Jump to content

Mazda3 Dizel Baskı Balata Sorunu


Emre Keskin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

mazda hayranı ve sürekli mazda indirimini takip eden biri olarak arabadan soğuyorum bir baskı balata herneyse için yurt dışından 10 gün parça mı beklenir ya hadi bekledik o zaman kiralık araç ver ....

mazda sorunsuz diye seviyorum ama servis sorunu varsa o daha kötü ..

üzüldüm

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen bir yetkili serviste servis müdürü ile sohbet ediyoruz. Kendileri bir Japon, bir de Fransız markanın servisliğini yapıyorlar.

Diyor ki bana; ' Şu japonlar bir türlü dizayn yapmayı öğrenemediler. Fransız modelin içine biniyorsun, uzay mekiği gibi görünüyor. Japon'un içine biniyorsun, halen 15-20 yıl önceki dizayn trendlerini takip ediyorlar. Japon modele 100 bin istiyoruz, Fransızı 75'e veriyoruz. Çünkü Japon bizi dinleyip, 1.6 altında güçlü bir dizel de yapmıyor ve ÖTV kurbanı oluyor araçlar.'

Muhabbet teknik konularda ilerliyor ve kendisi yine diyor ki; ' Fransız ile cins cins arızalarla uğraşıp, duruyoruz. Baskı balata, volan değişimi artık 40.000 km'de standart oldu, müşteri bile kanıksadı. Garanti departmanı bile sorun çıkartmıyor, hemen garantiden veriyor. Japon ise acayip bir araç. Adam 1998 model 250.000 km aracıyla geliyor, yağını değiştiriyoruz, mutlu mutlu gidiyor.'

Ben soruyorum 'Peki garanti bitince ne olacak? Yeni taktığınız parçalarda sorun giderildi mi?'

Cevap; 'Hayır! Fransızlar üzerinde çalışıyorlar. Bekliyoruz.....'

Ya arkadaşlar bu nasıl kaderdir? Hiçbir üretici bir gün hem sorunsuz, problemsiz, hem ekonomik hem güçlü, hem de modern ve güzel bir otomobil üretemeyecek mi????

Biz ya güzel, ekonomik ve güçlü bir motorlu araç alıp, sorunlarla boğuşmak,

Ya da demode görüntülü, motoru yüzünden hem çok tüketen, hem de çok vergi ödeten ama sorunsuz ve uzun ömürlü araç almak zorunda mıyız yahu???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda ismiyle müsemma sorunsuz arabalar üretiyor... Ama bu demek değildir ki, servis kalitesi yerlerde sürünsün; olmadık adamlar servisi yürütsün.

Mazda TR'nin çok ivedi biçimde revizyona gitmesi gerekiyor. Bu marka komedi gibi satış rakamlarıyla anılmamalı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen bir yetkili serviste servis müdürü ile sohbet ediyoruz. Kendileri bir Japon, bir de Fransız markanın servisliğini yapıyorlar.

Diyor ki bana; ' Şu japonlar bir türlü dizayn yapmayı öğrenemediler. Fransız modelin içine biniyorsun, uzay mekiği gibi görünüyor. Japon'un içine biniyorsun, halen 15-20 yıl önceki dizayn trendlerini takip ediyorlar. Japon modele 100 bin istiyoruz, Fransızı 75'e veriyoruz. Çünkü Japon bizi dinleyip, 1.6 altında güçlü bir dizel de yapmıyor ve ÖTV kurbanı oluyor araçlar.'

Muhabbet teknik konularda ilerliyor ve kendisi yine diyor ki; ' Fransız ile cins cins arızalarla uğraşıp, duruyoruz. Baskı balata, volan değişimi artık 40.000 km'de standart oldu, müşteri bile kanıksadı. Garanti departmanı bile sorun çıkartmıyor, hemen garantiden veriyor. Japon ise acayip bir araç. Adam 1998 model 250.000 km aracıyla geliyor, yağını değiştiriyoruz, mutlu mutlu gidiyor.'

Ben soruyorum 'Peki garanti bitince ne olacak? Yeni taktığınız parçalarda sorun giderildi mi?'

Cevap; 'Hayır! Fransızlar üzerinde çalışıyorlar. Bekliyoruz.....'

Ya arkadaşlar bu nasıl kaderdir? Hiçbir üretici bir gün hem sorunsuz, problemsiz, hem ekonomik hem güçlü, hem de modern ve güzel bir otomobil üretemeyecek mi????

Biz ya güzel, ekonomik ve güçlü bir motorlu araç alıp, sorunlarla boğuşmak,

Ya da demode görüntülü, motoru yüzünden hem çok tüketen, hem de çok vergi ödeten ama sorunsuz ve uzun ömürlü araç almak zorunda mıyız yahu???

