Jump to content

2014 Model Yeni Mazda3 Beş Şehirde Aynı Anda Tanıtıldı


chaos
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Benim RX-8 hangi sınıfa giriyor acaba?

E sınıfı kullanan patronların hafta sonu araçları; Ferrari

D sınıfı kullananlar için de hafta sonu halk Ferrari'si; Mazda

"Yakıtı düşünmeyeceksin"dememdeki kasıt "ilk etapta düşünmeyeceksin" demek içindi. ÖTV ve MTV otomobil fimalarının suçu değil hatta önündeki engel bencede. 30850 tl Mazdaya 21 150 tl devletimize ödeyerek Mazda3 satın alabiliyorsak burada gerçek bir sıkıntı var demektir. Mercedes-BMW üst vergi dilimine girmemek için 1.6 ya yöneldiler Türkiye de Yoksa biliyoruzki Mazdanında 2.2 cc 2.5 cc motorları var. Mersonun premium algısı tabiki yıkılmadı ama E serisi 1.6 motor? c180 gibi modellerle biraz sarsıldı sanırsam.

Segmentler için algım:

A segment arabam olsun da 4 teker olsun

B segment evlerin ikinci arabası olmalı, az parası olan ve sıfır araç isteyenlerin tercihi

C segment çoğunluğun kullandığı-halkın kullandığı araçlar ( tüm memur-işci-esnafın hayatının bir döneminde 0 veya 3-4 yıllık yeni sayılabilecek bir araç alabileceği aile arabası)

D segmenti Patron olmaya namzet kişilerin veya kendini patron zannedip de parası az olan ya da paraya kıyamayanların aracı

E segment Patron aracı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 449
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Fotifoti

    64

  • domestos

    36

  • EgeG

    76

  • EskiGolflü

    35

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Benim RX-8 hangi sınıfa giriyor acaba?

E sınıfı kullanan patronların hafta sonu araçları; Ferrari

D sınıfı kullananlar için de hafta sonu halk Ferrari'si; Mazda

Gallardo ile kapışan masum köylü der ki: o gün altımda rx8 olacaktı dedim.rx8 deyince aklıma gelmedin değil :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar ben de bu olan, olmayan donanımlara çok takılmıyorum ama öncelikleri olarak bazı donanımları isteyenlere de saygılıyım. Sonuçta bu ihtiyaç duyma ve zevk meselesi de aynı zamanda...

Benim esas size söylemek istediğim bazı şeyler var aşağıda eski bir Premium sınıf kullanıcısı olan kiminizin kardeşi, kiminizin abisi, kiminizin de amcası olarak;

Bahsettiğiniz bir çok donanım veya fonksiyon eksikliği, maliyet kaygılarına dayanıyor. Örneğin; benim eski aracımda sunroof hem otomatik olarak tam açılıyor, hem de tam kapanıyordu. CX-5'de ise sadece otomatik açılıyor, otomatik kapanmıyor. Çünkü tek dokunuşta otomatik kapanabilmesi için, (emniyete/sıkışmaya yönelik) sıkışma algılayıcı sensör de olması lazım. Konulamaz mı, konulur ama bir maliyettir. RX-8'de otomatik katlanan aynalar yok. Sadece maliyet hesabı. Yine CX-5'de elektrik ayarlı koltuklar var ama hafıza yok.

Bu liste böyle uzar gider...

Ama benim burada size söylemek istediğim, bu konu sadece Mazda için geçerli bir durum değil. Örneğin çeşitli modellerini kullandığım Honda ve Subaru araçlarda bu durum daha da abartılıydı. Mazda için söyleyebileceğim, özellikle Japon'lar arasında detaylara ve küçük donanımların varlığına en çok önem veren üretici olduğudur.

İkinci söyleyeceğim konu ise Premium segment ile ilgili. Bu sınıftaki yüksek fiyatlar size her türlü donanım ve hatta ufak donanımlar bile olsa, standart sanmayın. Örneğin, Türkiye'de satılan BMW 3.16i araçta jant kapağı ile karşılaşabilirsiniz, sunroof olmayabilir, xenon far olmayabilir vb...

