Jump to content
erengulec

Lantis Anlam Veremediğim Sorun

Tavsiye Edilen Mesajlar

erengulec    0
erengulec

Öncelikle herkese merhaba lantisimde değişik probmemler var nedenini anlamadım yardımcı olursanız memnun olurum. Öncelikle araba rölantideyken motor devri 0.5 - 0.9 arasında gidip geliyor bazen stop ediyor bazen hiç problem olmuyor. Bir kaç defa kartalda sanayiye götürdüm arabadan iniyorum çalıştırıyoruz ustayla arabada problem yok usta şuan bişeyi yok olunca getir diyor ayrıca arabayı kesiciye sokana kadar gaz verdi bunun gaz durumuda çok iyi dedi tam olarak ne demek istedi anlamadım ama kesiciye girdiğinde üst kapaktan hafif beyaz bi duman çıktı. Şu aralar bu sorunu çok yaşamıyorum bazen 160 -170 kmlere çıktıktan sonra rolantideyken oluyor.

İkinci sorunum aracım çok yakıyor hem lpg'de hem benzinde 100 km'de ortalama 16 - 17 litre civarında normal midir bilmiyorum

Üçüncü ve en önemli sorunum arabam bazen beyaz duman atıyor bazen hiç atmıyor az önce motoru ısıtmak için çalıştırdım malum havalar çok soğuk yarım saat çalıştı egzozdan tuhaf bir koku geliyor acımsı bi tadı var ve gaza bastıkça beyaz duman yoğunluğu artıyor hatta 7000 devire fln geldiğimde dikiz aynasından arka taraf görünmüyordu duman kar beyazlığında bazen çok yoğun oluyor bazen su buharı gibi

Dördüncü sorunum aracım benzindeyken 2 viteste gaza birden yüklenince kesik kesik hızlanıyor gazda aynı problem yok performans düşüklüğüde yok yani komik olacak ama gaza basınca vuuuuuuuuuuuuuuu diye motor sesi gelmesi gerekirken vuvuvuvuvuuuuuuuuu diye geliyor yardımlarız için şimdiden çok teşekkür ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

hoşgeldin geçmiş olsun.

cevaplar

1 )  Rölanti düzensizliği-  Kardeş bu soruna geneliklelpg den dolayı pislenmiş vede his tutmuş enjeksiyon sistemi vede boğaz kelebeği neden olur bunun için sana önerim 200 km kadar benzinde kullan temizlensin kendine geldis, aksi durumda boğaz kelebeğini temizletmek ve enjeksiyon sistemine bi halttan anlamayan kişilerin elini sokmasına isin vermek zorundasın.

2 ) Beyaz Duman - Kış aylarında aracın sıcak egzoz dumanı yoğulaşıp öle gözükür yok eğer bu durum her zaman varsa aracınız soğutma sıvısını yakıyor demektir güvenilir bir ustaya götürmeniz gerek önerim servis. zaten eğer çok su eksiltmesi yapıyosa kesindir ama su eksiltmesi yoksa buhardır.

UYARI .!!!!!! Benim anladığım kadarıyla vede anlattığınıza göre sabah  çalıştırır çalıştırmaz beyaz dumanı görmüş vede hemen akabinde 7000 devire kadar çıkmışsınız soğuk motorla , bu durum motoru mahveder motor soğukken o kadar gaza yüklenilmez, rölantide 2 dakka ısınması beklenir sonra hareket edilir bi daha öle yapma.

3 ) 2. viteste gaz yememe - eğer araçın rölantide gaz yemesinde bir sorun yok ise devirsiz yükleniyosun anlamı çıkar yani eğer araç devirsiz ise tabiki bayılacak vede hızlanması yavaş olacaktır, bu sorun 1. viteste olsaydı gaz yemesi sorunlu derdim ama sanırım değil, 1. cevaptaki sebeptende olabilir arada bir.

4 ) Aşırı Yakıtın sebepleri- sadece şehir içi kullanıyosan helede agresif kulanıyosan bu tüketim normale yakın. ama şehir dışı ise 2 kat fazla tüketmiş arabanız.

- Buji aracınıza uygun kodda olacak ( forumda mevcut) değişim zamanı mümkünse yağ değişiminde aksi halde 20.000km yi geçmeden yenilecek.

- Buji kablolarınız orjinal olacak

- Hava filtreniz orjinal olacak , bantla falan kapatılmayacak, filtre kabı sağlam olup hava almayacak.

- Distribütör kapağı tırnakları vede tevzi makarası temiz olacak , kontak spreyli sıkılacak

- bujilerin iyice sıkıldığından emin olunuz piston başına hava almasın.

- Lpg ayarı iyi olacak lpg beyni kaliteli olacak.