Abi servis müdürünün uzay mekiğine benzettiği araç C5 mi:) Önce bir doğru dürüst elektrik tesisatı çeksinler araçlarına sonra bi ara uzaya giderler:)

75000'e verebildiği araç 1,6, hadi 2.0'ını versin o fiyata. 0-100'ü bir ömür süren o uzay mekiğine bineceğime paşa paşa vergisini yakıtını verir Mazda 6'ya keyfiyle binerim. Benzin - dizel fiyatı eşitlendikten sonra Türkiye büyük bir dizel mezarlığına dönüşecek, o zaman o fransızları göreceğiz. Heleki emisyona geçilirken Avrupa'nın dayattığı sistemi değilde Nox salınımını baz alan sisteme geçersek o zaman dizel de kurtaramaz onları.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda ya bakış açımız şöyle olsa:

Araç şaseleri ford dan, motor PSA dan, Şanzuman Ford dan. Zaten geri kalan sistemlerde belli başlı markalardan toplanıyor. Her firmada olduğu gibi. Neden hayranız o zaman bu kadar mazda ya.

Bir de şu 100000 testi. Benzinli araçla yapılıyor. Ama bütüm Mazda 3 lere mal ediliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şaselerin Ford ile bir alakası yok. Aynı platformu kullanıyor olmasın Ford'un olduğu anlamına gelmez kaldı ki Türkiye'ye gelen tüm araçlar Japonya da üretiliyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda Merkez dün aracımın kesinlikle teslim edileceğini belirtmişti, fakat yine olan oldu ve servis aracı teslim edemedi. Soruyorum ne zaman diye, cevap yok; biz bitince ararız diyorlar... Tahmini bir gün bile vermiyorlar hala... Yapılacak iş baskı-balatanın yerine takılması... Neyse böylece bir haftayı da geçiriyoruz. İcraat yok henüz.

Acaba aracı Mebbşayar'a götürmekle kötü mü ettim ? Ankara'daki servisler hakkında tecrübesi olan bir arkadaşımız var mı ? Hangisine gitsek; Opan'a mı, Herter'e mi ? Yoksa Mebbaşayar mı ? Bunların hangisi iş bitiricidir ? Bilen var mı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

MeB Başayar eskiden sayılı servislerdendi başında Tolga varken, son zamanlarda şikayetler artmaya devam ediyor.  Ankara'lı arkadaşlar daha net bir cevap vereceklerdir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda Merkez dün aracımın kesinlikle teslim edileceğini belirtmişti, fakat yine olan oldu ve servis aracı teslim edemedi. Soruyorum ne zaman diye, cevap yok; biz bitince ararız diyorlar... Tahmini bir gün bile vermiyorlar hala... Yapılacak iş baskı-balatanın yerine takılması... Neyse böylece bir haftayı da geçiriyoruz. İcraat yok henüz.

Acaba aracı Mebbşayar'a götürmekle kötü mü ettim ? Ankara'daki servisler hakkında tecrübesi olan bir arkadaşımız var mı ? Hangisine gitsek; Opan'a mı, Herter'e mi ? Yoksa Mebbaşayar mı ? Bunların hangisi iş bitiricidir ? Bilen var mı ?

Size bol sabır diliyorum bu süreçte..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de aracımla yola çıkmadan önce Başayar'a götürmüştüm kontrol amaçlı. Birşey olmadığını söylemişlerdi. Ama ertesi gün yolda kaldım ve 1.5 ay aracımdan  mahrum kaldım maalesef.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu tarz servislere götürmemek lazım araçları.Allah korusun herşey olur.Araca baksınlar kafam rahat olsun diye düşünüyorsun ama servis kısa bir kontrol yapıp aracı sana teslim ediyor.Bu tarz servisleri vicdanlarıyla başbaşa bırakmak lazım.Ama yok yanlarına da bırakmamak lazım..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ama nihayet bu ortaklık bitti ve mazda cx-5 ile kendi mühendislerinin geliştirdiği şaseleri ve motorları kullanmaya başladı. Muhtemelen yeni mazda 3 de de mazda tarafından geliştirilen platformlar ve motorlar kullanılacak. Sabırla bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yani sanırsınız Ford şaseyi bomboş üretip gönderiyor Mazda kapıyı,camları falan takıyor:) Platformun ortak olması hiç bir şey ifade etmez. Şasi üretimi o platforma uygun olarak Mazda fabrikasında üretilir. Mazda istediği süspansiyon, ön takım vs.. ayarlarını yapar. Hatta 1.6 dizel motorun bile direk geldiğini sanmıyorum ben, muhtemelen verilen speklerde ve ölçülerde Mazda fabrikasında dökülüyordur motor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben burdaki yorumları anlamıyorum. Birisi diyor ki platformun fordla ilgisi yok. Bende ortak üretim olduğuna dair kanıta dayalı bilgi paylaşıyorum. Ardından başka bir arkadaş alakasız yorum yapıyor.

Kendi adıma bundan sonra ki mazdalarda kendi mühendislerinin geliştirdiği motorlar, şanzumanlar ve platformlar kullanılacak. Mazda kardeş bu böyle çalışır, ölçüsü de bu sen dök yap, tak sat diyen kimse olmayacak. mesela benim başıma da gelen debriyaj sorunu direkt forddan alınan şanzumanla ilgili. Focuslarda bu arıza çok sık görülüyormuş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...