Jump to content

Kuzuma Yardım Edin :(


Seko34
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • Yanıt 40
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Fotifoti

    3

  • NoooFearrrr

    3

  • domestos

    9

  • Seko34

    18

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

        O tip problenmlerde sadece sübaplar zarar görmüyor  sanırım, yanma odası, yani silindir kapağıda zarar görüyor, tabii bu durum bütün Benzinli olan yeni nesil ve eski tüm araçlarda oluyor. sadece mazdada değil, mazdanın adı çıkmış, demişlerya adı çıkacağına canı çıksın , o hesap ; çoğu marka mazdanın yaptığı kmnin yarısını bile yapamıyor, zaten zararın asıl sebebi aracın bakımlarını lpg ye değil benzine göre yapmak, öle oluncada araç zarar görüyor, lpg yi çok iyi tanımak vede öle davranmak gerek aksi halde en lüks en sağlam olduğu idda edilen pahalı  arabalarada lpg tak mazda kadar dayanmaz.

      Lpg nin zarar vermeden kullanılması için sırf lpg için dizayn edilmiş vede ilgili ekipmanları lpg ye göre tasarlanmış , ayarlanmış araçlar gerekir, yada komple restorasyon.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

        O tip problenmlerde sadece sübaplar zarar görmüyor  sanırım, yanma odası, yani silindir kapağıda zarar görüyor, tabii bu durum bütün Benzinli olan yeni nesil ve eski tüm araçlarda oluyor. sadece mazdada değil, mazdanın adı çıkmış, demişlerya adı çıkacağına canı çıksın , o hesap ; çoğu marka mazdanın yaptığı kmnin yarısını bile yapamıyor, zaten zararın asıl sebebi aracın bakımlarını lpg ye değil benzine göre yapmak, öle oluncada araç zarar görüyor, lpg yi çok iyi tanımak vede öle davranmak gerek aksi halde en lüks en sağlam olduğu idda edilen pahalı  arabalarada lpg tak mazda kadar dayanmaz.

      Lpg nin zarar vermeden kullanılması için sırf lpg için dizayn edilmiş vede ilgili ekipmanları lpg ye göre tasarlanmış , ayarlanmış araçlar gerekir, yada komple restorasyon.

Merak Ettiğim Şu Hocam, Ben Aracımı Satmayı Değil Aracıma Binmeye Devam Etmeyi Düşünüyorum... Bi Daha Ne Zaman Karşılaşırım Bu Sorunla ? Ya da Çok Uzun Sürer Mi Bir Daha Karşılaşmak ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Kulanım alışkanlıklarına vede bakıma bağlıdır kardeş, eğer işçilik vede değişen parçalar sağlam ise uzun süre karşılaşmazsınız, İnşAllah, zaten Bosh car servislerin yedek parçalarınında işiçilklerininde iyi olduğunu duymuştum , umarım temiz bir iş çıkarılar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Kulanım alışkanlıklarına vede bakıma bağlıdır kardeş, eğer işçilik vede değişen parçalar sağlam ise uzun süre karşılaşmazsınız, İnşAllah, zaten Bosh car servislerin yedek parçalarınında işiçilklerininde iyi olduğunu duymuştum , umarım temiz bir iş çıkarılar.

İnşallah Hocam Zaten Yaparsa Bir Daha Benzin Döküp Yakcam Parasını da Kaskodan Alcam :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merak Ettiğim Şu Hocam, Ben Aracımı Satmayı Değil Aracıma Binmeye Devam Etmeyi Düşünüyorum... Bi Daha Ne Zaman Karşılaşırım Bu Sorunla ? Ya da Çok Uzun Sürer Mi Bir Daha Karşılaşmak ?

Aracına kazasız günlerde bin, böyle bir sorun oluşmaz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

serkan aslında sorun bizim ülkemizde.yakıt fiyatlarında.aracı üreten ülke japonya.üretimin temel esası benzin üzerine.yani adamlardaki amac aracın daha sessiz daha güçlü ve daha az benzin tüketimi için araç imal etmek.ama asıl sorun araç bizim memelekete gelince başlıyor.aynı araba bi arap ülkesinde olsa lpg denen maddeyi asla motoruna solumaz bile.:).ama bizim ülkemize gelince arabalarımız az yaksın diye lpg cng o bu şu derken şekilden şekile giriyoruz.aslında yapmamız gereken tek şey var.en az bir hafta tüm ülke olarak arabalara binmiyoruz.bak o zaman akaryakıt fiyatları nasıl düşüyor.boşu boşunada lpg cng falana filana kıvırmamıza gerek yok.araçlarımızında ne motoru ne sibobu bozulmaz kolay kolay.ben 6 ayda bir buji kablosu alıyorum.niye .............çünkü lpg de tekliyor.1 senede bir benzin pompası bozuluyor.( şimdi bozuk hatta..ay başını bekliyorum degiştirmek için.)benzin pompası niye bozuluyor peki.çünkü araç lpg de iken benzin basıncı devam ediyor ve motor zorlanıyor.15 sene tıklamadan çalışan benzin pompası lpg takınca en fazla 2 sene dayanıyor.işin aslı dostum araçların üretim temelini biz bozuyoruz.sorunlar bu yüzden oluyor.mazda araçlarının motoru 700.000 km sıkıntısız gider.ama ülkemizde 300.000 km giden yok.nedeni lpg denen madde.başka birşey degil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

