Jump to content

Ayıplı Otomobil Değişimi Hakkında


Guest Orbitus
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

ben çözüm ile ilgili bir şeyler yazdım ama siz gidip yine iyi dilek mesajlarını görmüşsünüz. sonra da herkes sadece iyi dilek diledi diye inceden atıfta bulunuyorsunuz...

Sevgili kardesim, ya yazilanlari okumuyorsun yada baska bir sorun var. Okko. mazda tr ile ilgili bir soru sordu ben de cevap yazdim: forumla alakasi olmayan bir konu..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 285
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • domestos

    39

  • apojitsu

    23

  • ibomaz

    33

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Süreç derken tespit ayıba göre değişir mahkemeninde bu konuda karar vermezi gerekiyor.

Adliyede çalılıyorum 2012 marka captiva dizel değişimi yapıldı araç ankaradan sıfır alınıp zonguldak a geliniyor ve zonguldakta daha motor stop ediyor. servise çekiliyor araç şarj dinamosu zannediliyor ancak araç piston ve krank gidiyor bilirkişi incelemesinde kullanıcı hatasından kaynaklanmadığı tespit edildiğinden aracın sıfırı ile değişimine karar verdi mahkeme ancak araç daha 400 km bile gelmemişti.

Bence kullanıcıdan kaynaklanmayan sorunlarda sıfırı ile değişimine karar verilir ancak kilometre fazla olduğu zaman genelde para ve zararı karşılar nitelikte karar veriliyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yine ayın şekilde Hondaefe den dolayı mağdur olan iş yerinden bir arkadaşım var şu an dosya yargıtayda onandığı zaman buradan paylaşacağım , nasıl böyle birşey olur siz bile şaşıracaksınız allahtan araç mazda değil :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araci aldim bugun. Ciddi bir teknik sorun yok, ama bu mesaji yazarken aslinda isin ic yuzu de ortaya biraz cikti.

Hep diyorum kalite kontrol, kalite kontrol, ciddiyet ve bu en bastan, yani Mazda TR`den baslar...

Onceki mesajlarimda yazdigim ariza numaralarini takip edersek:

Usta o kadar uzun anlatti ki aklimda kalanlari yaziyorum.

6) Turbo`da sorun yokmus, sadece ciddi bir kacak soz konusuymus; borular falan darmadaginmis toparlanmis, giris cikislar gevsemis...Sorun cozuldu.

7) Enjektorlerde sorun yokmus, sadece baglantilar alelade yapilmis, soketler gevsemis ve kablolar yine darmadaginmis. Hepsini toparlamislar, soket uzun sure gevsek durdugundan artik follos olmus, bu nedenle izolasyon yapmak zorunda kalmislar. Enjektorler dengesiz calistigindan, beyinle aralarinda programsal bir problem olusmus. Duzenli calismalari icin yeniden programlama yapmislar.

8 ) Trigerde sorun yokmus, triger sesi orijinal ve normalmis.

9) Gicirti sesini gidermisler; ustanin dedigine gore basi bos bir boru ya da kabloya ( hatirlamiyorum ) surtuyormus.

10) Kontak almamasi ise beyne giden soket gevsemis cikmak uzereymis.

Usta dedim, dalga mi geciyorsun ? Yeni bir arabadan bahsediyorsun, bu kadar sorun nasil olur ? Bana motor bolumunun darmadagin oldugundan bahsediyorsun. Usta evet dedi oyle olmus ve ucuz atlatmissin.

Buraya kadar sorun yok: fakat ustanin tum bunlari anlatmadan once bana ilk sorusu: `bu arabanin sanzimani indi mi ?" oldu.

Simdi bu usta cok akilli ve aslinda KIA`inin ustasi. Son zamanlarda gormeye basladim Mazda`ya da baktigina serviste... Tabii usta benim sanzimanin kendi servisinde degistigini bilmiyor. ( bakiniz onceki mesaj madde 1 )

Sanziman tamiri esnasinda ustanin biri aracin irzina gecmis, defalarca hemde. Toplayamamis arabayi, bayiltmis adeta.

