Jump to content

VW Jetta'nın Yol Tutuşu Mazda3'ten Daha mı İyi?


incirinaltı
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda 3 0.87 skidpad değeriyle Jetta dan bir tık önde. Jetta 0.86 diye biliyorum. Yani lafını etmeye bile değmez fark.  Ancak Mazda direksiyon tepkisi ve fren mesafesinde bana göre Jetta dan daha iyidir. Yani aralarındaki fark atla deve değil sonuçta. Biliyorsunuz Jetta, Passatla Golfün gayr-i meşru çocuğudur :)

En iyi skidpad değeri Bmw 1 de bu sınıfta. Sonra Volvo, Mazda 3 ve  Focustur.

Not: Biraz ağır oldu galiba ..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

virajın niteliğine ve o virajı daha önceden bilip bilmediğinize göre tehlikesi değişir.

yüksek hızda viraja girmekten bir adım ötesi de var: yüksek hızda virajda araç sollamak.

tabi ki bu tür durumlarda en önemli konuyu atlamamak lazım: lastiklerin yenilik durumu, her bir lastiğin eşit basınca sahip olması yol tutuşa bayağı etki eder. lastikleri düzleşmiş, biri 25 diğeri 35 PSI basınçta lastikleri Ferrari'ye takın bakın yol tutuyor mu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Arkadaşlar vw grubunun değişik modellerde her serisini kullanma şansım oldu halen de passat ve Mazda3  kullanmaktayim jetta, golf yol tutuş olarak Mazda3 ile benim hız limitlerim icinde aynı kararlılıkla yola tutundular ancak arkadaşimin söylediği km.nin  yakınından bile gecmedim gecmemde onun icin o suratte nasil bir yol tutuşu sergilerler bilmiyorum bilmekte istemiyorum herkese kazasiz belasiz sürüşler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yüksek hızda viraja girmekten bir adım ötesi de var: yüksek hızda virajda araç sollamak.

Bayılıyorum :) çünkü bizim kuzular düzde gitmiyor , virajda yakalıyorum kaçanı :) o yüzden lastiklerim eğilmiş sanırım :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu bir gerçek ki jetta çok alçak bir otomobil.. Mazda3 jetta'ya göre çok daha yüksek. Bu da uzum yollarda etkili. Dün akşam gece çok geç bir saatte 4 şeritli otoyolda gidiyorduk jetta ile önde de bir jaguar xj görünce hemen düştük dibine :D bilen bilir ben jaguar hastasıyım da :D

Neyse adam basıyor tabi biz de 180 civarı bastık jetta ile ve ne yalan söyleyeyim oldukça güvende hissettiriyor. 180 ile giderken ne bi yaylanma, ne bir savrulma.. Araba çok iyi yapışıyor yola yüksek hızlarda. Mazda3 ile 180 birkere yapmıştık üzerinden 4 yıl geçti nasıldı hatırlamıyorum ama jetta yüksek süratlerde son derece başarılı.. Xj de arkadan çok güzel gözüküyor.. :'(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu bir gerçek ki jetta çok alçak bir otomobil.. Mazda3 jetta'ya göre çok daha yüksek. Bu da uzum yollarda etkili. Dün akşam gece çok geç bir saatte 4 şeritli otoyolda gidiyorduk jetta ile önde de bir jaguar xj görünce hemen düştük dibine :D bilen bilir ben jaguar hastasıyım da :D

Neyse adam basıyor tabi biz de 180 civarı bastık jetta ile ve ne yalan söyleyeyim oldukça güvende hissettiriyor. 180 ile giderken ne bi yaylanma, ne bir savrulma.. Araba çok iyi yapışıyor yola yüksek hızlarda. Mazda3 ile 180 birkere yapmıştık üzerinden 4 yıl geçti nasıldı hatırlamıyorum ama jetta yüksek süratlerde son derece başarılı.. Xj de arkadan çok güzel gözüküyor.. :'(

Jetta Mazda 3 e göre daha uzun daha geniş ve bilmiyordum onu yeni öğrendim daha alçak, Bende en son kasa civic vardı, o da jetta gibi daha uzun daha geniş ve daha alçaktı, onunla bende 205 km ile giderken gerçekten araç güven veriyordu. Şu bir gerçek bizim 3 ler o araçlardan ebat olarak biraz daha derli toplu, şu da bir gerçek bizim 3 ler bir Mazda, Mazda'nın yol tutuşunu test etmek için rampa aşağı ve oldukça virajlı ve en az iki şerit bir yol seçin, sol şeridi kapatın ve gaza basmaktan korkmayın, jettayı bırakın arkanızda mersedes bile göremesiniz. Bilenler bilir Bursa'dan Yalova'ya giderken yolun bir kısmı rampa aşağı ve oldukça virajlıdır. Şu anki 3'ümü bırakın 1993 model 323'ümün arkasından bile bir araba gelemiyordu. Aslında benim Mazda aşkım o virajlarda başladı. Şu an düz yolda çok basmayı sevmiyorum ama viraj görünce kendimden geçiyorum. Eski 323 ümle sadece rampa aşağıydı ama şu an 3'üm dizel ve o 270 tork beni rampa yukarı virajlarda da delirtiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni mazda3 leri bilmiyorum fakat eski kasalar jettadan cok daha alcak. Suanki kasalarinda cok yuksek oldugunu dusunmuyorum. Teknik verileri yok mu Ege? Yerden kac cm yuksekler?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni mazda3 leri bilmiyorum fakat eski kasalar jettadan cok daha alcak. Suanki kasalarinda cok yuksek oldugunu dusunmuyorum. Teknik verileri yok mu Ege? Yerden kac cm yuksekler?

