Jump to content

Familia Soğukken Tekleme


arfyzr
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba;

1998 model 1.8 mazda familia sahibiyim.Araçım 138000 km gayet temiz binilmiş bir araç ancak aldığımdan beri çözemediğim bir tekleme sıkıntısı var.Bunu hem gazda hem benzinde yapıyor ancak gazdakı tekleme daha belirgin.Birde son zamanlarda şunu fark ettim araç ilk çalışmasından ilk yarım saatte aşırı derecede tekleme ve silkeleme yapıyor.Isındıkça tekleme ordadan kalkıyor sadece silkeleme yapıyor.Mersinde 3-5 usta gezdim ama net bişey bulamadım aslında hiç biri tam anlamıyla mazda ustası değildi bu yüzden hangi parçada sıkıntı olduğunu bir türlü göremedik.Elektriksel diye tahmin ediyoruz ama ustalarda benzer arabalar olmadığı için parça deneyerekte sıkıntıyı bulamıyorlar.Ustalar elektriksel parçaları sırayla değiştir diyorlar bu da bana mantıksız geliyor durup duruken çalışan parçalarıda değiştirmek.Sizden ricam Mersin bölgesinde tanıdığınız hakiki mazda ustası varsa adres verebilirmisiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen hafta Lpg filtremi değiştirdim bilgisayara bağladılar bir sıkıntısı yok dediler.Ben sıkıntıyı söylemedim ancak araçı kontrol ettiler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim.Bazı basit değişiklikler yaptım bunlar;

1-buji orjinal ngk-5e

2-Tırnak aralıkları düşürüldü.

3-Hava akış debi metresi temizlendi fren balatası temizleme spreyi ile.

4-Distribütör açıldı kabaca bakıldı ölçüm değeri yapılmdı.

5-Hava filtresinde yırtık v.s kesinlikle yok

6-Gaz filtresi değişti.

7-Benzin yarım deponun altına inmiyor.

8-Buji kabloları gözle kontrol edildi.

Not:Araçın 3000 devirden sonra performansı harika hiçbir sıkıntı yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçı bilgisayara bağlattım.Hiç bir sensörde sıkıntı çıkmadı. Bu sensörleri kontrol etmenin farklı bir yöntemi varmı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

323 bölümünde bu lpg de tekleme mevzusunu epey incelemiştik, bakınırsanız foruma eminim epey faydası olacaktır, ayrıca aracınızın kullanacağı bujiler ile ilgili konularda mevcut, geçmiş olsun.

https://www.mazdaclubtr.com/forums/forum/171-mazda-3-teknik-lpg/

‎11‎.‎07‎.‎2013 at 14:04, Oğuzhan :

Bilgisayara nasıl bağlattınız? Aracınızda OBD girişi yok. Motor kısmından üretici soketinden bağlattıysanız sensörleri ne kadar kontrol edebiliyor tam olarak test edebiliyormu emin değilim. En güzel kontrol yönetimi yenisini takıp denemek olacaktır ama buda maliyet açısından sıkıntı.

deneme yanılma yoluyla problem tespitine ben pek katılmıyorum boşuna maliyet vede orjinal parçaların israfına sebep oluyor , iyice araştırıp problemi net olarak ortaya koymak daha iyi olacaktır bence.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yapılan araştırmalar sonucu ulaşılan sonuçlarda deneme yanılma yoluyla bulunan sonuçlardır. Zaten maliyetli olacağı için yeni parça alıp deneme yapılmasını tavsiye etmedim. Belki başka bir aracın parçası denenebilir.

Deneme yanılma yapmadansa ,benzer problemlerin daha önceki tecrübelerini paylaşanlarsan öğrenilmesini öğrenmeyi, kastetdim ben araştırma yapmak derken, araştırma teorik bir olgu ama deneme yanılma pratik gerektir, çünkü arkadaş daha forumu incelmemiş anladığım kadarıyla, linkini verdiğim konulara baktığını sanmıyorum, aksi halde, zaten oraya yazardı.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benzer bir sorun benim tüplü aracımda da olmuştu ve neyi değiştirsem fayda vermedi..buji buji kablosu,tevzi makarası,ve bazı elektirik paraçalr daha...sorun tamamen gazın kullandığı boru çapının bğyük olmasından ve arabanın motor tipine uygun çapta olmayan gaz borusundan kaynaklanmıştı..ben tekliyor sanarken meğer araca gereğinden fazla gidiyormuş ve çiğ gaz fazla gelip yanmadıkça tekleme yapıyormuş..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benzer bir sorun benim tüplü aracımda da olmuştu ve neyi değiştirsem fayda vermedi..buji buji kablosu,tevzi makarası,ve bazı elektirik paraçalr daha...sorun tamamen gazın kullandığı boru çapının bğyük olmasından ve arabanın motor tipine uygun çapta olmayan gaz borusundan kaynaklanmıştı..ben tekliyor sanarken meğer araca gereğinden fazla gidiyormuş ve çiğ gaz fazla gelip yanmadıkça tekleme yapıyormuş..

Tamamen montajı yapan ustanın hatası veya bilgisizliği diyebiliriz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar merhaba;

Haftasonu aracı sanayiye götürdüm lpg ustası buji kablosu değiştir öyle bakalım dedi gittim seiwa buji kablosu aldım 100 lira hiç faydası olmadı.LPG ciye gittim bu arada benim lpg zavolli marka enjektörleri bi sökelim temizleyelim dediler enjektörler eski tip olduğu için ilkel yollarla (içine balata spreyi sıkarak açmaya çalıştılar) biraz düzeldi ama nafile yine var silkeleme.Domestos bu konuda bana yardımcı olursan çok sevinirim hafta sonu yine gidecem lpg cıye hangi boru ve capı ne olmalı söyleyebilirsen çok memnun olurum.Boru çapı büyükken lpg ne kadar yakıyordu.Benim araçın yakıt değerleri gayet makul Şd:8 .5 lt -Şehir içi 11.5 lt LPG.Bu arada elimde sıfır seiwa 1.8 için buji kablosu mevcut ihtiyacı olan arkdaşlara uygun fiyata verebilirim.Mersinde ikametgah ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu işin profesyonel uzmanı değilim canım kardeşim ancak; duyduğum gördüğüm ve bildiğim şeyleri de sana söylemekten çekinmem...

Öncelikle bu konuda uzman olan bi lpg ustası bulmanı tavsiye ediyorum, yoksa deneme yanılma olayı sana hem pahalıya gelir hemde can sıkıntısı cabası olur...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lpg borusu derken ,hangi boru kastediliyor, tam anlamadım, lpg beyni ile araç arasındaki gaz borusumu ??? açıklamanız mükünmü ???

benzer bir sorun benim tüplü aracımda da olmuştu ve neyi değiştirsem fayda vermedi..buji buji kablosu,tevzi makarası,ve bazı elektirik paraçalr daha...sorun tamamen gazın kullandığı boru çapının bğyük olmasından ve arabanın motor tipine uygun çapta olmayan gaz borusundan kaynaklanmıştı..ben tekliyor sanarken meğer araca gereğinden fazla gidiyormuş ve çiğ gaz fazla gelip yanmadıkça tekleme yapıyormuş..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...