Jump to content

Mazda3 Dizel Baskı Balata Sorunu


Emre Keskin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

sürekli gelen bi ses değil ama gaza basıp gazı jestikten sonra sağ ön taraftan çıt çıt diye sürekli bir ses geliyor belli bir devrin altına inene kadar.bugün forumdan okan beyin bayine gittim şu cx-5 i kullanayım diye o sırada okan bey kullandı arabamı şanzımandan gelen kronik bir sesmiş sadece can sıkıyor ama ileride sorun çıkarmaz inşaallah.bu arada cx-5 i kullanamadık ama test sürüşü 6 ya nasip oldu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sürekli gelen bi ses değil ama gaza basıp gazı jestikten sonra sağ ön taraftan çıt çıt diye sürekli bir ses geliyor belli bir devrin altına inene kadar.bugün forumdan okan beyin bayine gittim şu cx-5 i kullanayım diye o sırada okan bey kullandı arabamı şanzımandan gelen kronik bir sesmiş sadece can sıkıyor ama ileride sorun çıkarmaz inşaallah.bu arada cx-5 i kullanamadık ama test sürüşü 6 ya nasip oldu.

benim aracimda boyle bir ses ya ben duymadim ya da yoktu diyebilirim  :krrsz:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bu baskı balata işi benide korkutmaya başlattı, bence hep beraber Mazda'ya yazı yazalım bu baskı balataları tüm Mazda'larda değişsinler şehirlerarası yol yapıyorum ve korkmaya başladım. Ben şimdi Mazda'ya yazacağım en azından servislere mecburi stok gibi bir zorunluluk getirsinler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bu baskı balata işi benide korkutmaya başlattı, bence hep beraber Mazda'ya yazı yazalım bu baskı balataları tüm Mazda'larda değişsinler şehirlerarası yol yapıyorum ve korkmaya başladım. Ben şimdi Mazda'ya yazacağım en azından servislere mecburi stok gibi bir zorunluluk getirsinler.

[/quote

kardeşim malesef türkiye deki hiçbir servisin stoğunda baskı balata yokmuş böyle basit bir parça Türkiye de hiçbir serviste olmaması gerçekten çok kötü bir durum.

ayrıca bu baskı balata sorunu sadece 2012 modellerde var sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaslar ,

Baski Balata sorununu hepiniz biliyorsunuz forumda tartisiliyordu bende aracimdan supheleniyordum ayni sorun benim aracimda da patlak verdi dun 10bin bakimindan ciktim bugun giderken yolda aracim vitese gecmedi , saga cektim durdum hicbir vitese gecmiyordu mazda yol yardimini aradim cekici gonderdiler servise cektik , baski baltanin hemen servisten siparisini gectiler sagolsunlar , ama ayin 26 sindan once parcanin gelemeyecegini soylediler Belcika da tatilmi varmis biseyler soylediler, arabayi servise biraktik geldik

aracim Mazda 3 2012 Dizel 10500km de

Hadi Belçika tatilde Mazda Türkiye'de mi tatilde çok saçma çooooooook  :kafa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçda giderkekn gazı kestiğiniz zaman sağ ön taraftan çıt çıt çıt diye bir ses geliyor.tekrar gaza basarsanız veya frene basarsanız bu ses kesiliyor.acaba bu sesin ne olduğunu bilen var mı?acaba bu ses baskı balata ile alakalı olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kapı menteşelerini kontrol et araba kasıldığında sesi keser, bıraktığında başlar , ayrıca motor takozlarınada baktır geşeklik veya yerinden çıkmış bir vida, veya segman , yapılacak olan şu araç park halinde bu sesi çıkracak imkanınız varsa , örneğin lift falan iyice bir bakın şanzımanın ses yapma olasışığı mazda için mümkün değil hem ses ön sağ diyosunuz , şanzıman soldadır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçda giderkekn gazı kestiğiniz zaman sağ ön taraftan çıt çıt çıt diye bir ses geliyor.tekrar gaza basarsanız veya frene basarsanız bu ses kesiliyor.acaba bu sesin ne olduğunu bilen var mı?acaba bu ses baskı balata ile alakalı olabilir mi?

İbrahim bey öncelikli olarak geçmişler olsun. Umarım probleminiz kısa sürede çözülür. Ve tekrarını yaşamazsınız.

