Jump to content

Mazda3 Dizel Hakkında Yardım


foergun
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Tesekkurler dedim daha ne diyebilirim acaba.  Hafta ici yogun calisiyorum haftasonu da esimle cocugumla vakit geciriyorum saatlerce internet basinda takilamam, kaldiki 15 gundur de forumu elimden geldigince arastirdim okudum, demekki bulamamisim ki yazmisim bitakim seyleri, neyse baya bisey yazmissiniz ugrasmissiniz, onun yerine bildiginiz bi konuda 2 kelime faydali olsaydiniz daha guzel olurdu veya su konu bu konuda aradigim soru cevaplari var diyosaniz okadar yazi yazacaginiza link atsaydiniz daha faydali olurdunuz. Neyse konu kapanabilir iyiaksamlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 54
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • İlhan

    5

  • domestos

    8

  • gomodoejderi

    5

  • Yalçın

    9

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Tesekkurler dedim daha ne diyebilirim acaba.  Hafta ici yogun calisiyorum haftasonu da esimle cocugumla vakit geciriyorum saatlerce internet basinda takilamam, kaldiki 15 gundur de forumu elimden geldigince arastirdim okudum, demekki bulamamisim ki yazmisim bitakim seyleri, neyse baya bisey yazmissiniz ugrasmissiniz, onun yerine bildiginiz bi konuda 2 kelime faydali olsaydiniz daha guzel olurdu veya su konu bu konuda aradigim soru cevaplari var diyosaniz okadar yazi yazacaginiza link atsaydiniz daha faydali olurdunuz. Neyse konu kapanabilir iyiaksamlar

Sen vakit kaybetme canım kardeşim, ben senin yerine bütün konuları araştırır bulur linkleri eklerim, yazılan yorumları tek tek yine yazarım... Başka bir arzun, isteğin... Çay kahve ??

:D

Forumculuğun temeli emektir, harcanan zamandır, göz nurudur belirteyim.

Üç beş mesajdan sonra kaybolanlardan olmazsan benim özür dileyeceğim de aşikardır...

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorulara cevap vermeye calisayim:

Fakat genel olarak sorulardan anladigim sey, henuz dizel aracina alismamis olman.

1) Mazda 3 Dizel oldukca rahat ve hatta cok seri kalkan bir aractir. Ben genellikle kalkislarda araci kontrol etmekte zorlanirim; sanki altimdan kayip gidiyor gibi hissederim. Bu tamamen gaz debriyaj ayari ve gaza yuklenme seviyesiyle ilgili. Kalkislara zamanla mutlaka alisacaksin, biraz gaz vererek kalkarsan farki gorursun. 1. viteste hantal kalmasi normal, zira bu araclarda 1. vites hemen hemen sadece kalkis icin var. Arac 6 vitesli oldugundan disli araliklari cok kisa, 4 vitesli benzinlideki gibi yayilman imkansiz. Birinci vitesle kalkis yapip hemen ikinci vitese atmak gerekiyor. Zaten arac 2. viteste devir ne kadar duserse dussun pek sorun etmiyor; sayet cok dik bir yokusta degilsen... Yani bu soru bir sorun degil.

2) Yaptigini yanlis buluyorum, hatta bu konu Pir`le de aramizda gecen bir sohbet olmustu. Dizeller ozellikle orta devirlerde seri kullanilmasi gereken araclar. Surekli turboyu devreye sokmadan kullanmak, tum motor ve hatta DPF dahi zarar vermekte. Zaman zaman 3000 devir uzerini de yoklamak gerekiyor.

3) Yol bilgisayara 6.3 gosteriyorsa gercek tuketim 0.4-0.5 litre kadar daha azdir. Yani 5.8-5.9 arasi bir gercek tuketimin olmali ki bu da oldukca normal...

4) Benim aracin yol bilgisayarinda ekonomi yada speed mode diye birsey gormedim.

