Jump to content

Mazda3 Dizel Baskı Balata Sorunu


Emre Keskin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Şimdiden en kötüsünü düşünerek moralinizi bozmayın. Garantiden cevap gelsin, duruma göre bakılır çaresine. Forumda çok fazla arkadaş var garantiden değişim yaptıran.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, ibrasoft :

Merhaba.

Ben de mazda ailesine katıldım.

2012 dizel impressive aldım aracım 60 binde. Daha bir ay olmadı aracı alalı. 2013 trafiğe çıkışlı. Araçtan genel olarak memnunum ama kalkışlarda bazen sürtüme sesine benzer bir ses duymaya başladım ve BEKA servisine aracı bıraktım kontrol için.

Forumlardaki dizel debriyajı ile ilgili yaşananları da söyledim ve eğer bir sorun var ise yolda kalmadan çözülmesini istedim. Aracın garantisi 2 ay sonra doluyor. Baktılar ve aracın debriyajında, baskısında volanında sorun var dediler. Volan torna ile düzeltilebilir durumda ise volan değişmeden kurtulur ama setin değişmesi lazım her durumda dediler. Garantiye başvurulacakmış, kabul etmezse faturayı benim ödemem gerekecekmiş. İşlemler 3-4 gün sürer dediler.

Bende sorunun diğer mazdalarda da yaşandığını garanti için ellerinden geleni yapmalarını söyledim. Kronik bir sorun yok öyle olsa araçlar geri çağırılırdı dendi. 

Araçta vites geçişlerinde veya kalışta kaçırma vs hiç bir sorun yoktu. Mazda türkiyeye de yazdım aynı durumu 

Garanti kabul etmezlerse volanda da sorun çıkarsa 3.500 TLye kadar çıkabilirmiş masraf. :-(

İlk mazdam.. Ve çok moralim bozuldu. Garantiye almazlarsa ne olacak? Aracın geçmişini bilmiyorum ama 60 bindeki aracın debriyajı bitirme dışında nasıl kullanıcı hatası olabilir ki? En kötü kullanımda volan yamulur, kalkışta titreme yapar veya balata biter kaçırma yapar. Bunlar da yok benim aracımda. Buna rağmen kullanıcı hatası olarak çıkarma durumu olur mu :-(

İbrahim merhaba öncelikli olarak geçmiş olsun. Benim aracımın başına da 105 Bin km'de gelmişti. Öncesinde hiç bir belirtisi de yoktu. Bir anda evimin garajına girerken olmuştu. Volanda sorun olabilmesi için baskı balatada daha önceden sorun çıkmış olması lazım. Aracınızda daha önceden baskı balata ile ilgili bir işlem görüp görmediğini araştırın.  Benim aracımın garantisi bittiği halde servisim, iyi niyet garantisine sokabilmek için ellerinden gelen her şeyi yaptılar. Çünkü garantisi bittiği halde sadık yetkili servis müşterisiydim. Y.dışından olumsuz yanıt gelince, mahcup oldular. Maksimum parça ve işçi indirimi yaparak, 900+Kdv şeklinde yapmışlardı. Sadece baskı balatam değişti, volan taşlanmıştı. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, kemal87 :

Şimdiden en kötüsünü düşünerek moralinizi bozmayın. Garantiden cevap gelsin, duruma göre bakılır çaresine. Forumda çok fazla arkadaş var garantiden değişim yaptıran.

Evet gördüm. Ben de öyle umut ediyorum ama Beka daki müşteri danışmanı huzursuz etti ister istemez. 

9 dakika önce, İlhan :

İbrahim merhaba öncelikli olarak geçmiş olsun. Benim aracımın başına da 105 Bin km'de gelmişti. Öncesinde hiç bir belirtisi de yoktu. Bir anda evimin garajına girerken olmuştu. Volanda sorun olabilmesi için baskı balatada daha önceden sorun çıkmış olması lazım. Aracınızda daha önceden baskı balata ile ilgili bir işlem görüp görmediğini araştırın.  Benim aracımın garantisi bittiği halde servisim, iyi niyet garantisine sokabilmek için ellerinden gelen her şeyi yaptılar. Çünkü garantisi bittiği halde sadık yetkili servis müşterisiydim. Y.dışından olumsuz yanıt gelince, mahcup oldular. Maksimum parça ve işçi indirimi yaparak, 900+Kdv şeklinde yapmışlardı. Sadece baskı balatam değişti, volan taşlanmıştı. 

