Jump to content

Mazda6'da Kullanılacak Benzin.


EgeG
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Biz 2011 mazda6'ya izmir dönüşü nitro+ aldık. Pompalarda nitro plus 97 95 oktan yazıyor zaten :D (bazılarında)

Normal 95 oktana göre biraz daha fazla gitti gibi geldi bize. Performans olarak belki biraz daha iyiydi belki aynıydı :D performans konusunda farkedilir bişey yok diyebilirim ama şundan eminim ki motor kesinlikle beğenmedi benzini. 3 kişi+ bavul ile rampalı yollarda mazda6 vites düşürüp arttırmaz normalde. Bu dediğim şeyi son yaşadığımızda geçen yıl tecomudur tescomudur nedir o benzin istasyonundan benzin aldığımızda yapmıştı ve bu nitro+ ile de o kadar sık olmasa da aynı şeyi yaptığını farkettik. Rampaya giriyorsunuz, vites düşürüyor araba sonra tekrar yükseltiyor.. Normal shell 95oktan ile rampaya girdiğinizde ya o anki vites ile devam ya da vites düşürüp devam ediyordu. Kısacası bu nitro+ biraz daha fazla yol yaptırdı gibi ama motor kesinlikle beğenmedi bu benzini.. Benim tavsiyem shell 95 oktan fuelsave..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 49
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • domestos

    5

  • EgeG

    8

  • Katil Balina

    5

  • İhvan

    4

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Bugün opetten 97 oktan doldurdum(depo bitmek üzere olduğu için shell'i denemeye kasmadım).

Benim araba manuel(2009 mazda6), şöyle bir durum var bende; araç kalkarken debriyajı tamamen çekip biraz hızlanmaya çalışırsam gücü doğrusal uygulayamıyor, yani bir an(pistonda patlamanın olduğu an mı oluyor artık, bilemiyorum) ileri doğru güçlü şekilde atılıyor ama sonra kısa süre yığılıyor, sonra tekrar güçlü atılıyor.. devrini bulduktan sonra doğrusal şekilde hızlanmaya devam ediyor. Eski kamyoncular gibi ara gaz vermeye alıştım bu arabada bu yüzden.

97 oktanın alev alma şekli ve pistondaki etkisiyle ilgili bazı şeyleri okuduğumda benim yaşadığım sıkıntıyı geçirebileceği aklımdan geçmişti ve gerçekten de öyle oldu. Önceki gibi kalkarken sallanma olmadı hiç. Yüksek hızdaki performansıyla ilgili net birşey söyleyemeyeceğim. Arabaya yeni sayılırım, tam huyunu ezbere bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün opetten 97 oktan doldurdum(depo bitmek üzere olduğu için shell'i denemeye kasmadım).

Benim araba manuel(2009 mazda6), şöyle bir durum var bende; araç kalkarken debriyajı tamamen çekip biraz hızlanmaya çalışırsam gücü doğrusal uygulayamıyor, yani bir an(pistonda patlamanın olduğu an mı oluyor artık, bilemiyorum) ileri doğru güçlü şekilde atılıyor ama sonra kısa süre yığılıyor, sonra tekrar güçlü atılıyor.. devrini bulduktan sonra doğrusal şekilde hızlanmaya devam ediyor. Eski kamyoncular gibi ara gaz vermeye alıştım bu arabada bu yüzden.

97 oktanın alev alma şekli ve pistondaki etkisiyle ilgili bazı şeyleri okuduğumda benim yaşadığım sıkıntıyı geçirebileceği aklımdan geçmişti ve gerçekten de öyle oldu. Önceki gibi kalkarken sallanma olmadı hiç. Yüksek hızdaki performansıyla ilgili net birşey söyleyemeyeceğim. Arabaya yeni sayılırım, tam huyunu ezbere bilmiyorum.

97oktan sorunun sadece belirtisini gizledi. 95oktan ile yaşadığın o sorun devam ediyor aslında. 95 oktan gayet yeterli bir benzindir, onda yaşadığın düşük devirde güç azalması sorununun kaynağını tespit etmeye çalışmalısın. O sorun tahminen ateşleme sisteminden (buji, buji kablosu, ateşleme bobini gibi) kaynaklı gibi. Bujiler en son ne zaman değişti, belli mi? Genelde 2. el araç aldıktan sonra ilk iş bujileri (ve buji kablolarını da) değişmek olmalı. Benim araçta eski bujileri çıkardığımda şu şekildeydi mesela:

tqndn.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

97oktan sorunun sadece belirtisini gizledi. 95oktan ile yaşadığın o sorun devam ediyor aslında. 95 oktan gayet yeterli bir benzindir, onda yaşadığın düşük devirde güç azalması sorununun kaynağını tespit etmeye çalışmalısın. O sorun tahminen ateşleme sisteminden (buji, buji kablosu, ateşleme bobini gibi) kaynaklı gibi. Bujiler en son ne zaman değişti, belli mi? Genelde 2. el araç aldıktan sonra ilk iş bujileri (ve buji kablolarını da) değişmek olmalı. Benim araçta eski bujileri çıkardığımda şu şekildeydi mesela:

