Jump to content

Motorun Sallanması Sorunu


metalshock
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Kulaklardan düzelir umarim, baya kovalamışsınız titreşimi ama hala sebebini bulamamış olmak sinir bozucu olmaya başlamıştır...

Aynen kimse doğru dürüst birşey diyemeyince bende birşey yokmuş gibi devam ediyordum :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...
  • Yanıt 46
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Ilgaz-p

    8

  • NoooFearrrr

    7

  • metalshock

    3

  • domestos

    6

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

O arkadaş sanırım burada Zonguldak'taydı.Aracı da otomatik bej rengi ilk kasa mazda 3 tü.Sonraki mesajlarında sanırım arabadan memnun olmadığını falan yazmıştı yanlış hatırlamıyorsam.Ama memnuniyetsizliğinin sebebi farklı olabilir.

    Bu arada ben lpg taktıralı(brc) 35 bin km oldu.Sanki benim arabada da var o çok hafif bir titreme 5 saniyede bir falan oluyor.Ama sanki o titreme lpg yi ilk taktırdığımda da vardı yani yeni birşey değil.Yakıtta da bir anormallik yok çevremdeki araçlar içinde en az yakan araç diyebilirim.Titreme çok hafif ve belirsiz.Acaba bende pimpiriklenip servis yolunu tutmalımıyım.

    Bu arada lpg yi takan usta vsr(belli bir devirden sonra %80 lpg+%20 benzin yakması) gibi bir ayar yapmıştı.(karabük sistem otogaz).Aracında böyle bir ayar yaptıran arkadaşlar var mı?

Bende de motorun sallanması olayı olmuştu. Ben aracı aldığımda 79.000 km. deydi. Lpg taktırdım Zavoli. Bir süre sonra (yaklaşık 7.000 km) motor arıza ışığı yandı ve rölantide sallantı oluştu. Lpg servisine gittim. Ölçüm yaptılar. Enjektörlerin temizlemesi gerektiğine karar verdiler ve enjektörleri temizlediler. Kurum bağlamıştı. Sonradan ışığı söndürmek için bağlantı yaptıklarında 4. silindirde ateşleme hatası uyarısı verdi. O andan sonra titreme ve arıza ışığı ortadan kayboldu. Ancak 2 gün önce tekrar arıza ışığı yandı. Ancak şimdilik titreme yok. İsterseniz sizde enjektörleri bir gösterin servise...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Merhabalar. Aracımda 0. km de takılmış Landirenzo Lpg kiti var. Araç şu anda 53.000 km. de. yağlandırma sistemini(ne kadar yararı olacağı tartışılabilir olsa da) daha yeni aktırdım yani herhangi bir yağ sistemi yoktu 53.00 km. ye kadar. Geçen günlerde İstanbul-Eskişehir ve aynı gün içinde Eskişehir-İstanbul yaptım; yakışta hiçbir sıkıntı yoktu ve her zamanki performansındaydı araç. Fakat geldikten sonra rölantideyken aracı biraz dinlediğimde 5 saniyede bir hafif bir anormal titreme hissettim. İk aklıma gelen Lpg ayarı ceya enjektör arızası oldu, direk lpg servisinin yolunu tuttum. Orada aracın benzinde iken de kendini titreterek çalıştığını gördüm. Sonra birkaç ustaya götürdüm hepsi eliyle motoru dibnledikten sonra subaplarda sorun var dedi. Ama acil bir durum olmadığını sıkıştırma yapmaya yeni yeni başladığını ve daha gidebileceğini söylediler. Fakat acil olan durum şu ki; araç örneğin 50 TL. lik gaz ile 200km civarı giderken 140km de gaz biter oldu. Çok can sıkıcı bir durum tabiki. Bununla beraber artık algıda seçicilik mi dersiniz ne derseniz diyin devamlı kulağım motorda ve titreme acayip sinirimi bozuyor. Fakat işin ilginç yanı çekişten herhangi bir düşme olmadı ve sabahları da gayet normal çalışıyor.

Sizce sorunun başka birşeyden kaynaklanma ihtimali varmıdır? Birdenbire yakıt tüketiminin bu kadar artması anormal geldi bana. Eğer kesin sübap değişecek ise magnezyum sübapların çelik alaşımlı ile değiştirilmesi mümkün müdür, yapan varmıdır daha önce?(birkaç kez konularda sorulmuş ama kesin bir cevap göremedim açıkçası). Sorunun sübap olduğundan da kesin emin nasıl oluruz bu da bir diğer sorum. Canımı şu konu çok sıkıyor bu aralar; yetkili servis(merser) 2.000 tl civarı bir işlem diyor; dışarıdaki ustalar da 1.300 tl civarı fiyat çıkarıyorlar ve ciddi meblağlar tabiki. Keşke tam bir teşhis konsa da rahatlasam.