Teşekkürler İlhan.

Araç 60 binde. Debriyaj ile ilgili bir işlem yapılmamış olarak biliyorum. Forumda bu konuda arkadaşların yaşadıkları sorunları görerek daha dikkatli aracı dinlemenin de etkisi var sanırım. Biraz erken teşhis gibi oldu. Çünkü henüz gidişinde veya çekişinde bir problem yoktu. Benim işkillenmemle bakım harici, müşteri beyanına göre giriş yapıldı.
Söyledikleri baskı,balata,bilya ve şanzıman yağı değişecek, volana bakılacak. Değişebilir de, taşlamayla kurtulabilir de... Söker bakarız bariz kullanıcı hatası var ise merkez parçaları da istediği için garanti talebi zor olur gibisinden bir şeyler geveledi. Garantiden değişim olunca parçaları merkez bizden istiyor, kullanıcı hatasını gördüğümüz bir şeyi yokmuş gibi giriş yapamıyoruz o durumda filan...
Olayın sıcağı sıcağına bir şey söyleyemedim telefonda ama bugün arayıp soracağım; benim bildiğim debriyajın kötü kullanımı erken aşınmasına ve kaçırmasına sebep olur, volanda da yamulma olur ki oda kalkışta titreme yapar. Bu araçta ikisi de yokken kullanıcı hatası hangi ihtimalde çıkabilir diye. Hele ki patinaj önleme sistemi vs olan bir araçta ani kalkışın da minimize edildiği bir araçta...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün Mazda merkeze mail attım. Aracımda kitapçığım yoktu, Beka bizde yok demişti, merkeze durumu iletmiştim onlarda kitapçık göndermişti. Hem ona teşekkür için, hem de yaşadığım olayı anlattığım bir mail attım. Servisin söylediklerini, daha önce bu sorunu yaşayan arkadaşların olduğundan bahsederek. Bir dönüş olmadı bana ama bugün servisi aradım aracın parçaları söküldü mü diye, mailinizi gördüm dedi müşteri temsilcisi... Mazda onlara iletmiş anladığım kadarıyla. 
Parça bekliyoruz,aracınız daha sökülmedi parçalar gelince sökülecek; parçaların durumu incelenecek ona göre karar verilecek dedi. Diğer yaşayan arkadaşların diye lafa başlayacakken araya girip ciddi bir tonla; diğer kullanıcılara göre değil, her aracı kendi başına değerlendiriyoruz, sökülünce bakılacak kullanıcı hatası mı ona göre son durum karar verilecek dedi. 
Anladığım kadarıyla merkeze attığım maile bozulmuşlar, yada ben öyle hissettim. Hafta sonuna yetişecek mi dedim elimizden geleni yapmaya çalışıcaz dedi. Teşekkür ettim kapattık.

Konuşma tonundaki değişikliğe takıldım. Umarım yanılmışımdır.  Kendilerinin Mazda ya göndermeden kullanıcı hatasıdır diyip garanti başvurusu yapmadan parça değişimi yapmaları durumunda ne yapabilirim kısmını düşünmeye bile başladım. 
Böyle muallaktaki beklemeleri hiç sevmiyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şahsen yorumum yanlış yol izlemişsiniz. Aracınızı servise bırakmadan, merkeze bu şekilde bir e-mail atmış olup. Gelecek yanıt doğrultusunda, aracınızı servise bırakmış olsaydınız, sıkıntı olmazdı. Yada servis size yardımcı olmayıp, işleri yokuşa sürüp yada süreci uzatma gibi durumlar yaşamış olsaydınız hamleniz yine doğru olurdu. Ama aracınızı servise vermişsiniz, servis size garanti işleyiş prosedürünü anlatmış, %100 kullanıcı hatası yada %100 garantiden karşılanacak gibi bir teşhisleri yok. Bu durumu sizde kabul edip, işleyişi başlatmışsınız. Şimdi tam olarak merkeze ne yazdığınızı neleri dile getirdiğinizi bilmediğimden tam olarakta kestiremiyorum. Ama sizin kendilerine güvenmediğinizi düşünebilirler. 

