Jump to content

Lpg Kararsızlık Yardım


alptunaerr
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba, Mazda3'ü tanımadan önce dizel arabaya biniyordum. 2009 yılında 2005 model Mazda3 sedan A/T mi aldım ve benzine dünyanın parasını vermemek için birazda araştırma ile BRC marka LPG taktırdım. O zaman MY07 versiyonu vardı ve taktırdığım andan itibaren sadece filtre değişimi için servise gittim. Ne bir titreme sorunu yaşadım ne de arıza lambası vs. yaklaşık 45.000km yaptıktan sonra yeni kasa almak amacı ile kuzumu sattım. Performans kaybı, çok yakma sorunlarını kesinlikle yaşamadım. 3 ay öncede 2011 Mazda3 sedan A/T aldım ve hiç düşünmeden gidip yine aynı ustama BRC MY11 versiyon LPG kiti taktırdım. ilk 1000km sonrası kontrole gittim.Yine performans kaybı, arıza lambası, titreme sorunlarını yaşamadım.Zaten izmitteki  servisi tek geçerim. 10 numara ilgi ve müşteri memnuniyeti var. Yeni versiyonda ustam,devir 3500rpm üzerine çıkınca sistemin yanma odasına 22sn benzin püskürttüğünü söyledi. ismini hatırlamıyorum ama VSD sistemi idi galiba. Sonuçta aracıma LPG taktırdığım için memnunum ve benzin fiyatını düşünmeden araca binmek kadar güzel birşey olmasa gerek dünyada. Birde LPG sisteminin özellikli olması insanın içini biraz daha rahatlatıyor. Tüketimler şehiriçi 12lt/100k lpg, ortalama 10lt, şehir dışı 8lt. ve şehir dışında max. 120km/h hız yapan birisiyim. Umarım yazdıklarım bri nebze olsun faydalı olmuştur.

Herkes Faruk Sevgili değil işte işini dört dörtlük yapacak, 25 bin km garanti verecek... Her başın ağrıdığında şıp diye kesecek...

:egy:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Herkese bana kucukde olsa fikir verdigi icin ilk once trsesekkur ederim mazda servisiyle konustum ama avrupa yakasinda 1 kac servis biz tup takmayiz diyorlar bazilari takatiz diyorlar Bu ayrim neden bunu cozebilmis degilim ben maslakta bir kac yer celik subab yapiyormus lpg bin asindirmasini onlenek icin ama sonucta motora el atiyorlarki bende bunu istiyorum biraz titiz biriyim lpg konusunda kararliydim taktirmaya ama %90 vazgecmis durumdayim varsin yaksin motora el surmesinlerde :) biraz daha az gezeriz :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Herkese bana kucukde olsa fikir verdigi icin ilk once trsesekkur ederim mazda servisiyle konustum ama avrupa yakasinda 1 kac servis biz tup takmayiz diyorlar bazilari takatiz diyorlar Bu ayrim neden bunu cozebilmis degilim ben maslakta bir kac yer celik subab yapiyormus lpg bin asindirmasini onlenek icin ama sonucta motora el atiyorlarki bende bunu istiyorum biraz titiz biriyim lpg konusunda kararliydim taktirmaya ama %90 vazgecmis durumdayim varsin yaksin motora el surmesinlerde :) biraz daha az gezeriz :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bu ayırımın en temel sebebi "duygusal"  :fiuw:

Birileri müşteri memnuniyetini düşünüyor takmam diyor, birileri takarım paramı alarım, karşı taraf sorunları ile boğuşur durur diyor...

Bazıları da, ki bunlar çok azınlıkta, işini süper yapıyorlar size her an teknik destek sunuyorlar kafanız rahat oluyor...

Sonuncu seçeneği bulursanız taktırın... Kocaeli Derince de FS otogaz var BRC bayisi Zenith'in bahsettiği yer... Buyurun gelin size baştan aşağı LPG dersi versin... Artılarını ve eksilerini söylesin, herhangi bir sorunla karşılaştığınızda ne yapmanız gerektiğini anlatsın.

Ondan sonra kararınızı verin derim...

:krrsz:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Verdiğiniz bilgiler işin görünür yanı, bir de uzman LPG montaj servisinden gelen cevaba bakalım...

1- Bu yeni bir sistem gibi lanse edilsede yeni değildir ve italyada yıllardır kullanılan bir sistemdir.

2- Farklı bir tank ve içinde dalgıç bir pompa istemektedir ve maliyetli bir olaydır.

3- Performansı şuan kullandığımız sgi kitlerden bir gömlek daha iyidir.

4- Vialleden başka ICOM unda piyasada satıldığını biliyorum.

5- Fiyatı 2000 euronun cıvarında olduğunu duydum.

6- Mıtsubishi temsanın getirdiği sistem ile sadece marka aynı ama VIALLE yani temsanın getirdiği sistem bizim bildiğimiz sgi sıralı sistem.