5) O cubuk iki fonksiyonludur. Normal durumda ekran aydinlatma seviyesi maksimumdadir. Bastiginda ise ekran aydinlatma seviyesini ayarlarsin. Saga sola cevirerek tabii... Bunun yapilis nedeni sudur; normal kosullarda gece sehir ici kulanimda ekran aydinlatmalari maksimum kullanilmaktadir. Bir kez bastiginda ise onceden ayarladigin aydinlatma seviyesine gelir gostergeler. Yani sehirlerarasi yolda gosterge aydinlatmalari goz almasin diye kullanilabilir. Mesela ben bir kez basarak gostergeleri en karanlik hale getiriyorum. Sehir icinde gostergeler aydinlik iken sehirlerarasi yola ciktigimda cubuga bir kez dokundugumda ortalik karariyor ve gece daha rahat bir surus elde ediyorsun: goz irisi maksimum aciliyor... Ayrica goz sagligi  icin cok faydali... Sayet senin aractaki cubuk boyle calismiyorsa bir hata var demektir.

Aracin hayirli olsun...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Orbitus verdiğin cevaplar için çok teşekkürler zahmet oldu... Özellikle devirli kullanma konusunda aydınlattığın için teşekkürler. Araç gerçekten atak ve güçlü fakat kalkışlarda eski aracımdaki seriliği bulamadıgım için canım sıkılmıştı bundan sonra gaza biraz daha fazla basarak denicem, benzinlide gaza basmaya korktugumuzdan ordan kalma alışkanlık olsa gerek:) iyiaksamlar....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yalçın:

"3- yol bilgisayarında economy mode speed mode var bu ayar ne işe yaramakta? Ayrıca bu modu bi türlü değiştiremiyorum acaba benmi ayarlayamıyorum yoksa herkestemi böyle"

Yalçın Bey dediğiniz mod yol bilgisayardaki ortalama yakı tüketimi ve ortalama hız verilerini sıfırlamaya yarıyor.kullanım klavuzunda nasıl sıfırlanacağı yazıyor.ilgili moda gel enterle

Yalçın:

2- normal seyir halindeki sürüşlerimde  az yaksın ve sağlıklı olsun diye turbo devreye girmeden vites değiştirmeye çalışıyorum yani o koltuğa yapışma hissine varmadan vites değiştiriyoorum buda 1700 1800 devirlere tekabül ediyor...bi kaç yerde turbo devreye girmesi daha sağlıklı kullanım biçimi diye okumuştum...yani benim yaptıgım mı dogru yoksa daha üst devirlerde vites değiştirmek mi?

Vitesi değiştirdiğiniz zaman bir üst vitese geçtiğinizde ayağınız debriyajdan çekip gaz verdiğiniz anda devir saatiniz en az 1800 devirde olmalı benim görüşüm.bilgi ekranı ekonomik sürüş için her ne kadar 1900-2000 devirde üst vites uyarısı verse de braz daha üst devirlerde değiştirmek daha iyidir diye biliyorum.Aracın vites değişim uyarı sistemi çok güzel gerçekten.sistem sizin gaza basış şeklinizden nasıl bir sürüş istediğinizi algılıyor, eğer performanslı bir sürüş istediğinizi algılamışsa zaten çok üst devirlerde (duruma göre 2500-3000 devir gibi) vitesi yükselt, sakin kullanım algılamışsa düşük devirlerde vtesi yükselt, hatta üst viteste uygunsuz düşük devirde gidiyorsanız vitesi düşür ikazı veriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Devir mevzuusunu anladım fakat yol bilgisayarındaki economy speed mode ayarı bilgileri sıfırlamaya yarayan bir mode ayarı olmasa gerek. Çünkü anlık tuketım vs gibi degerler başka bir ayar kısmında sıfırlanıyor...bugun tekrardan bakayım tam emin olmak adına....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yalçın:

"3- yol bilgisayarında economy mode speed mode var bu ayar ne işe yaramakta? Ayrıca bu modu bi türlü değiştiremiyorum acaba benmi ayarlayamıyorum yoksa herkestemi böyle"

Yalçın Bey dediğiniz mod yol bilgisayardaki ortalama yakı tüketimi ve ortalama hız verilerini sıfırlamaya yarıyor.kullanım klavuzunda nasıl sıfırlanacağı yazıyor.ilgili moda gel enterle

Yalçın:

2- normal seyir halindeki sürüşlerimde  az yaksın ve sağlıklı olsun diye turbo devreye girmeden vites değiştirmeye çalışıyorum yani o koltuğa yapışma hissine varmadan vites değiştiriyoorum buda 1700 1800 devirlere tekabül ediyor...bi kaç yerde turbo devreye girmesi daha sağlıklı kullanım biçimi diye okumuştum...yani benim yaptıgım mı dogru yoksa daha üst devirlerde vites değiştirmek mi?