Doğru zamanda, doğru kişiyle iletişim önemlidir. Ve aynı zamanda karşılıklı güvenin oluşması lazım. Bu güveni size verememiş olabilirler. Yukarıda bahsettim aynı durum benim başımada geldi. Hiç ama hiç Merkezi arama yada mesaj atma gereği hissetmedim. Çünkü servisim benim yerime, onlarla iletişime geçmişti. Kaldı ki garantisi biten bir araç için bu emeği sarf ettiler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

40 dakika önce, İlhan :

Şahsen yorumum yanlış yol izlemişsiniz. Aracınızı servise bırakmadan, merkeze bu şekilde bir e-mail atmış olup. Gelecek yanıt doğrultusunda, aracınızı servise bırakmış olsaydınız, sıkıntı olmazdı. Yada servis size yardımcı olmayıp, işleri yokuşa sürüp yada süreci uzatma gibi durumlar yaşamış olsaydınız hamleniz yine doğru olurdu. Ama aracınızı servise vermişsiniz, servis size garanti işleyiş prosedürünü anlatmış, %100 kullanıcı hatası yada %100 garantiden karşılanacak gibi bir teşhisleri yok. Bu durumu sizde kabul edip, işleyişi başlatmışsınız. Şimdi tam olarak merkeze ne yazdığınızı neleri dile getirdiğinizi bilmediğimden tam olarakta kestiremiyorum. Ama sizin kendilerine güvenmediğinizi düşünebilirler. 

Doğru zamanda, doğru kişiyle iletişim önemlidir. Ve aynı zamanda karşılıklı güvenin oluşması lazım. Bu güveni size verememiş olabilirler. Yukarıda bahsettim aynı durum benim başımada geldi. Hiç ama hiç Merkezi arama yada mesaj atma gereği hissetmedim. Çünkü servisim benim yerime, onlarla iletişime geçmişti. Kaldı ki garantisi biten bir araç için bu emeği sarf ettiler. 

Mazda ya attığım mail;
 

Merhaba.

Öncelikle kitapçık için çok teşekkür ederim. İlgilenmeniz ve kitapçığın gönderilmesinden çok memnun oldum. Hatta iş yerindeki arkadaşlarım şaşırdılar, daha önce diğer markada kitapçık sorunu yaşayıp cevap alamayan arkadaşlarım Mazda olarak sizi örnek göstereceklerini söylediler. Tekrardan teşekkür ederim. Bu benim ilk Mazdam. Aracı alalı 1 ay olmamasına rağmen çok beğendim ve 2 yıl içerisinde değişirsem yeni Mazda yı düşünüyorum. 

Daha önce de debriyaj ile ilgili bir sorum olmuştu ama bir dönüş olmamıştı. Son bir iki gündür kalkış sırasında sürtünme sesine benzer bir ses duymaya başladım. Mazdaclup ve mazdagaraj forumlarındaki arkadaşlarımın bahsettiği debriyaj sorunu olabilir mi diye düşünerek bana en yakın servis olan BEKA ya aracımı bugün sabah bıraktım. Mazda tarafından bildirilen kronik bir sorun olmadığını ve aracı inceleyeceklerini söylediler.  2 saat sonra geri dönüş yaptılar ve debriyajında sorun olduğunu, volanda da sorun olmuş olabileceğini şanzıman sökülerek bakılacağını söylediler. 
Aracım 29 Mart 2013 trafiğe çıkışlı olduğu için garantiden değişim olabileceğini ama garanti kapsamına girmez ise 3.500  TL yi bulabilecek masrafın bana yansıyabileceğini de ilettiler.

Uzun yıllardır araç kullanıyorum, çok farklı markalara ve kmlere sahip araçlara bindim, sahibi oldum. Debriyaj balatasında kaçırma olmayan bir aracın ( ki aracın 270 Nm lik torkuna rağmen) debriyaj-volan aksamında kullanıcı hatasından dolayı bir hasar oluşabilir mi? Personellerimizin kullandığı araçlarda (ki birden fazla kişinin hor kullandığı) debriyaj ile ilgili yaşanan tek sorun balatanın normal kullanım ömründen daha erken tükenmesi oluyor. Aracın geçmişini bilmiyorum, 3 hafta kadar oldu alalı ama 60bin kmde böyle bir sorun yaşayacağımı hiç düşünmemiştim. 