serkan aslında sorun bizim ülkemizde.yakıt fiyatlarında.aracı üreten ülke japonya.üretimin temel esası benzin üzerine.yani adamlardaki amac aracın daha sessiz daha güçlü ve daha az benzin tüketimi için araç imal etmek.ama asıl sorun araç bizim memelekete gelince başlıyor.aynı araba bi arap ülkesinde olsa lpg denen maddeyi asla motoruna solumaz bile.:).ama bizim ülkemize gelince arabalarımız az yaksın diye lpg cng o bu şu derken şekilden şekile giriyoruz.aslında yapmamız gereken tek şey var.en az bir hafta tüm ülke olarak arabalara binmiyoruz.bak o zaman akaryakıt fiyatları nasıl düşüyor.boşu boşunada lpg cng falana filana kıvırmamıza gerek yok.araçlarımızında ne motoru ne sibobu bozulmaz kolay kolay.ben 6 ayda bir buji kablosu alıyorum.niye .............çünkü lpg de tekliyor.1 senede bir benzin pompası bozuluyor.( şimdi bozuk hatta..ay başını bekliyorum degiştirmek için.)benzin pompası niye bozuluyor peki.çünkü araç lpg de iken benzin basıncı devam ediyor ve motor zorlanıyor.15 sene tıklamadan çalışan benzin pompası lpg takınca en fazla 2 sene dayanıyor.işin aslı dostum araçların üretim temelini biz bozuyoruz.sorunlar bu yüzden oluyor.mazda araçlarının motoru 700.000 km sıkıntısız gider.ama ülkemizde 300.000 km giden yok.nedeni lpg denen madde.başka birşey degil.

Tamamen katılmakla birlikte, kimse bize silah zoruyla lpg uygulatmıyor diye hatırlatmak isterim...

???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

serkan aslında sorun bizim ülkemizde.yakıt fiyatlarında.aracı üreten ülke japonya.üretimin temel esası benzin üzerine.yani adamlardaki amac aracın daha sessiz daha güçlü ve daha az benzin tüketimi için araç imal etmek.ama asıl sorun araç bizim memelekete gelince başlıyor.aynı araba bi arap ülkesinde olsa lpg denen maddeyi asla motoruna solumaz bile.:).ama bizim ülkemize gelince arabalarımız az yaksın diye lpg cng o bu şu derken şekilden şekile giriyoruz.aslında yapmamız gereken tek şey var.en az bir hafta tüm ülke olarak arabalara binmiyoruz.bak o zaman akaryakıt fiyatları nasıl düşüyor.boşu boşunada lpg cng falana filana kıvırmamıza gerek yok.araçlarımızında ne motoru ne sibobu bozulmaz kolay kolay.ben 6 ayda bir buji kablosu alıyorum.niye .............çünkü lpg de tekliyor.1 senede bir benzin pompası bozuluyor.( şimdi bozuk hatta..ay başını bekliyorum degiştirmek için.)benzin pompası niye bozuluyor peki.çünkü araç lpg de iken benzin basıncı devam ediyor ve motor zorlanıyor.15 sene tıklamadan çalışan benzin pompası lpg takınca en fazla 2 sene dayanıyor.işin aslı dostum araçların üretim temelini biz bozuyoruz.sorunlar bu yüzden oluyor.mazda araçlarının motoru 700.000 km sıkıntısız gider.ama ülkemizde 300.000 km giden yok.nedeni lpg denen madde.başka birşey degil.

