum-Ankara yolculuğumuzda biraz süratli bir yolculuk yaptık mecburen. Sürekli 150-160 ve üstü seyir halindeydim. Acelemiz olmasa kesinlikle hız yapmam, hız yapanı da sevmem" Domestos" abi :))

Bir kaç gün sonra Erzurum' da kışlık lastikleri taktırayım derken bir baktım aracın altı full yağ. Şanzımanın oraları sildim güzel temizledim falan nereden kaçırıyor derken bir baktık ki şanzıman yağı ölçüm çubuğunun olduğu borudan yağ atmış.

Aracı hemen servise götürdüm, bu modellerin şanzıman soğutucularının biraz küçük olduğunu ve aracı süratli kullandığınızda ısınan yağın şanzıman ölçüm çubuğunun bulunduğu borunun  ( adı neyse artık) üst kısmından attığını söylediler.

Böyle bir durumla karşılaşan var mı? Sürekli şanzıman yağını kontrol mü etmek lazım? Acil durumlarda ben bu aracı hızlı kullanamayacak mıyım? Çok saçma geliyor bana.

Bindiniz arabanıza gittiniz Almanyadaki teyzenizi görmeye, çıktınız AutoBahn'a, baktınız hız sınırı yok memlekette, yapıştırdınız gaza 170-180 ne gidiyorsa araba, bir anda cart diye araba kaymaya başladı, neden? yağı biten şanzuman kitlendi ve tekerlekler kızaklıyor. Ne fantazi ama? Öyle bir sıkıntı varsa eğer fabrika aracı 110'a kitler geçer. Orbitus'a katılıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kaç gündür sakindim yine sinirlendim şimdi...

2 yıllık Mazda kullanım tarihimde servis zırvalarını çok dinledim. Bu da yeni bir zırvalık.

Fabrika verilerin 175-177 km/h'e kadar araca garanti veriyor.

Yerinde olsam, hemen Mazda müşteri iletişim hattını arar ya da faks numaralarına mesaj gönderir, bir cevap beklerim... Faks mesajını Volkan Bey dikkatine gönderirsen daha çabuk reaksiyon alırsın...

Teşekkürler Abi. Pazartesi hem faks çeker hem de ararım... Umarım sonuçlanır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok yüksek ihtimalle şanzuman yağı gereğinden fazla koyulduğu için fazlasını atmıştır. daha önce hiç değiştirme veya ekletme yaptınız mı?

Araç henüz 15 bin km de. Herhangi bir yağ ekletmedim. Sıfır nasıl geldiyse öyle. Erzurum' dan sonra babamlar şimdi Düzceye gitti 120 km hızla. Yine yağ atmış.

Başınız sağolsun canım kardeşim, Allah sabır selamet versin...

Teşekkürler Veli abi. Sizin gibi dostlar,abiler sağolsun...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun hocam... Servis ne dedi hız yapıp yapmaman hakkında hocam? Önlem için sadece hız yapma mı dedi... Garip bir durum geçekten de...  :krrsz:

Teşekkürler... Önlem için herhangi bir şey söylemediler. Hız yaparsanız bu durum ortaya çıkarmış. Yağ ne kadar ısınıyorsa artık borunun ucuna kadar çıkıyor düşünün artık.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hakikaten soğudum artık mazdamdan oysaki çocukluktan beri hayalimdi mazda ama hüsran oldu.Servislerden en ufak soruna cevap alamamak,muhatap bulamamak. :kafa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler... Önlem için herhangi bir şey söylemediler. Hız yaparsanız bu durum ortaya çıkarmış. Yağ ne kadar ısınıyorsa artık borunun ucuna kadar çıkıyor düşünün artık.

2005 ve 2006 yıllarında 2004 model ile ben de cenaze dolayısı ile İstanbul'dan Rize'ye iki kere yol yaptım. İst Gerede arası 140-170 km ile seyrettim. Gerede sonrasında da yolun müsaade ettiği oranda normal kullanımıma göre daha hızlı gittim. İst-Rize arası 1150km.

