Jump to content

Aracımın Çekişi, 1300cc Araçlardan Farksız


edo061
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

bence silindir kapak contası, motorla alakalı tüm contalar ve atşeleme sistemi orjinal olması en iyisidir, aksi durumda fazladan birçok maliyete sebep olabilir yan sanayi parça kullanmak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
  • Yanıt 90
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Sercan323

    3

  • NoooFearrrr

    23

  • domestos

    11

  • edo061

    38

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Merhaba arkadaşlar,dün itibariyle aracımın motorunu açtırdım ve contada yanmış noktalar mevcuttu.Rektefiyeci kapağa baktı ve çok önemli bir problem yok dedi tabi yine elden geçecek.Silindirlerin durumuna baktı 290 bindeki aracımın % 3 aşınması var dedi, onun zaten hiç önemi yok taş gibi.Şimdi kafama takılan aracımın performansını bu derece düşüren conta yanmasımı bana sorarsanız contada çok ciddi bir yanık yok.Ama bayramda fark ettiğim tek şey ise radyatördeki suyu fokurdatarak yedek kaba bastı hararet yoktu ancak fan uzun süreli çalıştı hiç hararet yaptırmadığım araç nasıl conta yaktı.Sökmüşken soğutma sisteminde değişmem gereken başlıca parçalar nelerdir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Baskı balatada bir sorun yoktu sadece araç soğukken ısınana kadar bilye sesi geliyor okadar ama onada baktıracağım kesinlikle.Garibime giden bir ara deneme maksatlı 4,cü viteste kalkmayı denedim ve başarılı oldum sağlam olduğunu gösterirmi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Contanın yanma durumu çok değişkendir, bu linkte herşey mevcut, farklı sonuçlara sebep olabilir vede çekişi etkiler, ayrıca soğutma sistemine gelince radyatör sızıntı yapmıyosa sorun çıkarmaz, eğer çok eskiyse değiştiriniz, tıkalı olma ihtimaline karşı, bide termostatada baktırınız , en önemlisi silindir kapak contanızı vede termostatınızı servisten orjinal alınız, özellikle silindir kapak contasını , yan sanayi sorun çıkarabilir,termostatda çok önemlidir eger doğru çalışmaz zamanında soğutma suyunun radyatörden geçmesine izin vermez ise  ne radyatör nede fanın önemi olmaz vede araç hararet eder,conta yakar,

      üst kapağa,  sübaplara vede contalarına baktırınız.

http://www.mazdaclubtr.com/10490/hararet-problemi-ve-conta-yanmasi-89-94/20/

      Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

82 derece orjinali, zaten 80 ile 90 arasıdır tüm termostatlar. önerim orjinal olsun, 50 tl civarıdır serviste, bende değişmiştim geçen yıl . termostat çok önemlidir eğer geç açarsa araba hararet eder, erken açarsa motor geç ısınır vede zarar görür, tam anlamıyla motorun ömrünü belirleyen bir parçadır vede en önemli parçalarından biridir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eski termostatı suyun içine attım ısıttım ve sadece hareket ediyor ama açamıyor.Yeni aldığımıda denedim ve aradaki bariz farkı gördüm.8 ay bu şekilde sürdüğümü düşünürsek durum okadarda kötü değil.Baskı balatada bitmek üzereymiş arkadaşlarında dediği gibi sırasıyla yaptıracaklarım şöyle: üst kapak taşlanıp elden geçecek,baskı değişecek,segman atılacak,yataklar değişecek,krank bilyası değişecek,termostat,bujiler,hararet müşürü,contalar,2.viteste senkromeç,işçilik ve hatırlayamadığım ıvır zıvırlar 1200 tl

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet arkadaşlar aracımı dün itibariyle teslim aldım ve karbüratörcüye götürdüm karbüratör bakımdan geçti, şu an benzinde kullanıyorum ve ufak bir tekleme haricinde hiçbir sorun kalmamış görünüyor.Lpg'de tekleme yok.Karbüratör hala canımı sıkıyor hava aldığını düşünüyorum zamanla bakıcaz artık.Yakıtınıda merak ediyorum düşecekmi,bir süre aracı benzinde kullanmamı önerdi ustam,başka önerileri olan varmı.Düşüncelerini paylaşan herkese sonsuz teşekkürler.(Allah razı olsun)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abiler aracımın yakıtını denedim ve 30tl benzinle 27km yol yapabildim şehir içi, 20tl lpg ile 42km gidebiliyorum şunu belirteyim evden işyeri mesafesi 4km dönüşüyle beraber 8km  aracıma onca yaptığım işlemden sonra yakıt değerleri düşmedi lpg ayarıda yapıldığı halde,sorun ne olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şehir içi diyosun , şehir içi kriteri değişkendir, sana önerim, boş depoya 10-15  tl gaz al vede uzun yol 3000 deviri geçmeden vede gaz kesmeden km yi sıfırlayıp ne kadar yaptığına bak , asıl tüketim değeri böle ölçülür. bide tükerim değerini ltr olarak belirtmeyi unutma , eğerki şehir içi kullanımında çok fazla dur kalk vede stop varsa bu değer aşırı fazla değil.ltr fiyatını yazmalıydınız, Benzinde daha fazla yakar çünkü lpg mikseri hava girişini daraltır bu yüzden hava az gelir , benzini daha çok yakar benzinde kullanıcaksanız mikseri aradan çıkarmanız gerekir.

normalde

benim arabam 100 km şehir dışı 8 -9 ltr lpg yakıyor, litresi şu an 2.80 eğerki hesaplarsak

2.80x9=25.2 krş

şehir içi bu  100 km için 13-15 ltr ye çıkabiliyor 14 ltr baz alırsak bu duruma göre

2.80x14=39.2 krş

Karma olarak tüketim  25,2+39,2=64.2

64,2/2=31,1 krş tüketiyor. oto 3 ileri vites 323 hb.

forumda 323 bölümünde yakıt vede en iyi performansla alakalı bir çok makalem var onları okumanı öneriyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

boş depoya 10-15  tl gaz al vede uzun yol 3000 deviri geçmeden vede gaz kesmeden km yi sıfırlayıp ne kadar yaptığına bak , asıl tüketim değeri böle ölçülür.

