Jump to content

Mazda 1991 2.0 626 hararet sorunu


aretias
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar arabam mazda 626 1991, 2.0, BRC LPG'li. Arabam radyatörden su eksiltmeye başladı. Ayda 1 ilave ederek tamamlıyorum. Arabayı stop ettiğim zaman damla damla kapak çevresinden su damlattığını görüyorum. Kapağı değitirmeme rağmen düzelmedi. Asıl sorun arabanın yokuş yukarı uzun süre kullanımda hararet yapmaya başladı. Fan normal çalışıyor. Stop ederken kaput altından fokurtular geldiğini ve arabanın sesinin dizel gibi çıktığına şahit oldum. Düz yolda herhangi bir sorun yok. Radyatörü 2 yıl önce değişitimiştim. Sorularım:

1. Araba conta yakmış olabilir mi??? Sorun bu mu???

2. Maalesef kalitesiz bir radyatör almış olabilirim.Ölçüleri eskisiyle aynı olmasına rağmen ondan kaynaklanabilir mi??

3. LPG'nin malum yanma ısısı daha yüksek buna bağlı araba hararet yapıyor olabilir mi???

4. Debriyaj balatası mı bitiyor??? Kanımca çekişte bir sorun yok.

5. Devir daim 100 bin km önce değişmişti. Sorun devirdaimde olabilir mi???

Herkese teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba . bu aracın aynısı bende var. hararetin birçok nedeni olabilir. radyatörünüzün tıkalı olup olmadığını elinizle kontrol edebilirsiniz. araç ısınmaya başladığı zaman elinizi radyatorun farklı farklı yerlerine değdirerek sıcaklığın aynı olup olmadığına bakın. termostad açmıyor olabilir.devirdaimi kontrol ettirin. fan zamanında açıyormu kontrol edin . zamanında açmıyorsa müşür bozuk olabilir.o yüzden iyi bir ustaya gösterseniz çok sağlıklı olur çünki conta yaktıysa sorun büyüyebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sabah 1 litreye yakın su ilave ettim. Radyatör kapağı açık şekilde gaz verdim. Radyatörden herhangi bir taşma yoktu. Yine LPG kitine giren çıkan hortumlarda herhangi bis ıslaklık gözükmüyordu. Fan açıyor fakat cok ısınınca kesik kesik sesler çıkartarak çalışmaya devam ediyor. Sanırım termostat arızası. Tam emin olamadım:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fokurtu geliyorsa pek iç açıcı değil. 1 litre su eksiltmeside az değil. Sabah baktığınızda radyatör taşırmaz normaldir çünkü termostat kapalıdır. Motor 80 dereceyi görünce radyatör kapagını açmak lazım. Fokurtu varsa conta yanmış olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikli ihtimal conta yanmış olabilir araç hararet yemeden değiştirmenizde yarar var. Küçük bir ihtimal LPG beyninin contası bozulmuş-yırtılmış olabilir su sistemine LPG basıyordur. anamanın yolu da araca benzinde bindiğinizde yapmaz.

Geçmiş olsun sonuçları bildirirseniz sevinirim

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Arabanın radyatörü söküldü ve teste sokuldu. 3 yerden hava kaçırıyordu. Yeni radyatör takıldı. Şu anda sorun yok. Fakat usta kapağı açınca su taşırmasını ve küçük kabarcıklar çıkmasını hayra yormadı. Bosch servisinde radyatöre bağlanan bir aletle conta testi yapıldı. Renk değişimi olmadı. Fan açınca su taşırma kesiliyor. Ama fan açana kadar radyatör kapağında taşmalar oluyor. 1 haftadır sorun yok, su eksiltme yok. Artık kısmi conta yanması mıi termostat hatası mı görecegiz. Tesekkurler. Herkese iyi seneler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence termostat arızası  vede termostad geç açıyor geç açtığından dolayı ise sogutma sıvısı çok ısınıyor vede hararet yükseliyorfan açtığında ise bu durumun olmaması buna işaret çünkü fan ısıyı atmosfere yayarak suyun ısısını düşürüyor. bence hemen servisten bir termostat alınız orjinali 50 küsür tl idi sanırım ama orjinal tabii , gerçi bu parçanın 15 tl likleride var ama ben böle önemli bir parçayı kesinlikle yan sanayi almam , kendi arabamınkinide orjinali ile değiştirdim 57 tl fiyatı vardı. geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Maalesef bugün şehiriçi trafiğinde arabanın hararet göstergesi ortanın biraz sağına kaydı. 5  dakika o şekilde kullanmak zorunda kaldım. Sağa çektim soğumasını bekledim.  Tahliye kutusunda herhangi bir fokurdama veya taşma yoktu ama borular aşırı ısınmıştı. Dışarı çıkınca garip bir koku geldi. Ya şimdi gerçekten contayı yaktım, yada antifiriz veya herhangi bir plastik kokusu. Bu termostatın açıktayken  veya kapalıdayken her iki şekilde takılı kaldığını düşünüyorum. Contayı yakmadıysam termostatı değiştireceğim. Az önce su ilave edeyim dedim damla eksilme yok. Sorunum maalese bu işi anlayan ustamdan uzak kalmış oluşum. Oluruna bıraktım artık:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence termostat arızası  vede termostad geç açıyor geç açtığından dolayı ise sogutma sıvısı çok ısınıyor vede hararet yükseliyorfan açtığında ise bu durumun olmaması buna işaret çünkü fan ısıyı atmosfere yayarak suyun ısısını düşürüyor. bence hemen servisten bir termostat alınız orjinali 50 küsür tl idi sanırım ama orjinal tabii , gerçi bu parçanın 15 tl likleride var ama ben böle önemli bir parçayı kesinlikle yan sanayi almam , kendi arabamınkinide orjinali ile değiştirdim 57 tl fiyatı vardı. geçmiş olsun.

