Jump to content

Mazda Neden Ucuz Değil?


berkemurat
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

60.000e kadar veririm ammavelakin 70.000 vermem, değmez. (konum mazda olayı değil, konum bu sınıftaki bi arabaya verebileceğim en üst değer)

Mantıklı bir bakış açısı... Ben daha ilk kasasına sahip olamadığıma göre, yeni kasa için en iyi ihtimal 10 yıl sonrası gibi...

:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 42
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Superas

    4

  • emregc

    4

  • fkafka

    5

  • domestos

    5

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Mantıklı bir bakış açısı... Ben daha ilk kasasına sahip olamadığıma göre, yeni kasa için en iyi ihtimal 10 yıl sonrası gibi...

:)

Üstadım gün doğmadan neler doğar :)

Daha da güzelleri nasip olsun İnşallah. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

damla mazda hamdi taytuk...insan 1 saat pazarlık ederde 1 kuruş indiremez mi?öğretmenlikte kimleri ikna ettik de...mazda hariç.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

damla mazda hamdi taytuk...insan 1 saat pazarlık ederde 1 kuruş indiremez mi?öğretmenlikte kimleri ikna ettik de...mazda hariç.

Valla önceki aracı karambola aldık aradan 4 sene geçti tekrar mazda almaya kalktığımda müthiş bir projem vardı tüm bayileri tek tek arayıp araç model tip olan aracı sordurdum 49000tl ile 57000 tl arasında fiyatlar buldum inanılmaz pazarlığım vardır :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

.. mühendisler Mazdayı  yönettiği sürece hiç bir zaman kalitesiz araca binmeyeceksiniz...

Konunun özünü kacırmışsınız arkadaşlar, konuyu açan arkadaş yönetim kurulunun ağırlıklı olarak mühendislerden oluşmasına vurgu yaptı.

Çok büyük şirketlerde yönetim kurulu ve CEO'lar, mühendislik gibi derin eğitim ve deneyime sahip bir altyapıya sahip olmaktan ziyade, sadece kâr ve satış, hisse senedi değeri ve hissedar kâr payı gibi rakamları düzeltebilen kişilerden oluşuyor. Ve o tür kişilerin yönettiği şirketler başarılı olmakla beraber son üründeki mühendislik düzeyi önemsiz bir ayrıntı oluyor.

Ben Mazda ile RX-8 sayesinde tanıştım. Spor bir araba fakat sıradan bir spor araba değil. Wankel motor dünyada Mazda'dan başka üreten yok, sırf o sayede bile Mazda gözümde çok saygıdeğer bir konumda. Ancak Wankel olmadığı halde, Mazda'nın 3 ve diğer modellerini kullanan arkadaşlar da Mazda 'ya özel bir takdir ile bakıyorlar bu ilginç.

Mazda mühendislik yönüne ağırlık verdiği için Toyota gibi büyüklerden daha özel belki.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kendi aracım için konuşayım: bence mazda pahalı değil hatta muadillerine göre ucuz bir araç.

özellikleri saymak istemiyorum ama en azından

ESP+8 hava yastığı

RVM

sunroof

koltuk ısıtma

ön cam rezisdans

CC (95bin liralık sıfır audi a3 te bile yok!!)

bu özellikleri barından hangi C sınıfı araç var veya varsada bizim aldığmız paralara alınabiliyor.

ayrıca internetten liste fiyatlarına bakarak değerlendirilmemeli. bayiler ciddi indirim yapabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kendi aracım için konuşayım: bence mazda pahalı değil hatta muadillerine göre ucuz bir araç.

özellikleri saymak istemiyorum ama en azından

ESP+8 hava yastığı

RVM

sunroof

koltuk ısıtma

ön cam rezisdans

CC (95bin liralık sıfır audi a3 te bile yok!!)

bu özellikleri barından hangi C sınıfı araç var veya varsada bizim aldığmız paralara alınabiliyor.

ayrıca internetten liste fiyatlarına bakarak değerlendirilmemeli. bayiler ciddi indirim yapabiliyor.

Tamamına katılarak, altına imzamı atabilirim. Kısa, öz ve örnekle çok güzel bir ifade olmuş. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tercihleri her zaman belli bir mantık çerçevesinde yorumlamakta hatalı olabiliyor. Siz ne kadar donanım/fiyat/performans/bakım/yedek parça maliyeti deseniz de elle tutulmayan gözle görülmeyen şeyler de tercihlerde etkili olabiliyor. Kimi araçlar marka prestiji ve gösterişiyle, kimisi sürü psikolojisiyle, kimisi de sürüden ayrı olmak için vs vs sebeplerle tercih edilebiliyor. 

Donanım fiyat ve görsellik beni mazdaya çeken ilk etkenler olsa da elle tutulmayan gözle görülmeyen etken olarak yukarıda yazdıklarımdan sonuncusu en etkilisiydi. Açıkçası benim mazdayı tercih sebebim sürüden ayrı olmaktı, ışıklarda yanımda bir mazda görememe ihtimalim hoşuma gidiyor, önüm arkam wolksvagen, sağım solum honda ben mazda olayım kimse de olmayan bende olsun :)

Bir de mazda ucuz değil; de kime göre neye göre ucuz değil...  Kuş serisine binen adama göre pahalı, sana bana göre normal, bmw mercedese binene göre ucuz...

