Jump to content

Mazda3 Dizel Baskı Balata Sorunu


Emre Keskin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Her iki arkadaşımıza da geçmiş olsun diliyorum. Benimde 102 Bin Km'deyken baskı balatam sorun yaratıp değişmişti. 1 günde servisim halletmişti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben hem 2011 model hemde 2012 model MAzda3 dizelde garantiden değişim yaşadım.

Fakat benim durumumda yarım debriyaj yapıp tuttuğumda çıt çıt diye bir his oluyordu sol ayağımda . 

Şikayetimi belirttiğimde İzmir servisi hiç sorgulamadan garantiden değiştirdi. Herhangi bir şekilde yolda kalmadım.

Her iki araçdada yaklaşık 40 000 - 45 000 km leri arasında bu sıkıntıyı yaşadım . 

Bana birazda benim kullanıcı alışkanlıklarımdan bu sıkıntı oluşuyor gibime geldi. Çünkü bazı noktalarda ayağımı debriyajdan çekip çekmeme konusunda kararsızlıklar yaşıyorum. Torkdan dolayı araç kendisini fazla ileriye atıyor. Buda beni bazen tedirgin ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar konum buraya taşınmış ben de silindi sanıp telaş etmiştim :)

bana öneride bulunabilecek kimse var mı acaba?

bu baskı balata hususunda bana baskı balata yandı deyip 1300 tl almaları hak mıdır sizce?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar konum buraya taşınmış ben de silindi sanıp telaş etmiştim :)

bana öneride bulunabilecek kimse var mı acaba?

bu baskı balata hususunda bana baskı balata yandı deyip 1300 tl almaları hak mıdır sizce?

Ortada kronik bir problem var ,

Araç sürekli yetkili servis bakımlı ise iyi niyet garantisine sokmaları lazım diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar konum buraya taşınmış ben de silindi sanıp telaş etmiştim :)

bana öneride bulunabilecek kimse var mı acaba?

bu baskı balata hususunda bana baskı balata yandı deyip 1300 tl almaları hak mıdır sizce?

 

Konunuzu forumda mevcut başlık altında birleştirdim.

 

Aracın ilk sahibi misiniz ? Aracınızın garantisi devam ediyor mu ?  Bu güne kadar bakımları düzenli bir şekilde yapıldı mı ?

 

Bunlardan birisi varsa eliniz kuvvetli olur. Onur'unda dediği gibi benim garantim bittiği halde. Sadık servis müşterisi olduğum için, iyi niyet garantisine sokmaya çalıştı servisim. Bu konuda ellerinden gelenin fazlasını yaptılar, bire bir şahit oldum. Ama Mazda Türkiye - yada Avrupa kabul etmedi. Onlarda maksimum iskonto yaptılar bana.

 

Not: 4. yılım bittikten sonra, 102 Bin km de olmuştu bu sorunum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ortada kronik bir problem var ,

Araç sürekli yetkili servis bakımlı ise iyi niyet garantisine sokmaları lazım diye düşünüyorum.

sizce ne yapmam lazım peki abi?

Konunuzu forumda mevcut başlık altında birleştirdim.

 

Aracın ilk sahibi misiniz ? Aracınızın garantisi devam ediyor mu ?  Bu güne kadar bakımları düzenli bir şekilde yapıldı mı ?

Bunlardan birisi varsa eliniz kuvvetli olur. Onur'unda dediği gibi benim garantim bittiği halde. Sadık servis müşterisi olduğum için, iyi niyet garantisine sokmaya çalıştı servisim. Bu konuda ellerinden gelenin fazlasını yaptılar, bire bir şahit oldum. Ama Mazda Türkiye - yada Avrupa kabul etmedi. Onlarda maksimum iskonto yaptılar bana.

 

Not: 4. yılım bittikten sonra, 102 Bin km de olmuştu bu sorunum.