Her Sözüne Katılıyorum Hocam, Keşke Yakıt Ucuz Olsa Da Ne Araçlarımızın ne de Bizim Canımız Boş Yere Yanmasa..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

serkan arkadaşım öncelikle geçmiş olsun.araba işi bu olur böyle şeyler.senin arabadan bende almak çok istedim ve halen istiyorum.hatta 24.000 liraya dynamick olanından buldum.o arabadan almaktan beni sürekli gittigim servis vazgeçirdi.bana dedikleri şu.arabada lpg varmı yok dedim ben taktıracagım.lpg taktıracaksan kesinlikle mazda 3 alma dediler.benzinli kullanacaksan al.nedenini çok merak ettim ve sordum.mazda 3 lerin sibopları magnezyummu neymiş işte.bu siboblar lpg de 30.000 km falan yapıyormuş.eritiyormuş sibobları lpg.mazda 6 al lpg taktır dedi servis bana.2005 mazda 6 buldum çok begendim.onu alacaktımki onunda vergisi 1.000 lira.yine mazda 626 aldım bende.:)diyecegim şu eger sibobları yaptıracaksan ve yine lpg de kullanacaksan bi zaman sonra sibobların eriyecektir.mümkünse eger sibobları aynı magnezyum olanından degilde aynı ölcülerde olan başka marka veya başka mazda modelinin siboblarını kullan.sibob işini kapakcı rektefiyeci yapıyor.onunla konuşursun böyle bişey mümkünmü diye.o sana yardımcı olur.bence iyi bir usta başka sibobu senin arabana aynı orjinali gibi yapar.haa ama ugraşmak istemezse alır yenisini takar.konuyu görünce bilgi vereyim dedim.tekrar geçmiş olsun iyi günler.

sübap eritiyor diye neden istediğim arabayı almayacakmışım ki? olsa olsa 1.000 tl girer totoma >:D anlamıyorum bu milletteki zekayı. eritirsem bir kere eritirim, veririm 1.000 lirayı taktırırım çelik sübapı, sonra tepe tepe binerim. hiç değilse arabanın (mazda) başka bir sıkıntısı yok bunun dışında. ERİMEYEN çelik sübaplı, motoru çabuk biten ıvır zıvır vw, opel vs motoru olup komple motora girip 5.000-6.000 tl vermekten iyidir. size şunu söyleyeyim, bu sübap olayı dışında gerçekten sorunsuz arabalar mazdalar. giren sadece bir kereye mahsus sübap olsun, başka bir şey girmesin >:D kıyaslarken bu şekilde kıyaslayın. başka markalarda motora, şanzımana, sıkıntılı elektronik aksamlara, mekaniğe çok para harcanıyor. varsın olsun biz sadece sübap değiştirelim. benim araba 97.000 km'ye geldi. 225-45/17 lastiklerle de 25.000 km'dir kullanıyorum. hala orjinal fabrikasyon ön ve arka takım var arabanın üzerinde ve hala en ufak bir tıkırtı yok. var mı türkiye şartlarına bu derece dayanabilecek bir alman? bir fransız? bir italyan? (italyanı severim o ayrı 8) )

unutmayın! sübapı sadece 1 kere 1.000-1.500 tl'ye değiştirirsiniz. hatta adamınız varsa 750 tl civarına bile biter bu iş. bu kadar gözünüzde büyütmeyin...

ağzımı bozdurdunuz yine benim >:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sübap eritiyor diye neden istediğim arabayı almayacakmışım ki? olsa olsa 1.000 tl girer totoma >:D anlamıyorum bu milletteki zekayı. eritirsem bir kere eritirim, veririm 1.000 lirayı taktırırım çelik sübapı, sonra tepe tepe binerim. hiç değilse arabanın (mazda) başka bir sıkıntısı yok bunun dışında. ERİMEYEN çelik sübaplı, motoru çabuk biten ıvır zıvır vw, opel vs motoru olup komple motora girip 5.000-6.000 tl vermekten iyidir. size şunu söyleyeyim, bu sübap olayı dışında gerçekten sorunsuz arabalar mazdalar. giren sadece bir kereye mahsus sübap olsun, başka bir şey girmesin >:D kıyaslarken bu şekilde kıyaslayın. başka markalarda motora, şanzımana, sıkıntılı elektronik aksamlara, mekaniğe çok para harcanıyor. varsın olsun biz sadece sübap değiştirelim. benim araba 97.000 km'ye geldi. 225-45/17 lastiklerle de 25.000 km'dir kullanıyorum. hala orjinal fabrikasyon ön ve arka takım var arabanın üzerinde ve hala en ufak bir tıkırtı yok. var mı türkiye şartlarına bu derece dayanabilecek bir alman? bir fransız? bir italyan? (italyanı severim o ayrı 8) )

unutmayın! sübapı sadece 1 kere 1.000-1.500 tl'ye değiştirirsiniz. hatta adamınız varsa 750 tl civarına bile biter bu iş. bu kadar gözünüzde büyütmeyin...