Renault Megane Sport Tourer'in reklamı bu olayı açıklamak için iyi bir örnek aslında; "her şeyin bir nedeni olması gerekmez, bazı şeyleri sadece beğendiğiniz için istersiniz..."

http://www.vidivodo.com/video/renault-megane-sport-tourer-reklam-video/369185

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Türkiye'de özellikle VW , toyota gibi büyükler bazen çok gıcık reklamlar veriyor, "beyin yıkama" olayı akla geliyor hemen. Mazda ise reklam yerine sadece araçta iyi şeyler yapmaya çalışıyor. Tesadüfi kullanıcısı olarak şahidim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Türkiyede reklamsız satış yapmak oldukça zor.Can alıcı bir reklam satışları iki katına çıkarır diye düşünüyorum.Yüzüne bakmayacağınız araçları uzay mekiği gibi tanıtıp satıyorlar.Araçlarımızda bulunan özellikleri tanıtan kısa ve öz bir reklam filmi yeni kasa satışlarını patlatır bence.Çoğu kişi arabama binip mazda mı şimdi bu diyor,adamların dünyadan (mazdadan) haberi yok daha.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Reklam olayının önemini ben de yeni öğrendim. Tamam mazda  reklama çok fazla bütçe ayıramıyor ülkemizde ama viral reklam diye birşey var. Youtube'a video yükleyip milyonlara izlettirebiliyorsunuz artık.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

60.000e kadar veririm ammavelakin 70.000 vermem, değmez. (konum mazda olayı değil, konum bu sınıftaki bi arabaya verebileceğim en üst değer)

30 binlerden fazla vermek  bir arabaya lüks oluyor bence bu nedenle 2. elde takılıyorum çünkü yabancılara baktığımızda basit işlerde çalışarak ortalama 2000-3000 usd  kazanıp  16.000 dolara yani 32.000 tl civarına bu araçları satın alıyorlar, biz ise 60.000 leri telaffuz ediyoruz içine 5 tl lik benzini koyacağımız araçlar için...

Şimdi bu paralara neler alabileceklerinizi düşünün, 5 sene sonra düşük fiyata satılacak araba mı yoksa değerine değer katabilecek bir arsa gibi yatırım mı :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30 binlerden fazla vermek  bir arabaya lüks oluyor bence bu nedenle 2. elde takılıyorum çünkü yabancılara baktığımızda basit işlerde çalışarak ortalama 2000-3000 usd  kazanıp  16.000 dolara yani 32.000 tl civarına bu araçları satın alıyorlar, biz ise 60.000 leri telaffuz ediyoruz içine 5 tl lik benzini koyacağımız araçlar için...

Şimdi bu paralara neler alabileceklerinizi düşünün, 5 sene sonra düşük fiyata satılacak araba mı yoksa değerine değer katabilecek bir arsa gibi yatırım mı :)

Millet olarak böyle bir sıkıntımız var maalesef biraz lüks düşkünüyüz, hatta durumun tam ifadesi (sözüm meclisten dışarı); gösteriş meraklısıyız, herkesin elinde son model telefonlar, herkes kazandığından fazla harcayıp çapın dışında gezinme, dizilerdeki gubi bir hayat yaşama hevesinde, maalesef ay sonu gelince gerçek hayatın dizilerdeki gibi olmadığı analşılıyor :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Onur'un üstte yazdığı doğru..

Neye göre kime göre? Araç ne veriyor sahibine?

Ben de açıkçası Mazda'yı donanım, yol tutuş ve sürüden farklı durma psikolojisiyle aldım.

Mercedes vs bunları ayrı tutalım...

Mazda diyor ki benim tasarımım farklı, sorunsuzum, yol tutuşum iyi, niş bir markayım.

Alfa Romeo diyor ki benim olayım tasarım ve performans.

Peki Ford ne diyor mesela? Renault ne diyor? Hyundai ne diyor? Bir ruhu bir karakteri var mı bu markaların?

Açık söyleyelim beyler, bizim markamızda bir karakter mevcut, Alfa Romeo'larda da öyle. Aracı satın alırken belli kriterlerimizin dışında bir markanın bize yansıttığı hikayesini ve markanın ruhunu da özleştirip karakter özelliklerimize göre alım yapıyoruz.

Satın alırken ucuz & pahalı dengesine bu kriter de eklenmeli bence...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araba almadan önce ararken alfa için dediklerini birebir duymuştum fakat mazda için duymamıştım ama aldıktan sonra hem yaşayarak tecrübe ettim hem de forum aracılığıyla bol bol duydum öğrendim. Tam olarak ifadesi budur bu olayın, daha güzel açıklanmaz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Alfacılara İtalyanlar Alfisti diyor , Mazdacılara ise Mazdisti diyorlar...  Hatta MX-5 ciler Mazdisti Miatisti oluyorlar  :D Yani bunca spor aracın anavatanı İtalyada bile hastalık yapabiliyor  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...