Jump to content

Lantis Gaz Yememe Tekleme ve Devir Dalgalanması


Guest durel
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • Yanıt 48
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • NoooFearrrr

    6

  • canbey81

    5

  • agurcan

    4

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Guest sistempro

Yani sorun benzin pompasının çalışmasındaymış. ilginç.

bugün lpg bitti benzinle gittim biraz, çeyreğin altına düştü yine, yavaş yavaş teklemeler başladı, 20 tl lik benzin aldım, düzeldi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar,

Sitedeki ilk sorumu sormak istiyorum müsaadenizle..benim hala kendisinden bıkamadığım canım lantisimin dertlerini saymakla bitirmem zor ancak bütün sürüş zevkini öldüren ve aracı aldığım şu 1 seneden bu yana kah çok şiddetli kah hafif hafif de olsa rölanti düzensizliği ve özellikle ilk 3-5 dk içerisinde motordaki gaz alıp verme veya silkeleme..nasıl tabir edilir emin değilim...buradan edinebildiğim bilgiler ışığında öne çıkan parçalar akış metre veya rölanti sensörü arızası ve manifold contasında olan bir yanık ve motorun hava alması..bunları sırayla elden geçirmek istiyorum..ilk olarak dün gece 2'de üşenmeyip aracıın akışmetresini çıkardım ancak o parça her tarafı kapalı bir kutu...ne hava borusunun içerisinden ne de o parçanın herhangi bir yerinden içine müdahale edip temizlemek imkansız...o parçayı temizlettiğini söyleyen arkadaşlar acaba nasıl temizlettiler? Acaba rölanti sensörü denen parçada mı böyle bir şey? Bu konuda  tecrübesi olan arkadaşlarımız burada paylaşabilirlerse çok sevinirim...Bir de buranın konusu olmamasına rağmen şu soruyu eklemek istiyorum...motor çalışır durumdayken radyatör kapağı açılıyor...fan devreye girmeye yakın yani daha hararet ancak ortalardeyken radyatör suyu bir volkan gibi fışkırtıyor..hemen öncesinde yoğun bir kabarcık bombardımanı oluyor onu da hemen belirteyim..bu durum tüm lantislerde böylemidir?Conta yanıktır diye yorum yapacak arkadaşlar bu durumun conta harici herhangi bir arızadan da kaynaklanıp kaynaklanamayacağını blirtmelerini rica ediyorum çünkü 6 ayda 2 kez conta yaktım...araç kesinlikle ne susuz kaldı ne de hararet yaptı.... Umarım lafı çok uzatarak canınızı sıkmamışımdır...değerli yorum ve paylaşımlarınız için şimdiden çok teşekkür ediyorum...sağlıcakla kalın....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

Merhabalar,

Sitedeki ilk sorumu sormak istiyorum müsaadenizle..benim hala kendisinden bıkamadığım canım lantisimin dertlerini saymakla bitirmem zor ancak bütün sürüş zevkini öldüren ve aracı aldığım şu 1 seneden bu yana kah çok şiddetli kah hafif hafif de olsa rölanti düzensizliği ve özellikle ilk 3-5 dk içerisinde motordaki gaz alıp verme veya silkeleme..nasıl tabir edilir emin değilim...buradan edinebildiğim bilgiler ışığında öne çıkan parçalar akış metre veya rölanti sensörü arızası ve manifold contasında olan bir yanık ve motorun hava alması..bunları sırayla elden geçirmek istiyorum..ilk olarak dün gece 2'de üşenmeyip aracıın akışmetresini çıkardım ancak o parça her tarafı kapalı bir kutu...ne hava borusunun içerisinden ne de o parçanın herhangi bir yerinden içine müdahale edip temizlemek imkansız...o parçayı temizlettiğini söyleyen arkadaşlar acaba nasıl temizlettiler? Acaba rölanti sensörü denen parçada mı böyle bir şey? Bu konuda  tecrübesi olan arkadaşlarımız burada paylaşabilirlerse çok sevinirim...Bir de buranın konusu olmamasına rağmen şu soruyu eklemek istiyorum...motor çalışır durumdayken radyatör kapağı açılıyor...fan devreye girmeye yakın yani daha hararet ancak ortalardeyken radyatör suyu bir volkan gibi fışkırtıyor..hemen öncesinde yoğun bir kabarcık bombardımanı oluyor onu da hemen belirteyim..bu durum tüm lantislerde böylemidir?Conta yanıktır diye yorum yapacak arkadaşlar bu durumun conta harici herhangi bir arızadan da kaynaklanıp kaynaklanamayacağını blirtmelerini rica ediyorum çünkü 6 ayda 2 kez conta yaktım...araç kesinlikle ne susuz kaldı ne de hararet yaptı.... Umarım lafı çok uzatarak canınızı sıkmamışımdır...değerli yorum ve paylaşımlarınız için şimdiden çok teşekkür ediyorum...sağlıcakla kalın....

hoşgeldin öncelikle.