Hiç bir sorun yaşamadım.

2004 modeldeki şanzıman ile sizdeki tamamen aynı mıdır bilmiyorum, ancak bu süre zarfında Mazda'nın( aslında herhangi bir otomobil üreticisinin) mekanik olarak daha kötü bir tasarım kullanacağını düşünmek tam saçmalık. Aksine yıllar geçtikçe ilk dizaynlarda görülen aksaklıklar sonraki yıllarda düzeltilir.

Bir başka nokta;yağın dışarı çıkmasına sebep olarak ısınmasını gösteriyorlarsa o zaman İstanbul trafiğindeki otomotik şanzımanlarda yağ kalmaması lazım. Bildiğim kadarıyla (Yanlışım olabilir, doğrusunu bilenler müdahele edebilir) duran trafikte D konumunda ayak frende beklerken de şanzıman yağı ısınıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hakikaten soğudum artık mazdamdan oysaki çocukluktan beri hayalimdi mazda ama hüsran oldu.Servislerden en ufak soruna cevap alamamak,muhatap bulamamak. :kafa:

Teşekkürler... Önlem için herhangi bir şey söylemediler. Hız yaparsanız bu durum ortaya çıkarmış. Yağ ne kadar ısınıyorsa artık borunun ucuna kadar çıkıyor düşünün artık.

      Öncelikle çok geçmiş olsun,  servisin böle saçma bir açıklama yapmasına ben bile şimdi bilgisayarın başında sinir oldum, , eğerki sizin yağ ölçümü yaptığınız yerden yağ atıyosa şanzımanın karteri komple yağ dolmuş demektir,  buda normal oranda yağ bırakılmış bir araç için mümkün değildir, muhakkak yağ fazladır veya ölçümde normal çıkıyorda sürat sonucunda artış varsa bu ısınmadan değil malesef yağ pompası veya tork konvektörünün kendi yağını kartere geri basması veya basınç fazlalığı,  problemi gibi duruyor, ( 3 lerde tork konvektörü varmı bilmiyorum ) düşünün bi kere ATF  ısınarak nasıl o kadar genleşiyor vede yağ çubuğundan atıyor, ???

        bide şu varki oto viteslerde yağ aynı soğutma suyu gibi radyatörden geçer soğumak için , eğer 3 lerde ayrı bir radyatör varsa bilemem ama normalde su radyatrünü kullanırlar mazdalar, böle oluncada sistemin yağı soğutamaması gibi bir olasılık söz konusu bile olamaz, hem diğer oto viteslerde niye bu durum olmamış madem öle ise ??? bence servis probleme teşhis koyamamış vede sallama geçiştirmelerde bulunmuş,

        Eklemek istediğim son nokta ise , oto viteslerde basıncı boşaltmak için ayrı bir hortum vardır ,  bu hortum çoğunlukla boşta olur vede ağzı aşağı doğrudur,  bazen fazla yağı atar bazende fazla basıncı, mevcut araçta böle bir ekipman varsa arıza yapmış veya tıkanmış olabilir , bu işi gören benzer bir hotum ise  bazende hava filtresine bağlıdır bu basıncı hava filtresi emer, yerinden çıkmış olabilirimi acaba,  buda yağda hava basıcı ile birlikte püskürmeye sebep olmuş olabilir, yani bir nevi hava yapmış gibi, iyice baktılarmı acaba serviste, merak ettim doğrusu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2005 ve 2006 yıllarında 2004 model ile ben de cenaze dolayısı ile İstanbul'dan Rize'ye iki kere yol yaptım. İst Gerede arası 140-170 km ile seyrettim. Gerede sonrasında da yolun müsaade ettiği oranda normal kullanımıma göre daha hızlı gittim. İst-Rize arası 1150km.

Hiç bir sorun yaşamadım.

2004 modeldeki şanzıman ile sizdeki tamamen aynı mıdır bilmiyorum, ancak bu süre zarfında Mazda'nın( aslında herhangi bir otomobil üreticisinin) mekanik olarak daha kötü bir tasarım kullanacağını düşünmek tam saçmalık. Aksine yıllar geçtikçe ilk dizaynlarda görülen aksaklıklar sonraki yıllarda düzeltilir.