Teşhis nedir, tedavisi nasıl olmuştur bi gelişme vardır muhakkak, bilgilendirme yaparsanız iyi olur...

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar. Aracımda 0. km de takılmış Landirenzo Lpg kiti var. Araç şu anda 53.000 km. de. yağlandırma sistemini(ne kadar yararı olacağı tartışılabilir olsa da) daha yeni aktırdım yani herhangi bir yağ sistemi yoktu 53.00 km. ye kadar.

1) aracınızda agırlıklı olarak hangi markanın LPGsini kullanıyorsunuz? merak ettim,

çünkü bazı markaların aracın lpg filtresini daha kısa sürede tıkadıgını söylemişlerdi.

ve lpg bakımını işte filtresini değiştimemeniz durumunda lpg enjektörlerinde 4 gözden biri bazen ikisi tıkanma yapıyor ve kalan gözlerden geçen yakıt araça daha çok yaktırıyor, kısmen titreşim yapıyor, gaz kelebeğindendir, bujilerdendir denilse bile yine de lpg enjektörleri (ve hatta bazen lpg beyni bile değişmesi gerekebiliyor) değişmeden problem sıfırlanmıyor.

subaplardan once aynı veya farklı marka takan lpg takan ama gerçekten işinin ehli olan bir kaç farklı ustaya göstermeniz size farklı bir yorum kazandırabilir.

2) başka bir beyin fırtınası yapılması gereken konuda (yağlama sisteminin faydası olduguna inanan birisi olarak) bence sonradan takılan yağlama sisteminin bir dejavantajı olmuş olamaz mı ? yani landirenzonun orjinal bi ürünü mü veya çin malı ucuz ürünlerden mi orjinal olsa bile gerçekten dogru montaj edildi mi verimli çalışıyor mu bunlara da ışık tutacak bilgiler lazım diye düşünüyorum.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konuya titreşim sahibi olarak bende yazmak istiyorum :) Sorun lpg kaynaklı değil nerden mi biliyorumo bahsettiğiniz titreme arada gelip arada giden titreme benim aracımdada mevcut arkadaşımın 2005 mazda 3 ündede mevcut genelde motor sıcakken yapıyor ve işin komik tarafı iki araçta benzinli kullanıyor lpg yok her ikisindede :) Abdullah abinin yazdıklarını gördüm ve mantıklı geldi 1-2 araştırmada kendim yaptım evet motor kulakları zamanla 1mm bile olsa boşluk veriyormuş titreşiminde sebebi buymuş böyle çözen arkadaşlar olmuş sadece mazda da değil diğer markalardada oluyormuş ilk iş olarak bende bu motor kulaklarını kulaklarını çekeyim bakalım  :) bu arada bu titreşim beni çok rahatsız etmedi ama konuyu görünce bir bakayım dedim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Bu sorun daha çok AT araçlarda oluyor bu konuyu biz motor kulağı başlığı altında bir ara konuşmuştuk, problem benim araçtada var, özellikle D,R yani hareket etme poziyonunda motora şanzıman yüklenince titteme vede kasılma oluyor tabii benim aracın kulakları eskimeden dolayı sonuçta 22 yaşında araç ama yeni modellerde de olabiliyor bazen özelliğinide kaybediyor kulaklar, sonuçta herşeyin bir raf ömrü var , sertleşiyor,  yani motorun titreşimini tam ememiyor. lastik vede kauçuk malzemelerin tekrar özelliğine kavuşmasını sağlayan  bir üren var,  Würth silikon sprey denemenizi öneriyorum ben hareketli yan camların contalarında kullandım işe yaradı, camlar çok yavaş kalkıyordu sıkışmadan dolayı, spreyden sonra düzeldi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aynen hocam araçların ikiside otomatik bence hafif bir titreme dışında bir sorun teşkil etmiyor ama yinede sırf merakımdan bi bakımcam o kulaklara üşenmez isem :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Bu sorun daha çok AT araçlarda oluyor bu konuyu biz motor kulağı başlığı altında bir ara konuşmuştuk, problem benim araçtada var, özellikle D,R yani hareket etme poziyonunda motora şanzıman yüklenince titteme vede kasılma oluyor tabii benim aracın kulakları eskimeden dolayı sonuçta 22 yaşında araç ama yeni modellerde de olabiliyor bazen özelliğinide kaybediyor kulaklar, sonuçta herşeyin bir raf ömrü var , sertleşiyor,  yani motorun titreşimini tam ememiyor. lastik vede kauçuk malzemelerin tekrar özelliğine kavuşmasını sağlayan  bir üren var,  Würth silikon sprey denemenizi öneriyorum ben hareketli yan camların contalarında kullandım işe yaradı, camlar çok yavaş kalkıyordu sıkışmadan dolayı, spreyden sonra düzeldi.