Fakat servis ve yaygınlık konusunda sorun yaşadıkları için şimdilik takamıyorlar diye biliyorum.

7- Birde çok önemli bir konu varki .... Çok profesyonel bir montaj istiyor, !!!

8- Türkiyedeki yakıt ile ilgili bir sorun yok.

9- Bütün bunları yanyana getirdiğimizde Biz bu ürünü Türkiyemde satamayız

Alıntıdır...

Bu da başka bi alıntı sgi ve lpi farkı

1- Evet Avrupa'da özellikle son 2 senedir yaygın kullanılmaktadır. Türkiye için yeni bir sistemdir, çünkü bir benzeri henüz yok.

2- Farklı bir tank ve içinde dalgıç pompa olayı doğrudur, ama bu tank kit ile beraber gelmektedir ve sanıldığı kadar maliyetli değildir.

3- Performansı şuan kullandığımız sgi kitlerden bir gömlek üstün değil, benzinle çalışmasına göre bir gömlek üstündür ki sgi ye göre kaç gömlek üstündür bilemiyeceğim...

4- Vialle'den başka ICOM vardır, bir üçüncüsüne henüz denk gelmedim. ICOM da Türkiye pazarına girmek üzere, eğer bahsedilen fiyatlarda girerse sgi sistemler artık karburatorlu fiyatına takılır. Ama ICOM , Vialle'nin taklidi olduğu söylendi bana ve birçok problemle hala daha yüzleştiği söylendi.

5- Viallenin fiyatı 1000€ + kdv, yani 1180 € dur. Şu saatteki 2,15 lik kur ile 1180 x 2,15 = 2537 TL'dir. Ve bu fiyata daha 10gün öncesine kadar 10 taksit imkanı da vardı, görüşmeler devam ediyor.

Teleflex'in veya Prins'in 2200 TL olduğu bir yerde 2500 TL çok daha süper bir sisteme vermek bence daha mantıklı.

6- Temsa'nın getirdiği sistem sgi sistem değildir, LPi diye tanımlanan sıvı yakıt teknolojisini barındıran sistemdir. Bildiğim kadarıyla Vialle sgi sistemi üzerine yatırım yapmıyor, ona bütçe ayırmıyor. Nedenini birazdan başka bir rakamda anlatacağım.

7- El alışkanlığı olan her usta bunun montajını yapabilir, neticede yine bir tank, bakır olmasa da borular, regulator (basınç için) ve aktarma organı olarak ECU var; Aynı bizim BRC'lerde sıfır HYUNDAI montajlarında yaptığımız gibi, her tip araç için farklı guide'lar var, hangi cihaz tam olarak nereye takılıyor milimimilisine tarif edilmiş durumda. Ayrıca 4 günlük bir montaj eğitimi alındı Temsa'da. Bu 4 gün boyunca Mitsubishi Lancer'lar üzerinde montaj birebir yapılmıştır.

8- 

9- Bütün bunları yan yana getirdiğimiz de, farklı bir kesime hitap ettiğimizi fark edip, 40-50-60 milyarlık araçlar hedef alındığını kendimce söyleyebilirim.

10- FSI araçlara henüz montajı yapılamıyor, benzin enjektörü sicaktan kavrılıyor, şuan yaptıkları araştırmalara göre ek bir enjektör eklemek yerine LPG'yi direk benzin enjektöründen püskürtmeye çalışıyorlar, Sanırsam kısa sürede tamamlanamaz.

@all

11- Vialle her araça göre ayrı konfigire edilmektedir, Atıyorum Opel Corsa 78 beygirliğine göre ayrı testler yapılıp üzerinde çalışıldıktan sonra o araca göre kit üretilir, aynı model Opel Corsa 170 beygirlik araç için de ayrı testler (yol şartları çalışma şekilleri) yapılıp üzerinde çalışıldıktan sonra o araca göre de farklı kit üretilir. Her aracın bir kodu vardır ve ona göre özel siparişler kit gelir.

Yani Vialle universal bir kit değildir, her araca özgün yapılandırıldığı için şimdiden R115 standartını tutturmuş, ve bazı araçlara özgün yapılanmalar meydana gelmiştir.

Örneğin, Honda araçlarda motor erimesini kimimiz duymuştur, aşırı yük binen durumlarda (uzun yolda yapılan yüksek hızlarda) arasıra benzin de fışkırtarak motorun zarar görmesini engellemektedir.

Bu yüzden Vialle'nin sıradan sgi kitlerinin olduğunu sanmıyorum çünkü her bir kuruşunu yeni konfigirasyonlar yapmak için kullanıyor.

Şuan hemen hemen her araca göre konfigirasyonu olsada hala yapması gereken çok çalışmalar var.