Bahsi geçen ses için, biraz sabredin ve baskı balata probleminiz giderildikten sonra dinleyin bence. Aracınızı teslim aldıktan sonra aynı ses var mı yok mu kontrol edersiniz. Aracınız şu an servis de zaten. Bence karışmış olan kafanızı daha çok karıştırmayın. :)

Bence canınızı da çok sıkmayın. Her işte vardır bir hayır. Sonuç itibari ile her şey kul yapısı. Tamam gönül ister ki, sorun, problem çıkarmasın. İyi düşünelim, iyi olsun.

Yıllarca Japon markaları, Türkiye'ye dizel motor getirmedi, sebebini bir çoğumuz biliyoruz. İlk olarak 2004 yılında çıkan Mazda 3'ün, 2014 yılında 3.nesli geliyor. Forumu inceleyip, araştırın sorunlu Mazda 3 göremezsiniz. Yada Mazda 3 aracını sevmeyen bir üye göremezsiniz.

Dizel motorda evet bu sorun patlak verdi. Hepsinde olmasa da bu problemi yaşayan otomobillerimiz var malesef. Mazda 3 dizelde kullanılan Motor PSA ortak motor. Bu motoru Volvo, Ford, Mazda, Citroen ve Peugeot kullanıyor. Aklımda kalan bir dönem Ford Focus dizel modeli için otomatik vites getirmişti. Hemen hemen hepsi problem çıkardı. Ve bir daha dizel otomatik getirmedi. Bu Ford Focus'un imajını zedeledi mi, yada satışlarını etkiledi mi? Hayır firma direk hatalarından döndüler. Aynı şekilde DSG şanzımana sahip Vw  grubu araçlarda 3-5 bin km'de araçlar baskı balata sorunundan dolayı servislerde yattılar. Ama bakınız halen peynir ekmek gibi Jetta satılıyor.

Bakın bende de Mazda 3 dizel otomobil var. 60 Bin Km'ye yaklaştım. Bir dönem benimde böyle şüphelerim vardı. Ama şu ana kadar hiç sorunsuz kullandım.

Aracınızın garantisi var. Ve bu parça garantiden değişecek. Kendi kendinizi üzmeyin bence.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İbrahim bey öncelikli olarak geçmişler olsun. Umarım probleminiz kısa sürede çözülür. Ve tekrarını yaşamazsınız.

Bahsi geçen ses için, biraz sabredin ve baskı balata probleminiz giderildikten sonra dinleyin bence. Aracınızı teslim aldıktan sonra aynı ses var mı yok mu kontrol edersiniz. Aracınız şu an servis de zaten. Bence karışmış olan kafanızı daha çok karıştırmayın. :)

Bence canınızı da çok sıkmayın. Her işte vardır bir hayır. Sonuç itibari ile her şey kul yapısı. Tamam gönül ister ki, sorun, problem çıkarmasın. İyi düşünelim, iyi olsun.

Yıllarca Japon markaları, Türkiye'ye dizel motor getirmedi, sebebini bir çoğumuz biliyoruz. İlk olarak 2004 yılında çıkan Mazda 3'ün, 2014 yılında 3.nesli geliyor. Forumu inceleyip, araştırın sorunlu Mazda 3 göremezsiniz. Yada Mazda 3 aracını sevmeyen bir üye göremezsiniz.

Dizel motorda evet bu sorun patlak verdi. Hepsinde olmasa da bu problemi yaşayan otomobillerimiz var malesef. Mazda 3 dizelde kullanılan Motor PSA ortak motor. Bu motoru Volvo, Ford, Mazda, Citroen ve Peugeot kullanıyor. Aklımda kalan bir dönem Ford Focus dizel modeli için otomatik vites getirmişti. Hemen hemen hepsi problem çıkardı. Ve bir daha dizel otomatik getirmedi. Bu Ford Focus'un imajını zedeledi mi, yada satışlarını etkiledi mi? Hayır firma direk hatalarından döndüler. Aynı şekilde DSG şanzımana sahip Vw  grubu araçlarda 3-5 bin km'de araçlar baskı balata sorunundan dolayı servislerde yattılar. Ama bakınız halen peynir ekmek gibi Jetta satılıyor.

