Jump to content
Burak

Neden Kış Lastiği Kullanmalıyız ?

Tavsiye Edilen Mesajlar

Burak

Murat, yukarıdaki videoyu senin tezini doğrulamak amacı ile koydum zaten ama 7 derecenin altında durum tersine dönüyor bilgin olsun.

winter-tyres.jpg

Burada devlet bir zorunluluk getirmediğine göre lastiği kullanıp kullanmamak tamamen kişinin tercihine kalıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emregc

Kar yağmadıkça kış lastiği almıyorlarmış... Lastikçi komşu kar duası ediyordu, çok şükür memnun şu an  :) stokların %60 ı satıldı diyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Orbitus

Murat, yukarıdaki videoyu senin tezini doğrulamak amacı ile koydum zaten ama 7 derecenin altında durum tersine dönüyor bilgin olsun.

Burada devlet bir zorunluluk getirmediğine göre lastiği kullanıp kullanmamak tamamen kişinin tercihine kalıyor.

winter-tyres.jpg

Burak, benim tezimi de doğrulamıyor musun ?  8:)

İncelediğim tüm testler 4 derece civarındaydı. Tabii 7 derece ve üstü için senin açıklamalarınla yeni öğrendim.

Ankara'da 7 derece ve üstünde kış gelmiş sayılmıyor...  :P

Edit : Alıntı içi resimler sitenin görünümünü bozduğu için dışarı aldım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak

Abi kış lastiklerinin ıslak zemindeki performansı 7 derece üstü ve altı diye ayrılıyor. Bu durumda "her  durumda" diyemeyiz yukarıdaki videolardan gördüğümüz gibi ama dediklerin 7 derece altı için geçerli.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

bence fren mesafesindeki fark ta oluşan risk kayıp bir yerden uçmaktan veya bir arabanın altına girmedeki riskin yanında hiç bişey kalır. bu durum iki istenilmeyen durum arasındaki çatışmaya benziyor daha az risk taşıyanı seçmeliyiz bence unutmadan bişe daha sölim bazı kar lastiklerinin hamurları o kadarda yumuşak olmadığı için pekte fren mesafesinde fark yaratmıyor testlerde kullanılan lastiklerin kalitesi veya desenide çok önemli her lastik farklı tepki verir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Murat b

Murat, yukarıdaki videoyu senin tezini doğrulamak amacı ile koydum zaten ama 7 derecenin altında durum tersine dönüyor bilgin olsun.

Burada devlet bir zorunluluk getirmediğine göre lastiği kullanıp kullanmamak tamamen kişinin tercihine kalıyor.

Burak ,Israrla ben İstanbul için yazıyorum diyorum.Şimdi tabi hava 7 dereceninin altında fakat kasımdan Nisan'a kadar birçok kişi kış lastiği kullanıyor.Hepimiz biliyoruz kaç kere 7 derecenin altına buralarda hava düşüyor.

Şimdi ben bu durumda bir tercih yapıyorum ve tabiki kendimce bir risk alıyorum .Bu riski sadece ben değil kış lastiği kullanan arkadaşlarda alıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak

Burak ,Israrla ben İstanbul için yazıyorum diyorum.Şimdi tabi hava 7 dereceninin altında fakat kasımdan Nisan'a kadar birçok kişi kış lastiği kullanıyor.Hepimiz biliyoruz kaç kere 7 derecenin altına buralarda hava düşüyor.

Şimdi ben bu durumda bir tercih yapıyorum ve tabiki kendimce bir risk alıyorum .Bu riski sadece ben değil kış lastiği kullanan arkadaşlarda alıyor.

Kesinlikle. İstanbul için konuşuyorum ben de, her iki tercihi yapan da kendine göre bazı riskleri göze alıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Murat b

bence fren mesafesindeki fark ta oluşan risk kayıp bir yerden uçmaktan veya bir arabanın altına girmedeki riskin yanında hiç bişey kalır. bu durum iki istenilmeyen durum arasındaki çatışmaya benziyor daha az risk taşıyanı seçmeliyiz bence unutmadan bişe daha sölim bazı kar lastiklerinin hamurları o kadarda yumuşak olmadığı için pekte fren mesafesinde fark yaratmıyor testlerde kullanılan lastiklerin kalitesi veya desenide çok önemli her lastik farklı tepki verir.

bence fren mesafesindeki fark ta oluşan risk kayıp bir yerden uçmaktan veya bir arabanın altına girmedeki riskin yanında hiç bişey kalır. bu durum iki istenilmeyen durum arasındaki çatışmaya benziyor daha az risk taşıyanı seçmeliyiz bence unutmadan bişe daha sölim bazı kar lastiklerinin hamurları o kadarda yumuşak olmadığı için pekte fren mesafesinde fark yaratmıyor testlerde kullanılan lastiklerin kalitesi veya desenide çok önemli her lastik farklı tepki verir.

