Jump to content

Mazda3 Dizel Baskı Balata Sorunu


Emre Keskin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Simdi benim anlamadigim daha ariza tespit edilmeden, bakmadan aninda arac degisimi nasil talep edilmis ? Fakat arkadas kaybolduguna gore araci degistirmislerdir... Yoksa baska her durumda buraya iki kelime  yazardi... ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Simdi benim anlamadigim daha ariza tespit edilmeden, bakmadan aninda arac degisimi nasil talep edilmis ? Fakat arkadas kaybolduguna gore araci degistirmislerdir... Yoksa baska her durumda buraya iki kelime  yazardi... ;)

Değiştirdiler ise muhtemelen torpillidir. "Sakın kimseye bahsetmeyin" demişlerdir.Eğer ölmedi ve normal bi değişim yaptılarsa mutlaka yazardı heral

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Değiştirdiler ise muhtemelen torpillidir. "Sakın kimseye bahsetmeyin" demişlerdir.Eğer ölmedi ve normal bi değişim yaptılarsa mutlaka yazardı heral

Buraya yaşadığı sorunla ilgili, konu açıp. Problemini giderdikten sonra, bir daha uğramayan.

Yada açtığı konuyu bile unutup, takip etmeyen. O kadar çok üye arkadaşımız var ki. O yüzden komple teorileri kurmaya gerek yok bence.

Kimi üyeler maalesef, çıkarları doğrultusunda hareket etmekte. Sürekli hep bana, hep bana modundalar. Alacaklarını alırlar, ve giderler........

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sogukta ve gun icinde ilk kalkista debriyajjdan ayagimicekerken sanki aracin altinda metal koruma varmis da beton zemine surtuyormus gibi ses geliyor.sonra yapmiyor bu sesi.neden olabilir, durum normal midir.yine motor sogukken ayagimi debriyajdan cekerken 1500-1600 devire dogru tir tir diye sanki traktor motor sesi gibi bir ses geliyo.10-15 km sonra bu ses olmuyor.ama bu ses sanki sag onden geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın ibomaz eğer yanılmıyosam debriyaj bilyesi sorun çıkarıyor, aracın yeni araç herhangi bir öle kolay kolay bu sorunun olmaması gerekirdi ama kullanım hatası olma olasılığı var, öle bir hata ettinizmi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Öncelikle herkese merhaba;

2013 dizel mazda 3 touring sahibiyim aracım şuanda 52bin km de ve kısaca başımdan geçenleri anlatmak istiyorum sizlere düşüncelerinizi esirgemezeniz sevinirim

bundan 3 ay kadar önce park halindeki aracımı çalıştırdığımda vitese geçiremememle başladı olaylar

araç çalışırken vitese geçmiyordu fakat kontak kapalıyken sıkıntı yoktu

neyse aracı o şekilde eve kadar götürüp ertesi sabah kaskodan çağırdığım çekici ile konya yetkili servisine götürdüm

baskı balatanın yandığını ve volantla birlikte işçilik dahil 2300 tl ödeyeceğimi söylediler o sırada araç 48bin km de buarada

daha sonra garantili ve bu kadar düşük km de aracın böyle bir sıkıntı çıkarmasına itirazım sonucu volantın garantiden değişeceğini ve fiyatın 1300 tl olduğunu söylediler.ölümden kaçıp sıtmaya razı olduk verdik parayı 2 hafta sonrasında ancak aldım aracımı.aldım almasına da bu sefer de 3. vitesde cırtlama yapıyordu araç.garantiden halledeceklerini 1 aylık bekleme süresi olacağını söylediler ona da tamam dedik 1 ay o şekilde bindik.1 ay sonra yaptıkları tamiratta yine yapamadılar ve şansızamanın komple değişeceğini söylediler 1 ay da onu bekledik sıkıntı çözüldü çok şükür.

lakin yarım saat önce bu forumda baskı balata sorununun kronik olduğunu öğrendim şuan sinirden deliye dönmüş durumdayım.

en azından bu sorundan bahsetmeleri gerekirdi diye düşünüyorum haksız mıyım arkadaşlar?

yapmam gereken şeyler için varsa tavsiyelerinizi belirtirseniz çok sevinirim.

ayrıca 2 sorum daha olacak yanıt bulamadım maalesef serviste kapalı olduğundan size sorayım dedim.

aracımda 2 haftadır sol tekerden uğultu geliyordu bayramdan önce servise götürdüğümde bilyadan olabileceğini söylediler bunun haricinde de balatalarımdan ses geliyor.

bunların değişimini dışarda yaptırmak istersem garanti dışı kalması gibi bir durum olabilir mi?

bir de memleketten dönüşte araç arıza ışığı yaktı, yağa yakıt karıştığını belirten ışıkmış çok mühim bir problem midir acaba?

akşam akşam sizi yormuyorum umarım fakat o kadar para verip aldığım araçta başıma gelenler inanılmaz moralimi bozuyor umarım anlıyorsunuzdur...