- Benzin filtreniz pis tıkalı olmayacak

- egzoz kontrol edilip tıkalı olmadığından emin olunacak

- motor yağı,filtresi, şanzıman yagı, araca vede iklime uygun olacak, baskı balata iyi ve yeni olacak gücü tekerleklere iyi aktaracak.

- mümkün olduğunca sakin kullanılacak , kullanım şekli yakıtı çok etkiler. uzun yolda 3000 devir pek geçilmemeli, ekonomiklik açısından.

- Forumda 323 bölümü iyice incelenmesi gerekir çok hassas püf noktalar mevcut

- cevap 1 de yazdığım gibi enjeksiyonlu araç kullanıyosanız lpd sorun çıkmasını istemiyosanız 1000km de en az 200 km benzinde kullanınız.

kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erengulec    0
erengulec

hoşgeldin geçmiş olsun.

cevaplar

1 )  Rölanti düzensizliği-  Kardeş bu soruna geneliklelpg den dolayı pislenmiş vede his tutmuş enjeksiyon sistemi vede boğaz kelebeği neden olur bunun için sana önerim 200 km kadar benzinde kullan temizlensin kendine geldis, aksi durumda boğaz kelebeğini temizletmek ve enjeksiyon sistemine bi halttan anlamayan kişilerin elini sokmasına isin vermek zorundasın.

2 ) Beyaz Duman - Kış aylarında aracın sıcak egzoz dumanı yoğulaşıp öle gözükür yok eğer bu durum her zaman varsa aracınız soğutma sıvısını yakıyor demektir güvenilir bir ustaya götürmeniz gerek önerim servis. zaten eğer çok su eksiltmesi yapıyosa kesindir ama su eksiltmesi yoksa buhardır.

UYARI .!!!!!! Benim anladığım kadarıyla vede anlattığınıza göre sabah  çalıştırır çalıştırmaz beyaz dumanı görmüş vede hemen akabinde 7000 devire kadar çıkmışsınız soğuk motorla , bu durum motoru mahveder motor soğukken o kadar gaza yüklenilmez, rölantide 2 dakka ısınması beklenir sonra hareket edilir bi daha öle yapma.

3 ) 2. viteste gaz yememe - eğer araçın rölantide gaz yemesinde bir sorun yok ise devirsiz yükleniyosun anlamı çıkar yani eğer araç devirsiz ise tabiki bayılacak vede hızlanması yavaş olacaktır, bu sorun 1. viteste olsaydı gaz yemesi sorunlu derdim ama sanırım değil, 1. cevaptaki sebeptende olabilir arada bir.

4 ) Aşırı Yakıtın sebepleri- sadece şehir içi kullanıyosan helede agresif kulanıyosan bu tüketim normale yakın. ama şehir dışı ise 2 kat fazla tüketmiş arabanız.

- Buji aracınıza uygun kodda olacak ( forumda mevcut) değişim zamanı mümkünse yağ değişiminde aksi halde 20.000km yi geçmeden yenilecek.

- Buji kablolarınız orjinal olacak

- Hava filtreniz orjinal olacak , bantla falan kapatılmayacak, filtre kabı sağlam olup hava almayacak.

- Distribütör kapağı tırnakları vede tevzi makarası temiz olacak , kontak spreyli sıkılacak

- bujilerin iyice sıkıldığından emin olunuz piston başına hava almasın.

- Lpg ayarı iyi olacak lpg beyni kaliteli olacak.

- Benzin filtreniz pis tıkalı olmayacak

- egzoz kontrol edilip tıkalı olmadığından emin olunacak

- motor yağı,filtresi, şanzıman yagı, araca vede iklime uygun olacak, baskı balata iyi ve yeni olacak gücü tekerleklere iyi aktaracak.

- mümkün olduğunca sakin kullanılacak , kullanım şekli yakıtı çok etkiler. uzun yolda 3000 devir pek geçilmemeli, ekonomiklik açısından.

- Forumda 323 bölümü iyice incelenmesi gerekir çok hassas püf noktalar mevcut

- cevap 1 de yazdığım gibi enjeksiyonlu araç kullanıyosanız lpd sorun çıkmasını istemiyosanız 1000km de en az 200 km benzinde kullanınız.

kolay gelsin.

  Öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim üşenmeyip bu kadar yazmışsınız.

Sanıyorum aracım soğutma suyunu yakıyor su eksiltme şu şekilde oluyor su seviyesi F iken bir kaç hafta sonra L ye iniyor ve daha eksilmiyor beyaz duman bazen atıyor bazen atmıyor ama temmuz ağustos aylarında bir kaç kere attığına şahit olmuştum.

  Birde aracımı değil 2 dk rölantide çalıştırmak motor soğukken 10 - 12 dk dan aşağı çalıştırmıyorum 7000 devir gördüğümde yarım saate yakın çalışmıştı. Çok yormadan kullanıyorum genelde vites değişimleri hariç 3500 devire çıkmıyorum ama öyle zaman oluyor ki illa 5000 6000 lerde kullandığımızda oluyor.