Benim sigortalar atti, kim lan bu usta dedim ama kimse gostermedi, sikayet ettim, isten atin dedim, ne dedigimi ben de bilmiyorum.

Aklin yolu birdir derler ya cok dogru; bu kadar sorun nasil olabilirdi ?

Simdi komplo teorisi yaparsak; zaten hersey baski balata ile basladi: o degisim esnasinda mazot borusuna bir sekilde zarar verildi, on cam bir sekilde catlatildi, daha sonra on cami sokerken yagmur sensorunun irzina gectiler, bu arada yukaridaki tecavuzleri zaten itiraf ettiler.

Ne yapalim, her bakimda ve ariza`da Ankara`dan kalkip Okko`ya mi gidelim ? Ankara`daki diger servisler demeyin, onlari da test ettik.

Durum bu; nasil kufur etmek istiyorum ama olmuyor iste; forum kurallari.... Simdi bunu Mazda tr`ye yazsan ne olacak ? Adamlar isini yapsa zaten servisler bu hale gelmez.

Arabayi alinca inanin 25 beygir kazandim, megerse sanziman olayindan beri yani bir yildir 90 beygir olarak gidiyormusum. Inanilmaz fark etti cekisi.

Zaten kac zamandir hep dilimin ucuna geliyordu da yazamiyordum. Hanim iki defa bindi benim arabaya ve senin araba kagni gibi demisti. Ben de peugeot`a bindigimde, harbi lan, dogru soyluyor diyordum. Ama yazamadim burada, icime attim bir yil.

Megerse yarim calisan bir turbo ve programi bozuk bir beyin ve enjektor ile gidiyormusum.

Usta dedi ki; baska seyler de olabilir, hemen gel beni bul hallederiz.

Aklinizda olsun Mebbasayar`da isinizi Mutlu usta ile cozun, derdinizi ona anlatin, arabayi oylesine birakir giderseniz, baska ustalarin elinde oyuncak olur.

Bu ibretlik hikaye herkese ders olsun ama bundan kurtulus tamamen sansa bagli.

Pek yorum yapmadim, ustanin iyi niyetli gozlemlerini ve itirafi dilim dondugunce anlatmaya calistim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araci aldim bugun. Ciddi bir teknik sorun yok, ama bu mesaji yazarken aslinda isin ic yuzu de ortaya biraz cikti.

Hep diyorum kalite kontrol, kalite kontrol, ciddiyet ve bu en bastan, yani Mazda TR`den baslar...

Onceki mesajlarimda yazdigim ariza numaralarini takip edersek:

Usta o kadar uzun anlatti ki aklimda kalanlari yaziyorum.

6) Turbo`da sorun yokmus, sadece ciddi bir kacak soz konusuymus; borular falan darmadaginmis toparlanmis, giris cikislar gevsemis...Sorun cozuldu.

7) Enjektorlerde sorun yokmus, sadece baglantilar alelade yapilmis, soketler gevsemis ve kablolar yine darmadaginmis. Hepsini toparlamislar, soket uzun sure gevsek durdugundan artik follos olmus, bu nedenle izolasyon yapmak zorunda kalmislar. Enjektorler dengesiz calistigindan, beyinle aralarinda programsal bir problem olusmus. Duzenli calismalari icin yeniden programlama yapmislar.

8 ) Trigerde sorun yokmus, triger sesi orijinal ve normalmis.

9) Gicirti sesini gidermisler; ustanin dedigine gore basi bos bir boru ya da kabloya ( hatirlamiyorum ) surtuyormus.

10) Kontak almamasi ise beyne giden soket gevsemis cikmak uzereymis.

Usta dedim, dalga mi geciyorsun ? Yeni bir arabadan bahsediyorsun, bu kadar sorun nasil olur ? Bana motor bolumunun darmadagin oldugundan bahsediyorsun. Usta evet dedi oyle olmus ve ucuz atlatmissin.

Buraya kadar sorun yok: fakat ustanin tum bunlari anlatmadan once bana ilk sorusu: `bu arabanin sanzimani indi mi ?" oldu.