Müşteri politikanız nasıl bilmiyorum ama Ford ve WV gibi her şeyi müşteri hatasıdır diyerek, tüm sorumluluğu müşterinin üzerine bırakmadığınızı umut ediyorum. (Şirketimizde kullanılan araçlarda bu markaların garanti politikalarında yaşadığımız sorunlardan dolayı biliyorum.)

Buradan bu durum ile ilgili yardımcı olabileceğiniz bir şey var mı onu da bilmiyorum ama kitapçık için kısa sürede dönüp ilgilenmeniz hoşuma gittiği için durumu buradan belirtmek istedim.  Umarım yardımcı olabileceğiniz bir nokta vardır
 

 

 

Yaklaşık 10 gün kadar önce sesi ilk duyduğumda Mazda merkeze, servise gitmeden önce mail göndermiştim. Ses ile ilgili araştırma yaptığımı ve forumda bazı arkadaşların sorun yaşadığını, hatta aracın önceki bakımlarını yapan servisle görüştüğümü ve bazılarında bu sorunun olduğunu söylediğini de belirtmiştim. O servise gitme durumum olmadığı için bunu kontrol etmenin bir yolu veya şaseden sorgulama şansı var mı gibisinden bir mail gönderdim. Bir dönüş yapmadılar. Kitapçık gönderimi için adres belirtin diye geri dönüş yaptıklarında mailimin ulaşıp ulaşmadığımı sorduğumda mailiniz ulaşmış ama geri çağırılma gibi tüm araçları etkileyen bir durum yok aracınızda dediler. 

Sesi 2-3 gündür kalkışta daha sık duymaya başlayınca Beka' dan randevu alıp aracı bıraktım onlara.  Haklısınız bu biraz da güven meselesi ama hepimiz araç sahibiyiz ve gerek forumları takip gerekse kişisel araç merakımız sebebiyle araçlar hakkında bilgi sahibiyiz ve biraz anlıyoruz. Ki ben alt takım parça değişimi ve sübap ayarı yapacak kadar iyi kötü anlarım araçtan. Şirketteki garantisi dolmuş araçların ufak tefek işlemlerini firma içinde çözeriz. Ve şirketteki 9 aracın bakım ve muayenelerini de ben takip ettiğim için, müşteri temsilcileriyle olan ilişkilerimden konuşmaların gidişatını az çok kestirebiliyorum. Bilgi verilirken yapılan muallaklı açıklamaların sonucu %90 müşteri hatasıdır noktasında sonuçlanıyor. Ve bu konudaki sorularıma da kesin cevap verilmediği için huzursuzluğum arttı ve merkeze durumu anlatan bir mail attım.
Biraz erken davranmış olabilirim ama bu konuda tam rahatlatılmış olmamamdan kaynaklı. Evet bu araçların debriyajında yaşanmış sorunlar var dense yine bu kadar gerilmezdim. Söyledikleri şey; öyle bir şey olsa tüm araçları çağırırız. Veya kullanıcı hatasında debriyaj kaçırması, erken bitmesi veya volanda eğilme olur sizde bu durumlar yok, onun için garanti başvurusu yapacağız dense yine tamam diyeceğim.
En çok üstünde durdukları söylem; Söküp bakacağız, kullanıcı hatası görmez isek merkeze garanti başvurusunda bulunacağız.
 

Kusura bakmayın biraz fazla gerildim sanırım. İşlem sonuçlanmadan en kötüsüne yoğunlaşıp iyice moralimi de bozdum, forumu da olumsuz ettim.
2 güne kadar neticelenir o zamana kadar yapacak bir şeyim yok. Bekleyeceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Nihayet durum sonuçlandı.. Hatta bitmiş, aracı az önce teslim aldım. :)

Debriyaj baskı yaylarında erken teşhis yapmış olduk. Beka da parçalar sökülüp bakılmış. Baskı yaylarında problem görülmüş. Kırılma var mı dedim. Kırık olmadığını ama normalden fazla sert olduğu söylendi. Sanırım bir süre sonra daha da sertleşip kırılmaya doğru gidecekti sorun. Esnekliğini büyük ölçüde kaybetmiş. Bu durum sürekli kullanıcılarda erken fark edilebilir mi zamanla sertleşmesinden bilemiyorum. Ben aracı yeni aldığım için debriyajın Honda ya göre sert olmasının normal olacağını düşünerek üstünde durmamıştım. (Onun deriyajını 140.binde exedy stage-1 ile değiştiğim için normalinden daha yumuşaktı)

