Jump to content

Mazda3'ten Memnun Değilim


karaşimşek58
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

benimde ilk aracım 2007 mazda 3 otomatikti rengi bile aynıydı :) aracı ilk aldığımda hızı düşüktü evet şehir içinde arabayı biraz bağırtın çok devirli kullanın bide otoban varsa biraz abanın ondan sonra araba çok serileşiyo ve yakıtı düşüyo birde manuelde daha seri o araba manuelde vites değiştirirken ayağınızı azıcık gazdan kaldırıp tekrar dip gaz yapın daha iyi hızlanır

bu cevabı beğendim...umarım işe yayar.aklımada gelmedi değil.araç 76 binde orinal km.ve son bir içinde kapıda yatmış araba...

dedikleriniz işe yarayabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 52
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Selman

    3

  • M.E.G

    4

  • Mazda3Barisss

    3

  • karaşimşek58

    19

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Ben bir de şunu belirtmek isterim, aracın torku zaten düşük bu yüzden jant seçimleri mazda3lerde çok önemli.. 17" taktığınızda performans baya etkileniyor mazda3lerde. Sizin jantlarınız kaç inç?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben bir de şunu belirtmek isterim, aracın torku zaten düşük bu yüzden jant seçimleri mazda3lerde çok önemli.. 17" taktığınızda performans baya etkileniyor mazda3lerde. Sizin jantlarınız kaç inç?

benimki standart 205/55/16.

17 inç olsa arkadan itmek gerekirdi zaar :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Makyajsız ilk kasa Mazda3 , aynısını kullandım, 1300-1400 kilodur bu araç, yerinden kalkmak istemez, öyle ani aksiyonlar, yardırmalar, kardırmalar falan yapamazsınız, hele otomatikle hiç, hele yüklüyken hiç, manuele alıp denerseniz belki... O motorun verimli olduğu devir 4000 dir, o devirde ve uzun yolda çok rahat gider, şehir içinde dertlidir biraz..

Sonra makyaj gördü, bu eksikliklerin %10 oranında giderildiği söylendi, daha sonra yeni kasa hafifletildi vs. ama yeni kasayı kullanmadım, söylemek istediğim yeni kasa kullanan arkadaşlar kendi araçlarına göre kıyaslamasın, büyük ihtimalle aracın yapısından kaynaklanan şeyler bunlar ama siz yine de kabaca kontrol ettirin iyi bir servise...

HB ve Sedan açısından bu bakımlardan hiçbir fark yok ayrıca ikisi de Japonya üretimidir, araç her Japon kadar yol sesi alır, rüzgar sesi alır, yapacak bir şey yok, boşa uğraşmayın, teybi açın.... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Makyajsız ilk kasa Mazda3 , aynısını kullandım, 1300-1400 kilodur bu araç, yerinden kalkmak istemez, öyle ani aksiyonlar, yardırmalar, kardırmalar falan yapamazsınız, hele otomatikle hiç, hele yüklüyken hiç, manuele alıp denerseniz belki... O motorun verimli olduğu devir 4000 dir, o devirde ve uzun yolda çok rahat gider, şehir içinde dertlidir biraz..

Sonra makyaj gördü, bu eksikliklerin %10 oranında giderildiği söylendi, daha sonra yeni kasa hafifletildi vs. ama yeni kasayı kullanmadım, söylemek istediğim yeni kasa kullanan arkadaşlar kendi araçlarına göre kıyaslamasın, büyük ihtimalle aracın yapısından kaynaklanan şeyler bunlar ama siz yine de kabaca kontrol ettirin iyi bir servise...

HB ve Sedan açısından bu bakımlardan hiçbir fark yok ayrıca ikisi de Japonya üretimidir, araç her Japon kadar yol sesi alır, rüzgar sesi alır, yapacak bir şey yok, boşa uğraşmayın, teybi açın.... :)

o zaman aracımda sıkıntı yok denilebilir.araç bu ne eksiği ne fazlası yani.

ilk mazdam olduğu için değişik geldi...

22 senelik otomobil kullanıcısıyım...genel olarak honda kullanıcısıyım.arada bi corollam oldu.2004 sıfır almıştım.haricinde civiclerin tüm versiyonlarını kullandım.bi arayışdan olsa gerek farklı bi japona yöneliyim dedim.yoksa ciddi anlamda civicciyim.tabi civicle tanışana kadar başka biçok markayıda kullandım.

velhasıl mazdanın artıları yokmu civicğe göre var.

1-yol tutuşu bi gömlem üstün 

2-süspansiyon konforuda daha iyi denilebilir.

eksilerine gelirsek;honda nın hangi 1.6 seçeneğini alırsan al (1996-2013)hem daha atak hemdaha az tüketir.