Simdi bu usta cok akilli ve aslinda KIA`inin ustasi. Son zamanlarda gormeye basladim Mazda`ya da baktigina serviste... Tabii usta benim sanzimanin kendi servisinde degistigini bilmiyor. ( bakiniz onceki mesaj madde 1 )

Sanziman tamiri esnasinda ustanin biri aracin irzina gecmis, defalarca hemde. Toplayamamis arabayi, bayiltmis adeta.

Benim sigortalar atti, kim lan bu usta dedim ama kimse gostermedi, sikayet ettim, isten atin dedim, ne dedigimi ben de bilmiyorum.

Aklin yolu birdir derler ya cok dogru; bu kadar sorun nasil olabilirdi ?

Simdi komplo teorisi yaparsak; zaten hersey baski balata ile basladi: o degisim esnasinda mazot borusuna bir sekilde zarar verildi, on cam bir sekilde catlatildi, daha sonra on cami sokerken yagmur sensorunun irzina gectiler, bu arada yukaridaki tecavuzleri zaten itiraf ettiler.

Ne yapalim, her bakimda ve ariza`da Ankara`dan kalkip Okko`ya mi gidelim ? Ankara`daki diger servisler demeyin, onlari da test ettik.

Durum bu; nasil kufur etmek istiyorum ama olmuyor iste; forum kurallari.... Simdi bunu Mazda tr`ye yazsan ne olacak ? Adamlar isini yapsa zaten servisler bu hale gelmez.

Arabayi alinca inanin 25 beygir kazandim, megerse sanziman olayindan beri yani bir yildir 90 beygir olarak gidiyormusum. Inanilmaz fark etti cekisi.

Zaten kac zamandir hep dilimin ucuna geliyordu da yazamiyordum. Hanim iki defa bindi benim arabaya ve senin araba kagni gibi demisti. Ben de peugeot`a bindigimde, harbi lan, dogru soyluyor diyordum. Ama yazamadim burada, icime attim bir yil.

Megerse yarim calisan bir turbo ve programi bozuk bir beyin ve enjektor ile gidiyormusum.

Usta dedi ki; baska seyler de olabilir, hemen gel beni bul hallederiz.

Aklinizda olsun Mebbasayar`da isinizi Mutlu usta ile cozun, derdinizi ona anlatin, arabayi oylesine birakir giderseniz, baska ustalarin elinde oyuncak olur.

Bu ibretlik hikaye herkese ders olsun ama bundan kurtulus tamamen sansa bagli.

Pek yorum yapmadim, ustanin iyi niyetli gozlemlerini ve itirafi dilim dondugunce anlatmaya calistim.

Geçmişolsun
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu arada sıkıntılarınızın asıl nedeni bence baskı balata değişiminden kaynaklanıyor. şanzıman sökülürken nerdeyse motorun yarısı sökülüyor. geri toplama esnasında illa ki bir yerleri takmayı sıkmayı unutuyorlar. özellikle aracın performansının bir anda düşmesi ve tıısssss lama sesi turbo hortumlarının birinde gevşeklik yada yırtık olduğunun habercisi bence. volvo s60 varken başımdan geçmişti böyle bir olay. turbo bakımı sonrasında baktılar ettiler bulamadılar sorunu. baktım ustalardan iş yok, kendim bulup değiştirmiştim yırtık hortumu...

demek ki neymiş? yetkili servise gitmeyecekmişiz :hi:

tebrikler
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet bende kendilerini tebrik ederim. Aynen dediği olmuş. Fakat mecburen yetkili servise gitmek zorundayız. 3 yıl garantili araçlar ve daha 1,5 yıl gitmek zorundayım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vay anasını, bir servisin yaptığına bak, forumda ayıplı otomobil başlığı açtırdılar. Arabama resmen zarar verdiler. (Alloooo Mazda TR, duyuyor musun ? )

Hafta sonu Ankara'da yeni açılan servise gideceğim. Bir check-up yapsınlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun, Allah beterinden saklasın... Bu durumda apojitsu'nun teşhisi aynen çıkmış oldu, kendisini bi kez daha tebrik ediyorum.

