Jump to content

Gaz Yememe ve Silkeleme Sorunu (89-94)


labtek
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda sever arkadaşlarım bu konudaki başlıkların çoğunu okudum.Benzer problemler yaşayan olmuş ama bu problemle ilgili direkt olarak sorun yaşayan olupta  problemini çözen olmuşsa lütfen yardımcı olsun.Yaklaşık 15 gün öncesine kadar araba hareket halindeyken stop ediyordu.Kendim dinlerken stop etmeden önce her defasında tık diye bir ses geldiğini duydum.Bunun lpg anahtarından kaynaklanan bir problem olduğunu bu forumda okudum ve anahtarı değiştirdim.Şimdi hareket halindeyken stop etmesi kesildi.Ama şimdide özellikle sabahları vites değiştirirken veya fren yaparken debriyaja basınca stop ediyor.Dahada kötüsü yokuşa gelipte gaza biraz yüklenince gaz yememe ve kafa atar vaziyette gaz kesme  problemi var.Bunu hem lpg de hem de benzinde yapıyor.Boğaz kelebeği hafta sonu temizlendi.Lpg beynini 1 ay önce takımını alıp diyafram, conta vs. kendim değiştirdim.Lpg ayarı yine hafta sonu yapıldı.Debriyaja basınca stop etme olayını yazında yaşamıştım ve ateşleme modülü değişmişti.Çıkma veya kalitesiz yan sanayi takılmış olabileceğini düşünüyorum.Böyle düşündüğüm için ateşleme modülünü otostoptan sipariş verdim.Gelince kendim değiştirmek niyetindeyim.Problem ondan değilse fazla zararım olmaz ama yine ustaların vicdan ve maharetine kalırım.Onuda keşke çözseler can kurban.Biraz uzun yazdığımın farkındayım ama buraya kadar okumuşsanız bununla ilgili bildiğiniz birşeyler varsa lütfen yazın.İlçede oturduğum için usta seçeneğim az.Yazdan beri kaç kez sanayiye gittim.Doğru düzgün problemlerimi gidermediler.Kendim çabalayıp bazılarını çözdüm ama o da bir yere kadar.Neyse dediğim gibi bu problemle ilgili birşeyler bilen varsa ve yardımcı olursa çok sevinirim.Sorunum çözülürsede bu başlık benzer sıkıntıları yaşayanlara faydalı olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 60
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • ugurince

    7

  • dogan_u

    13

  • FATİH38

    9

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Ateşleme modülünü bekleyin bakalım, eğer bi sonuç alamazsanız size en garanti en yakın mazda servisi görünüyor, çünkü söylenebilicek herşeyi denemiş yada değiştirmişsiniz fazla söz kalmıyor söylenebilicek şundandır diye geçmiş olsun.. :\

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim yaşadığım problemlerde çok benzerdi ama benimki araç ısınınca geçiyordu ilk yokuşta zorlanınca öne doğru sanki kalkarken ayağını birden debriyajdan çekmiş gibi tekliyordu sabahları motor soğuk debriyaja basınca stop ediyordu ama dediğim gibi benim sorun motor ısınınca geçiyordu ...tabi sonra anladık radyatörden olduğunu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim yaşadığım problemlerde çok benzerdi ama benimki araç ısınınca geçiyordu ilk yokuşta zorlanınca öne doğru sanki kalkarken ayağını birden debriyajdan çekmiş gibi tekliyordu sabahları motor soğuk debriyaja basınca stop ediyordu ama dediğim gibi benim sorun motor ısınınca geçiyordu ...tabi sonra anladık radyatörden olduğunu

Evet zaten ben senin açtığın başlığıda okumuştum şikayetler benziyor.Bugün sabah motor ısındıktan sonra kaputu açtım ve lpg regülatörünün ısınmadığını tespit ettim.Kaloriferde geç ısıtıyor.Ustaya gittim radyatörde tıkanıklık olduğunu kalorifer radyatörününde tıkalı olma ihtimalinin yüksek olduğunu söyledi.Sözde 1 ay önce başka bir usta kalorifer radyatörünü tıkalı diye açıp temizlediğini söylemişti.Bakalım bana biraz masraf açacak ama sabahları stop etmesinin verdiği psikolojik zarar daha fazla.Uğur kardeş senin araba benzindede aynı şeyi yapıyormuydu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet benzinde de aynı şeyi yapıyordu çalışmasında bir problem yoktu rölantideykende çalışıyordu ama vitese atıp biraz gidince tekliyordu ama ne tekleme resmen at gibi kişniyordu ve  bazen gaz yememe problemi vardı sana tavsiyem ustaya gidince ona söyle regülatörün etrafındaki su borularını açsın muhtemelen orda su olmadığını göreceksiniz... bu arada motor ısınınca sorun kalmıyordu ama haaliyle sabahları çok fazla yakıyordu bu arada sanırım  kalörifer radyatörüyle bir alakası yok bence sen dediğimi yap bence sorunumuz aynı ben bu sorun yüzünden arabadan hiç anlamama rağmen artık ustya gidip şuraya şuraya bak sorun şurda demeye başladım ..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen , daha önce sadece yağ ve suyuna bakmayı bilirken son bir yıl içinde çok şey öğrendiğimi farkettim.İyi iş yapmayan ustalar sağolsun (Gerçek ustalara saygımız sonsuz).