 

herkese iyi forumlar iyi bayramlar.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Baskı balataları yanarsa, vitese geçirirken sorun olmamalı hatta debriyaja basmadan bile vitese geçebilmesi lazım çünkü yanan balata tutmaz.  Ancak debriyajdan ayağını çektikten sonra gaza bassan da vites boştaymış gibi araba da gitmez; yanık balatada.

 

Yani ortada sanki yanlış bir teşhis var diyeceğim ancak Mazda 3 Dizel hiç kullanmadığım için diyemiyorum.

 

Senin sorun baskı balatasından çok debriyaj merkez silindirinin bozulmasından kaynaklı olabilir ki tam o parçada 2013'te ben sorun yaşadım, motor rölantideyken vitese geçmiyordu ve aracı birkaç hafta hiç kullanmadım debriyaj merkez silindiri Amerika'dan getirtip tamircime taktırdım, süper sorunsuz halloldu.

 

3. viteste cırtlama ise senkromeç eskimesinden kaynaklı, öyle durumda benim bildiğim sadece senkromeç değişimi olmalı komple şanzuman değişimi ilginç geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Baskı balataları yanarsa, vitese geçirirken sorun olmaz hatta debriyaja basmasan bile geçer yanan balata zaten tutmaz.  Ancak debriyajdan ayağını çektikten sonra gaza bassan da vites boştaymış gibi araba da gitmez; yanık balatada.

 

Yani ortada sanki yanlış bir teşhis var diyeceğim ancak Mazda 3 Dizel hiç kullanmadığım için diyemiyorum.

 

Senin sorun baskı balatasından çok debriyaj merkez silindirinin bozulmasından kaynaklı olabilir ki tam o parçada 2013'te ben sorun yaşadım, motor rölantideyken vitese geçmiyordu ve aracı birkaç hafta hiç kullanmadım debriyaj merkez silindiri Amerika'dan getirtip tamircime taktırdım, süper sorunsuz halloldu.

 

3. viteste cırtlama ise senkromeç eskimesinden kaynaklı, öyle durumda benim bildiğim sadece senkromeç değişimi olmalı komple şanzuman değişimi ilginç geldi.

hocam cevabınız için teşekkürler öncelikle

araba mekaniğinden pek anlamıyorum sadece bana söylenilenleri yazdım

baskı balata sorununu bu forumda şurada okudum 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/13157-2011-mazda3-dizel-bask%C4%B1-balata-sorunu/

benimle aynı sorunu yaşayan birçok kişi varmış meğer

fakat bu bana belirtilmedi servis tarafından ve haksız bir şekilde 1300 tl ödediğim kanısındayım şuanda

cırtlama konusunda ise zaten ilk olarak 3. vitesin parçasının değişmini yaptılar artık o her ne ise ama çözüm olmadı bu yüzden komple şanzıman değişimi yaptılar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben 2012 model impressive dizelini kullandım 40 bin km ve baskı balata dışında çok memnundum. Çok performanslı kullanırdım. Baskı balata işini bir türlü çözemedim o araçta. Şehir içinde 10 ışıkta peş peşe patinajla kalk 2 de pati yaptırarak devam ederek performanslı kullan hiç koku falan gelmiyordu durduğunda. Fakat yavaş kullandığında ilginç şekilde aracın içini koku sarıyordu ara sıra. Değiştilerse sıkıntı kalmaz umarım.

Fren balataları önemli husus. Güvendiğiniz işini yapacak iyi usta varsa dışarıda da değişebilirsiniz. Garanti dışı kalmaz sanırım. Ben dışarıda değiştirmiştim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Verdiğin linkte "baskı balatanın sıyırdığı, debriyaj merkezinde problem olduğu söylendi" kısmı geçiyor oradaki debriyaj merkezi dediği benim dediğim debriyaz merkez silindiri. Ayrıca linkte anlattığı sorun, tam olarak benim de yaşadığım sorun, fakat ben sorunu yaşadığımda debriyaj henüz 8-10bin km'deydi yani debriyaj balatasının bitme olasılığı sıfırdı. Tek sorun o debriyaj merkez silindirindeydi, konuya netlik katmak açısından resmi şu şekilde:

 

UX3b9uI.jpg?1

 

Benim araç 115bin km 'deyken işte bu parça yani debriyaj merkez silindiri  bittiği için araç vitese geçmiyordu. Motoru durdurup 1e takıyor öyle calıştırıyordum, 2. vitese ise motora 2-3bin devir verdirerek geçebiliyordu. Bu parça değiştikten sonra tüm sorun gitti ve vites süper rahat geçmeye başladı.

