Jump to content

Hareket Halindeyken Vitesi P Konumuna Almak


pancaro
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

:) ama otobüslerde roket vardı sanırım 302 s lerde , biz şöföre Roket ! roket ! diye tezahurrat yapıyoduk..

halada var bazı otobüs meraklıları eski modellerde ikinci turbuyo kullanıyolar vede tercihe bağlı olarak ikinci turbuya, (roket )e geçebiliyolar.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

:) ama otobüslerde roket vardı sanırım 302 s lerde , biz şöföre Roket ! roket ! diye tezahurrat yapıyoduk..

Eski motorlu ağır vasıtalarda bahsetmiş olduğunuz sistem vardı... İsmine de "takviye" denilmekteydi... Bulunduğu viteste bu takviye düğmesine basıldığında veya çekildiğinde buçuklu diye tabir edilen vites takviyesi ile motor ekstra güç kazanıyordu.

Bilmem anlatabildim mi?

8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eski motorlu ağır vasıtalarda bahsetmiş olduğunuz sistem vardı... İsmine de "takviye" denilmekteydi... Bulunduğu viteste bu takviye düğmesine basıldığında veya çekildiğinde buçuklu diye tabir edilen vites takviyesi ile motor ekstra güç kazanıyordu.

Bilmem anlatabildim mi?

8:)

takviye dediğiniz farklı bir sistem , traktörlerdede vardır , şanzımanla alakalı dediğiniz mevzu, eski otobüslerdeki roket motoru daha fazla besleyerek daha seri vede hızlı olmasını sağlayan ikinci bir turbo gibi işlem görüyor, özellikle iranlıların scanıa marka otobüslerinde vardır.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

takviye dediğiniz farklı bir sistem , traktörlerdede vardır , şanzımanla alakalı dediğiniz mevzu, eski otobüslerdeki roket motoru daha fazla besleyerek daha seri vede hızlı olmasını sağlayan ikinci bir turbo gibi işlem görüyor, özellikle iranlıların scanıa marka otobüslerinde vardır.

Traktörlerde de vardır ama konuda geçmediği için yazmadım... Otobüslerde (0302) ve kamyonlarda (ford 1210) olanlarınada takviye denir, ben hiç roket diye duymadım zaten senin yazdığın gibi roketleme yapmaz... Tersine düşük devirlerde güçlü performans verdiği için adına takviye denilir...

Vites koluna bağlı bir buton olarak bulunur ve yukarı aşağı çekmeyle çalışır, hangi viteste bulunuyorsa o vitese takviye yapar ve güç kazandırır, hız değil...

Takviye kullanımı ile ilgili bulduğum alıntı da şu şekilde;

Takviye kullanımı:

Şimdi de Ford D 1210 a takviye çekelim.Rampa yukarı çıkıyoruz.Bir vites küçültsek fazla gelecek,takviye ile idare edebiliriz düşüncesindeyiz.Gaza tam basarak vites kolu yanındaki takviye düğmesini aşağı doğru itiyoruz.Akabinde gaz yine tam basılı durumda iken debriyaja hızla basıp bırakıyoruz.İşte takviyeyi uyguladık.Takviyeyi boşaltmak için ise yine gaz basılı iken düğmeyi çekiyor ve akabinde debriyajı yine süratle basıp bırakıyoruz.İşte takviye de böyle kullanılır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir ay kadar önce bende ara sokakta yavaş giderken yanlışlıkla P ye taktım.

Araba lap diye durdu, arkamda araba vardı az kalsın vuruyordu.

Bende çok meraklandım bişey oldumu diye ama bir aydır kullanıyorum bir sorunla karşılaşmadım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Traktörlerde de vardır ama konuda geçmediği için yazmadım... Otobüslerde (0302) ve kamyonlarda (ford 1210) olanlarınada takviye denir, ben hiç roket diye duymadım zaten senin yazdığın gibi roketleme yapmaz... Tersine düşük devirlerde güçlü performans verdiği için adına takviye denilir...

Vites koluna bağlı bir buton olarak bulunur ve yukarı aşağı çekmeyle çalışır, hangi viteste bulunuyorsa o vitese takviye yapar ve güç kazandırır, hız değil...

