Jump to content

Mazda3 Dizel Baskı Balata Sorunu


Emre Keskin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

trabzon'a mazda  bayi verildi ama faliyete gectimi bilmiyorum .japonlar sadece turkıyede olmak için burda yoksa araba satmak için degil . o yuzden ciddiye almıyorlar.bu da servislere yansiyor .ayda sattıkları araba 200 tane ciddiyeti burdan anlayın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Emre, öncelikli olarak yaşadığın tecrübeye üzüldüğümü , geç de olsa düzeltildiği için ise sevindiğimi bilmeni isterim.

Kerem'in de  ( belash ) söylediği gibi kötü bir servis deneyimin olmuş. Bunun yanında Mıçı konusunda iyileşme olduğunu görmek de mutluluk verici. Bazı şeylerin zamanla istenirse düzeltilebildiği ortada. Bir kaç sene önce Mıçı ile bir tecrübem olmuş akabinde hem sahibi hem de servis müdürü ile yapılan görüşmede problemlerin giderilmesi için gerekli adımların atılacağı belirtilmişti ki iki müşterisi de memnun ayrıldıysa demek ki birşeyler düzeltilmiş. Onları da buradan tebrik etmek isterim.

Konya servisine gelince malumunuz çok yeni bir servis. Mazda müşterisi ve beklentilerini bilmiyor veya yanılıyor olmalılar. Bunun yanında artık zamanın değiştiğini internet gibi bir mecrada artık ufak tefek hesaplar güdülerek yapılan hataların çok pahalıya mal olabileceğini göz ardı etmiş olmalılar eğer yaptıklarında bir art niyet varsa. Bir art niyet yok ve sadece bu bir tecrübesizlik ise o zaman zor yoldan öğrenmiş olacaklar.

Tabii bu olayın bu aşamaya gelmemesini sağlamak da biraz  Mazda'nın sorumluluğunda. Bayinin belirlenmesinden eğitimine, Mazda zoom-zoom kültürünün doğru aktarılabilmesine bağlı.  Bence ideal olan son kullanıcının Mazda Türkiye ile hiç iletişime geçmeyecek şekilde sorunların çözülmesi çünkü böyle bir iletişim asıl görevi müşteri ile merkezi karşı karşıya getirmeden sorunları çözmek olan servisin doğru işlemediğini gösterir.

Peki bu durum bundan sonra iyiye gider mi ? İşte burada şüphelerim var. Neden mi ? Satışlar yüzünden.

Aslında daha önce "Ne kadar sattığı bizi ne ilgilendirir" demiştim ama sağolsun Mustafa Abi ( mtutun ) bir sohbetimizde durumun hiç de öyle olmadığını belirtti.

Bakın 2009 Mazda satış rakamı kabaca 3000.. 2012 rakamı ise muhtemelen 750-800 arasında birşey olacak. Neden 2009 ile 2012 karşılaştırıyorum ? Sisteme giren ve çıkan araç sayısı için.

2009 da sisteme yani yetkili servis ağına gitmeye başlayan 3000 araç 2013 Ocak başı itibari ile yavaş yavaş (büyük ihtimalle) servislere gitmemeye başlayacak. Yani gelen 800 araca karşı giden belki 1500-2000 araç. Bu da servislerin gelirlerini, kalitesini , sayısını ve büyük ihtimalle müşteriye bakışını değiştirecek.

Umarım hepimizin beklediği gelişmeler olur da 2008 yani Mermerler'in gitmesinden beri olmasını hayal ettiğimiz ortama kavuşuruz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çoooook ayıp oldu....Herşey kul yapımıdır, arıza yapar ama insan işte hiç olmamasını bekliyor ve istiyor...

Garibim Azgın Teke, yolun ortasında kala kaldı; hiçbir şekilde  vitese geçmiyordu. Servise çektirdim; şanzıman inecek ve arızayı tespit edeceklermiş ve büyük ihtimal baskı-balata sorunu...

Araba 2012 model ve henüz 12.000 km'de...Benden başka kimse kullanmadı ve ben de iyi kötü 24 yıllık tecrübeyle öylesine titiz kullanırım ki anlatamam....