:nazar:

Evet bende kendilerini tebrik ederim. Aynen dediği olmuş. Fakat mecburen yetkili servise gitmek zorundayız. 3 yıl garantili araçlar ve daha 1,5 yıl gitmek zorundayım.

faydam olduysa ne mutlu bana :hi: araçlar 3 yıl garantili ama bu 3 yılda arabanın 33 yıllık ırzına geçiyolar. bu da bi gerçek. usta taklidi yapan yetkili servise gideceğime, gerçekten usta olan özel servise giderim. zaten sıfır bir araba ilk 10.000 km'de sıkıntı çıkarmazsa daha sonra da çıkarmaz. 10.001'nci km den sonra, sadece yetkili servisin yapabileceği yazılım vs durumlar dışında yetkili servise gitmenin manası yok. şahsen dedemin hyundai getz'ini araba daha 10.000 km 'ye bile varmadan, 1 senesi dolmadan yetkili servisle ilişiğini kestim. maşallah taş gibi hala, bir sıkıntısı yok. kimse kusura bakmasında, araba yetkili serviste perdeler arkasında ne olduğu belirsiz ustalar tarafından kurcalanırken ben gidipte bekleme salonunda çayımı kahvemi yudumlayamam. doğama aykırı, psikolojik bi sorun bu benim için. araba benim gözümün önünde olacak, elim o yağa bulaşacak :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun bütük problemler yaşamışsınız ama sonunda çözüme kavuştu vardır bi hayır dedikleri bu olsa gerek artık bi usta buldunuz ona gidersiniz böyle problem çıktığında aklınız daha rahat etmiş olur.

Bu arada sormak istediğim bişey bunca şey oluyor değişim yapılıyor vs vs. size fatura yansıdı mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayır, tüm sorunları garanti kapsamında çözüyorlar, fakat aynı zamanda garanti kapsamında yeni problemleri de çıkartmayı ihmal etmiyorlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu anda otomobilimi tanıyamıyorum.

İnanılmaz seri ve atak, düşük devir yüksek viteslerde vites küçültmeye gerek kalmadan toparlaması müthiş ve kalkışlarda adeta öttürüyorum. Bu kadar mı fark eder ?

Arabamı bir yıldır eşşeğe çevirmişler haberim olmamış. Aslında oldu da her seferinde birşey yok gayet iyi deyip postaladılar. Ta ki adam gibi bir usta arabanın başına gelene kadar.

Tabii arabaya şimdi alışma süreci yaşıyorum; eşşekten inip ata binince insan biraz afallıyor.

Bu arada arabamın psikolojisi de bozuldu; şöyle uzun bir yol yapıp onu kendine getirerek tedavi etmeliyim.

Motor kaputunu açıp çalışma sesini dinliyorum; inanın tık yok, "dizel motordan her türlü ses gelir alışmak lazım" inancına katılmıyorum.

Benzinliden inip dizel'e binen insanlar için her türlü ses geliyor kaygısı olabilir, ya da beklentisini dizel sesi için çok yüksek tutanlar olabilir ama ben uzun süredir dizel kullandığım için şu anki sesin normal olduğuna kanaat getirdim.

Bir de başka bir başlıkta 1800 devirde gazı kesince gelen ses seslerden bahsediliyor, aracımda öyle bir ses bulamadım.

Ses kaygısı olanlar abartıyor da olabilir gerçek de olabilir. O nedenle şikayetiniz varsa, gerekirse birkaç servis ve usta dolaşarak duyduklarınızın normal olduğuna ikna olun. Normal değilse zaten adam akıllı servisler gerekeni yapar; hala ikna olmuyorsanız arabanızı satın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İnşaallah yine heyecanla anlatırsın abi Mazda maceralarını :)

Azgın Teke affetmedi !  ;)