 

Senin durumda servis sadece bu parçayı değiştirip, baskı balatasına hiç dokunmamış olabilir. aracın sorununu o sekilde halletmiş olabilirler ancak bu durumda 1300TL de masraf çıkmaz, bu parçayı ben Amerika'dan 2013'te 135TL'ye getirttim tamircime de 50-60TL vermiştim 200TL'ye hallettim.

 

Ayrıca volan'ın değişmesi de öyle sık olan birşey deil, yarış arabaları sıkı birkaç yarıştan sonra veya 300bin km'den sonra falan değişen parça diye  biliyorum. Servis değişen debriyaj baskı balatası ve (değişmişse) volanı sana teslim etti mi? Servis olsun, tamirci olsun araçtan çıkarılan değişen eski parça kenarda durur ve sahibine teslim edilir, sahibi teslim alır veya almaz ancak en azından değişmiş eski parçayı görür, sen değişmiş eski parçayı gördün mü?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba, balatalar da sarfiyat malzemesi olduğu için dışarıda değiştirebilirsiniz, takacağınız marka önemli ve disklere yapılacak düzeltme işlemi önemli.

Yağa yakıt karıştı işareti malesef şöyle basit bir olayda da yanıyor, servisler bir haber:

Araçta sürücünün ayarlayabildiği bakım için km ölçer ve 6 ay sayacı var, bunun haricinde 20bin sayacı da bulunmakta. Bu 20binkm sayacı dolunca yağda mazot var sembolünü yakmaktadır, ve servisler sanırım bunu hic sıfırlamıyor. Şuan hatırlamıyorum ama kontak 1. Konumda iken fren ve debriyaja basili bekleyince 20bin km sayaci sifirlaniyordu sanirim.

Benim aracin da 1. Vitesine gecme sorunu 5bin km de 1 kere basima geliyordu, 1. Vites takili isikta bekliyorum, gaza basiyorum kalkacam, vites kolubpat diye yerinden atiyordu, debriyaj da yogun kullanim sonrasinda ötüyordu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Verdiğin linkte "baskı balatanın sıyırdığı, debriyaj merkezinde problem olduğu söylendi" kısmı geçiyor oradaki debriyaj merkezi dediği benim dediğim debriyaz merkez silindiri. Ayrıca linkte anlattığı sorun, tam olarak benim de yaşadığım sorun, fakat ben sorunu yaşadığımda debriyaj henüz 8-10bin km'deydi yani debriyaj balatasının bitme olasılığı sıfırdı. Tek sorun o debriyaj merkez silindirindeydi, konuya netlik katmak açısından resmi şu şekilde:

 

UX3b9uI.jpg?1

 

Benim araç 115bin km 'deyken işte bu parça yani debriyaj merkez silindiri  bittiği için araç vitese geçmiyordu. Motoru durdurup 1e takıyor öyle calıştırıyordum, 2. vitese ise motora 2-3bin devir verdirerek geçebiliyordu. Bu parça değiştikten sonra tüm sorun gitti ve vites süper rahat geçmeye başladı.

 

Senin durumda servis sadece bu parçayı değiştirip, baskı balatasına hiç dokunmamış olabilir. aracın sorununu o sekilde halletmiş olabilirler ancak bu durumda 1300TL de masraf çıkmaz, bu parçayı ben Amerika'dan 2013'te 135TL'ye getirttim tamircime de 50-60TL vermiştim 200TL'ye hallettim.

 

Ayrıca volan'ın değişmesi de öyle sık olan birşey deil, yarış arabaları sıkı birkaç yarıştan sonra veya 300bin km'den sonra falan değişen parça diye  biliyorum. Servis değişen debriyaj baskı balatası ve (değişmişse) volanı sana teslim etti mi? Servis olsun, tamirci olsun araçtan çıkarılan değişen eski parça kenarda durur ve sahibine teslim edilir, sahibi teslim alır veya almaz ancak en azından değişmiş eski parçayı görür, sen değişmiş eski parçayı gördün mü?

hayır hocam eski parçaları görmedim sadece garantiden gelen komple şanzımanı gördüm ve onun komple değiştiğine eminim ama o kadar alçakça birşeyi yapacaklarını düşünmüyorum düşünmek bile istemiyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ama bunları aracıma ozelbsorun olarak gormedim hic, 2. Kasa dizellerin hepsi bir hoş çünkü.