 

evet aracın ilk sahibiyim garantisi devam ediyor ve tüm bakımlarını eksiksiz olarak servisinde yaptırdım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sizce ne yapmam lazım peki abi?

evet aracın ilk sahibiyim garantisi devam ediyor ve tüm bakımlarını eksiksiz olarak servisinde yaptırdım

 

Bu durumda Mazda Türkiye'yi arayın ve sorununuzu şikayetinizi dile getirin. Hatta söz uçar yazı kalır mantığı ile e-mail atın. Hem Mazda Türkiye'ye  hemde Mazda Avrupa'ya. Kesinlikle ve kesinlikle garantiye sokmaları lazım. Servisinizin işgüzarlığı var bu konuda birazcık bence. Benim 4 yılı biten otomobilimi, garantiye sokmak için çaba gösteren servisi gördükten sonra. Bu durum bana çok garip geldi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlhana katılıyorum , 

Konu biraz servise bağlı bir durum . İzmir servisi bu gibi durumlarda ( araç servis bakımlı ise ) garantiden değişime gidiyor.

Hatta geçen ay geri vites müşrünü bile garantiden değiştirdiler.

Hakkınızı öncelikle yazılı olarak aramaya çalışın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

iyi günler sayın yetkili;
2013 model mazda3 1.6D aracımla ilgili problemim için sizinle iletişim kurmaya karar verdim. şöyle ki;
bundan 2 ay kadar önce aracım yaklaşık 48000 km de iken aracımı çalıştırıp vites değiştirmeye çalıştığımda araç vitese geçmedi. daha sonra aracımı çekici yardımı ile konya zeki kaya yetkili servisine götürdüm. burada baskı balatamın yandığı ve garanti kapsamı dışında olduğu söylendi ve 1300 tl fatura çıkartıldı. fakat geçen günlerde bu sıkıntının benimkiyle aynı araca sahip birçok kullanıcın başına da geldiğini öğrendim. kronik olan bir sıkıntı için 1300tl ödemiş olmamı bir haksızlık olarak görüyorum ve zararımın telafi edilmesini talep ediyorum. kolay gelsin.
 
şöyle bir şikayet oluşturdum bakalım ne olacak.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

iyi günler sayın yetkili;
2013 model mazda3 1.6D aracımla ilgili problemim için sizinle iletişim kurmaya karar verdim. şöyle ki;
bundan 2 ay kadar önce aracım yaklaşık 48000 km de iken aracımı çalıştırıp vites değiştirmeye çalıştığımda araç vitese geçmedi. daha sonra aracımı çekici yardımı ile konya zeki kaya yetkili servisine götürdüm. burada baskı balatamın yandığı ve garanti kapsamı dışında olduğu söylendi ve 1300 tl fatura çıkartıldı. fakat geçen günlerde bu sıkıntının benimkiyle aynı araca sahip birçok kullanıcın başına da geldiğini öğrendim. kronik olan bir sıkıntı için 1300tl ödemiş olmamı bir haksızlık olarak görüyorum ve zararımın telafi edilmesini talep ediyorum. kolay gelsin.
 
şöyle bir şikayet oluşturdum bakalım ne olacak.

 

 

Öncelikli olarak para iadesinin yapılacağını ben pek düşünmüyorum. Ama başka şekilde telafi etmeye çalışabilirler. Ücretsiz bakım, ücretsiz aksesuar vs gibi.

 

Fatura ve çekici belgesini de koysaydınız ekine. Yazınızda plaka-şase numarası da belirtmelisiniz. Özellikle şase numaradan yola çıkıyorlar.

 

Keşke foruma daha önce üye olup ve daha iyi takip ediyor olsaydınız. Yahutta bu sorunu yaşadığınız anda bir araştırma yapmış olsaydınız. Garantisi devam eden bir araca, bu faturanın çıkarılmasına her şekilde itiraz etmeliydiniz. 

 

Umarım olumlu sonuç alabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikli olarak para iadesinin yapılacağını ben pek düşünmüyorum. Ama başka şekilde telafi etmeye çalışabilirler. Ücretsiz bakım, ücretsiz aksesuar vs gibi.