Çevre yolu üzerindeki ışıklarda VW jetta TSI ile birlikte kalktık, ben sakin o ise can havliyle kalkarak yaklaşık 25 metre önüme geçti. Daha sonra, belli ki acelesi var ve arayı açarken , baktım yol boş ben de biraz gaza yüklendim, 130-140 derken, baktım ki jetta ben yetişmeyeyim diye iyice bastı, bir anda kapışmaya başladığımızı idrak ettim,  :D ama ben daha tam manasıyla gaza basma durumunda değildim. Sonra güzel bir test olur düşüncesiyle yüklendim ki henüz 170'e geldiğimizde jetta benim egzost gazının analizini yapıyordu. Jetta TSI, jetta TIS olmuştu artık... Onlarda motor 1.4 lt ama 122bg ve 200nM benzinli, düz yolda beni zorlar diye düşünmüştüm ama hiç bir tehdit oluşturmadı, hatta kalkışta zorlamaya başlasam iyice madara olurdu...  :fiuw:

Neyse tekrar diyorum, bizim dizel 115bg'ler 140-150bg'lik benzinlilerle rahatlıkla dans edebilir...  8)

Aracı yeni aldığımdan tanımak ve sınırlarını bilebilmek için bu tip bir test yapmış oldum, normal koşullarda yapığım bir sürüş şekli değildir. Şu anda yapacağım son test otobanda hız limiti testi olacaktır...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu anda otomobilimi tanıyamıyorum.

İnanılmaz seri ve atak, düşük devir yüksek viteslerde vites küçültmeye gerek kalmadan toparlaması müthiş ve kalkışlarda adeta öttürüyorum. Bu kadar mı fark eder ?

Arabamı bir yıldır eşşeğe çevirmişler haberim olmamış. Aslında oldu da her seferinde birşey yok gayet iyi deyip postaladılar. Ta ki adam gibi bir usta arabanın başına gelene kadar.

Tabii arabaya şimdi alışma süreci yaşıyorum; eşşekten inip ata binince insan biraz afallıyor.

Bu arada arabamın psikolojisi de bozuldu; şöyle uzun bir yol yapıp onu kendine getirerek tedavi etmeliyim.

Motor kaputunu açıp çalışma sesini dinliyorum; inanın tık yok, "dizel motordan her türlü ses gelir alışmak lazım" inancına katılmıyorum.

Benzinliden inip dizel'e binen insanlar için her türlü ses geliyor kaygısı olabilir, ya da beklentisini dizel sesi için çok yüksek tutanlar olabilir ama ben uzun süredir dizel kullandığım için şu anki sesin normal olduğuna kanaat getirdim.

Bir de başka bir başlıkta 1800 devirde gazı kesince gelen ses seslerden bahsediliyor, aracımda öyle bir ses bulamadım.

Ses kaygısı olanlar abartıyor da olabilir gerçek de olabilir. O nedenle şikayetiniz varsa, gerekirse birkaç servis ve usta dolaşarak duyduklarınızın normal olduğuna ikna olun. Normal değilse zaten adam akıllı servisler gerekeni yapar; hala ikna olmuyorsanız arabanızı satın.

Sayın Orbitus öncelikle geçmiş olsun .

Video çekimi yapıp göndermeniz mümkünmü ,

Böylece diğer dizel kullanıcıları bahsettiğiniz motor sesini kendilerine referans alabilirler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mehmet kardeşim, bak silinmek üzere olan anılarımı canlandırdın.

Vay bey, neredeyse 1,5 yıl olmuş, ne günlerdi...... Arabamın bir servisin eline henüz düşmediği en görkemli dönemlerdi.

Ama inşaallah yeni ve güzel hikayelerim için hazır olun...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın Orbitus öncelikle geçmiş olsun .

Video çekimi yapıp göndermeniz mümkünmü ,

Böylece diğer dizel kullanıcıları bahsettiğiniz motor sesini kendilerine referans alabilirler.

Olur elbette, en kısa sürede yaparım....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mehmet kardeşim, bak silinmek üzere olan anılarımı canlandırdın.

Vay bey, neredeyse 1,5 yıl olmuş, ne günlerdi...... Arabamın bir servisin eline henüz düşmediği en görkemli dönemlerdi.

Ama inşaallah yeni ve güzel hikayelerim için hazır olun...

Büyük geçmiş olsun, nice güzel kazasız günlere.

:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...