Ve hatta bir araştırın otomatik şehir içi frenleme, arka kör nokta uyarı sistemi, şerit takip asistanı, uzun far yönetim asistanı, bi-xenon farlar, gerçek deri döşeme, elektrik ayarlı koltuklar, markalı ve özel müzik sistemi vb. gibi üst düzey konfor ve güvenlik donanımlarını kaç tane Premium etiketle satılan araçta standart olarak bulabilirsiniz?

Ben CX-5'i almadan önce 2012 model Mercedes E serisi baktım, E 200 CGI Elite. Dikkat edin E serisi! Baktığım araçta yarı elektrik ayarlı koltuklar vardı???? Yani bir Premium otomobil üreticisi, en Premium modellerinden birinde (satış fiyatı 180 bin TL idi) standart olarak yarı elektrikli koltuk sunuyor, diğer ayarları elle yapıyorsunuz! Tasarrufun türüne ve yapıldığı otomobile bakar mısınız? Yahu yarı elektrikli koltuk nedir? Ya tam elektrikli ya da manuel'dir... Aynen CX-5 gibi, standart koltuklar manuel, Power donanımda tam elektrikli.

Yine 2003 yılında aldığım BMW 5.30d model aracı alırken bakmıştım. Otomatik klimalı ise aracınız (çünkü 5 serisinin o kasada manuel klimalısı da vardı) bir de opsiyonel şöyle bir donanım vardı; otomatik klima ilave fonksiyonları!

Koltuklar standart kumaş (yan kısımları yapay deri), eğer deri isterseniz yapay deriyi ekstra ücretle veriyorlar, adını da güzel koymuşlar, Artico! Gerçek deri isterseniz daha da ekstra ödeyeceksiniz. Halbuki CX-5'de koltuklar kumaş, yüksek donanım alırsanız bildiğiniz gerçek deri.

Yani Mazda'yı tasarruf edilen bazı donanımlardan dolayı eleştirmenizi saygıyla karşılıyorum. Çünkü ben de eleştiriyorum. Örneğin elektrik ayarı koyup, hafıza konulmamasını eleştiriyorum. Ama nedenlerini de anlamamız lazım. Mazda Premium giriş sınıfına terfi etmek istiyor ama henüz orta sınıf parası talep edebiliyor müşteriden. Bu durumda bazı tasarruflar yapması kaçınılmaz oluyor. Ben CX-5'i benzer modeller içerisinde çok iyi fiyatla aldım. Örneğin yeni Honda CR-V, Subaru Forester, Toyota RAV4 gibi 2.0 motorlu, otomatik ve full araçlardan ya ucuz, ya da benzer fiyatlıydı. Buna rağmen bana daha fazla donanım ve iç mekan kalitesi verdi. Sahip olduğu Skyactiv yatırımı ve bunun bana verdiklerini saymıyorum bile...

Müşterilerden inanılmaz fiyatlar talep eden Premium modeller de bile inanılmaz şeylerden tasarruf yapılırken, Mazda da olmamasını beklemek zor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet güzellik-güvenlik-motor-sürüş zevki konularının toplamında sınıfın bana göre en iyisi. Başkasına göre en iyilerinden birisi denilebilir. Ancak güncel M3 te donanım ve yakıt konusunda ufak pürüzler var. Bu da son kullanıcının memnuniyeti ve memnuniyetsizliğini belirttiği ölçüde üreticiye yansır diye düşünüyorum. Mesela yıllarca kuş serisi dayatıldı bu insanlara. Sesimiz çıkmazsa memnun olduğumuz anlamı taşır bence. Üst segmentler hakkında konuşacak fazla sözüm yok. Netice de sahibi olmadığım araclar.

Araçların baz (vergisiz) fiyatları üzerinden yorum yapmak aslında daha gerçekçi. Mesela güncel M3 Mirai AT için 30850 tl gerçekten abartı bir rakam değil. 4 tane jant+lastik alsan zaten 3500-4000 tl. Vergi binince işler çok değişiyor. Hele ki 1600cc üstü.