Böyle ölçtüğün değer sadece o şartlarda almış olduğun değerleri sana verir... Gerçekte aracını hep böyle kullanıyorsan ona bir şey diyemem... Ama gerçekçi bir yaklaşım olmaz...

En sağlıklı ölçüm; aracı normal kullanım şartlarında kullanarak ortalama değeri bulmak... üç dört gaz dolumundan sonra ortalama alarak hesabı yapmak en sağlıklı değeri verir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sayın domestos, bu ölçüm şeklini ben değil, lpg ciler sölüyor , tam dolduğunda deponun basıncı veya pompanın basıncı çok fark oluşturuyor, tam tersi sizin ölçüm şekliniz o şartlardaki değeri verir , bide normal kullanım şartları demişsiniz öle bir şart yok normal hayatta, çünkü işin içine şehiriçi değişekneler girer ve herkes için farklıdır sizin bahsittiğiniz labaratuvar ortamında araba üretim firmalarının yaptığıdır benim amacım ise ortak bir tüketim ortamı oluşturup karşılaştırma yapabilmek ama bahsi geçen arkadaşa önerim şu illa nasıl en sağlıklı ölçüm yapıldığını sormak istiyosan, tanıdık bir lpg ciye sor, oda sana benim sölediğimi söleyecektir. çünkü boş bir depoya koyduğunuz ltr lpg  kadar yol yaparsınız, yani demek istediğim tam full depo yaparkenki basınç vede genleşmeden dolayı oluşan fark boş depoya belli bir ltr gaz bırakılırken oluşmaz, sağlam bir ölçüm olur, bide şu var aynı istasyondan doldursanız bile anlık basınç farkı oluşur istasyonlarda , bunu uzmanlarına sorabilir doğruyu öğrenebilirsiniz sayın edo061, kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sen 3000 devirde sabit hızda hemde şehir içinde; 10-15 liralık gazı bitirebiliyorsan ve böyle bir imkan varsa haklısın...

8)

şehir içi diyosun , şehir içi kriteri değişkendir, sana önerim, boş depoya 10-15  tl gaz al vede uzun yol 3000 deviri geçmeden vede gaz kesmeden km yi sıfırlayıp ne kadar yaptığına bak , asıl tüketim değeri böle ölçülür. bide tükerim değerini ltr olarak belirtmeyi unutma , eğerki şehir içi kullanımında çok fazla dur kalk vede stop varsa bu değer aşırı fazla değil.ltr fiyatını yazmalıydınız, Benzinde daha fazla yakar çünkü lpg mikseri hava girişini daraltır bu yüzden hava az gelir , benzini daha çok yakar benzinde kullanıcaksanız mikseri aradan çıkarmanız gerekir.

normalde

benim arabam 100 km şehir dışı 8 -9 ltr lpg yakıyor, litresi şu an 2.80 eğerki hesaplarsak

2.80x9=25.2 krş

şehir içi bu  100 km için 13-15 ltr ye çıkabiliyor 14 ltr baz alırsak bu duruma göre

2.80x14=39.2 krş

Karma olarak tüketim  25,2+39,2=64.2

64,2/2=31,1 krş tüketiyor. oto 3 ileri vites 323 hb.

forumda 323 bölümünde yakıt vede en iyi performansla alakalı bir çok makalem var onları okumanı öneriyorum.

sayın domestos

ben şehir içi değil, şehir dışı deneme yapmasını önermişim , uzun yol ifadesiyle , vede şehir içinin değişken olduğunu anlatmışım, lütfen ilk mesajıma bi daha bakınız.

    zaten bu tip denemelerin tek yolu var, alırsın 5ltr lpg uzak yakın farketmez,  bu yakıtı bitirebileceğin mesafede, çay içip geleceğin bir yer belirlersin, dönüşte zaten yakıtın biter vede yaptığın km aracının tüketimini net olarak belirler, onun dışındaki tüm kriterler kişiden kişiye vede şarta göre değişir, ben ortak bir yakıt deneme standartı oluşturmaya çalışıyorum. sizin normal kullanım dediğiniz , sizin normaliniz, bir başka sürücüyü veya aracı kapsamaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Selamün aleyküm. Arkadaşlar aracımı teslim aldıktan sonra deneme fırsatı buldum durum şöyle. Araç soğukken biraz daha seri fakat tam ısınınca zayıflıyor şisiyor sanki gaz pedalına basıyorum biraz zor basılıyor sanki biyerleri kazıyormuş gibi, onca yaptırdığım seyden sonra sorun karbüratörde gibime geliyor.Yalnız ısınınca karbüratörde ne gibi sıkıntı olabilir onu bilmiyorum yada başka ne olabilir.karbüratörümü değişmeliyim mantıklı olan nedir ne yapmalıyım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...