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Bunun gibi problem yaşayanlar için nasıl sonuçlandığınıda yazayım belki başkasınında işine yarar.Radyatör tıkanmış ve conta yakmış.Radyatör ve conta değişti.Arabayı bugün aldım inşaallah problem kalmamıştır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bunun gibi problem yaşayanlar için nasıl sonuçlandığınıda yazayım belki başkasınında işine yarar.Radyatör tıkanmış ve conta yakmış.Radyatör ve conta değişti.Arabayı bugün aldım inşaallah problem kalmamıştır.

geçmiş olsun umarım sorununuz çözülmüştür
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sevgili arkadaşım buna benzer bi<problem benimde başıma gelmişti benimde modul değişti ama onunla beraber module bağlı bobinide değiştirmen gerekiyo çunku modul arızalanınca bobinede zarar verip onunda arıza yapmasına sebep oluyo

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

sözünü ettiğin arıza MODÜL arızasına benziyor 2 yıl önce benim başıma geldi 3 farklı servis sorunu çözemedi alakasız yerlerde arıza aradılar son gittiğim usta şikayetlerimi dinledi arabayı kontrol eder etmez teşhisi koydu MODÜL arabanın üzerinden çıkan orjinal modül yarımay şeklinde  üzerinde mıtsubıshı  yazan parça 17 sene hatasız çalışmıştı ve malülen emekli olma zamanı gelmişti bornova 3.sanayiiden 60 TL'ye alıp taktık şu ana kadar hiç bir sorun yok durmak yok yola devam. iş iyi bir ustada bitiyor ... yanlış teşhis hastayı öldürür.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

üzerinde mıtsubıshı  yazan

ben geçenlerde tevzi makarasını değiştirdim ondada mitsubishi arması vardı ve o da orjinalmiş kararmış. Bu parçalar birbirine uyuyor demekki.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Modül arızasını kolay kolay her adam anlayamıyor. ancak ve ancak modül tamamen cortlayınca ateşlemeyi kesiyor :) bu durumda da anlamayan usta varsa onada eşşek diyoruz artık. Bu radyatör benimde kafamı karıştırıyor değiştirip kurtuluyum diyorum oda pahala 160 tl?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim elektrikçim önceden söylemişti bizim araçların elektriksel parçaları mitsubishi nin kullandığı parçalar ile aynıymış.O yüzden parçaların üzerinde mitsubishi amblemi var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Modül arızasını kolay kolay her adam anlayamıyor. ancak ve ancak modül tamamen cortlayınca ateşlemeyi kesiyor :) bu durumda da anlamayan usta varsa onada eşşek diyoruz artık. Bu radyatör benimde kafamı karıştırıyor değiştirip kurtuluyum diyorum oda pahala 160 tl?

Katılıyorum.Geçen yaz arabamda biraz ısındıktan sonra ortaya çıkan stop etme problemleri vardı.Taa ki bir sabah araba hiç çalışmadı ve sonuçta ateşleme olmadığı anlaşılıp modül değişti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim.Conta çok pahalı değil ama işçiliği biraz fazla.Radyatör+conta+işçilik=500 lira.

Pardon bu conta neyin contası?  ??? orjinal parça mı kullandınız? ben böyle bir fiyat beklemiyordum açıkçası baya fazla geldi. radyatör ve boruların değişmesine 50 tl işçilik söylediler :S ama ben kendim yapabilrim diye düşünüyorum. yan sanayi 160tl radyatör. boruları japon parçacıda bulamadım. tofaşlar ile kalınlığı aynıymış borunun tanesi 5 tl :S otomatik vites olduğu için 160 tl dediler. normalde 120 tl düz vites radyatör.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

radyatörleri farklı mı bunların ?

Farklıymış. otomatiklerde birkeç parça fark ediyor volant dişlisi mesela. ama radyatör şaşırtıcı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Farklıymış. otomatiklerde birkeç parça fark ediyor volant dişlisi mesela. ama radyatör şaşırtıcı...

onu biliyorumda radyatör farklı olmaması gerek çok şaşırdım
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...