Takviye kullanımı ile ilgili bulduğum alıntı da şu şekilde;

Takviye kullanımı:

Şimdi de Ford D 1210 a takviye çekelim.Rampa yukarı çıkıyoruz.Bir vites küçültsek fazla gelecek,takviye ile idare edebiliriz düşüncesindeyiz.Gaza tam basarak vites kolu yanındaki takviye düğmesini aşağı doğru itiyoruz.Akabinde gaz yine tam basılı durumda iken debriyaja hızla basıp bırakıyoruz.İşte takviyeyi uyguladık.Takviyeyi boşaltmak için ise yine gaz basılı iken düğmeyi çekiyor ve akabinde debriyajı yine süratle basıp bırakıyoruz.İşte takviye de böyle kullanılır.

sizin dediğiniz takviyeyi biliyorum ne kadar vites varsa o kadarda takviye vites vardır anlattığım gibi benim roket dediğim mevzu motorun zorlanması durumunda torku artıran, ve eski kamyon ve otobüslerde ki standart bulunan bir mevzu değil, sonradan kullanıcılar tarafından yaptırılan ek bir parformans sistemi, isteğe bağlı devreye sokulabiliyor, bir tür modifikasyon yani.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sizin dediğiniz takviyeyi biliyorum ne kadar vites varsa o kadarda takviye vites vardır anlattığım gibi benim roket dediğim mevzu motorun zorlanması durumunda torku artıran, ve eski kamyon ve otobüslerde ki standart bulunan bir mevzu değil, sonradan kullanıcılar tarafından yaptırılan ek bir parformans sistemi, isteğe bağlı devreye sokulabiliyor, bir tür modifikasyon yani.

O kadar otobüse ve kamyona bindim ve gördüm... Vites kolunun yanında takviyesi olmayanı görmedim.

8)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araba hareket halindeyken P (park) moduna almak mı??? şanslıysanız krank'ı ve/veya kranktan şanzumana gelen krank milini eğmeden kurtulursunuz. devamında da bir sıkıntı oluşmaz. ancak şanssızsanız eğer, bu iki parçadan en az birisi eğilmişse motorun devri yükseldikçe araba titremeye başlar. krankın, krank milinin veya her ikisinin birden değişmesi gerekir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben arabayı 2 gündür sürüyorum şehir içinde bir sorun hissetmedim.eğer dediğiniz gibi krank veya krank milinde bir eğrilme varsa bunu nasıl anlarım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben arabayı 2 gündür sürüyorum şehir içinde bir sorun hissetmedim.eğer dediğiniz gibi krank veya krank milinde bir eğrilme varsa bunu nasıl anlarım.

yukarıda yazmıştım zaten nasıl anlayacağınızı. seyir halinde veya dururken motor devri yükseldikçe arabada şiddeti artan bir titreme hissedersiniz. seyir halindeyken daha çok belli eder kendini...

kranktansa eğer motorun karter tarafından açılması gerekmektedir. krankın sıfırının 1.500-2.000 tl'den aşağı olacağını sanmıyorum.

şanzumana giren krank milindense eğer şanzumanın indirilip milin kontrol edilmesi gerekmektedir. milde nerden baksanız 500-1.000 tl arasıdır.

tabi bunlara bir de işçilik eklenecek. ikinci el alınırsa fiyatlar yarı yarıya düşer...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O kadar otobüse ve kamyona bindim ve gördüm... Vites kolunun yanında takviyesi olmayanı görmedim.

8)

Takviye yok demedimki, sadece farklı şeylerden bahsettiğimizi anlatıyorum benim bahsettiğim halk arasında  Roket denilen düğme ikinci bir turbo , aracın gene takviyesi var fakat ekstradan eklenen bir modifikasyon ve istege bağlı devreye sokulabiliyor ve çok hızlı giderken bile gaza basıldığında sizi koltuğa yapıştırabiliyor.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Takviye yok demedimki, sadece farklı şeylerden bahsettiğimizi anlatıyorum benim bahsettiğim halk arasında  Roket denilen düğme ikinci bir turbo , aracın gene takviyesi var fakat ekstradan eklenen bir modifikasyon ve istege bağlı devreye sokulabiliyor ve çok hızlı giderken bile gaza basıldığında sizi koltuğa yapıştırabiliyor.

Evet, farklı şeyleri anlatmışız...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...