şunu söylieyim ki, akışmetreyi temizlemek senin işin değil. içindeki ince teli koparırsan yenisini almak zorunda kalabilirsin. o da nerdeyse 200-300 tl felan. bilmediğin aksamları kurcalama.

radyatorun fanı çalışmıyorsa conta yakar. ben bir hondaya müşteri olmuştum, adam conta yaktı, radyatörün fişini takmayı unutmuşuz dedi.

Bu durumlar her lantisde yok. bakımsız kalan lantislerde olur genelde. Komple bakımdan geçir diyecem ama mazdadan anlayan usta olsun. benim lantisde benzine geçirince titreme vardı, usta gaz kelebeği dedi. gaz kelebeği de 500 tl. neyse, gittim benzinlikden 40 tl lik benzin aldım, benzinde titreme bitti. usta deneyimsiz ise ortaya hemen teori atıyor. sanki para kendi cebinden çıkıyor. burada 1000-2000 tl harcayıp da sorunu düzeltemeyen arkadaşlar var. o derece yani.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kesinlikle katılıyorum sitempro arkadaşımıza,rasgele kişilerin vede usta geçinenlerim sözüyle boşuna parça değişip orjinal parçalarınızı değişmeyin öncelikle problemin sebeplerinin ne olduğunu tespit edin vede iyice araştırın ve probleme neden olabilecek en maliyetsiz çözümlerden başlayın zaten daha aracı incelemeden ezbere bu değişeçek şu değişecek diyenlerden uzaklaşınız. bu forum mazda konsunda çok iyi bir arşiv içeriyor hemen hemen tüm konular mevcut vede çözüm önerileri, kesinlikle forumu iyice inceleyiniz konuları ilk sayfadan başlayıp okuyunuz. geçmiş olsun. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sayın canbey radyatör kapağını sanırım siz açıyosunuz kapak açılıyor derken; fanın devreye girmesine yakın gösterge ortadayken zaten motor sıcaklığı 90 dereceyi geçmiş demektir fışkırması normaldir sonuçta kaynama derecesidir zaten motor sürekli o ısıda tutulur soğutma sistemi tarafından. yani normal kaynayan bir su nasılsa öle olur bir aksilik yok bunda bu arada dikkat edin normalde motor sıcakken radyatör kapağına el sürülmez çok tehlikeli bir durumdur hemde su eksilmesine sebep olur buhar vede sağa sola dökülmesinden dolayı eğerki motor hararet göstergesi ortayı geçmiyorsa sorun yok kurcalamayada gerek yok. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın no fear, zaten sizin söylediklerinizle hemfikirim..şu bakımdan, ben de problem olabilecek parçaları kendimce teset etmeye çalışıyorum..bu aracı bana satan zat zaten Düzcedeki 1-2 mazdacıdan biri..arabanın geçmişini de iyi biliyor..ben forumda edindiğim bilgileri onunla paylaştım ancak daha baştan akışmetrenin temizlenemeyeceğini söyledi... ben temizlenebileceğini buarada okuduğumda o heyecanla gecenin 2sinde söktüm parçayı ancak içine temizleyici sıvı koyabileceğim enn ufak bir delik bile bulamadım akışmetrenin üzerinde..buna fiş kısmı da dahil..amacım solüsyonlu suda 1-2 saat bekletip sonra kurutmaktı ancak yapamadım...bu olmadı ama yine de araştırmaya devam edeceğim..sırada boğaz kelebeğinin altındaki rölanti sensörü (veya düzenleyici) var.. onu temizleyip bir değişiklik olup olmadığını gözleleyeceğim...sonra manifold conta kontrolü...3ü de işe yaramazsa ona göre bir yol belirleyeceğim... radyatördeki fışkırmaya gelince... mazdanın düzcede tek adresi olarak gösterilen ve sadece mazdalara bakan usta o fışkırmayı görünce baya bir yanık olduğunu söyledi contanın...ama işin garibi ne su eksiltiyor araç, nede suya yağ veya tersi oluyor..tek problem, araçta hararet normale yaklaştıkça düzensiz (4 nala at koşusu gibi) motor çalışması ve de motorun giderek çekiden bariz bir şekilde düşmesi..bu 10-15 dk içerisinde olan bir olay ve her seferinde aynı...benim nacizane fikrim conta yanık, fazla hava radyatörün tahliyesinden nedenini bilmediğim bir şekilde atılamıyor ve o biriken basınçlı hava giderek motoru sıkıştırıyor.. 2 hafta kadar önce tahliyeden su atıyordu ancak o usta 6 tl lik bir sıvı koydurdu radyatöre...kapakta veya radyatörde vs çatlak varsa kapatsın diye..onu attığımdan beri tahliyeden suyu atamıyor ve araç biraz önce dediğim gibi giderek sağırlaşıyor... tabiri caizse kafayı yemek üzereyim ancak bıkmadan, zamanım ve cüzdanım elverdiği sürece bu problemleri çözmeye ve burada en ince ayrıntısına kadar sevgili mazda kullanıcılarına aktarmak istiyorum..nasip artık...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim..içime baya bir su serpildi desem yeridir....egzosttan buhar verme veya suya yağ, yağa su karıştırma yok bende..bir usta da su kaynatmanın sebeplerinden birisinin de radyatör kapağı olabileceğini söyledi..gidip bir tane aldım hemen..umarım bir işe yarar....herkese kolay gelsin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kardeşim sana şunu sölim ortalıkta bir sürü çakal çukal var usta diye geçiniyor , arabanın içine ederler sonra üzülürsün, yakında servis varsa bence bir servise göster. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

