Jump to content

Mazda 323 Rolanti Problemi


eiskent
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Su akıtması gayet normal, kontrol et, öyle sıkıştırmalarda yine atıyorsa radyatör kapağını kontrol et yeterli...

Sadece gazda rölanti saçmalıyorsa tamamen sistemin hava almasından kaynaklıdır... Sağlam şekilde kontrol yaptır veya kendin anlıyorsan yap derim... Egsozu da unutma... En sonunda da avans ayarı...

Bitti gitti... Kazasız günlerde kullan... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Su akıtması gayet normal, kontrol et, öyle sıkıştırmalarda yine atıyorsa radyatör kapağını kontrol et yeterli...

Sadece gazda rölanti saçmalıyorsa tamamen sistemin hava almasından kaynaklıdır... Sağlam şekilde kontrol yaptır veya kendin anlıyorsan yap derim... egzozu da unutma... En sonunda da avans ayarı...

Bitti gitti... Kazasız günlerde kullan... :)

Teşekkür ederim Veli abi tavsiyeleriniz için. ;) iyi günler dilerim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Merhaba arkadaşlar, ilk çalıştığında motorun düşük rolantide çalışma konusu hakkında sanayideki ustamı aradım, arabanın otomatik jiklesinin elektronik olmadığını mekanik olduğunu, mekanik jiklenin de devreye sokulması için marşı basmadan önce 2 kere pompala ve kontağı basınca da pedala basarak çalıştır dedi,araba evde akşam öyle deniycem. ben hafif gaz vererek çalıştırıyodum hep otomatik jikle devreye girmiyordu.

ustanın dedikleri olursa eğer çok iyi olur.çünkü motor ısınana kadar olan düşük devirde çalışma canımı sıkmıyor değildi hani

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Ustanın dedikleri doğru, ama oto cilkenin makaniği çok hassatır, kir pis , tortu varsa karbüratörde takılmış kalmışta olabilir, karbüratörün temiz olması gerekir , bakımlarını ihmal etmeyiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Merhaba, yeni  99 model mazda 323 aldım arabadan anlamam sorunları var rölanti dalgalanıyor klima açınca çok yükseliyor (klimada sogutmuyor) bayada masrafı çıktı (14500 TL verdim çok mu verdim bilmoyorum) İstanbul da adem usta var dediler ona goturdum(mekanik sorunları dahil) 2600 fiyat çekti klima tamiri hariç daha uygun bu sorunları çözebilecek biri var mı mazdacı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Sadece fiyat belirtmişşsiniz sorun ne ? ne parça değişilecek? ne el emeği istendi ortada bir bilgi yokki size daha uygun öneride bulunalım, pahalı veya uygun diyelimi  hem gittiğiniz usta forumda bir çok kullanıcının memnun kaldığı bir kişi, yani en azından onların ifadesi bu, daha uygun bakınıyosanız sanayide bir kaç fiyat almanız gerek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kardeşim araca baktırmadan ne diye o kadar para basıyorsunuz anlamıyorum. ustamı bir arkadaşı aradı honda alacakmış, araç çok iyi felan dedi, getir bakalım diyor getirmiyor, bi getirdi araç conta yakmış. düşün artık 2001 model honda motor istiyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar arabam 323 97 model karbüratörlü b6 motor. rolantide uzun zamandır dalgalanma vardı canımdan bıktım herşeyi değiştirdim. en son bugün arabayla yine uğraşırken distribütörün üzerinde bulunan vakumdaki iki hortumu da çıkarınca rolanti sorunu düzeldi. topkapıda necati usta var karbüratörcü. aradım ona anlattım durumu. iki hortumu da iptal dedi bi zararı olmaz dedi. o şekilde rolanti dalgalanması ise distribütörün içerindeki avans otomatiği dedi sanırım. o parçanın arızalı olmasından kaynaklanıyormuş. çıkma dstribütör alayım dedim 6 ay sonra yine aynı olur hiç uğraşma dedi necati usta. sonuç olarak iki hortumu iptal etmem rolantiyi düzeltti bilmem ne zararı vardır  ???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar arabam 323 97 model karbüratörlü b6 motor. rolantide uzun zamandır dalgalanma vardı canımdan bıktım herşeyi değiştirdim. en son bugün arabayla yine uğraşırken distribütörün üzerinde bulunan vakumdaki iki hortumu da çıkarınca rolanti sorunu düzeldi. topkapıda necati usta var karbüratörcü. aradım ona anlattım durumu. iki hortumu da iptal dedi bi zararı olmaz dedi. o şekilde rolanti dalgalanması ise distribütörün içerindeki avans otomatiği dedi sanırım. o parçanın arızalı olmasından kaynaklanıyormuş. çıkma dstribütör alayım dedim 6 ay sonra yine aynı olur hiç uğraşma dedi necati usta. sonuç olarak iki hortumu iptal etmem rolantiyi düzeltti bilmem ne zararı vardır  ???

Rakımı yüksek bir yere çıktığında 1.6 değil de 1.0 motor bir araba gibi hissedersin sadece...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar arabam 323 97 model karbüratörlü b6 motor. rolantide uzun zamandır dalgalanma vardı canımdan bıktım herşeyi değiştirdim. en son bugün arabayla yine uğraşırken distribütörün üzerinde bulunan vakumdaki iki hortumu da çıkarınca rolanti sorunu düzeldi. topkapıda necati usta var karbüratörcü. aradım ona anlattım durumu. iki hortumu da iptal dedi bi zararı olmaz dedi. o şekilde rolanti dalgalanması ise distribütörün içerindeki avans otomatiği dedi sanırım. o parçanın arızalı olmasından kaynaklanıyormuş. çıkma dstribütör alayım dedim 6 ay sonra yine aynı olur hiç uğraşma dedi necati usta. sonuç olarak iki hortumu iptal etmem rolantiyi düzeltti bilmem ne zararı vardır  ???