Kurumsal bir kabul makalesine rastlamadım ama kişisel görüşüm; sorun PSA nın baskı balata tedarikçisinin belirli bir dönem imalat yaptığı baskılardan kaynaklanıyor. Bu dönemde üretilmiş 115 lik motoru kullanan tüm Mazda, Ford, Peugeot da aynı sorunun yaşanması ve en son noktada yolda kalınması muhtemel. Çünkü Focus forumlarında da aynı şikayetleri okudum. Baskı yayı kırılıyor, debriyaja bassanız da baskı yayı balatayı volanttan ayıramıyor. Aracı boşta çalıştırınca vitese geçiremiyorsunuz, 1. viteste zıplayarak çalıştırınca da o viteste gitmek zorunda kalıyorsunuz.

115 lik Mazda 3 veya Focusu olan arkadaşlar durumu ciddiye alıp, kalkışlarda araçlarını çok iyi dinlemelerini, garantileri bitmeden mutlaka kontrol ettirmelerini tavsiye ediyorum. Ben gaza basmadan rolantide kalkışlarda (park ederken) fark ettim. Sürtünme sesine benzer bir ses geliyor. Sesi fark ettikten sonra boş bir alanda gaza basmadan kalkış yapınca sesin 2-3 kalkışta bir geldiğini fark ettim. Gaza basarak hemen kalkıp yürürseniz ses gelmiyor. Sıkışık trafikte rolanti ile dur kalk yaparsanız da fark edebilirsiniz. Çok yüksek bir ses değil ama sessiz ortamda teyp kapalıyken rahatlıkla duyulabiliyor. Umarım tüm kullanıcılar yolda kalmadan, mağdur olmadan bu sorundan kurtulurlar.

Aracın debriyaj ile ilgili olarak baskı, balata, bilya, volant ve şanzıman yağını değiştirmişler. Baskıdaki aşırı sertliğin volanta da yansıdığını bir miktar hasar verdiğini, bu konuda ilerleyen dönemde sorun yaşanmaması için volantın da değiştiğini söylediler.  Testlerini yaptık bir sorun yok diyip aracı teslim ettiler. 15 km test etmişler. Biner binmez debriyajın yumuşaklığı ve pedalın döşemeden ayrılır ayrılmaz aracın hareketlenmesini fark ettim. Ki yukarda kavramasından pek memnun değildim çok iyi olmuş. Vites geçişlerinde ve kalkışlarda bir sorun sezmedim. Balata yüzeyinin bir süre sonra volan ve baskıya alışınca daha iyi olacağını düşünüyorum. 
Mazda' ya ve Beka' ya buradan teşekkür ediyorum,merkeze de ayrıca bir teşekkür maili yazacağım. My mazda mail aktivasyonunun gerçekleşmesi kaldı.

Çok rahatladım :) Ciddi ciddi mevcut kredinin üzerine ek kredi çekmeyi bile düşünür olmuştum. İlk görüşmede yaptıkları bayağı umutsuz konuşmanın sonucunda resmen moralim bozulmuştu. 

Tekrar dan Mazda ya teşekkürler :)

115 lik dizel aracı olup şüphelenen arkadaşlar var ise elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım, aklınıza takılan bir şey var ise sorabilirsiniz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, Mehmet Özdemir :

geçmiş olsun, uzunca yazdığınız bilgilendirme için de teşekkürler..

Evet biraz uzun yazmışım kusura bakmayın. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

32 dakika önce, ibrasoft :

Evet biraz uzun yazmışım kusura bakmayın. :)

Çok faydalı bilgiler paylaşmışsınız. Ellerinize emeklerinize sağlık. Ve geçmişler olsun inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, İlhan :

Çok faydalı bilgiler paylaşmışsınız. Ellerinize emeklerinize sağlık. Ve geçmişler olsun inşallah.

 

Bu arada yazıma bir ilavede bulunmadan yapamayacağım. Mazda bir çok otomobil markasına göre, satış sonrası ürünün arkasında çok daha iyi duruyor. Müşterisini mağdur etmemek için, gerekli özveriyi gösterdiğini düşünüyorum. Benim garantim bittiği halde,iyi niyet garantisine sokabilmek için ellerinden gelen tüm çabayı gösterdiklerine. Bizzat gözlerimle şahit oldum..