Bir başka nokta;yağın dışarı çıkmasına sebep olarak ısınmasını gösteriyorlarsa o zaman İstanbul trafiğindeki otomotik şanzımanlarda yağ kalmaması lazım. Bildiğim kadarıyla (Yanlışım olabilir, doğrusunu bilenler müdahele edebilir) duran trafikte D konumunda ayak frende beklerken de şanzıman yağı ısınıyor. 

2006 model mazda 3 vardi bundan once. 6.5 sene kullandim 105 bin km yol yaptim. Hic bir sikinti yasamadim. Zaten anlam veremedigim nokta yeni kasalarda boyle bir degisiklik neden yapilsin?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Öncelikle çok geçmiş olsun,  servisin böle saçma bir açıklama yapmasına ben bile şimdi bilgisayarın başında sinir oldum, , eğerki sizin yağ ölçümü yaptığınız yerden yağ atıyosa şanzımanın karteri komple yağ dolmuş demektir,  buda normal oranda yağ bırakılmış bir araç için mümkün değildir, muhakkak yağ fazladır veya ölçümde normal çıkıyorda sürat sonucunda artış varsa bu ısınmadan değil malesef yağ pompası veya tork konvektörünün kendi yağını kartere geri basması veya basınç fazlalığı,  problemi gibi duruyor, ( 3 lerde tork konvektörü varmı bilmiyorum ) düşünün bi kere ATF  ısınarak nasıl o kadar genleşiyor vede yağ çubuğundan atıyor, ???

        bide şu varki oto viteslerde yağ aynı soğutma suyu gibi radyatörden geçer soğumak için , eğer 3 lerde ayrı bir radyatör varsa bilemem ama normalde su radyatrünü kullanırlar mazdalar, böle oluncada sistemin yağı soğutamaması gibi bir olasılık söz konusu bile olamaz, hem diğer oto viteslerde niye bu durum olmamış madem öle ise ??? bence servis probleme teşhis koyamamış vede sallama geçiştirmelerde bulunmuş,

        Eklemek istediğim son nokta ise , oto viteslerde basıncı boşaltmak için ayrı bir hortum vardır ,  bu hortum çoğunlukla boşta olur vede ağzı aşağı doğrudur,  bazen fazla yağı atar bazende fazla basıncı, mevcut araçta böle bir ekipman varsa arıza yapmış veya tıkanmış olabilir , bu işi gören benzer bir hotum ise  bazende hava filtresine bağlıdır bu basıncı hava filtresi emer, yerinden çıkmış olabilirimi acaba,  buda yağda hava basıcı ile birlikte püskürmeye sebep olmuş olabilir, yani bir nevi hava yapmış gibi, iyice baktılarmı acaba serviste, merak ettim doğrusu.

tesekkurler abi. Sanziman sogutucusunun ayri oldugunu ve bu kasalarda sogutucuyu kucuk kullandiklarini soylediler. Pazartesi mazda turkiyeyi arayacagim. Madem kucuk kullandilar tum mazdalarda bu problemin olmasi lqsim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tesekkurler abi. Sanziman sogutucusunun ayri oldugunu ve bu kasalarda sogutucuyu kucuk kullandiklarini soylediler. Pazartesi mazda turkiyeyi arayacagim. Madem kucuk kullandilar tum mazdalarda bu problemin olmasi lqsim

küçük olması , yağın fazla ısınması da bu probleme sebep olmaz, dedimya o arızaya bence şanzımanın hem yağ hemde soğutma sistemindeki basınç sebep oluyor. behsettiğiniz gibi genel bir hataysa , bu hata tüm araçların geri çagrılmasına sebep olur.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Öncelikle çok geçmiş olsun,  servisin böle saçma bir açıklama yapmasına ben bile şimdi bilgisayarın başında sinir oldum, , eğerki sizin yağ ölçümü yaptığınız yerden yağ atıyosa şanzımanın karteri komple yağ dolmuş demektir,  buda normal oranda yağ bırakılmış bir araç için mümkün değildir, muhakkak yağ fazladır veya ölçümde normal çıkıyorda sürat sonucunda artış varsa bu ısınmadan değil malesef yağ pompası veya tork konvektörünün kendi yağını kartere geri basması veya basınç fazlalığı,  problemi gibi duruyor, ( 3 lerde tork konvektörü varmı bilmiyorum ) düşünün bi kere ATF  ısınarak nasıl o kadar genleşiyor vede yağ çubuğundan atıyor, ???