ağzımı bozdurdunuz yine benim >:D

Yürü Be :)...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar Kuzuyu Bugün Aldım, Araba Hafiflemiş, Sesi Değişmiş(Azalmış), Gaz Pedalına Tepkileri Hızlanmış... Yakıt Tüketimini İlerde Göreceğiz... Gaza Basınca Hafif Bir Ses Var Şıkır Şıkır Subaplardan Geliyor Sanırım Zamanla Geçer... Şimdilik Söyleyeceklerim Bunlar, İlerde Birşey Olursa Yine Burdan Bilgi Veririm Arkadaşlar :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar Kuzuyu Bugün Aldım, Araba Hafiflemiş, Sesi Değişmiş(Azalmış), Gaz Pedalına Tepkileri Hızlanmış... Yakıt Tüketimini İlerde Göreceğiz... Gaza Basınca Hafif Bir Ses Var Şıkır Şıkır Subaplardan Geliyor Sanırım Zamanla Geçer... Şimdilik Söyleyeceklerim Bunlar, İlerde Birşey Olursa Yine Burdan Bilgi Veririm Arkadaşlar :)

hadi hayırlı olsun. işçiliği yapan usta adam gibi bir iş yaptıysa daha da başın ağrımaz bu konuda :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün Lpg ayarı yaptırdı . Başayarın içine ettigi araba nasıl güzel oldu anlatamam. Alaylı olduğu belli olan ustaya dedim bu subaplar bozuldu ne iş. Abi hepsi bozuyor canını sıkma dedi . Canınızı sıkmayın yani :P

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hadi hayırlı olsun. işçiliği yapan usta adam gibi bir iş yaptıysa daha da başın ağrımaz bu konuda :hi:

Çok İlgiliydiler, Ustanın Bir Duvar Dolusu Sertifikası Vardı, Yaşı da İlerlemişti Sanırım İyi Bir Ustaydı :) Hayırlısı Artık :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün Lpg ayarı yaptırdı . Başayarın içine ettigi araba nasıl güzel oldu anlatamam. Alaylı olduğu belli olan ustaya dedim bu subaplar bozuldu ne iş. Abi hepsi bozuyor canını sıkma dedi . Canınızı sıkmayın yani :P

Abi Mazdanın Adı Çıkmış, Opeller Chevroletler Hepsi Yapıyo Bunu, Neymiş Mazdanın Magnezyum vıdı vıdı vıdı Küreği Vurcan Ağzının Ortasına :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle gelmiş, geçmiş olsun. Allah beterinden saklasın diyerek söze giriyorum.

Benim aracım 55 bin kmde aldığımda gaz takılalı bir hafta kadar olmuştu, şu an aracım yaklaşık 125 bin kmde ve maalesef aynı sıkıntı (yakıt artışı, sabahları stop etme, özellikle geri çıkışlarda masaj yastığı moduna alma vb) bende de mevcut gazın bakımını yaptırdığımda Fethiye’de bir ustaya gösterdim aracı, “bir ses var motorda, çekişten düştüm” dedim motor ustası çağırdı bir tane motor ustası gelip rolanti motorunun sesi bu abi normal dediği anda hemen arkama bakmadan dükkandan ayrıldım. :o

Ankara’da bir arkadaşım vasıtası ile tanıştığım ki maalesef ismini bilmediğim bir usta motor çalışırken sesinin kayıt et bana mail at dedi bende arkadaş aracılığı ile adama dinlettim kuzunun sesini "emme subaplarından bir tanesi sanırım kırık Ankara’ya gelsen orijinal-çıkma bir tane bulur masrafsız bir şekilde bu dertten seni kurtarırız ancak zaten artmış olan yakıtı ve motoru kucaklama riskini göz önünde bulundurursan orada yaptırmaya çalış" dedi.

İşin ehli olduğunu umut ettiğim başka bir ustaya götürdüğümde yine Fethiye’de kendisinin aracında da aynı sorunun gaz taktırdıktan 20 bin km sonra yaşandığını, İstanbul’daki ustaya motor üst kapağını söktürerek gönderdiğini, burada gerekli temizliğin yapılıp LPG ye uyumlu suboplar ile değişim yapıldığını, geri gelen kapağında açmışken yapalım diyerek yenilenmiş conta ile montajının yapıldığını sorunun kökten ve uzun kilometrelerce çözüldüğünü 120 binde yaptırdığı Toyota Avensis aracı 249 bin kmde sorunsuz olarak sattığını ve lpg ile bindiğini subap derdini unuttuğunu söyledi.