Arada elbette ki çürük elmalar var. Ama genellemeye vurduğumuzda bu konuda bir çok markadan iyi olduklarını düşünüyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, İlhan :

 

Bu arada yazıma bir ilavede bulunmadan yapamayacağım. Mazda bir çok otomobil markasına göre, satış sonrası ürünün arkasında çok daha iyi duruyor. Müşterisini mağdur etmemek için, gerekli özveriyi gösterdiğini düşünüyorum. Benim garantim bittiği halde,iyi niyet garantisine sokabilmek için ellerinden gelen tüm çabayı gösterdiklerine. Bizzat gözlerimle şahit oldum..

Arada elbette ki çürük elmalar var. Ama genellemeye vurduğumuzda bu konuda bir çok markadan iyi olduklarını düşünüyorum.

Çürük elma olayı kesinlikle doğru. Diğer servislerde geçmiş dönemlerde tanık olduğumdan da biliyorum bazı olayları merkeze bile haber vermeden kullanıcı hatası diyerek müşteriye fatura ediyorlar. Merkezin haberi bile olmuyor ve kullanıcı markayı kötü biliyor. Şimdilerde bu durum oldukça azaldı, çünkü müşteri merkeze direk ulaşıp neden garantinin kabul etmediğini kolayca sorgulayabiliyor. Garanti girişi yapılmamış cevabıyla servis tüm şimşekleri üzerine çekiyor. Yine de Ford forumlarında aynı motor olmasına rağmen sadece baskıyı, yada müşeri itiraz edince baskı balatayı garantiye soktuklarını okudum. Bu konuda kesinlikle haklarını yiyemem hiç bir şey talep etmeden tüm parçaları değiştirdiler.
 

16 dakika önce, alpay99 :

geçmiş olsun, 2012 dizel var bendede, umarım benim başıma gelmez.

Teşekkürler. Alpay bey umarım başınıza gelmez ama aracınız 2012 ise mutlaka servise başvurun. Hele ki benimki gibi 2013 trafiğe çıkışlı ise garanti kapsamında sorunun büyümeden giderilmesi çok büyük avantajınıza olur. Bunun için bakımın gelmesi gerekmiyor, benim periyodik bakımıma 6000km vardı daha. Aracı aldığım kişi 4000km önce yaptırmış, aracı 800 km kullandım 3 haftada. Biraz fazla geziyorum ben. Bireysel olarak kullandığım aracımla yılda ortalama 20-22 bin km yapıyorum. Çoğunluğu gezi amaçlıdır, ev-iş arası mesafem kısa 5 km. Uzun metrajlı yolculuklarım genelde.

Buradaki ve diğer forumdaki arkadaşların yaşadıkları, aynı motorla focusla yolda kalan kullanıcıları da öğrenince aracı daha bi dinlemeye başladım. 
Hatta ilk başlarda fazla evham yapıyorum diye düşündüm. Kalkıştaki sesler son 200 kmde daha fazla dikkatimi çekmeye başlayınca servise bıraktım aracı. En kötü halikarda bir şeyi yok derler geri verirler diye. Ama onlar da haklısınız bir sorun var dediler. 

Onun dışında ne kalkışta titreme, ne çekiş kaybı veya balatanın kaçırması vs şikayetim yoktu. Umarım başınıza gelmez ama kötü bir arıza, başınıza geldiğinde kötü bir şekilde yolda kalmak çok üzücü olabilir.
Bu tarz sorunları paylaşarak mağdur olmadan önlem alma şansımızın olması güzel bir olay.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 dakika önce, ibrasoft :

Çürük elma olayı kesinlikle doğru. Diğer servislerde geçmiş dönemlerde tanık olduğumdan da biliyorum bazı olayları merkeze bile haber vermeden kullanıcı hatası diyerek müşteriye fatura ediyorlar. Merkezin haberi bile olmuyor ve kullanıcı markayı kötü biliyor. Şimdilerde bu durum oldukça azaldı, çünkü müşteri merkeze direk ulaşıp neden garantinin kabul etmediğini kolayca sorgulayabiliyor. Garanti girişi yapılmamış cevabıyla servis tüm şimşekleri üzerine çekiyor. Yine de Ford forumlarında aynı motor olmasına rağmen sadece baskıyı, yada müşeri itiraz edince baskı balatayı garantiye soktuklarını okudum. Bu konuda kesinlikle haklarını yiyemem hiç bir şey talep etmeden tüm parçaları değiştirdiler.
 