      Avans otomotiği hangisi oluyor bu ateşleme modülü ile yan yana duran tırnak kadar olan  siyah parçamı ???
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Triger seti.sarjz kayisi. ön kulak. Arka kulak. Sağ üst motor kulak. Ön amartisor. Ön salıncak. 4amartisör körük. Buji. Disk torna. Tasiyici revizyonu. Rot balans. Debriyaj seti. 1900 malzeme fiyatı 700 isçilik istiyor. Maddi durumum müsait değil sanayiye yaptircam artik rölanti problemi ve klimada çalışmıyor zaten (abi ben arabadan anlamam sanayiye goturdum baktı arabaya bir şey yok dedi fiyatı iyi dedi birde 60 lira para aldı Enayili bende herhalde)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    60 lirayı niye aldı sadece  araca baktığı içinmi ???  Vicdansızlık etmiş çok çok bir kaç mevzusuna fikir beyan etmesi gerekirdi, çoğu usta para bile almaz, alsa bile alsın 10 veya 20 tl,     

      Kardeş sen ustaya değil çakala raslamışsın.

      Arabada iş çok , lakin zaten yürüyen aksam sökülecek beraberinde bir çok diğer iş aradan çıkacak,  biraz işçilikte pazarlık etseydin indirseydi iyi olurda, fiyatta okadar abartı değil, aracın nerdeyse motrunun tümü inecek, baskı balata için şanzıman inecek, motor kulakları için motor kulaklardan sökülecek yürüyen aksamda zaten sökülmeyecek yer yok, demem oki gerçekten çok işçilik gerekecek.

      Sanayiye yaptırmak problem değil önemli olan mazdadan anlayan birini bulmak yoksa verdiğin parada boşa gider , ucuz diye aldığın dandik yedek parçalarda çöpe gider, bir kaç yerden fiyat al bakalım ne diyecekler.  Fiyatlar yakınsa gene forumda bir çok arkadaşın referrans olduğu Adem ustanın yanına uğra biraz daha pazarlık etmeye çalış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Adem usta işinde iyi mükemmeliyetçi ama bende para yok ben değişmesi zaruri olmayan parçaları değiştirtmeden sanayiye verdim. Rölanti hariç onu denizli de tanıdık mazdacı var adem usta gibi ona yaptırtcam. Klima, debriyaj seti, aks körüğü, rot ayarı, triger seti vs. İşçilik 300 istedi malzeme ne kadar tutar bilmiyorum haftaya çıkar araba herhalde bakalım iyi mi yaptık kötü mü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Avans otomotiği hangisi oluyor bu ateşleme modülü ile yan yana duran tırnak kadar olan  siyah parçamı ???

hayır o siyah parça başka bişey sanırım. avans otomatiği daha aşağıda

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende 98 mazda323 var rölanti sorunu vardı Ustaya gittim, bujileri, buji kablolarını değişti olmadı daha sonra potansiyelmetreyi değiştim yine olmadıen en son hava akışmetrenin alt tarafında bir tane ayar vidası var onunla bir iki oynadı sorun halledildi

ayrıca yedek su deposundan suyu dışarı atma sorunu olan arkadaşlara tavsiyem radyatör kapağını değişsinler sorun düzelmese başka çareler arasınlar boş yere masraf etmeyin

herkese selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Farkında değiliz ama arabalarımız eskiyor. Benim aracım 265bin de. Titreşim hissetsem hemen "ne oluyor" diyorum ama aslında hafif titreşimleri kabul etmek gerek.

Rölantide titreşim, ateşleme elemanlarından olduğu gibi, subaplardan yada subap ayarlarından da olabilir.

Antalyada Mazda servisi Mepazda bobin değiştirmeye gittim. Ayrıca kompresyon ölçümleri yaptılar. Sonuçlar sorunsuz. Ustanın söylediği motor saat gibi. Ama yinede yeni bir araçtaki kadar titreşimsiz değil.

Sorun lpg de gibi geliyor bana. Çünkü benzindeyken titreşim yok sayılır. İleride para ayırabilrisem atikeri değiştirip, brc filan taktırmayı düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Farkında değiliz ama arabalarımız eskiyor. Benim aracım 265bin de. Titreşim hissetsem hemen "ne oluyor" diyorum ama aslında hafif titreşimleri kabul etmek gerek.

Rölantide titreşim, ateşleme elemanlarından olduğu gibi, subaplardan yada subap ayarlarından da olabilir.

Antalyada Mazda servisi Mepazda bobin değiştirmeye gittim. Ayrıca kompresyon ölçümleri yaptılar. Sonuçlar sorunsuz. Ustanın söylediği motor saat gibi. Ama yinede yeni bir araçtaki kadar titreşimsiz değil.

Sorun lpg de gibi geliyor bana. Çünkü benzindeyken titreşim yok sayılır. İleride para ayırabilrisem atikeri değiştirip, brc filan taktırmayı düşünüyorum.

Ben öyle yaptım atikeri brc ile değiştirdim titreşim vb tüm sorunlarım tamamen bitti maşallahı var şuan hiçbirkonuda benzinden farkı yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben öyle yaptım atikeri brc ile değiştirdim titreşim vb tüm sorunlarım tamamen bitti maşallahı var şuan hiçbirkonuda benzinden farkı yok.

Benim aradığım kişisiniz :)

Brc yi nerede taktırdınız? Tekrar ruhsata işletmek gerekti mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...