tqndn.jpg

Geçen ay Ankara SMB'de 115bin bakımını yaptırmıştım, bujinin durumu neydi hatırlamıyorum şimdi bi kontrol edeyim. Detaylardaki sıkıntıları anlamak için iyi bir usta denk getirmek gerekir heralde, şimdi gitsem bir yere yok birşey deyip geri gönderirler(belki size göstersem siz de normal bu dersiniz belki).

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Selamlar arkadaşlar..Yeni Mazda3 üm 1 hafta -10 güne kadar geliyor...İçinizde Yeni Mazda 6 sahibi varsa ,bana kaç oktan benzin kullandığını ve şu ana kadar bununla ilgili bir problem yaşayıp yaşamadığını yazarsa sevinirim..Keza Yeni Mazda3 de tıpkı 6 gibi ,skyactiv motora sahip..Kafamdaki tek soru işareti bu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Forumda oktan konusu geçmişti, araştırma yaparsan bulabilirsin... Ayrıca; yeni mazda3'ü kullanım kılavuzu ile satarlar diye düşünüyorum... Yani; tek soru işaretin bu olsun Hakan !!

:P

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bunun ile ilgili benim de kaygım vardı,  mantıken yüksek oktan falan gerekir diyorduk  ancak sonuç öyle olmadı.. Skyactiv ler 95 oktan ile çalışıyor.. Amerikada düşük oktanlı yakıt olduğundan ordaki skyactiv lerin motoru da o oranda sıkıştırması düşürülmüş (14:1 yerine 13:1), düşük güç üreten motorlar speklere bakınca.

Yani korkmadan 95 oktan kullanabilirsin.. Yalnız yüksek oktanlı benzinlerin katalitik konvertörü erittiğini söylüyor egzozcular, doğru olabilir...Araç manuelinde ne tavsiye ediliyorsa onu kullanmalı...

Oktan konusuna burda da değinilmişti

http://www.mazdaclubtr.com/21410/mazda-skyactiv-teknolojileri/msg518315/#msg518315

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

benim benzin deposunun kapağında "min 95" yazıyor. ben bundan minimum 95 oktan kullanılması gerektiğini algılıyorum. yanlış mıyım? bu yazının mantıken cevabı bu bence ???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok yüksek oktanlı benzinler katalitik konvertöre zarara vermekle birlikte motor ömrünü de  görece kısaltabilir. Bu yanma sıcaklığı ile alakalıdır.Fakat yüksek oktanlı benzinin performansa etkisi yadsınamaz. Önerim aracınızda  95 oktan kullanmanızdır. 98 OKtana göre görece daha uzun yol gider ve daha ucuzdur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yüksek oktan için yüksek sıkıştırma gerekir. amerikada 91 oktan kullanılıyor mesela. ralli ve formula araçlarında çok yüksek oktanlı benzinler kullanılıyor ama motorda ona göre.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Biz 2011 mazda6'ya izmir dönüşü nitro+ aldık. Pompalarda nitro plus 97 95 oktan yazıyor zaten :D (bazılarında)

Durum Ege kardeşimin iletisinde belirttiği gibi.

Pompalara dikkat edildiğinde örneğin Opet´te Kurşunsuz Benzin 95 (Ultra Force 97) yazıyor. Total´de Kurşunsuz 95 (Excellium97) yazıyor. Örnekleri çoğaltmak mümkün.

Aslında hepsi katkılı 95 oktan benzin.

Katkılısınında katkısızının fiyatları aynı tercih alıcıya kalmış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yüksek oktan motora neden zarar versinki..bence tam tersi düşük oktanlı yakıtlar vuruntuya sebep olacağı için motor ömrünü azaltır diye düşünüyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar aramızda çok usta hatta servis üyeleri de var bu konunun teknik verilerini artılarını ve de eksilerini doyurucu teknik bir dille bize anlatabilecek yok mu acaba...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yüksek oktanlı benzinin yanıcılığı fazla bildiğim kadarıyla, Lpg nin yanma sıcaklığının fazla olması nedeniyle zamanla subap, piston yatağı gibi sorunlara sebep olduğunu biliyoruz. Bu da onun gibi. Zarar demiyelim de, motorun daha yüksek ısılarda çalışmasından kaynaklı deformasyonu arttırması olarak nitelenebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mekanikten pek anlamam ama bildigim kadariyla anlatayim..bazi seyleri karistiriyoruz..oktan denilen sey yakitin yanmaya karsi gosterdigi dirençtir..yani geç tutuşmadir..bu ne işe yarar? 4 zamanli moturun sıkışma evresinde piston ne kadar çok yukarı çikarsa motor o kadar randimanli ve performansli olur..bu max. yukari cikma anca hava yakit karisimi ne kadar gec tutusursa gerceklesir..iste burada oktani yuksek yakit devreye giriyor..ve iste bu durum meşhur skyactiv motorun temelinde yatan ana prensiptir..yani piston maksimum yukseklige çikiyor..14:1..skyactiv motoru dusuk oktanli kullanmak büyük hata olacaktir..lpg olayi tamamen farklidir..lpg'nin yanma odasindaki sicakligi cok yuksektir tutusma sicakligi degil..subaplara zarar veren bu yanmis haldeki yakittir..