Teşekkürler. Alpay bey umarım başınıza gelmez ama aracınız 2012 ise mutlaka servise başvurun. Hele ki benimki gibi 2013 trafiğe çıkışlı ise garanti kapsamında sorunun büyümeden giderilmesi çok büyük avantajınıza olur. Bunun için bakımın gelmesi gerekmiyor, benim periyodik bakımıma 6000km vardı daha. Aracı aldığım kişi 4000km önce yaptırmış, aracı 800 km kullandım 3 haftada. Biraz fazla geziyorum ben. Bireysel olarak kullandığım aracımla yılda ortalama 20-22 bin km yapıyorum. Çoğunluğu gezi amaçlıdır, ev-iş arası mesafem kısa 5 km. Uzun metrajlı yolculuklarım genelde.

Buradaki ve diğer forumdaki arkadaşların yaşadıkları, aynı motorla focusla yolda kalan kullanıcıları da öğrenince aracı daha bi dinlemeye başladım. 
Hatta ilk başlarda fazla evham yapıyorum diye düşündüm. Kalkıştaki sesler son 200 kmde daha fazla dikkatimi çekmeye başlayınca servise bıraktım aracı. En kötü halikarda bir şeyi yok derler geri verirler diye. Ama onlar da haklısınız bir sorun var dediler. 

Onun dışında ne kalkışta titreme, ne çekiş kaybı veya balatanın kaçırması vs şikayetim yoktu. Umarım başınıza gelmez ama kötü bir arıza, başınıza geldiğinde kötü bir şekilde yolda kalmak çok üzücü olabilir.
Bu tarz sorunları paylaşarak mağdur olmadan önlem alma şansımızın olması güzel bir olay.

2012 model 2014 çıkışlı benimkide, şimdilik hiç bir sıkıntı mevcut değil araba 40.000de , hiç problem yokkende servise gitmek abes olur sanki. sizin kaç kmde  başladı sorunlar?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

47 dakika önce, alpay99 :

2012 model 2014 çıkışlı benimkide, şimdilik hiç bir sıkıntı mevcut değil araba 40.000de , hiç problem yokkende servise gitmek abes olur sanki. sizin kaç kmde  başladı sorunlar?

Aracı yeni aldım ben. 61bin kmde. 3 hafta oldu daha. Gözle görülen bir sorun yok. Debriyajın biraz sert olması (2013 aynı motor focusu olan arkadaşın aracıyla kıyasladığımda mantıken sertlik farkı olmaması gerekir, debriyaj baskı, balatası aynı araçlar.) Birde dediğim gibi rolantide düz yolda kalkarken inceden bir sürtünme sesi geliyordu. Bazen de yokuşta kalkışta duyuyordum. Son 3-4 gün arttığını hissettim sesin. 

İyi sizin garantinizin 1 yılı var daha :) Umarım karşılaşmazsınız bu sorunla ama garantiniz bitene kadar aklınızda bulunmasında fayda var. Çünkü km ile ilgili bir kıstas yok, bazılarında 40 bine kadar, bende 60 binde, yine bu forumdan İlhan beyde de garanti bitiminde 100 binde karşılaşılmış bir durum.

Aracı alırken Mazda Akyıldıza ekspertiz yaptırarak aldım. Periyodik bakımları da orada yapılmış aracın. Hiç bir şeyi yok dediler. Sonradan geri dönüş yapıp telefonla durumu izah ettim, evet bu modellerde sorun çıkabiliyor o konuda dediler ama kalkıştaki sesin normal olduğunu söylediler. Kalkışta olur o kadar diye. Yani servisten servise de değişiyor. (işin içinde insan olan her şeyde olduğu gibi) İçim rahat etmedi yakınımdaki servise bıraktım onlar inceledi haklısınız normal değil dedi, sökülünce net görebiliriz dediler ve yayların esnekliğinde problem olduğu gereğinden fazla sertleştiği ortaya çıktı ki ilerleyen dönemlerde kırılma sebebini de açıklıyor bu durum.

İnşallah sorunlu son araç bendekidir ve başka kimseye denk gelmez...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
  • 7 ay sonra ...