kardeş anlatmışımya sana en kısa sürede değiş termostatı geç açıyor, aşikar şekilde belli motorunu yakmadan değiş. ;)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Yapılanlar:

1. Radyatör de bir kaç yerden kaçak yapıyormuş (Test yapıldı). Değişti.

2. Motor ısınmıyordu. Termostat açık kalıyormus. Kalorifer sorunu ve ısınmama sorunu çözüldü.

3. Arabanın hararet çizgisi bazı zamanlarda ortayı geçiyordu. Hararet müşüründe temassızlık vardı değişti.

Kısaca: Hararet her zaman conta yanmasına bağlı değilmiş. İyiki motoru söktürmemişim.

Herkese teşekkurler, selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yapılanlar:

1. Radyatör de bir kaç yerden kaçak yapıyormuş (Test yapıldı). Değişti.

2. Motor ısınmıyordu. Termostat açık kalıyormus. Kalorifer sorunu ve ısınmama sorunu çözüldü.

3. Arabanın hararet çizgisi bazı zamanlarda ortayı geçiyordu. Hararet müşüründe temassızlık vardı değişti.

Kısaca: Hararet her zaman conta yanmasına bağlı değilmiş. İyiki motoru söktürmemişim.

Herkese teşekkurler, selamlar.

Geçmiş olsun...

Suyun eksilmemesi sizin için en güzel haber bence... Kolaylıklar.

Motoru söktürmeyeceğin buradan belli idi zaten...

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok haklısınız da öyle mesajlar varki forumlar da. '' Yok ben yanmış contanın su eksilmediğini de gördüm, hararet yapmadıgını da,,, kısmi conta yanıgı olan arabada her zaman su eksiltmez gibisinden. 2. Sonuc: İyi usta her zaman hayat kurtarıcıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 yıl sonra ...

Arkadaşlar iyi akşamlar konu eski ama bende şunu yaşıyorum.şehir içi hiç bir sıkıntım yok çok şükür.uzun bir rampa çıkarken bilenler bilir istanbul haramidere beylikdüzünü bağlayan rampa..çıkarken haraletim 110 görüyor rampa bitince tekrar düzeliyor.radyatör dediler yaklaşık 1.30 saat uğraşın ardından radyatör şişlendi ve temizlendi.tekirdağ yeniçiftlik tarafına gelirken yine haramidere yokuşunu çıkarken hararet yine aynı düze çıkınca normale döndü ve .sonrasında tekirdağa kadar asla hararet yerinden oynamadı.termostad vs diyenleri duydum burda.bu arada devirdaim pompam kışın değişti ama usta bana sormadan ucuz olsun diye yan sanayi kullanmış..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Hararetim zamanında tam ortaya geliyor ve hiç bir şekilde inmiyor normal kullanımda.termostad olsa sanırım giderken hararet göstergesi düşüş yapar diye biliyorum.birde torpidom indi kalorifer peteğim şişlendi klima peteği temizlendi ve kalorifer hala ısıtmıyor.biraz hızlanınca sıcak veriyor durduğum an tekrar soğuk üflemeye başlıyor.usta şuan tek devirdaim kaldı diyor

Mustafa. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...