Oktan dusuk olursada piston sıkısma zamaninda daha tam yukari cikmadan hava-yakit karisimi yanacagindan motorda vuruntuya sebep olur..sonrasi malum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Biraz araştırma yaptım ve şöyle bir yazı buldum;

Oktan sayısı, teknik anlamıyla, benzinin vuruntu kalitesinin değerlendirilmesi için kullanılan bir ölçüttür. Bir yakıtın oktan sayısı, yanma kalitesinin ve özellikle de zor koşullara dayanma yeteneğinin ölçüsüdür. Araç performansının düşmesinden ve motorun hasar görmesinden kaçınmak için benzinin motora uygun bir oktan kalitesine sahip olması gerekmektedir. Motorlarda kullanılacak benzin, motorun yapısına ve teknolojisine göre seçilir.

Oktan sayısı ölçümleri iki şekilde yapılır.

Araştırma Oktan Sayısı {ing. RON-Research Octane Number): Bu değer, motorun yüke binmediği ve düşük devirlerde çalıştığı durumdaki vuruntu ölçümüdür.

Motor Oktan Sayısı (ing MON-Motor Octane Number): Motor zorlandığında, yük altında olduğu andaki vuruntu ölçümüdür.

Birçok ülkede benzinlerin vuruntu özelliği sayısı, yani gerçek oktan sayısı, yukarıdaki iki değerin toplanarak ikiye bölünmesiyle elde edilir.[1]

Benzinli motorlarda sıkıştırma zamanında silindir içerisindeki yakıt + hava karışımının sıcaklığı sıkıştırmadan dolayı artar. Bu sıcaklık artışından dolayı, karışımın zamanından (buji ateşlenmeden) önce tutuşması vuruntuya neden olur. Vuruntu motorun performansını düşüren ve de ömrünü azaltan bir durumdur.

Vuruntunun olmaması için benzinin daha zor tutuşması sağlanmalıdır. Benzinin "oktan sayısı" ne kadar fazla ise o benzin o kadar zor tutuşur. Bu yüzden yüksek oktanlı benzin vuruntuya karşı daha dirençlidir.

Aynı zamanda benzinin zor tutuşması (yani oktan sayısının gereğinden fazla olması) da istenmeyen bir durumdur. Çünkü bujinin ateşlendiği anda benzinin tutuşması istenir. Oktan sayısı ne kadar fazla ise benzinin gerektiği anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. Bu da motorun performansını düşüren bir durumdur.

Örneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır.

Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar" gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması insanlarda psikolojik olarak performansın da artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun performansı düşmektedir.

Sonuç itibariyle, araçların kitabında minimum 95 oktanlı benzin kullanın yazıyorsa 95 oktanlı benzin kullanılmalı. Bundan daha düşüğü ya da fazlası yukarıda belirtilen sebeplerden ötürü motorun performansını düşürmektedir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

SKYACTIV motorlar için Mazda 95 oktan  tavsiye ediyor...

Türkiye deki 97 oktan benzinler katkılı 95 oktandır ve max 97 oktana kadar çıkmaktadır...

1 tanker 95 oktan yakıta 1 şişe katkı konularak oktan sayısı 95 üstüne çıkarılmaktadır...

Bizim yapacağımız Kaliteli 95 oktan yakıtı koyup paşa paşa binmek.....  :nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arabaya göre farklılık göstermekle beraber ciddi fark yaratabiliyor benzindeki durum.

tabi bizde verginin hayaleti her şeyin üzerinde gezindiği için durum nedir bilmiyorum. ama adamlar denemiş, farkı koymuş?

eğer bu kadar fark yaratıyorsa şahsen ben kullanırım. hafif yokuşlarda araba çekmemeye, bırak çekmemeyi hızı düşmeye başlıyor bende. 86 beygir bir aracın bu kadar bayılacağını tahmin etmezdim. ya da bende bir sorun var..

ayrıca bundan başka bir çözüm ya da fikri olan varsa tavsiyelere açığım tamirciye gidip ne diyecem onu da bilmiyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...