Buraya kadar anladık, fakat iki önemli husus var;

Mazda yol yardımı aradığımda çekici hizmeti olmadığını kendi imkanlarımla aracı çektirmem gerektiği söylendi...Ben de çektirdim.

Diğeri ise; aracın arıza durumu en az bir hafta olacağı tahmin edildi; bu süre için Mazda nın araba tahsis edip edemeyeceği öğrenmek için aradım, ama nafile 10 iş gününden kısa süren bakım ve onarım için araç tahsis edilmiyormuş....

Nerde kaldı Mazda'nın müşteri memnuniyeti  veya satış sonrası desteği ? Beğenmediğimiz volkwagen bile hem çekici hem de garanti kapsamında olmasa bile araç tahsis ederken, biz neredeyiz ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

.... Beğenmediğimiz volkwagen bile ...

Benimde merak ettiğim konu bu. Neden beğenmiyoruz? Neyini beğenmiyoruz? Ama anlamaya da başladım açıkçası.

Geçmiş olsun, gerçekten bu durum ne reno nede vw'de hatta opelde yaşanmayacak durumlar. Zamanında burada sağa sola çamur atan arkadaşlarımız vardı. Eleştiriye bile katlanamayan biatçı Mazda çalışanları. Onların beğenmediği adamlar, daha doğrusu"Müdürcük" diye laf sokulanlar, GM'lerde müdür olduğunu görünce ve şimdi Mazdanın halini görünce, şimdi Mazdanın kimlerin elinde olduğunu daha iyi anlıyorum.

Allah Mazda sahiplerine kolaylık ve sabır versin diyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle çok geçmiş olsun Fatih bey (Orbitus).

Sizin sorununuza ait forumda arkadaşlar var. Muhtemelende bir bu soruna bir adayda benim.

Bu sorunla ilgili açılmış bir konu var. Belki dikkatinizi çeker ve incelemek istersiniz. Benim problemim şu an ağır değil, hafif rampada nadirende olsa bir ses geliyor araç ilk kalkarken. Servise gittiğimde gösterteceğim. İlgili konunun bağlantısını aşağıda paylaştım.

Tekrar çok geçmiş olsun.

http://www.mazdaclubtr.com/29590/2011-mazda3-dizel-baski-balata-sorunu/msg487299/#msg487299

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlhan Beyin de yazdığı gibi, bu konudaki yazıları kesinlikle okuyun. ola ki kullanıcı hatasından kaynaklı, garantiye girmez falan derlerse, örnek gösterebilirsiniz. geçmiş olsun..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar dilekleriniz için teşekkür ederim. Bu arada arıza tespit edildi: anlamadım ama dediklerine göre baskı-balata şemsiyesinin yayı kırılmış; servis malzeme hatası dedi ve garanti kapsamında değişeceğini söyledi. Fakat yinede parçanın fotoğrafını çekip göndermişler, merkezden onay bekliyorlarmış. Baskı balatanın komple değişmesi gerekiyormuş. Bakalım ne olacak ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun...

Baskı balata sorunu klasik japon sorunuymuş gibime geliyor artık. Şimdiye dek 3 tane manuel vitesli japon aracım oldu; 2001 Corolla, 2007 Corolla, 2004 Mazda 3 ve Corolla'nın her ikisinde de baskı balata sorunu yaşadım. Mazda 3'ü alan öğretmen arkadaşımda aynı sorunu peşisıra yaşamış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar ben hakkım olmayan fazladan taleplerde mi bulunuyorum ? Artık kendimden şüphe etmeye başladım... Serviste baskı balata yokmuş, Belçika'dan gelecekmiş. En iyi ihtimalle önümüzdeki hafta gelirmiş...

Yahu beyler, baskı balatı gibi, periyodik değişen dandik bir parça Belçika'dan mı gelir !!! Oldu olacak fren balatasını da Japonya stoğundan getirtin...

Burak kardeşim, bu baskı balata olayını anlattığım mesajı bu bölümden alıp Mazda Servis Hizmetleri Rezaleti diye bir konu başlığı ile açar mısın ?