        bide şu varki oto viteslerde yağ aynı soğutma suyu gibi radyatörden geçer soğumak için , eğer 3 lerde ayrı bir radyatör varsa bilemem ama normalde su radyatrünü kullanırlar mazdalar, böle oluncada sistemin yağı soğutamaması gibi bir olasılık söz konusu bile olamaz, hem diğer oto viteslerde niye bu durum olmamış madem öle ise ??? bence servis probleme teşhis koyamamış vede sallama geçiştirmelerde bulunmuş,

        Eklemek istediğim son nokta ise , oto viteslerde basıncı boşaltmak için ayrı bir hortum vardır ,  bu hortum çoğunlukla boşta olur vede ağzı aşağı doğrudur,  bazen fazla yağı atar bazende fazla basıncı, mevcut araçta böle bir ekipman varsa arıza yapmış veya tıkanmış olabilir , bu işi gören benzer bir hotum ise  bazende hava filtresine bağlıdır bu basıncı hava filtresi emer, yerinden çıkmış olabilirimi acaba,  buda yağda hava basıcı ile birlikte püskürmeye sebep olmuş olabilir, yani bir nevi hava yapmış gibi, iyice baktılarmı acaba serviste, merak ettim doğrusu.

Şehir içi kullanımların da yağ sızıntısı olmuyor,ancak uzunyol kullanımlarım dan sonra mutlaka o.v. yağ çubuğunun altında bir miktar yağ birikiyor.Sorunu farkettikten sonra iki sefer daha Eskişehir İzmir gittim ve cruıs ile neredeyse100km sabit hızlarla yani arabayı hiç sıkıştırmama rağmen yine yağ attı.Yağını garajda kendim geri vitese takarak kontrol ettim bana göre yağ olması gerekenden azdı,tabi hemen servise gittim yine(üçüncü kez) yağın normal olduğunu ve bildiğimiz klasik şeyleri söylediler.Artık araca korkuyla biniyorum.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yağ atan araç sahipleri... Aracınızda sorun var... Tamir edilmesi gerekir... Servis uydurmalarına lütfen inanmayınız...

Gürhan servisler iyi baktı mı diyorsun ama bakan eden yok birader; bazen özellikle mi bakmıyorlar diye şüphe ediyorum.

Bu foruma kayıt olduğumdan beri sinirlerim bozuldu. İnsanların sorunlarını okuyorum ve görüyorum ki ipe sapa gelmez dandik sorunlar bir türlü çözülemiyor ya da cevap bulamıyor, çözülene kadar da tüketiyorlar...

Pir' e sorduğum tüm sorulara cevap alıyorum; servisler takıldığı yerlerde Mazda Merkez ile iletişime geçmiyorlar mı ? Geçseler cevapları hazır bulacaklar. İletişime geçmek istemiyorlar mı ? Burada ıvır zıvır sorunlardan defalarca servis yollarına düşüyor insanlar... Gece uyku uyuyamıyorlar... Ben bu servis merkez ilişkisini çözemedim. Merkez ne yapsın, kendine talep gelmezse bilemez ki ? Gerçi ben talep yaptım da ne oldu ? Bir halt olmadı... Bir de Merkez bu forumu biraz okusa da müşterinin servislerle yaşadığı gerçekleri görse ve tedbir alsa. En azından servise telefon açıp bilinçlendirseler...