2012 model, 39500km, aranıza hoşgeldim :)


Sabah biraz işimi halettim arabayla, bi yerde durup park ettim, yarım saat sonra çalıştırdım arabayı, viteste bi sertlik var, 1'e ve R'ye çok zor geçiyor, diğerlerinde de kemikli geçiş var. Eski arabalarda soğuk havada ilk çalıştırmada olurdu ama zaten araba sıcak olunca bu konudan şüphelendim. 3-5 km sonrasında 1 ve R kalmadı arabada, anca stop edip vitesi takıp debriyaja basarak geçiş yapabiliyordum, onda da debriyaja basarak çalıştırsam da araba ufaktan hareket ediyordu, tam ayıramıyordu kavrama. Kalkış yaptıktan sonraki vites geçişlerinde de debriyajsız vites değiştirme olayını vaktinde kastığımdan (ah be uno çok çektin benden) yarım debriyaj, eski apaçilik yetenekleri vs. günü kurtardım, araba Ankara S&K serviste şu an, akşama çıkacak gibi. Zaten 2 servis kalmış Ankara'da, S&K da şu an yeni Mazda konseptine göre yenilenmenkte.

 

Bana full debriyaj seti değişir, 1400 küsür lira (detaylı fiyat isteyen olursa veririm), yüzde 30 indirim vs 1000-1100 arası gibi dediler. Bunlarda kronik sorun var biliyorum, bu arabanın ilk 14000 i başka elde de sonrasında hep ben kullandım, o debriyajın bitmiş olma ihtimali yok, makinacıyım vs. dememe rağmen kesin debriyaj sıyırmıştır gibi konuştular. Ulan sıyırmış debriyaj balatayı ayırır, debriyajı bırakınca kaçırma yapar, bendeki tam ayırmıyor ama debriyajı bırakınca da kaçırmıyor, belli yani balatadan olmadığı.

 

Garantiyle uğraşır bir şekil çözerim olmadı 200-300 fazla vermiş oluruz kafasında indirttim şanzımanı. Az önce aradılar, şanzıman yağıyla bilya mı ne bişeyler garantiye girmiyormuş da tam anlamadım, servis müdürü de telefondan bilgi almış, ben de telefondan bilgi alınca bilgiler baya azalarak geldi. Her neyse 300 civarı alacaklar benden, komple baskı balata set değişecek, 40000 km de zaten o kadarlık baskı balata yemişimdir modunda umursamıyorum da buradaki mesajları vs örnek gösterip mazda merkeze bi güzel mail döşerim. 

 

Bu arada arabanın garanti Kasım'da bitiyor, bu süreçte titreşim sorunu ve bunu garantiden çözdüm ama toplamda 3 kere servis bakımı gördü araba. 6 ay muhabbetine çok da takılmıyorlar anlayacağınız. Sırf bu sorundan korktuğumdan ve acelem olduğundan sanayiye gitmeye üşendiğimden Temmuz'da serviste yaptırmıştım bakımını, sanayiden 150 falan fazlaydı, böyle olunca da iyi oldu :) 

Arabayı almaya gittiğimde detayı öğrenir yazarım buraya.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun @mersinden_ersin. Benimde 105 bin km'de başıma gelmişti..Ama hiç bir şekilde vites geçmiyordu bende. Problemin kaynağı baskı balata yayı idi. Benimde servis kampanyasına denk gelmişti o dönem.. Servisim ilkin garantiden halletmeye çalıştı, ama olumsuz yanıt aldı merkezden. Bana o dönem toplamda 900.-Liraya mal olmuştu. Bu arada volant sıyırması durumu var mıdır acaba sende ? 

Neyse akşamına her şey netleşir zaten sende...

Tekrar geçmiş olsun..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@İlhan abi eyvallah. Volant sıyırmasından bahsetmediler hiç, böyle bir olay vardı forumda diyerek ve km'ye güvenerek direk servise çektim arabayı, ben çıktığımda daha şanzımanı indiriyorlardı. Servis müdürü Volkan Bey'in yolu üstü olunca da evime kadar attı sağolsun. Yarım saat sonra aradı şunlar garanti kapsamında bunlar değil 300 lira civarı diye de telefondan bilgi alıp bana da telefondan bilgi verince detayları alamadım. Şimdi evdeyim, başlıktaki mesajları okuyorum halen, bir saate arabayı alırım, bakalım ne diyecekler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...