Üstüne üstlük iki gündür bariz imalat hatasından kaynaklı bir hata için Mazda merkez servise onay göndermiyor... Efendim onay gelecek, baskı balata ondan sonra sipariş edilecekmiş...İşimiz var anlayacağınız...

Herşey kul yapımı bozulabilir, 1000'de bir ihtimal de olsa hepimizin başına gelebilir, bu durumu otomobilimin için bir olumsuzluk olarak görmüyorum ama acil durum desteği ve servis hizmetleri tam bir kepazelik... Ben şimdi pratik olarak anladım Mazda'nın neden Türkiye'de satmadığını... Şayet Mazda bu durumda ise kimse bundan sorumlu yüz karası istifa etsin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu forumdan bir kaç kişi yönetime girse, şirket daha iyi yönetilir herhalde. Daha önceleri hep sabır, zamana ihtiyaçları var, uzun vadeli düşünüyorlardır diyordum. Lakin en ufak bir hareket, bir gelişme göremiyorum. Sabır sabır bir yere kadar....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Burak kardeşim, bu baskı balata olayını anlattığım mesajı bu bölümden alıp Mazda Servis Hizmetleri Rezaleti diye bir konu başlığı ile açar mısın ?

Abi , konuyu arkadaşlar buraya taşımışlar bilgin olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İstifa mı? Bazı arkadaşlara göre, şimdiki yönetim Mazdanın başına gelen en iyi yönetim(miş). :D

Bence en iyi organize olmuş yönetim diyebiliriz Gökhan Abi :)

Hatırlarsınız , 2011 den İnciler :)

-Geçen yıl herkes rekora koşarken Mazda genel müdürsüz olduğu için 2 bin 500 adetlik satıştan oldu. Bu yıl bayi teşkilatını yenileyip, 5 bin adetlik satışa ulaşacağız

-Yılın başından bu yana 1100 adetlik satışa ulaştıklarını söyleyen Yurdakul, “ Bu yüzden arzu ettiğimiz yerde değiliz. Yıl sonuna kadar geçen yılın seviyesine ulaşacağımızı düşünüyoruz. Geçen yıl 2 bin 500 adetlik bir satış vardı. Bu rakamları yakalayabiliriz”

-Bu yıl sonuna kadar 7-8 bayimizi değiştireceğiz. Yeni bir bayilik operasyonu başlatıyoruz. Nisan ayında başlayacak atılımla bayi sayımız 30’a çıkacak. Bayilerimize yük getirecek bir operasyon yapmayacağız. Onların çoklu markalara yönelik çalışmalarına sıcak bakıyoruz. Böyle olursa daha kârlı operasyon yürütebilirler. Şimdiden 12 bayilik başvurusu var.

-Önemli olan reklam bütçesinin azlığı çokluğu değil araç başına düşen reklam gideri, bu gideri çok arttırırsanız maliyet olarak yansır".

-Yaptığı genel değerlendirmede ülkemizde var olan düşük satış rakamlarının sadece bize has olmadığı, Mazda’nın global olarak da bizdekine paralel pazar payına sahip olduğunu belirtiyor . Bunun genel çerçevede de sebebini yani eski performansından biraz uzakta olmasını Mazda’nın uzun bir süredir yenilikçi teknolojileri sunamamasına bağlıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bunların hepsi yine devam eden sorunlar. Nerde yeni teşkilat? Nerde 5bin satış?

Hem nerde 12 yeni bayi. Alanda nasıl atsam başımdan diye bakıyordur eminim.

Reklam; evet iyi kısmışlar, adını duyan yok.

Sn madde; al sana yenilikçi teknoloji, sonuç: ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Servis ve Mazda merkez ile 7 telefon görüşmesi ve 2 e-mail mesajı ile yaptığım mücadeleler sonucu nihayet bugün Mazda merkezden bir yetkili aradı beni. Garanti kapsam onayının servise gönderildiği ve parçanın da başka bir servisten acilen temin edilerek hemen takılacağı ve aracın gün içinde teslim edileceğini söylediler. Ağlamayan bebeğe emzik yokmuş...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...