Jump to content

1998 - 323 1.5 Familia Performans Sorunu


safakdahi
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

hımm, daha önceki mesajında yazdıklarına göre

yağ, yağ filtresi

hava filtresi

buji

buji kabloları

antifririz değişmiş

triger değişmemiş orjinal ayarında

fakat hiçbir sebep gözlemlemedinizmi bu performans düşüklüğüne sebep olacak bir farklı durum olası sizi şüpelendiren bir farklı uygulama.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bakınız sizin bu rasgele arızayı tespit dahi etmeden orjinal parçaları değiştirmeniz hiç hoş vede akıllıca bir hareket değil, öncelikle buji kablolarını değiştirmişsiniz niçin , ateşleme sisteminin orjinal olması çok önemlidir. diğerleri bişey değil, gelelim hava filtresi borusuna bakmak gerek patlak yırtık yokm ise niye değişesinki, ortada bir sorun var ama siz hala sorunu tam olarak tesvir etmediniz, öncelikle

1-yağ 10-40 olmalı

2-buji- NGK bkr5e-11 olmalı

3-hava filtresi orjinal olmalı

4-buji kablolarının gene orjinallerini tak bir sorun yoktu ise ki anlaşılan sorun ondan kaynaklanmamış.

5-egsozun tümüne bakırın tıkalı olabilir tıkalı ise değişin.

6-enjektörleri temizlettirin , würth enjektör temizleyici katkı koyun yakıta.

7- hava filtresini kontrol edin kelepçelerini contasını , hava alıyor olabilir.

8-buji ler gevşek kalmış piston başına hava alıyor olabilir.

9- manifolda giren hortumları kontrol et patlak olabilir.

10- tüm motoru iyice gözlemle yerinden çıkmış bir hortum, açık kalmış bir kelepçe falan, ne varsa kontrol et.

11- yakıttta olmuş olabilir, enjektörler ıslanmış olabilir, umarım su varmadınız motora.

12- baskı balatanın durumuda önemli debriyajdan ayağınızı kaldırdığınızda son ana kadar araç hareket etmiyosa sorun debriyajda olabilir.

13- öncelikle motorun araç boşta iken durumuna bakın gaz yemesi nasıl motor devri nereye kadar yükseliyor vede nasıl yükseliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şimdi yazıyorum sırayla

bujilerim NGK bkr5e-11

hava filtresi orjinal

yağ 10-40 castrol magnatec

debriyaj seti yeni daha 1 aylık ve ayagımı çektiğim andan itibaren hareket ediyor

buji kablosuna gelince değiştirdim ve orjinali hala duruyor

egzozu kontrol ettirdim bişey çıkmadı

hatta carbon clean yaptırdım.(tabi arızadan sonra)

motor boştayken çalışması gayet normal.

iki gün önce hava akışmetreyi söktüm balata spreyiyle adeta yıkayarak temizledim.

boruları hortumları kelepçeleri kontrol ettim

bunlara rağmen hala arıza aynı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

geriye tek bir problem kalıyor , motor;

kompresyonunu ölçtürün, bide blok kapağını açıp bakın, kesin sübaplar otomayik ayarlımı ,emin olun, eğer değilse, ayar gerekir.

buji kablosunu orjinalini tak.

Avans ayarın bak , ateşleme zamanı çok önemlidir.

dahada yazacağım bişey aklıma gelmedi, probleme sebep olacak.

umarım sorunu buluırsunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kardeş çok saol ilgilendiğin için hafta sonu gidicem tamirciye ve baktırıcam dediğin yerlere.inşallah bir sonuç alırımda bu dertten kurtulurum.sonucuda buraya yazarım ve bu derde düşenleri kurtarırız inşallah.ilgilenipte yazan herkesede teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben yanlış bilmiyosam ki, arkadaşlar düzeltsinler , sizin aracınız doch bir motora sahip vede sübaplar otomatik ayarlıdır, son zamanda triger değişimi yaptınızmı, son zamanlarda bu performans düşüklüğünü gözlemeden önce ne gibi bakımlar yapıldı iyice anlatınız.

Bu araçların subapları otomatik ayarlı değil maalesef. Ara ara ayar yapmak gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şimdi yazıyorum sırayla

bujilerim NGK bkr5e-11

hava filtresi orjinal

yağ 10-40 castrol magnatec

debriyaj seti yeni daha 1 aylık ve ayagımı çektiğim andan itibaren hareket ediyor

buji kablosuna gelince değiştirdim ve orjinali hala duruyor

egzozu kontrol ettirdim bişey çıkmadı

hatta carbon clean yaptırdım.(tabi arızadan sonra)

motor boştayken çalışması gayet normal.

iki gün önce hava akışmetreyi söktüm balata spreyiyle adeta yıkayarak temizledim.

boruları hortumları kelepçeleri kontrol ettim

bunlara rağmen hala arıza aynı

Adem ustayı arayıp yaptıklarınızı anlatın ve bir fikir alın isterseniz. iletişim bilgileri aşağıda.

http://mazdaekinci.com/?page_id=15

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu araçların subapları otomatik ayarlı değil maalesef. Ara ara ayar yapmak gerekiyor.

öğrenmiş oldum teşekkürler, zaten emin değildim o zaman sübap ayarını yazayım toplamda 16 valf olduğundan ilk sentede 8 emme 8 egsoz , ikinci sentede 8 emme 8 egsoz olmak üzere sıcak motora, sentil ile, 30 filer olarak ayar verilmelidir bu ayar benim 1.6 323 ümün ayarı ama 1.5 içinde uygulamabilir sanırım.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öğrenmiş oldum teşekkürler, zaten emin değildim o zaman sübap ayarını yazayım toplamda 16 valf olduğundan ilk sentede 8 emme 8 egzoz , ikinci sentede 8 emme 8 egzoz olmak üzere sıcak motora, sentil ile, 30 filer olarak ayar verilmelidir bu ayar benim 1.6 323 ümün ayarı ama 1.5 içinde uygulamabilir sanırım.

Değerler dediğiniz gibi yaklaşık 30 olmalaı.

Servis kitapçığının ilgili sayfası aşağıda.

f385k.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

arkadaşlar merhaba 1 haftadır yoktum aracımı tamirciye tekrar götürdüm iyice kontrol edildikten sonra hatayı buldular debriyaj setini değiştirmişlerdi tekrar söküldü baktılar hata kendilerindeymiş düzeltip yapıldı.sorunum halloldu ilgilenen herkese teşekkür ediyorum.ve aracın sorunu giderildikten sonra arabaya ısrarcı bir müşteri çıktı ve sattım.inşallah bundan sonra kısmetse 626 :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar merhaba 1 haftadır yoktum aracımı tamirciye tekrar götürdüm iyice kontrol edildikten sonra hatayı buldular debriyaj setini değiştirmişlerdi tekrar söküldü baktılar hata kendilerindeymiş düzeltip yapıldı.sorunum halloldu ilgilenen herkese teşekkür ediyorum.ve aracın sorunu giderildikten sonra arabaya ısrarcı bir müşteri çıktı ve sattım.inşallah bundan sonra kısmetse 626 :)

Nasıl bir 626 ??

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...