Jump to content

Arabayı Boş Viteste Sürmek ve Cut-Off Sistemi


dkiskac
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Aracın karbüratörle olması ile enjeksiyonlu olması çok şeyi değiştirir... Değiştiriyor da...

Değerler ortada, çalışma prensipleri ortada... İnanıp inanmamak da senin elinde, söyleyecek fazla bir söz yok...

İyi bir mekanik/motor ustasına veya işin tekniğini bilen mühendise bu durumu sorup araştırmak da senin elinde...

;)

Bisiklet yokuş aşağı giderken pedal hariç her yeri çalışıyor... Motor da enjeksiyon hariç her şeyi çalışıyor... Bu kadar basit... Ağzında lokma yoksa, çenen çalışmıyor ama diğer fonksiyonların çalışıyor...

:tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 50
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    6

  • SalihÇakmakçı

    5

  • NoooFearrrr

    8

  • domestos

    11

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

domastos abi karbüratörün çok farklı olduğunu biliyorum lakin enjeksiyonlu araç kullanmış olduğumu sölemek istemiştim , ya ben anlamıyorum enjeksiyon çalışmadan motor nasıl çalışır :D :D  öbür arkadaşın dediği gibi havamı yakıyor abi , aslında tam mevzuya dokunmuşsun ağzında lokma yoksa demişsinya o anda lokma yok ama daha önce yediğin lokmaların devamında enerji üretiyosun sonuçta mantık şu eğer enjeksiyon püskürtülmesi araç tarafından kesiliyosa demekki araç bir şekilde daha önce püskürttüğü yakıtı manifolda ulaşmadan bir yerde muhafaza edip ekonomik olarak kulllanıyor vede bittiğinde tekrar yakıtı püskürtüyor ki enjeksiyonla manifold arasında öle bir mekanizma duymadım, belkide vardır ki eminim böledir araştırmaya gerek var  bu durumu ,yakıt gitmeden hiçbir motor çalışmaz, çalışma prensibi zaten bu abi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gürhan, sana mantıksız gelse de cutoff sırasında yapılan iş tamamen yakıtın kesilmesi.

Bunun test etmek de mümkün. Enjektörlü bir araca cihaz bağlayıp cut-off sırasında enjektörlerin kapandığını ve motora hiç yakıt gitmediğini görebiliyorsun.

Mantık çok basit, araç belli bir devirde ise, motor yük altında değilse, gaz pedalından da ayağını çektiysen enjektörlere giden benzin kesilir ve motor durma noktasına yakın iken tekrar benzin verilmeye devam eder.

İngilizce ismi DFCO - Deceleration Fuel Cuf Off.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tamam abi kabul ediyorum bende bunu anlatmak istiyorum, yakıtı kesip veriyor olabilir ama sıfır yakıt olayına takıldım, araç yakıta ihtiyacı duyduğunda yakıtı gene yakar minimum düzeyde tabii .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Enjektörler yakıtı kestiğinde zaten yakıt alabilecek başka bir yer yok. Yani yakıt gerçekten SIFIR. Belirli bir seviyenin altına düştüğünde de tekrar eski çalışma şekline dönüyor.

Burada bahsettiğimiz koşullarda zaten motor yakmaya ihtiyaç duymaz zira sen ayağını pedaldan çekmişsin, araç neden yakıta ihtiyaç duysun ki ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

valla ben denemesinin nasıl yapılacağını ifade ettim lpg li araçlarda hareket halindeyken dediğiniz koşullarda, ister lpg de,ister benzinde kapatın içeriden yakıtı bakalım ne olucak deneme sonuçlarınıda yazmayı unutmayalım tabii lpg li araçlrın bu denemeyi yapması gerek yani bir şekilde yakıtı manuel olarak kesebilmesi gerek saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Videoda hepsini görebilirsin. Hatta sonunda aracın devri düşünce enjektörlerin tekrar çalışmasını da görebiliyorsun. Bu sisteme aynı zamanda motor freni de diyorlar makalelerde. Benzini kestiği için motor güç üretmiyor ve arabayı frenliyor diye.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tamam abi kabul ediyorum bende bunu anlatmak istiyorum, yakıtı kesip veriyor olabilir ama sıfır yakıt olayına takıldım, araç yakıta ihtiyacı duyduğunda yakıtı gene yakar minimum düzeyde tabii .

Bak aynı yere geldik şimdi, araç ihtiyacı olduğunda yakıtı almaya başlıyor... HANGİ DEVİRE PROGRAMLANDIYSA O DEVİRDE YAKMAYA BAŞLAR...

motorun çalışması iiçin yakıta ihtiyaç var abi bence.

Tamamen haklısın, ancak kendi ivmesinde giden bir motorun yakıta ihtiyacı yok ki; bu teknoloji uzun zamandır kullanılmakta... Yokuş aşağı giden bisiklet örneği mesela...

;)

valla ben denemesinin nasıl yapılacağını ifade ettim lpg li araçlarda hareket halindeyken dediğiniz koşullarda, ister lpg de,ister benzinde kapatın içeriden yakıtı bakalım ne olucak deneme sonuçlarınıda yazmayı unutmayalım tabii lpg li araçlrın bu denemeyi yapması gerek yani bir şekilde yakıtı manuel olarak kesebilmesi gerek saygılar.

Araç ivmesini kazanmadan bu işlemi yaparsan zaten işin temel prensibine aykırı haraket etmiş olursun... Ama; hafif iniş bir yolda atıyorum 100 km hızla giderken lpg'yi kontağı veya neyi kesersen kes araç durmaz, o hızdaki bir aracı motor veya kestiğin hiç bir şey ivmesini kaybedene kadar durduramaz, yoluna devam eder, bu devam sırasında da; yakıt makıt tüketmez...

Adamlar yapmış, yıllardır da (kabul etsen de, etmesen de) kullanılmakta... Hadi benim verdiğim örnekleri ve senin tezini çürütmemi geç... Murat DAĞ ve Burak da makul ve mantıklı şekilde bu işlemin böyle olduğunu ispatlamış... (ki ispata gerek yok, sistem ortada ve kullanılmakta)

Daha önce dediğim gibi; inanıp inanamamak sana kalmış bir şey...

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Burak'ın vermiş olduğu videoda, değerleri anlayarak izlerseniz eğer, aracın 1200 devirlerde yakıt tüketmeye başladığı görülmekte...

Ki; bu verilen araç otomatik bir araç, manuel bir araçta bu durum, daha fazla gözle görülecektir...

:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...