Pir'le muhabbet esnasında öyle şeyler söyledim ki adam küçük dilini yutacaktı. Ama bir taraftan da bu servis ağını Mazda Merkez yönetiyor. Mazda merkez müşteri ile sıcak temas sağlamalı artık. Aynı bende yaptıkları gibi... Lütfen sizlerde sorunlarınızı üşenmeden merkeze bildirin... Bu karmaşayı düzeltmek için ve bindiğimiz dalı sağlamlaştırmak için birşeyler yapalım. Eminim olumlu sonuçlanacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yağ atan araç sahipleri... Aracınızda sorun var... Tamir edilmesi gerekir... Servis uydurmalarına lütfen inanmayınız...

Gürhan servisler iyi baktı mı diyorsun ama bakan eden yok birader; bazen özellikle mi bakmıyorlar diye şüphe ediyorum.

Bu foruma kayıt olduğumdan beri sinirlerim bozuldu. İnsanların sorunlarını okuyorum ve görüyorum ki ipe sapa gelmez dandik sorunlar bir türlü çözülemiyor ya da cevap bulamıyor, çözülene kadar da tüketiyorlar...

Pir' e sorduğum tüm sorulara cevap alıyorum; servisler takıldığı yerlerde Mazda Merkez ile iletişime geçmiyorlar mı ? Geçseler cevapları hazır bulacaklar. İletişime geçmek istemiyorlar mı ? Burada ıvır zıvır sorunlardan defalarca servis yollarına düşüyor insanlar... Gece uyku uyuyamıyorlar... Ben bu servis merkez ilişkisini çözemedim. Merkez ne yapsın, kendine talep gelmezse bilemez ki ? Gerçi ben talep yaptım da ne oldu ? Bir halt olmadı... Bir de Merkez bu forumu biraz okusa da müşterinin servislerle yaşadığı gerçekleri görse ve tedbir alsa. En azından servise telefon açıp bilinçlendirseler...

Pir'le muhabbet esnasında öyle şeyler söyledim ki adam küçük dilini yutacaktı. Ama bir taraftan da bu servis ağını Mazda Merkez yönetiyor. Mazda merkez müşteri ile sıcak temas sağlamalı artık. Aynı bende yaptıkları gibi... Lütfen sizlerde sorunlarınızı üşenmeden merkeze bildirin... Bu karmaşayı düzeltmek için ve bindiğimiz dalı sağlamlaştırmak için birşeyler yapalım. Eminim olumlu sonuçlanacaktır.

Ne yapmamızı önerirsiniz, arıza var derken biraz daha açarmısınız sanırım duyumlarınız var.Yada hiç uğraşmayıp satıp kurtulalımmı.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayır yanlış anlaşıldı sanırım.

Aracınızda aracınıza özel bir sorun var demek istedim. Genel bir sorun değil bu...

Sizi servisler yanlış bilgilendiriyor.

Ya başka şehirde başka bir servise gidin ya da Mazda TR'ye tel ve faks ile müracaat edip başınıza geleni ve serviste söylenenleri tüm detayları ile aktarın.  Bir şekilde çözüm bulacaklardır.

Daha olmadı Ankara'ya SMB'ye gelin...

Eminim bu sorun basit bir şekilde çözülebilir, aracı satmanıza gerek yok. Ben satmadıktan sonra kimseye sattırmam... ;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayır yanlış anlaşıldı sanırım.

Aracınızda aracınıza özel bir sorun var demek istedim. Genel bir sorun değil bu...

Sizi servisler yanlış bilgilendiriyor.

Ya başka şehirde başka bir servise gidin ya da Mazda TR'ye tel ve faks ile müracaat edip başınıza geleni ve serviste söylenenleri tüm detayları ile aktarın.  Bir şekilde çözüm bulacaklardır.

Daha olmadı Ankara'ya SMB'ye gelin...

Eminim bu sorun basit bir şekilde çözülebilir, aracı satmanıza gerek yok. Ben satmadıktan sonra kimseye sattırmam... ;D

Teşekkürler pazartesi Mazda yı bir arayalım bakalım sonuç ne olacak.Sonucu buradan paylaşırım. tekrar teşekkür ederim.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...