Cit cit cit, tirs tirs her sea gelir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba, balatalar da sarfiyat malzemesi olduğu için dışarıda değiştirebilirsiniz, takacağınız marka önemli ve disklere yapılacak düzeltme işlemi önemli.

Yağa yakıt karıştı işareti malesef şöyle basit bir olayda da yanıyor, servisler bir haber:

Araçta sürücünün ayarlayabildiği bakım için km ölçer ve 6 ay sayacı var, bunun haricinde 20bin sayacı da bulunmakta. Bu 20binkm sayacı dolunca yağda mazot var sembolünü yakmaktadır, ve servisler sanırım bunu hic sıfırlamıyor. Şuan hatırlamıyorum ama kontak 1. Konumda iken fren ve debriyaja basili bekleyince 20bin km sayaci sifirlaniyordu sanirim.

Benim aracin da 1. Vitesine gecme sorunu 5bin km de 1 kere basima geliyordu, 1. Vites takili isikta bekliyorum, gaza basiyorum kalkacam, vites kolubpat diye yerinden atiyordu, debriyaj da yogun kullanim sonrasinda ötüyordu.

hocam sağolun cevabınız için yağa yakıt karışmasını o şekilde halledebilirim inşallah

peki tekerlek bilyasını da dışarda yaptırabilir miyim?

 

vites geçmeme sıkıntısı ise sizinkinden farklıydı benim aracımda çekici ile götürebildim ancak .Zaten birçok kişinin de başına gelmiş bu sorun maalesef mazda sıkıntısız diye aldık baş ağrısından kurtulamadık :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hocam sağolun cevabınız için yağa yakıt karışmasını o şekilde halledebilirim inşallah

peki tekerlek bilyasını da dışarda yaptırabilir miyim?

 

vites geçmeme sıkıntısı ise sizinkinden farklıydı benim aracımda çekici ile götürebildim ancak .Zaten birçok kişinin de başına gelmiş bu sorun maalesef mazda sıkıntısız diye aldık baş ağrısından kurtulamadık :)

 

Her araçta sıkıntı olur, sıkıntılı noktaları sadece servise bırakmamalı. Bir tek Mercedes gibi markalarda herşeyi servise bırakmada sorun olmaz, geriye kalan hepsinde sahip olarak ta takip etmekte fayda var.

 

hayır hocam eski parçaları görmedim sadece garantiden gelen komple şanzımanı gördüm ve onun komple değiştiğine eminim ama o kadar alçakça birşeyi yapacaklarını düşünmüyorum düşünmek bile istemiyorum

 

Eski parçaları görmediğine göre yani hiç değişmemiş olma ihtimali var; başka bir ifade ile değiştirdiklerine dair kanıt yok ortada. 2300TL volan dahil, volan garantiye dahil oldu 1300TL'ye indi. Yani hesaba göre 1300TL'ye debriyaj baskı balatası + işçilik aldılar. Baskı balatasını hiç değiştirmeyip sadece o dediğim debriyaj merkez silindirini değiştirdilerse o parça Alibaba Express'te sadece $20 (bak: http://tr.aliexpress.com/item/clutch-master-cylinder-SA00-41-990M1-for-mazda-S3/32267622388.html ve bilen için değiştirmesi oldukça kolay. Bu durumu doğrulayabilmen için debriyaj merkez silindirine bak; kaputu açınca direksiyon hidroliğinin orada bir yerde, sıfır görünüyorsa o değiştirilmiş demektir. O kesin değişmişse ve servis bunu sana söylememişse ortada sorun var demektir.

 

 

O şanzumanda sadece 3. senkromeçi yapacaklardı, yapamadılar o yüzden yeni şanzuman getirttiler. 3.senkromeçin bozulma sebebi de vitesin zor geçtiği dönemde aşırı zorlanmaları yüzünden.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Herkese merhaba.

Konuyla ilgili olarak çok benzer bir durum iki gün önce bayramın 3. günü başıma geldi. 2012 model mazda3 dizel aracimla şehir içinde seyir halindeyken vites değiştirmek gerektiğinde vitesi degistiremedim ,ne olduğunu anlamdim. Yolda kaldık ,çekici geldi aracı servise götürdüm akşam 8 de. Birazdan servise(inallar Bursa)gidip durumu anlatacağım.

Bu arada ,o ana kadar vites ya da başka bir şeyde hiçbir sorun yoktu. Ne bir zorlanma ne bir ses . Aracı stop edince vitese geçiyor, calisiyorken mümkün değil geçmiyor .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...