Jump to content

Mazda3 Dizel Baskı Balata Sorunu


Emre Keskin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Aracını birinci vitese tak ve el frenini sağlam olarak çek, aracını yürütmeye çalış, aracın bağırıyor ve yürümüyorsa sorun baskı balatadandır, yok aracın tekerleklerini sürüyerek kalkıyorsa sağlamdır...

En basit test bu...

bunu denedim arac tekerleklerini suruyerek kalkmaya calisiyor hatta kalkiyor , fakat soyle bir sey daha var bugun babamla konusrken durumu anlattim oda dun ben evde yokken arabayla bi yere kadar gidip gelmis dun yolda arabadan duman cikmis ve balata kokusu gelmis babamda 35 yillik sofordur yani ve bu zamana kadar hep manuel araba kullandi hani acemi bir sofor de degil bu neden kaynaklanir acaba benim aracimda da mi baski balata sorunu var :/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sevgili dostum bende de aynı sorun var ama senin ki kadar olmadı daha.raba kalkarken bağırıyor.birden zıplayarak kalkıyorum.bazen de stop ettiriyorum.kendi tamircime gittim debriyaj kötü dedi.debriyaj setini değiştirmeye karar verdim.daıkın marka 280 tl.yaklaşık 100-120 el emeği alıtyor.servisi aradım sadece el emeği için 500 tl istedi.ha benim mazda 3 ve gaziantep. kolay gelsin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla yazdıklarınızı okuyorum da hayret etmemek elde değil, benim 2010 model Mazda aracımı satmamdaki sebeplerden biri de servis yetersizliği ve bayinin kapanacak olmasıydı.

DSG şanzıman ile dalga geçiyorduk, bu dizel Mazda 3 debriyaj baskı-balata bayağı bir sorun olmaya başladı. Mazda dizel sevmiyordu da , demekki hakkaten sevmiyormuş :) Biz anadolu da bir ton sıkıntı yaşarken sizlerin İstanbul Ankara gibi büyük şehir servislerinde sorun yaşamanız çok düşündürücü ve absürd.

Bakalım bizim servisler bu Skyactiv olayına ne kadar hakim olacaklar.. Çok büyük bir soru işareti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sevgili dostum bende de aynı sorun var ama senin ki kadar olmadı daha.raba kalkarken bağırıyor.birden zıplayarak kalkıyorum.bazen de stop ettiriyorum.kendi tamircime gittim debriyaj kötü dedi.debriyaj setini değiştirmeye karar verdim.daıkın marka 280 tl.yaklaşık 100-120 el emeği alıtyor.servisi aradım sadece el emeği için 500 tl istedi.ha benim mazda 3 ve gaziantep. kolay gelsin

sayın ahura yani gerçekten henüz 9000 km ye gelmemiş bir arabanın böyle baskı balata bitirmesi gerçekten takılan parçada bir hata olduğunu gösteriyor bende antep teyim buradaki servisten genel olarak çok memnunum ama bakalım bu sorun için gidince ne diyecekler baskı balata görünmeyen bir parça ve adamları naıl ikna deceğm parçanın garantiden değişmei için bilmiyorum :/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazdanın bu kadar sorunlu olduğunu bilseydim almazdım asla..

Aracınız muhtemelen garanti kapsamında, sorunlarınızla ilgili başvuru yaparsanız bu açıdan değerlendirme yapılır...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence bu baskı balata sorunu , birazda kullanıcı alışkanlıkları ile ilgili ,

Çünkü araç 1nci ve 2nci vitesde düşük hızlarda kendisini ileri atma isteğinde ,

ve şehiriçinde ister istemez fazladan debriyaj a basıyoruz .