iyi bir usta yoksa, en azından farklı farklı 2-3 ustaya aynı sorunu anlat. kaputu açıp bakar, sorun neyse bir yorum yapar. bakmaya da 10 tl felan ister. ben öyle yaptım. ama mazda ustasına bile gösterdim, inanırmısın kimse bulamadı. en iyi yöntem, arıza neyse google yaz, google diğer ustalardan daha iyidir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

Çeyrek depo benzin olmasıyla, lpg'deki teklemenin ne alakası olabilir ki? Çok ilginç, çok şaşırdım resmen ama denemeye değer..en azından işe yaramasa bile paran boşa gitmiyor, benzin olarak depoda duruyor  :D

Lpg de değil, bende benzinde tekleme vardı. lpg de yok.

benzini eksik etmeyeceksiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

Aynı sorun bende de 3 gündür başladı araç lpg'de iken bir sıkıntı yok ama benzine geçince sık sık devir düşüp yükseliyor sanki motor tıkanıp açılıyor gibi bu arada aracımda açık hava filtresi var ve lpg sıralı değil (eski sahibinin azizliğine uğramış)

benzini fazla al. 10-20 tl lik değil. 60-70 tl lik al. benzin çeyreğin altında olmasın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çeyrek depodan fazla vardı 50 liralık daha aldım ondan sonra başladı bu sorun zaten yani yarım depo benzin var arabada yarım depo da gaz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

Çeyrek depodan fazla vardı 50 liralık daha aldım ondan sonra başladı bu sorun zaten yani yarım depo benzin var arabada yarım depo da gaz

hadi ya. bu tarz bir konuda sıralamıştım bu sorunun çözümü diye. bununla ilgili bir kaç konu var. onları incele.

sistempro abi okadar yalvardım  sana sök diye söktürmedin mi?

efk hocam ilerde satacam Lantisi. 1 seneyi doldursun o zamanlarda olabilir. o yüzden söktürmedim. buraya da açarım satılık ilanını. üzgünüm ama sonuç bu usta. :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet beyler. benzinde gaz yememe, tekleme sorunlarını çözen kişilerden alıntı yaptım. kesinlikle parça değişimine gitmemişler. hemen sıralıyorum:

1 Enjektorler ters takılmış ve kirlenmiş. enjektorler düzeltilip, temizlenince sorun çözüldü.

2 Benzinde teklese bile 200-300 km benzinde kullanıp, lpg ye almadan lpg ayarı yaptırmakla sorun çözülmüş.

3 WUTH adli katkı maddesini yarım depodan biraz fazla benzine katmak. (bunu biri denemiş ve hemen çözüme kavuşmuş. ama bazılarının ki devam ediyor. her araçta olmuyor. denemek isteyen denesin)

4 Gaz memelerinin motora uygun kullanılmaması, yanlış meme takılması sonucu bu sorunla karşılaşılıyor ve doğru meme takıldığında düzeliyor.

5 benzini çeyrek depodan daha aşağı düşürmemek.

6 benzin pompa ağrızası

Evet buradaymış teşekkürler bakalım bizimki nasıl çözülecek

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

Evet buradaymış teşekkürler bakalım bizimki nasıl çözülecek

bu 323 lerde genelde gazda/benzinde tekleme ve distrubitor sorunu oluyor herhalde.

başka aşikar bir sorun duymadım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...