Evet size katılıyorum.İnsanlar yaşadığı yere göre riski hesaplayıp tercih yapar.İstanbul'da köprü , viyadük hariç öyle uçacak bir yer yok fakat fren mesafesi önemli.Çünkü her an önündeki arabaya çarpabilirsin.Birde kış aylarında daha az hız yaparsam riski azaltmışım diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Murat b

Kesinlikle. İstanbul için konuşuyorum ben de, her iki tercihi yapan da kendine göre bazı riskleri göze alıyor.

İyi :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emregc

Ben istanbulda çok gerekli olmadığını düşünüyorum.Öyle videolarda ki gibi kar olmuyor istanbul da.Olsada 1-2 gün kullanmam arabayı.Daha önceden kış Lastiği kullandım.Islak zeminde yol tutuşu 4 mesim'e göre daha kötü.Fren mesafesi ıslak zeminde daha uzun.7 derecenin altında kışlık lastiklerin yol tutuşu daha iyi denmiş.Ters mantık yaparsak 7 derece üstüde 4 mevsim lastik daha iyi oluyor.İstanbul kış aylarında son derece değişken ısı dereceleri yaşıyor.Kimi zaman 7 derecenin altı,kimi zamanda 7 derece üstü oluyor.Her ısı değişiminde lastik değiştirmeyecek olursak birini seçeceğiz artık :)

Kış lastiği semt semt istanbulda keyfe keder kullanılabilir, yalnız Ankara gibi karasal iklim bölgelerinde olmazsa olmaz olmalı...

İstanbuda  tepelik yerlerde oturanlar buralara işe gidenler , hafta sonu kayağa gidenler mutlaka tercih etmeli , ama devamlı sahil taraflarında takılanlar için fazla gerek olduğunu düşünmüyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
securitas

benim nacizane gorusum bu durumda kis aylarinda hava sicakliginin 10 derece altinda seyir ettigi yerlerde kis boyuna yagmur-kar kis lastigi kullanmak daha mantikli.bana gore fren mesafeside onemli ama yol tutus daha onemli.tabi buda benim fikrim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
barisdascan

burda millet birbirine '' biri'' diyemi hitap ediyor? bilelimde ona göre davranalım..!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

kim kime demiş kardeş alıntı falan yapsaydın nerede geçiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Orbitus

burda millet birbirine '' biri'' diyemi hitap ediyor? bilelimde ona göre davranalım..!

Haklısın, burada hepimiz bir aile sayılırız ve arkadaşımızın da farkında olmadan yazmış olduğunu düşünerek, bu tip ifadelerde daha dikkatli olunması bir gerekliliktir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak

burda millet birbirine '' biri'' diyemi hitap ediyor? bilelimde ona göre davranalım..!

Murat o iletini aynı zamanda beğenmiş, düşündüğün anlamda bir ifade olduğunu sanmıyorum. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emregc

Dün gece yarısı markete giderken bi baktım  bayırda bi easytronic astra classic zincir takmaya uğraşıyor -2 derecede, dönüşte yardım ederiz dedik 5 dk sonra geldik hala uğraşıyordu baba oğul tahminen bi 20 dk aldı zinciri takmaları, patinaj yapınca araç elektronik sistemlerden dolayı gitmiyor dediler, zinciri takarak anca kurtarabildi, şimdi düşündümde bu araca kış lastiği alsanda  bayırlarda pek bi işe yaramayabilir çünkü kış lastikleri bile patinaja düştüğü oluyor bayırlarda...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak

Karlı-buzlu havalarda o elektronik sistemleri ( Mazda'daki ismi DSC , Opel'i bilmiyorum ) kapatın derler zaten..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti

Kar lastiği ve dsc kapamak ? Bu konuyla ilgili bir video vardı . Kapatacağımı sanmıyorum .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...