Ben hala alışamadım özellikle kalkışlarda araç sanki fırlıycakmış gibi geliyor ve fazladan debriyaj a basıyorum. Genel olmamakla birlikte bazı kullanıcıların sıkıntılarının kullanıcı alışkanlıklarına dayandığını düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sn Fth, henüz rölantideki ses sorununu çözemeden baskı balata ile ilgili bir probleminizin çkmasına üzüldüm doğrusu.inşallah en kısa zamanda aracınızla ilgili sıkıntıları rahat bir şekilde giderir ve aracınıza severek binersiniz.1. ve 2. viteste gaza ne kadar bassanızda araç hızlanmıyor, ama üst viteslerde gaza nasıl emir verirseniz araç onu gerçekleştiriyor.1 ve 2. vites bence bu arabada bilerek böyle yapıldı.ama kullanışlı olduğunu söyleyemem 1 ve 2.vitesin.bunlar bence sadece dik yokuşları çıkmak için.ama şehir içinde 1 ve 2 sıkıntı.bu araçları her araç kullanan ilk eline aldığında bence düzgün kullanamaz 1 ve 2 yüzünden.alışmak gerekiyor.foruma bakarsak tüm dizel mazda 3 (115 hp) 1 ve 2. viteste böyle.mazda sorunsuzdur, alallım sıfır bir mazda, hem de dizel olsun az yaksın, uzun yıllar sorunsuzca binelim umudu ile aldık mazdayı.ama bu sorunları duyunca ve yaygın olduğunu görünce insanın canı sıkılıyor, araca zevkle binemiyor.biri araban nasıl diyince gururla anlatamıyorsun işte

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazdanın bu kadar sorunlu olduğunu bilseydim almazdım asla..

yorumunuz çok genelleyici olmuş. Bazı Mazda 3 dizellerde balata sorunu çıkıyor .bizde yıllardır Mazda kullanıyoruz. Sorun yakın zamanda çözülecektir eminim.

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

eğer bu baskı balata sorununu ve triger den gelen sesi halledersem şu an için çok şükür aracın her şeyinden inanılmaz memnunum , çok sık araç değiştiren birisi olarak diğer markalarda başıma öyle sorunlar geldi ki anlatamam , birazda onların etkisiyle hep sorunsuzluğuna inandığım Mazda ya yönelmiştim ve uzun süre kullanmayı planlıyorum bu açıdan bu iki sorunu çözersem geriye bir sıkıntı kalmayacak diye umuyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Merhaba arkadaslar ,

Baski Balata sorununu hepiniz biliyorsunuz forumda tartisiliyordu bende aracimdan supheleniyordum ayni sorun benim aracimda da patlak verdi dun 10bin bakimindan ciktim bugun giderken yolda aracim vitese gecmedi , saga cektim durdum hicbir vitese gecmiyordu mazda yol yardimini aradim cekici gonderdiler servise cektik , baski baltanin hemen servisten siparisini gectiler sagolsunlar , ama ayin 26 sindan once parcanin gelemeyecegini soylediler Belcika da tatilmi varmis biseyler soylediler, arabayi servise biraktik geldik

aracim Mazda 3 2012 Dizel 10500km de

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benimde arac 10600 de daha bakima sokmadim.napsak kontrolu falan var mi bu baski balata işinin ? bu arada bakimi kaca yaptirdiniz neler degisti ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim aracimda boyle kalkarken gaz ve debriyaj pedalinda bir surtunme hissiyati oluyordu ve son zamanlarda debriyaj kendiliginden sertlesip bazende kendiliginden yumusuyordu bi anormallik vardi gercekten ,

10bin bakimi

Yag , yag filtresi , hava filtresi degisti balans ayari yapildi lastikelre nitrojen basildi , cam suyu eklendi , motor temizlendi  320 tl

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

parcanın geç gelmesi gercekten sikinti.focusun parcasi uyuyor olmasi lazim alip goturseniz takarlar mi acaba ?

benimde aklima geldi ama garantiden degisecegi icin mecburen merkezin gondermesini beklememiz gerekiyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

garantiden degismesi iyi.bende yarin 10.000 bakimi icin izmirdeki servise fiyat soracam.kocaeli-haldız 220 tl yi gecmez demisti bakalim burasi ne kadar soyleyecek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

gerçekten can sıkıcı.piyasada kaç tane mazda 3 varki.bu kadar az sayıda mazda 3 var ama sıkıntı çok.bence mazda denildiği gibi sorunsuz değil..ben de 2012 mazda 3 dizel sahibiyim.sorunsuz olmasını elbette isterim.ama öle değil işte.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mesele sorunlu veya sorunlu olmasi degil asil can sIkIci durum baski balata gibi cok basit bir parcanin gelmesi icin 15 gun beklenmesi gercekten bu durum insanlarin neden Mazda dan uzak durdugunu gosteriyor bu kadar kaliteli arac uretiliyor hersey mukemmel ama bu parca konusu cok moral bozucu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...