Bakın bende de Mazda 3 dizel otomobil var. 60 Bin Km'ye yaklaştım. Bir dönem benimde böyle şüphelerim vardı. Ama şu ana kadar hiç sorunsuz kullandım.

Aracınızın garantisi var. Ve bu parça garantiden değişecek. Kendi kendinizi üzmeyin bence.

Abi terapi gibi yazı olmuş vallahi, ellerine sağlık çok güzel yazmışsın.

Maalesef millet olarak biraz böyleyiz; başım ağrıyo desen "kanser olmasın, bizim rahmetli himmet amca vardı oda böyle başı ağrıyordu tık dedi gitti" şeklinde en kötüsünü düşüp onu örnekleyerek yaklaştığımız için hep bi karamsarlık söz konusu oluyor :D

Hayırlısıyla parça değişimi yapılıp kazasız belasız binmeye devam edersiniz inşallah İbrahim bey :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

peki neden bazılarında varda bazı 3 lerde bu sorun yok , merak ettim doğrusu, umarım arkadaşın sorunu çözülür.

sanırım 2012  modellerin bazı serilerinde var sadece

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim kızgın olduğum konu zaten aracın arızalanması değil , yani kul yapısı tabiki olacaktır ama baskı balata gibi bir parçanın türkiye de hiç bir serviste olmaması tamamen Mazda Türkie nin saçmalığı , böyle yaparak hem Mazdanın imajını zedeliyorlar hemde müşteri kaybediyorlar şimdi bana kimse çıkıp Mazda zaten çok satma derdinde değil demesin önemli olan satış yaptıktan sonra tüketicininin sorununu en kısa sürede çözmektir . Allah muhafaza demekki başka bir parça bozulsa mesela az bulunan bir parça , heralde 2-3 ay bekleyeceğiz , böyle yaparak herkesi resmen Mazda almayın demee getiriyorlar.

Sayın Nurkan Yurdakul bize Mazda nın teknolojilerini anlataağına bene ilk başta şu yedek parça sorununa bir çözüm bulsunlar yoksa insanlar tamamen Mazda dan uzak duracaklar alanlarda aldığına pişman olacak

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda iletişimi arayarak veya mail yolu ile bu şikayetinizi dile getirdiniz mi?

dün Mazda merkezi aradım bana tekrar geri dönüş yapacklarını söylediler , hayır tamam parçayı geçtim bari araç verin 10 iş günü içinde yapılmazsa ancak öyle araç verebilme ihtimalleri varmış , bu kadar kaliteli araç yapıyorlar inanın yazık oluyor , hem bize hem markaya heme servislerde mağdur oluyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi terapi gibi yazı olmuş vallahi, ellerine sağlık çok güzel yazmışsın.

Maalesef millet olarak biraz böyleyiz; başım ağrıyo desen "kanser olmasın, bizim rahmetli himmet amca vardı oda böyle başı ağrıyordu tık dedi gitti" şeklinde en kötüsünü düşüp onu örnekleyerek yaklaştığımız için hep bi karamsarlık söz konusu oluyor :D

Hayırlısıyla parça değişimi yapılıp kazasız belasız binmeye devam edersiniz inşallah İbrahim bey :hi:

Ama öyle değil mi Onur'cum. Biz insanoğlu, kendi, kendimize çok yüklenmiyormuyuz.  Ve hatta bazen karşımızdaki insana çok yüklenebiliyoruz.

Hiç unutmam Üstün Dökmen'in anlattığı bir şeyi paylaşmak istiyorum. Konu insanın kendi kendine yüklenmesi, eleştirmesi, kendi kendini üzmezi ile ilgili idi.

Malum evlerimizin daire kapıları var. Bir yere giderken anahtarla kilitler, açarız. Bu her gün işe, okula, gezmeye vs.giderken böyledir. Bir insan ömrü boyunca, kim bilir kaç defa bir kapıyı kilitler açar düşünün dedi. Ama bir gün geldi ki, anahtarı evin içinde, yada kapının arkasında unuttun. İşte o an, başlarsınız hemen. Ben bunu nasıl yaptım, ben aptalım, ben salağım, ben unutkanım şeklinde sinirlenip öfkeleniriz. Ya da eşiniz, çocuğunuz bunu yapmış ise. Ona bu şekilde hayıflanırsınız dedi.