Bir de distribütörlerin araç satışından aman aman kar etmediğini biliyoruz. Olay servis ve yedek parça karında. Senede 17000 araç satan ile 1300 araç satanın servis işlerindeki karları kıyaslanamaz. Bir de Mazda gibi sorunsuz bir araç için servis işi felaket olsa gerek :) Onun için yakaladıklarını :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Güncel modeller bence pekte bizim tüketiciye hitap eymiyordu, tasarım olarakta ben güncel 3 ü beğenmiyordum, ama bu son çıkan modeller tasarım vede görsellik açısından çok etkileyici, helede yakıt tüketiminde skyaktive motor halkın takdirini kazanırsa, corolla gibi topluma mal olan  bir model olabilir, diye düşünüyorum.

      Servis ağı açısından da durum böyledir ne kadar araç satılırısa , okadar piyasa oluşur ,hem ikinci el, hemde yedek parça piysaları canlanır, servisler bu durumda, çok önem kazanır vede çoğalırlar.

      Bekleyelim görelim neler olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir de Mazda gibi sorunsuz bir araç için servis işi felaket olsa gerek :) Onun için yakaladıklarını :)

Ufak problemler dışında serviste fahiş fiyata rastlamadım.parça fiyatları aynı, işçilik farkı oluyor biraz.Mesela Elazığ'da para alınmayan mevzulara İstanbulda 60TL ödemeniz olasıdır. İşletme maliyeti farkı ve samimiyette etken tabi. Eskişehir servisten de memnunum. Demet hanım ve adını unuttuğum ihtiyar amca ilgililer ve fiyatları kontrol ediyorum hep normal. Başayar iyiydi,bozdu bitti  artık trend smb galiba . Muğla zaten 1. sırada, yedirmeyiz :D  Antalya Mepaz servis müdürü anasının gözü ama ona lafım yok :D o amcaya dikkat etmek lazım :)  epey servis gezmişim ben ya. Mazda beni işe alır mı acaba :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim esas size söylemek istediğim bazı şeyler var aşağıda eski bir Premium sınıf kullanıcısı olan kiminizin kardeşi, kiminizin abisi, kiminizin de amcası olarak;

amcacım bizdeki donanımı volvo yada her hangi bir pre-miyum yada miyum markaya koyunca bir araba parası daha istiyorlar. küçük şeylere takılmıyorsun , bizde yolundan gidiyoruz :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ufak problemler dışında serviste fahiş fiyata rastlamadım.parça fiyatları aynı, işçilik farkı oluyor biraz.Mesela Elazığ'da para alınmayan mevzulara İstanbulda 60TL ödemeniz olasıdır. İşletme maliyeti farkı ve samimiyette etken tabi. Eskişehir servisten de memnunum. Demet hanım ve adını unuttuğum ihtiyar amca ilgililer ve fiyatları kontrol ediyorum hep normal. Başayar iyiydi,bozdu bitti  artık trend smb galiba . Muğla zaten 1. sırada, yedirmeyiz :D  Antalya Mepaz servis müdürü anasının gözü ama ona lafım yok :D o amcaya dikkat etmek lazım :)  epey servis gezmişim ben ya. Mazda beni işe alır mı acaba :D

Rutin bakımlar gerçekten çok sıkıntılı ücretler değil ama benim kastım kapı eşiği aydınlatması vs gibi bir donanım içindi.  ;D

:) Tatilde Okan beye uğrayacağım tanışmak için adaşız zaten bize de bir yemek ısmarlar :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rutin bakımlar gerçekten çok sıkıntılı ücretler değil ama benim kastım kapı eşiği aydınlatması vs gibi bir donanım içindi.  ;D

:) Tatilde Okan beye uğrayacağım tanışmak için adaşız zaten bize de bir yemek ısmarlar :)