12- Vialle ile aracın performansı artmaktadır, kabaca şöyle düşünün, pistonlar benzin ile çalışırken daha fazla sıkışma oranına sahipler, yani daha fazla performans açığa çıkarırlar, pistonlar gaz ile çalışırken aynı oranda çalışamadığ için çok iyi montajlarda 4-5 beygirlik bir performans düşüşü meydana gelmektedir, ama vialle sıvı şeklinde çalıştırdığı için pistonları ve oktan değeri benzine göre daha fazla olduğu için pistonlar daha güçlü çalışmaktadır.

13- Arkası yarın; forumda yetkili birinin aramızda olmasına sevindim, hollanda'dan gelen ar-ge müdüründen 4 günlük eğitimi almış biri olarak size bu bilgileri verdim. Samsun'da taktırmak isteyenler benimle irtibata geçebilir :)

ALINTIDIR:::::

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9- Bütün bunları yan yana getirdiğimiz de, farklı bir kesime hitap ettiğimizi fark edip, 40-50-60 milyarlık araçlar hedef alındığını kendimce söyleyebilirim.

Benimle örtüşen tek tarafı bu olduğu için şimdilik sorun yok...

:D

Duygusal davranan arkadaşlar için mantıklı bir seçim olabilir ama ileride sorun çıkarma ve lpg servis bulma zorluğu artar...

Çünki; daha karmaşık bir sistem daha fazla sorun demektir... Daha fazla donanımlı lpg sistemi demek daha fazla sorun demektir...

8:)

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yalnız yanlış anlamadıysam Vialle'de de ikinci bir ECU var. Eğer öyle ise yine bana mantıklı gelmiyor. Sonuçta ne yaparsan yap aracın normal ecu su ile aynı değerleri yakalayamayacak ve ayar yapan ustanın insafına kalacaksın.

OBD li olsaydı bari.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kim ne derse desin LPG işi gariban işi... Parası az olanın işi... Yani benim gibilerin işi...

:D

Ben 60-70 bin liraya araç alıp bir de lpg sıkıntısını üzerine ekleyemem... Cebimde ne varsa biraz düşüğüne arabamı alırım, paşa paşa benzinle gezerim... Ya da dizel tercih ederim...

Ama illa pintilik yapacağız ya... O lpg ye mahkum edeceğiz ya kendimizi...

:D

Avrupa'da lpg teşvik kapsamında neden? tercih edilmediği için, ülkemizde ise kanuni prosüdürlerle lpg kullanıcısı bezdirilmekte neden? üç kuruşu kazanç bellediğimiz için...

:tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün LPG taktıracak olsam ve illa Mazda olsun dersem Mazda 626 alırdım . Zira bildiğim kadarı ile Mazda'da en uyumlu olanlar onlar. Hatta serviste görmüştüm, LPGli araçlar için üretilmiş parçaları bile mevcut.

Mazda olmasın dersem de eski kasa Toyota alırdım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

LPG den haz etmeyen ama artan benzin fiyatları ile mecbur kalıp arastırmaya baslayan biri olarak.

Bir kac marka önerebilirim.

Aslında arastırmalarda en cok adı gecen marka Prins Enjektörleri Bosch marka oldugu için digerlerinden daha hızlı calısıyor fakat, fiyatı daha pahalı (1900 TL )

Bu rakamdan dolayı elenince geriye Landirenzo, Zavoli, Romano Kalıyor ki üçüde iyi marka fakat usta farklılıkları önemli...

Landirenzo markasının parcası bulunmuyor takan usta cok yok Üçeloto var ama haklarında cok hos seyler duymadım. Bu yüzden ben eledim.

Zavoli markasının montajını cok iyi bir ustaya yaptırman gerekiyor eger ustan iyi ise hakikatten iyi bir marka (1400TL)

Romano Markası genel olarak prinsten sonra adı zikredilen bir marka hem sessiz hemde 4500 devir sonrası benzin püskürtüyor parcası var orj. İtalyan... (1500TL)

Benim tercihim zavolideki ustam uzak oldugundan romano oldu kısmetse aysonu bir ilgileneceğim.

Umarım faydalı olmuştur..:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün LPG taktıracak olsam ve illa Mazda olsun dersem Mazda 626 alırdım . Zira bildiğim kadarı ile Mazda'da en uyumlu olanlar onlar. Hatta serviste görmüştüm, LPGli araçlar için üretilmiş parçaları bile mevcut.

Mazda olmasın dersem de eski kasa Toyota alırdım.

Tam da beni tarif etmişsin yaf...

:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zamanında bende kararsız kalmıştım ve üç kuruş kar için aracımı elletmeye kıyamamıştım. Fakat sonra tayinim çıkıpta 3 kuruş 6 kuruş olunca Adana olgunlpg'de Landirenzo marka kit taktırdım. Şimdilik 5000 km oldu. Ne bir tekleme ne de başka birşey olmadı.Şeytan kulağına kurşun. Performanstada herhangi bir farklılık sezmedim. Aynı benzinli gibi kullanıyorum şimdilik, umarım böyle devam eder.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...