aa Süper ya. Gürhan usta biliyorsun bizim camlar direksiz, 97 model olduğu için yıllar sonra biraz camda gevşeme olmuş. . kapıyı kaparken langırt diye bir ses geliyor. acaba würth orayada yarar mı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok etkili gerekli bir ürün sertleşmiş özelliğini yitirmiş, lastik, kauçuk vede plastikte işe yarıyor, dış etkenlere karşıda koruyor,  benim cam lastiklerinde de işe yaramıştı, bende serviste görmüştüm bu ürünü camların yavaş kalkıp indiğini söleyince , bunu uygulamıştık, problem çözülmüştü, sonra hemen kendime bir tane aldım, kışbaşı vede yaz başında komple tatbik ediyorum bu tip ekipmanlara yılda iki kez.

      Metal aksamda bir anlamı yok leke bırakmayan bir sprey, eğer sorun sertleşmiş lastikler ise işe yarıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok etkili gerekli bir ürün sertleşmiş özelliğini yitirmiş, lastik, kauçuk vede plastikte işe yarıyor, dış etkenlere karşıda koruyor,  benim cam lastiklerinde de işe yaramıştı, bende serviste görmüştüm bu ürünü camların yavaş kalkıp indiğini söleyince , bunu uygulamıştık, problem çözülmüştü, sonra hemen kendime bir tane aldım, kışbaşı vede yaz başında komple tatbik ediyorum bu tip ekipmanlara yılda iki kez.

      Metal aksamda bir anlamı yok leke bırakmayan bir sprey, eğer sorun sertleşmiş lastikler ise işe yarıyor.

Gürhan usta, uygulamasını şu videodaki gibi mi yapıyoruz.

yani camları hareket ettirip mi sıkıyoruz, videoda ona benzer birşey yapıyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen öle, cam lastiklerine sık bir taraftanda hareket ettir. bu video çok açıklayıcı olmuş, iyiki paylaştınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konuya titreşim sahibi olarak bende yazmak istiyorum :) Sorun lpg kaynaklı değil nerden mi biliyorumo bahsettiğiniz titreme arada gelip arada giden titreme benim aracımdada mevcut arkadaşımın 2005 mazda 3 ündede mevcut genelde motor sıcakken yapıyor ve işin komik tarafı iki araçta benzinli kullanıyor lpg yok her ikisindede :) Abdullah abinin yazdıklarını gördüm ve mantıklı geldi 1-2 araştırmada kendim yaptım evet motor kulakları zamanla 1mm bile olsa boşluk veriyormuş titreşiminde sebebi buymuş böyle çözen arkadaşlar olmuş sadece mazda da değil diğer markalardada oluyormuş ilk iş olarak bende bu motor kulaklarını kulaklarını çekeyim bakalım  :) bu arada bu titreşim beni çok rahatsız etmedi ama konuyu görünce bir bakayım dedim :)

:)

bende de aynen araç tam ısınınca titreme yapıyor hatta hararet göstergesi ortaya geldikden sonra ilk 15 dk içinde titreme yok ancak ondan sonra titreme yapıyor. sizin araçlar benzinli olduğu için aklıma şu geldi motor kulakları bir ihtimal ama acaba araç üzerindeki vuruntu sensörleri çalışmıyor mu ? sonuçta titreme ile beraber vuruntuda geliyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Arkadaşlar bende sıfır mazda 3 otomatik imp. Model aldim 3700 km daha LPG YOK benzinde kullandigim halde boş viteste titreme var sallanti var kulaklardan dedim servise gittim garantiden degissin diye bisi yok deyip gonderdiler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O kilometredeki aracın motor kulaklarının arıza çıkaracağına ihtimal vermiyorum, tabi hatalı üretim değilse... Servis baktı ve sorun yok dediyse zaten düşük ihtimal olan seçenek devre dışı kalmış oluyor.

Yakıt kalitesi ile ilgili olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sıfır km ama tam 1 sene beklemis bir qrac aldim 2012 9 ayda gumrukten girmis 2013 8 ayin 27 si ben satin aldim 2012 model olarak trafige cikti. tam 1 sene yaz kış beklemis bir araç. . Japonya bolumunu bilmiyorum ne kadar beklemidtir uretiminden ulkemize gelmesine kadar. Yakit olarakta hep bp ve opet 95 oktan kullandim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Beklemiş aracın motor veya şanzıman kulakları 1-2 yılda deforme olmaz, fakat üretim hatalıdır kısa sürede işlevini yitirebilir... Servis kontrol etti diyorsunuz bize inanmak düşer... Hissedilir derecede olan titremeyi servis neden çözüme kavuşturmaz o ayrı bir sorun.

Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bende sıfır mazda 3 otomatik imp. Model aldim 3700 km daha LPG YOK benzinde kullandigim halde boş viteste titreme var sallanti var kulaklardan dedim servise gittim garantiden degissin diye bisi yok deyip gonderdiler

    Peki servis probleminizi çözmek için bişey yapmadımı ??? bakınız problem bence motor kulaklarının deformesi değilde, gevşek bir bağlantı, rölanti problemi sebep olmuş olabilir.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar. Aracımda 0. km de takılmış Landirenzo Lpg kiti var. Araç şu anda 53.000 km. de. yağlandırma sistemini(ne kadar yararı olacağı tartışılabilir olsa da) daha yeni aktırdım yani herhangi bir yağ sistemi yoktu 53.00 km. ye kadar. Geçen günlerde İstanbul-Eskişehir ve aynı gün içinde Eskişehir-İstanbul yaptım; yakışta hiçbir sıkıntı yoktu ve her zamanki performansındaydı araç. Fakat geldikten sonra rölantideyken aracı biraz dinlediğimde 5 saniyede bir hafif bir anormal titreme hissettim. İk aklıma gelen Lpg ayarı ceya enjektör arızası oldu, direk lpg servisinin yolunu tuttum. Orada aracın benzinde iken de kendini titreterek çalıştığını gördüm. Sonra birkaç ustaya götürdüm hepsi eliyle motoru dibnledikten sonra subaplarda sorun var dedi. Ama acil bir durum olmadığını sıkıştırma yapmaya yeni yeni başladığını ve daha gidebileceğini söylediler. Fakat acil olan durum şu ki; araç örneğin 50 TL. lik gaz ile 200km civarı giderken 140km de gaz biter oldu. Çok can sıkıcı bir durum tabiki. Bununla beraber artık algıda seçicilik mi dersiniz ne derseniz diyin devamlı kulağım motorda ve titreme acayip sinirimi bozuyor. Fakat işin ilginç yanı çekişten herhangi bir düşme olmadı ve sabahları da gayet normal çalışıyor.

Sizce sorunun başka birşeyden kaynaklanma ihtimali varmıdır? Birdenbire yakıt tüketiminin bu kadar artması anormal geldi bana. Eğer kesin sübap değişecek ise magnezyum sübapların çelik alaşımlı ile değiştirilmesi mümkün müdür, yapan varmıdır daha önce?(birkaç kez konularda sorulmuş ama kesin bir cevap göremedim açıkçası). Sorunun sübap olduğundan da kesin emin nasıl oluruz bu da bir diğer sorum. Canımı şu konu çok sıkıyor bu aralar; yetkili servis(merser) 2.000 tl civarı bir işlem diyor; dışarıdaki ustalar da 1.300 tl civarı fiyat çıkarıyorlar ve ciddi meblağlar tabiki. Keşke tam bir teşhis konsa da rahatlasam.

Mrb kardeşim

1 ay önce ben komple motor yaptırdım.2750TL tuttu

takım conta - devirdaim pompası - takım çelik subap- sekman - kol yatak-V kayış gergi bilyaları-sarj dinamosu bilyası- ıvır zıvır işcilik(rektefiyeci,elektrikci,motor ustasa)

hepsi 2750 TL Not : Parçalar orj. japon yan sanayi parça kullamadım.tek subap lar subsan marka

900km oldu yapılalı uzun yolda 30krş şehir içi 42krş yakıyor lpg de 23 bin km kullandıktan sonra düşeceğini söylüyolar yakıtın.1800 tl lik Lavoto LPG kiti var aracımda Otm. vites birde

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mrb kardeşim

1 ay önce ben komple motor yaptırdım.2750TL tuttu

takım conta - devirdaim pompası - takım çelik subap- sekman - kol yatak-V kayış gergi bilyaları-sarj dinamosu bilyası- ıvır zıvır işcilik(rektefiyeci,elektrikci,motor ustasa)

hepsi 2750 TL Not : Parçalar orj. japon yan sanayi parça kullamadım.tek subap lar subsan marka

900km oldu yapılalı uzun yolda 30krş şehir içi 42krş yakıyor lpg de 23 bin km kullandıktan sonra düşeceğini söylüyolar yakıtın.1800 tl lik Lavoto LPG kiti var aracımda Otm. vites birde

    Öncelikle parçaların japon olması orjinal olduğunu göstermez, orjinal sadece servsiten alınabilir, subsan motor  parçalarını genellikle ustalar önerirler, tüketim değerlerinizi ltr olarak belirtirseniz daha sağlıklı bir değerlendirme olacaktır.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...