Aksesuarlar oldum olası bütün markaların servislerinde pahalı. Ebay ve Aliexpress sitelerinde bulabiliyorsun Okan. 1.5 sene evvel ben Aliexpress.com'dan alıp, 14-16 gün gibi kısa bir sürede elime ulaşmıştı. Halende sorunsuz bir şekilde kullanıyorum. Posta masrafıyla filan 70 Usd'ye mal olmuştu bana. Gelincede yetkili serviste montajını yaptırmıştım. Aksesuar fiyatları konusunda Mazda Türkiye'nin - servislerin yapabileceği bir şey yok. Ürünler ithal, fiyatları kendileri belirlemiyorlar. Bu arada bu gün gece yola çıkacağım, Marmaris'ede uğrayacağım. İnşallah Okan'ada uğrayıp bir çayını, kahvesini içeceğim. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aksesuarlar oldum olası bütün markaların servislerinde pahalı. Ebay ve Aliexpress sitelerinde bulabiliyorsun Okan. 1.5 sene evvel ben Aliexpress.com'dan alıp, 14-16 gün gibi kısa bir sürede elime ulaşmıştı. Halende sorunsuz bir şekilde kullanıyorum. Posta masrafıyla filan 70 Usd'ye mal olmuştu bana. Gelincede yetkili serviste montajını yaptırmıştım. Aksesuar fiyatları konusunda Mazda Türkiye'nin - servislerin yapabileceği bir şey yok. Ürünler ithal, fiyatları kendileri belirlemiyorlar. Bu arada bu gün gece yola çıkacağım, Marmaris'ede uğrayacağım. İnşallah Okan'ada uğrayıp bir çayını, kahvesini içeceğim. :)

Haklısın aslında...

İyi yolculuklar. allah kaza bela vermesin inş..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Haklısın aslında...

İyi yolculuklar. allah kaza bela vermesin inş..

Kapı eşikleri çok pahalı, bir düşün derim ebay yada eliexpress com'u :)

Çok teşekkürler iyi dileklerin için. Cümlemiz için inşallah, Allah kaza bela vermesin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben mazda nasıl premium olmaya çalışıyor anlamıyorum. Avrupa için tamam ama amerikada pek premium.olmaya.çalışıyor gibi gelmedi :D siz 270 hp 3.7 V6 yı motor seçeneklerinden kaldırıp 2.5 ve.2.2 koyun üstüne üstlük m6 için segmentinin en küçük ekranını koyun.ve.herkesin eleştrisini alın sonra ben premium olacam. Premium araç.bakan insanlar motor ömrüne, kusursuzluğa değil lüksüne.ve performansına bakıyor bence daha çok. Mazda bu işi biraz iskender döner istiyorum ama dönmesine çevirdi bence :D hangi premium otomobil sevdalısı d segmentinde eski tip elfrenli, küçücük ekranlı, panoramik tavanı olmayan araca bakar ki?  ayrıca mazda premium olmak istiyor diye sadece türk medyasında duydum :D mazdanın araba üretme zihniyeti premium değil saygın otomobil üreticisi zihniyeti. Premium otomobil üretmek.istiyorsanız hem genel kaliteden kırıp hem de boş görünüm ve konfor donanımları ile insanların gözünü boyamanız gerekir. E serisinde manuel koltukların, çakma derilerin bulunması ve aynı zamanda ışık tüpü ledler ve.kromajlarla arabanın orasını burasını süslemek gibi ve mazdanın zihniyetine ters bu :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elektronik el freni bize ters. Virajda esp kapatıp , el freni çekemedigin araba neye yarar? Dimi Gökhan abi :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gökhan ne der bilmiyorum ama elektronik el frenli araçlarda kendimi güvende hissetmiyorum. Mazda'da bildiğin klasik el frenini görünce, içim çok rahat etti. Usta bir sürücü el frenini çok ciddi durumlarda akıllı ve ustaca kullanarak birçok durumun içinden çıkabilir. Üstelik CX-5'de el freni sivici (Türkçe'de böyle mi yazılıyordu bu switch????) AWD sistemine data yollayan 27 adet sensörden birisi.

Size garip gelecek ama ben düğmeli çalıştırmayı da sevmiyorum. Bir yerde kötü benzin denk gelse, bildiğiniz anahtarla ve tecrübenizle yapabileceğinizi, modern bir düğme ile yapamazsınız.

Elektronik el freni bize ters. Virajda esp kapatıp , el freni çekemedigin araba neye yarar? Dimi Gökhan abi :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...