Sizce bu duruma gerek var mı dedi.

Bu güne kadar kapıyı çekip, anahtarla kapıyı dışarıdan kilitledikten sonra. Hiç kendinizi tebrik ettiniz mi dedi. Aferim koçum İlhan bu günde anahtarı içeride unutmadın vs..tarzında kendi kendinizi tebrik edip.  Telkinde bulundunuz mu ?  Tabi eminim bunu yapmamışsınızdır dedi . Bu şekilde olsa, çevreden size deli gözüyle bakabilir fikrine kapılabilirsiniz. :)

İşin özü tahammül edemiyoruz dedi. Hep mükemmeli istiyoruz. Bazen çok sabırsısız. Çok acımasız eleştiriyoruz kendimizi  ve çevremizi dedi. Ne de güzel söyledi Üstün Dökmen. Daha nice güzel tavsiyeleri  vardır kendisinin.

Tekrarlıyorum inanın ki, iyi düşünmek çok önemli. Hayatı kolaylaştırıp, daha çekilir hale getiriyor. Zaten yeterince stres, sıkıntı var çevremizde olup biten olaylardan dolayı. Bir o kadar da kendi kendimizi boğmayalım. İyi düşün, iyi olsun..slogan budur. :)

Bu olaya, bir de şu gözle bakalım. Bu araç, beni orada yolda bırakmasaydı, ileride belki kötü bir kazaya karışabilirdim şeklinde de düşünelim. İşin boyutu birden nasıl değişiyor...

Hayatımızda olup biten, her şeyin bir sebebi vardır. O yüzden kendi kendimize iyi davranalım.Allah her zaman daha kötüsünden, beterinden korusun hepimizi.  Az yüklenelim kendi kendimize. :)

Konuyu dağıttım ama kusuruma bakmayın. Bu yazdıklarımla ilgili yeni konu açayım hatta ben. :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim kızgın olduğum konu zaten aracın arızalanması değil , yani kul yapısı tabiki olacaktır ama baskı balata gibi bir parçanın türkiye de hiç bir serviste olmaması tamamen Mazda Türkie nin saçmalığı , böyle yaparak hem Mazdanın imajını zedeliyorlar hemde müşteri kaybediyorlar şimdi bana kimse çıkıp Mazda zaten çok satma derdinde değil demesin önemli olan satış yaptıktan sonra tüketicininin sorununu en kısa sürede çözmektir . Allah muhafaza demekki başka bir parça bozulsa mesela az bulunan bir parça , heralde 2-3 ay bekleyeceğiz , böyle yaparak herkesi resmen Mazda almayın demee getiriyorlar.

Sayın Nurkan Yurdakul bize Mazda nın teknolojilerini anlataağına bene ilk başta şu yedek parça sorununa bir çözüm bulsunlar yoksa insanlar tamamen Mazda dan uzak duracaklar alanlarda aldığına pişman olacak

Servisteki arkadaşlarla görüşmelerimlerimden edindiğin kanıya göre Yedek parça stoğu ile ilgili durum servisin inisiyatifine bırakılmış gibi. Söylediklerine göre ihtiyaç sıklığına göre depoda bulunacak parçaları kendileri belirliyorlar ve stokta bulundurmadıkları parçaları sipariş ile temin yoluna gidiyorlar.

Her parçadan bulunduran servis varmıdır bilemem ama ellerinde olan parçayı ihtiyaç halinde isteyen başka servislere aktarma gibi bir durumda yine servisin inisiyatifinde. Yani elinde iki set baskı balata olan İzmir bayiisi talepte bulunan Denizli bayiisine isterse "bu parçaya mütemadiyen talep oluyor kusura bakma yok arkadaş vermem" diyebiliyor...

Bunun çözümü nasıl olur bilemeyeceğim ama aklıma gelen üç senaryo;

Bu durumu gidermek için Mazda Türkiye servislerin stoklarındaki yedek parçaya müdahale edebilir  :o

Servislere stokla alakalı yaptırım getirebilir  :sopa:

Ya da boşver iki kişi mağdur olsa 10-15 gün beklese de benim için problem yok Türkiye deki satış politikam budur  :fiuw:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...