  İkinci vitesteki hızlanmada performans düşüklüğü yok daha iyi anlatabilmem için şu videoda adamın çıkardığı 3. sesteki gibi hızlanıyor http://www.youtube.com/watch?v=QXDNxkUiUws :) bu arada böyle bir şey paylaşmak forum kurallarına aykırı mı onuda bilmiyorum hatam varsa mazur görün :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

senin araban araba değilmiş, kardeş uçak bu uçak. uçak sesi veriyor :D

probleme sebep olacakları yazmışız, gerisini bilemem, sanayiye götür arabanı kardeşim. ama önce 323 bölümünü vede ilgili konuları iyice oku. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest sistempro   
Guest sistempro

4. sorun benzinde tekleme yapıyorsa, ya enjektörler tıkanmıştır. LPG zamanla enjektörleri tıkıyor. 20 lt benzin al ve içine Wurth enjektör temizleyici at. benzinde kullan bitine kadar. enjektörler temizlensin.

Tekleme benzin pompasından olabilir eğer enjektörler temizlendikten sonra kesilmiyorsa.

bende de aynı tekleme problemi var. çeyrek deponun üzerinde benzin attım kesilmişti ama dip gaz yapınca tekrar devam etti. bir arkadaş wurth kullanmış anında kesilmiş problem. wurth enjeksiyon temizliyicilerinin en iyisi.

enjektör temizlemek 150-200 tl tutar normalde serviste ama benzin ve wurth kullan en azından benzini kullanmış olursun. hee bi de buji ve kabloları orjinal olacak onu unutma... yoksa düzen tutmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

oooo sayın sistempro enjektör temizleyiciyi iyi keşfetmişsin hemde en kalitelisini, tebrikler , çok iyi fikir, çeyrek depo katkılı benzin problemi bitirir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erengulec    0
erengulec

4. sorun benzinde tekleme yapıyorsa, ya enjektörler tıkanmıştır. LPG zamanla enjektörleri tıkıyor. 20 lt benzin al ve içine Wurth enjektör temizleyici at. benzinde kullan bitine kadar. enjektörler temizlensin.

Tekleme benzin pompasından olabilir eğer enjektörler temizlendikten sonra kesilmiyorsa.

bende de aynı tekleme problemi var. çeyrek deponun üzerinde benzin attım kesilmişti ama dip gaz yapınca tekrar devam etti. bir arkadaş wurth kullanmış anında kesilmiş problem. wurth enjeksiyon temizliyicilerinin en iyisi.

enjektör temizlemek 150-200 tl tutar normalde serviste ama benzin ve wurth kullan en azından benzini kullanmış olursun. hee bi de buji ve kabloları orjinal olacak onu unutma... yoksa düzen tutmaz.

Çok teşekkür ederim en kısa zamanda uygulayacağım buji ve kabloları orjinal o konuda sıkıntı yok her şeyi orjinal arabanın :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest sistempro   
Guest sistempro

oooo sayın sistempro enjektör temizleyiciyi iyi keşfetmişsin hemde en kalitelisini, tebrikler , çok iyi fikir, çeyrek depo katkılı benzin problemi bitirir.

bu tüyo yu bugün Sanayideki ustamdan öğrendim. gaz kelebeğini tevziyi felan temizletmeye gittim de buguün.

zaten daha önce bir forum da da okumuştum  :tey:

bu arada yeri değil ama lpg ile ilgili faruk beye danıştım gürhan abi ayrıntıları anlatırım sonra.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

olur, son gelişmeleri öğrenmek isterim tabiki.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
muhammet_cubuk    0
muhammet_cubuk

olur, son gelişmeleri öğrenmek isterim tabiki.

eğer benzinde değilse sadece lpg de devir ibresinde düzensizlik varsa enjektörler ve lpg filtrelerinin pislenmesinden kaynaklanıyo. bazen araç durduğu yerde stop etmeye kadar gidiyo. benimde başıma gelmişti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erengulec    0
erengulec

Merhaba sorun hala çözülmüş değil ama baş ağrıtıcı şekilde de değil en kısa zamanda iyi bir ustaya götürüp sonucu paylaşacağım  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
muhammet_cubuk    0
muhammet_cubuk

Merhaba sorun hala çözülmüş değil ama baş ağrıtıcı şekilde de değil en kısa zamanda iyi bir ustaya götürüp sonucu paylaşacağım  :)

Eğer istanbuldaysan kadosan üçel e bi göster kardeşim, şak diye çözüyolar..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
crazy    4
crazy

kadosanda ismail usta sanırım adı  mazda konusunda baya usta falan diye duymuştum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×