Bu kadar uzun yazacağımı bende tahmin etmezdim kusuruma bakmayın ama konu kuzu olunca dertliyim.

Şimdi bu işlemi serviste yaptırmaya kalksam ki Muğla yetkili servisinin forumumuza şeref verdiğini biliyor ve selamlıyorum:) maliyet ne olur bilen var mı? Fethiye’deki ustanın Serviste yaptırsan 3500-4000 TL civarında bir masrafın olacağını, ayrıca LPG yi baz almadıkları için (takılan parçalarda) aynı sorunu 30-40 bin km sonra tekrar yaşayabileceğimi hatırlattığını da ekleyerek sorayım dedim.

Bu arada ustanın söylediği İstanbul’a gönderme ve aracın 5 gün yatma durumundaki masraf ise maksimum 1,500 TL

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle gelmiş, geçmiş olsun. Allah beterinden saklasın diyerek söze giriyorum.

Benim aracım 55 bin kmde aldığımda gaz takılalı bir hafta kadar olmuştu, şu an aracım yaklaşık 125 bin kmde ve maalesef aynı sıkıntı (yakıt artışı, sabahları stop etme, özellikle geri çıkışlarda masaj yastığı moduna alma vb) bende de mevcut gazın bakımını yaptırdığımda Fethiye’de bir ustaya gösterdim aracı, “bir ses var motorda, çekişten düştüm” dedim motor ustası çağırdı bir tane motor ustası gelip rolanti motorunun sesi bu abi normal dediği anda hemen arkama bakmadan dükkandan ayrıldım. :o Ankara’da bir arkadaşım vasıtası ile tanıştığım ki maalesef ismini bilmediğim bir usta motor çalışırken sesinin kayıt et bana mail at dedi bende arkadaş aracılığı ile adama dinlettim kuzunun sesini "emme subaplarından bir tanesi sanırım kırık Ankara’ya gelsen orijinal-çıkma bir tane bulur masrafsız bir şekilde bu dertten seni kurtarırız ancak zaten artmış olan yakıtı ve motoru kucaklama riskini göz önünde bulundurursan orada yaptırmaya çalış" dedi.

İşin ehli olduğunu umut ettiğim başka bir ustaya götürdüğümde yine Fethiye’de kendisinin aracında da aynı sorunun gaz taktırdıktan 20 bin km sonra yaşandığını, İstanbul’daki ustaya motor üst kapağını söktürerek gönderdiğini, burada gerekli temizliğin yapılıp LPG ye uyumlu suboplar ile değişim yapıldığını, geri gelen kapağında açmışken yapalım diyerek yenilenmiş conta ile montajının yapıldığını sorunun kökten ve uzun kilometrelerce çözüldüğünü 120 binde yaptırdığı Toyota Avensis aracı 249 bin kmde sorunsuz olarak sattığını ve lpg ile bindiğini subap derdini unuttuğunu söyledi.

Bu kadar uzun yazacağımı bende tahmin etmezdim kusuruma bakmayın ama konu kuzu olunca dertliyim.

Şimdi bu işlemi serviste yaptırmaya kalksam ki Muğla yetkili servisinin forumumuza şeref verdiğini biliyor ve selamlıyorum:) maliyet ne olur bilen var mı? Fethiye’deki ustanın Serviste yaptırsan 3500-4000 TL civarında bir masrafın olacağını, ayrıca LPG yi baz almadıkları için (takılan parçalarda) aynı sorunu 30-40 bin km sonra tekrar yaşayabileceğimi hatırlattığını da ekleyerek sorayım dedim.

Bu arada ustanın söylediği İstanbul’a gönderme ve aracın 5 gün yatma durumundaki masraf ise maksimum 1,500 TL

Hocam Geçmiş Olsun, Biliyorsunuz, Başıma Geldi Bosch Car'da Yaptırdım, Servisten Çıkalı 5 Gün Oldu, Çekişi Yakıtı Düzeldi, Titremesi Kesildi Herşey Yolunda Şimdi... 1300 Fiyat Almıştım Ama 1600e Patladı... Yaptırdıktan Hemen Sonra Gaz Ayarını da Yaptırdım, Sizde Yaptırın... Demem O Ki Hocam Yazık Arabana, Nasıl Yaptırıyorsan Yaptır, Bir An Önce Yaptır Başka Sıkıntı Çıkarmasa Bile Harcadığın Yakıta Yazık...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu ara benzinle geziyoruz zaten gazı unuttuk

Peki forumdaşların referans olabileceği bir usta var mıdır ki Muğla ve çevresinde?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.
 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...