Vitesi değiştirdiğiniz zaman bir üst vitese geçtiğinizde ayağınız debriyajdan çekip gaz verdiğiniz anda devir saatiniz en az 1800 devirde olmalı benim görüşüm.bilgi ekranı ekonomik sürüş için her ne kadar 1900-2000 devirde üst vites uyarısı verse de braz daha üst devirlerde değiştirmek daha iyidir diye biliyorum.Aracın vites değişim uyarı sistemi çok güzel gerçekten.sistem sizin gaza basış şeklinizden nasıl bir sürüş istediğinizi algılıyor, eğer performanslı bir sürüş istediğinizi algılamışsa zaten çok üst devirlerde (duruma göre 2500-3000 devir gibi) vitesi yükselt, sakin kullanım algılamışsa düşük devirlerde vtesi yükselt, hatta üst viteste uygunsuz düşük devirde gidiyorsanız vitesi düşür ikazı veriyor.

benim bahsettiğim 1. Viteste hızlanmıama daha dogrusu 20 km den sonra arabanın nazlanarak hızını artırmasıyla ilgili sizinde açtıgınız bir konu vardı yanlış hatırlamıyorsam. Hala aynı durum varmı yoksa alıştınız mı?
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Economy mode , speed mode bunlar bendede değişmiyor demekki tüm mazda3 lerde aynı

Bu sabah ben de inceledim; sadece Economy ( ortalama yakıt tüketimi ), speed ( ortalama hız ) değerlerini sıfırlamak için kullanılan iki menü girişi, hepsi o kadar... Bunlardan herhangi birinin üstüne gelip tuşlayınca ilgili ortalama değerin sıfırlandığını göreceksiniz...

Bir de Menuye girmeye gerek kalmadan, "info" tuşuna yaklaşık 3 saniye basılı tutarsanız her iki ortalama değer de sıfırlanıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugun tekrardan baktim economy speed, bilgileri resetlemeyle alakali kısımmış. Ben sürüs modları gibi bisey dusunuodum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim bahsettiğim 1. Viteste hızlanmıama daha dogrusu 20 km den sonra arabanın nazlanarak hızını artırmasıyla ilgili sizinde açtıgınız bir konu vardı yanlış hatırlamıyorsam. Hala aynı durum varmı yoksa alıştınız mı?

Bu sabah sizler için tekrar denedim; 1 vites'te hız yapmayı beklemeyin, sadece kalkış... 1 vites dişli çapı çok küçük 20'den sonra hız yapamazsınız. Hemen 2. vitese atmak durumundasınız. Yoksa motoru gereksiz yere zorlamış olursunuz... Konu tamamen mekanik tasarım sonucu böyle... Yazılımla da ilgili değil... Düz yolda ışıklarda geri kalabilirsiniz ama yokuş kalkışlarında geride bırakırsınız... ;)

2 yıldır hiç aklıma gelmeyen konular bunlar ama bence sorun yok, içiniz rahat olsun... Bir tuhaflık olsaydı mutlaka önce ben yazardım... 8)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim bahsettiğim 1. Viteste hızlanmıama daha dogrusu 20 km den sonra arabanın nazlanarak hızını artırmasıyla ilgili sizinde açtıgınız bir konu vardı yanlış hatırlamıyorsam. Hala aynı durum varmı yoksa alıştınız mı?

Durum halan aynı.Gördüğüm kadarı ile tüm mazda 3 dizellerin 1. vites hızlanması aynı şekilde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu sabah sizler için tekrar denedim; 1 vites'te hız yapmayı beklemeyin, sadece kalkış... 1 vites dişli çapı çok küçük 20'den sonra hız yapamazsınız. Hemen 2. vitese atmak durumundasınız. Yoksa motoru gereksiz yere zorlamış olursunuz... Konu tamamen mekanik tasarım sonucu böyle... Yazılımla da ilgili değil... Düz yolda ışıklarda geri kalabilirsiniz ama yokuş kalkışlarında geride bırakırsınız... ;)

2 yıldır hiç aklıma gelmeyen konular bunlar ama bence sorun yok, içiniz rahat olsun... Bir tuhaflık olsaydı mutlaka önce ben yazardım... 8)

Yokuş korkusu olan ben gibi kullanıcılar için bu durum memnuniyet verici.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...