 

Fatura ve çekici belgesini de koysaydınız ekine. Yazınızda plaka-şase numarası da belirtmelisiniz. Özellikle şase numaradan yola çıkıyorlar.

 

Keşke foruma daha önce üye olup ve daha iyi takip ediyor olsaydınız. Yahutta bu sorunu yaşadığınız anda bir araştırma yapmış olsaydınız. Garantisi devam eden bir araca, bu faturanın çıkarılmasına her şekilde itiraz etmeliydiniz. 

 

Umarım olumlu sonuç alabilirsiniz.

vallahi abi keşke baksaymışım daha önce hiç ihtiyaç duymayınca aklımın ucundan bile geçmemişti

 

eğer ki ilgilenirlerse faturası vs duruyor araç şirket adına zaten faturaları vs. eksiksiz bende hepsi

 

inşallah olumlu birşey çıkar sağolun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba,

Benim aracın işlemleri 2 gün önce bitti. Debriyaj bilyasi işlevini göremez hale gelmiş ve garanti kapsamında degistirildi.

Garanti olmasaymis fiyat 1600 liraymis.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada şanzıman ile ilgili işlemlerden sonra şimdi de arka vitese takınca sensör ve arka vites lambaları çalışmıyor. Şaka gibi. :kafa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada şanzıman ile ilgili işlemlerden sonra şimdi de arka vitese takınca sensör ve arka vites lambaları çalışmıyor. Şaka gibi. :kafa:

 

O basit bir işlem. Tamam olmaması lazım can sıkıcı ama. Ustalar şanzımanla ilgili müdahalelerde yahutta tampon söküp takmalarda soketleri takmayı unutabiliyorlar. Tecrübe ile sabittir, arka tamponum sökülüp takılmıştı kırılan arka stopum içindi herhalde. Teslim alıp eve döndüğümde bir baktım, geri görüş kameram çalışmıyor. Sonra geçerken uğrayıp bir çaylarını içerken hallettiler. Biliyorum Bursa'dasınız belki servisede uzaksınız ma..Canınızı sıkmayın, sonunda insanın olduğu her şeyde bu tip unutulmalar, atlamalar olabiliyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlhan Bey,

problem daimi değil, temassızlık var bir yerde sanki. bir çalışıyor bir çalışmıyor.

 

Yine benzer bir sorun vardır, soket tam oturmamıştır, oksitlenme vs. durumu olabilir. Sizinde dediğiniz gibi temassızlık yapıyordur bu durum. İşin özü bağlantı noktaları elden-gözden geçirilmesi lazım. :(

 

Geçmiş olsun kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlhan Bey,

problem daimi değil, temassızlık var bir yerde sanki. bir çalışıyor bir çalışmıyor.

 

Benzer bir sıkıntı bendede oldu .

Bu kronik problemin çözümünden sonra geri vitese aldığımda Geri Görüş Kamerası yerine Multimedia ekranda mesafe sensörü çıkmaya başladı. Tebi bende bir şaşkınlık.

Daha sonra servise götürdüğümde debriyajın bulunduğu bir bölgede temassızlık olduğunu ve sabitlendiğini söylediler.

Problem çözüldü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracınızda komple şanzıman, volant ve baskı yayı değişimi yapılmış olup baskı yayı için tarafınızdan ücret alınmamıştır.

Bu işlemin dışında kalan yanık olan baskı balata debriyaj değişimi için ücretli işlem yapılmıştır.

Bilgilerinize sunarız.

Ürün ve hizmetlerimize gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkür ederiz.

Saygılarımızla,

Mazda İletişim Hattı

44 44 693

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Geçen Pazar günü baskı balata arızası yüzünden bende Bitlis Tatvan da yolda kaldım. Kaskodan çekici ile araç Diyarbakır a çekildi. Garanti den değişim için giriş yapıldı. Onay bekleniyor.

Araç: 2012 Mazda 3 dizel 33 binde.Normal garantisi 2016 mayısta bitiyor. 2018 mayısa kadar uzatıldı.

dc9be22287ef91ac036f58ac5c20278f.jpgb9a810e77446b751942c9d01034960ea.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...