    şimdi baktım. Mazda3ün yüksekliği 1470mm ama jetta'nın ki 1482mm

Jetta, kağıt üzerinde daha yüksek gözüküyor :D

119tpc1.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cunku benim mazda3 un altinin surttugu yerde jettanin surtmuyor. Jettanin kokpit yapisi daha dik ve yuksek oldugu icin oturma pozisyonu daha alcak gibi algilaniyor. Yeni leon da ayni sekilde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cunku benim mazda3 un altinin surttugu yerde jettanin surtmuyor. Jettanin kokpit yapisi daha dik ve yuksek oldugu icin oturma pozisyonu daha alcak gibi algilaniyor. Yeni leon da ayni sekilde.

  jettanın en kötü yanı bu. hele trendline donanımda yükseklik ayarı yok ve koltuğu en dibe konumlandırmışlar. yolcu tarafından inmesi çok zor oluyor. Arka koltuklardan inmesi de sürücü koltuğundan da inmesi çok zor oluyor. Arabadan inerken herkes bacakları dışarı atıyor, 5 sn enerji toplayıp öyle çıkıyor o derece zorlu birşey :D

Hele ki 80 yaşındaki bastonlu anneannemi jettaya inip bindirmek ayrı zorlu. Mazda6ya zorlanmadan inip binebiiliyor diyebilirim ama jettaya inip binerken sırf bu yüzden zorlandığını fark ediyorum.

Mazda6 ile jetta yan yana durunca mazda6nın yüksekliği fark açıyor. Mazda3e binmeyeli 2 yıl oldu ama inip binerken zorlandığımı kesinlikle hatırlamıyorum  :nea:

Mazda3ün de derinlik ayarı fazla yüksekte geliyordu mesela, bacaklarım ağrırdı uzun yolda..

Bir mazda hikayesi videosunda izlemiştim rahat inip binilebilir olmasına çok önem gösteriyorlarmış. Bu sebeplerden dolayı mazda3 daha yüksek geldi belki de bize.. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yanlış anlaşılmasın ama ben bu tartışmanın içi dolu olduğuna inanmıyorum, ilk önce teknik verilerden bakacak olursak maalesef bir çok aracın teknik verileri yol koşullarında değişmektedir, gelelim diğer şartlara , yol kaplaması, lastik markası hatta lastik hava basınıcı , lastik durumu, amortisör eskiliği gibi bir çok konu yol tutuşta etken olur , gelelim şoför  becerilerine, herkesin viraja girişi, ve çıkışı farklı olabilir,  biri ileri şürüş teknikleri uzmanıdır, senin binmeye cesaret edemiyeceğin takayla virajları öyle bir alır ki şaşarsınız, jetta ve ya benzeri araçların yüksek hızlarda size oturaklı gelmesi o güne kadar bindiğiniz araçların marka ve modellerine bağlıdır, binersin en son mercedes veya bmw nin d segmenti aracına ondan sonra jetta kibrit kutusu gelir,  burda yazdıklarımı lütfen kimse üstüne alınmasın tabiki araçların yol tutuşları çok öenmli ama aynı segment ve birbirine yakın araçların viraj dönüşleri 10-20 km sürat farkettirir, unutmayın ki kazalarrın virajlarda olma ihtimali düz yolda olma ihtimalinden çok daha fazla , aranızda yüksek sürat de giden bir arcın kontrolünü kaybeden biri muhakkak olmuştur işte o anada anlarsın altındakinin kontrolden çıkınca neler yapacağını ve nasıl bir teneke parçası olduğu , umarım kimse böyle tecrübeler yaşamaz, ama herşeyden önce benim için güvenli sürüş gelir sen aracını virajda zorlama bütün araçlar o virajı döner , hepinize güvenli sürüşler dilerim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 3 aks yüksekliği  ....155 mm.

Jetta        ''          ''        .....139 mm.

Ege nin verdikleri tavan yükseklikleri idi. Arabaların yüksekliği, alçak oluşu aks yüksekliğinden  söylenir sanıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 3 aks yüksekliği  ....155 mm.

Jetta        ''          ''        .....139 mm.

Ege nin verdikleri tavan yükseklikleri idi. Arabaların yüksekliği, alçak oluşu aks yüksekliğinden  söylenir sanıyorum.

bence de.. Çünkü jettanın daha yüksek olması cidden şaşırttı beni. Yerden yükseklik dediğimizde aks yüksekliğine bakmak daha doğru gibi ve o zaman jettanın çok daha alçak olduğunu görüyoruz. Jettadan inerken çektiğimiz işkencenin sebebi de bu herhalde :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...