3 ün en büyük handikapı  hantallığı ve yakıt tüketimi.

bide bu aracın manuelini almak daha isabetli olurmuş kanımca...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hb, sedana nazaran daha fazla yol sesi alır arkada. Bagajda çok iyi izolasyon yapılmadığı için ve bagajla iç mekan arasında bir yalıtım olmadığı için ses daha fazla oluyor. Sedanlar da koltuklar bagajla iletişimi bir nevi kestiği için ses daha az oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hadi yav? :D Nerden biliyorsun? Ses daha çok önden geliyor akıllım, bagaj teferruat....

Yok abi bizde hb şirket aracı vardı. Benimki de sedandı. Yol sesi bagaj kısmından çok geliyordu hb lerde. Makyajda ne yaptılar bilmiyorum :)

Şuanda da mesela Rav4 kullanıyorum. arkada oturunca yol ve ekzos sesini bariz duyuyorum ama ön tarafta ses olmuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

başkasının aynı aracını kullandığımı belirtmiştim yukarıda.eğer farklılıklar farketmesem açmazdım konuyu dimi. :ohmy:yoksa 105 hp lik 1280 kiloluk aracın ne kadar verimli olabileceğini üç aşağı beş yukarı herkes biliyordur.  8:)

bence siz bir baktırın gerçekten önemli birşey olabilir benim guzuda at ve 15 yıllık mazda kullanıcısıyız manuel mod da 1 2 çeviriyorum 7000 devir bandına kadar 100 120 km arası bir fırlama yaşıyorsunuz .. dediğim gibi bir bilene danışın gösterin iyice bir baksınlar arabaya ..

Tamam senin eşeğin kancık olsun.... :D

ahahahah kahkaha attım abi :D:2funny:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence siz bir baktırın gerçekten önemli birşey olabilir benim guzuda at ve 15 yıllık mazda kullanıcısıyız manuel mod da 1 2 çeviriyorum 7000 devir bandına kadar 100 120 km arası bir fırlama yaşıyorsunuz .. dediğim gibi bir bilene danışın gösterin iyice bir baksınlar arabaya ..

baktırcam ctesi günü kısmet olursa...olup biteni paylaşırım merak etmeyin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu akşam biraz deneme yapayım dedim...araça dip gaz yaptım Allah ne verdiyse.  basınca uzuyor.motor kendine geliyor.keeyif veriyor.

4000 devrin üstünde kullanmak lazım sizin tabirinizle kuzuyu... 4000 devirden sonra kuzu kurda dönüyor ...sonuç olarak karaşimşekden zevk almak istiyorsan 4000 devirin üzerinde gezineceksin... alt devirleri yüksek ağırlık ve düşük tork değerlerinden dolayı cansız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu akşam biraz deneme yapayım dedim...araça dip gaz yaptım Allah ne verdiyse.  basınca uzuyor.motor kendine geliyor.keeyif veriyor.

4000 devrin üstünde kullanmak lazım sizin tabirinizle kuzuyu... 4000 devirden sonra kuzu kurda dönüyor ...sonuç olarak karaşimşekden zevk almak istiyorsan 4000 devirin üzerinde gezineceksin... alt devirleri yüksek ağırlık ve düşük tork değerlerinden dolayı cansız.

zamanla dahada açılıcak yakıt düşücek hatta birde depoyu fullerken katkı koyun motor temizlensin biraz farkı görüceksiniz :) ilk 2007 beyaz otomatik arabamı verdim bunu aldım düz vites olduğu halde gitmiyo dedim motoru açtıktan sonra çok farketti 225 lastik olmasına rahmen düz vites ve otomatik arasında çok fark varmış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

zamanla dahada açılıcak yakıt düşücek hatta birde depoyu fullerken katkı koyun motor temizlensin biraz farkı görüceksiniz :) ilk 2007 beyaz otomatik arabamı verdim bunu aldım düz vites olduğu halde gitmiyo dedim motoru açtıktan sonra çok farketti 225 lastik olmasına rahmen düz vites ve otomatik arasında çok fark varmış.

:hi: tespit ettiğin düz vites ve otomatik vites arasındaki farklar nelerdir.farkları kısaca sizden de duymak(görmek) isterim.neden düz vitese geçtiniz sonrasında.çokmu meraklıyım ne ;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

:hi: tespit ettiğin düz vites ve otomatik vites arasındaki farklar nelerdir.farkları kısaca sizden de duymak(görmek) isterim.neden düz vitese geçtiniz sonrasında.çokmu meraklıyım ne ;D

Merak iyidir, kim ne derse desin...

:P

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Benim ilk otomatik arabam Mazda. Aynı sıkıntıyı yaşadım ama bana göre bu arabayı tanımaktan geçiyor. Manuelde rahatça hızlanıyordum İbizayla. Ama mazdanın motoru daha büyük daha iyi olmalı dedim. Şöyle bir şey oldu. Gaza birden yüklendiğimde araba vitesi bir kademe düşürüyor motor bağırıyor ama atağa kalkıyor. Kalkışlarda otomatiğin verdiği ataklık var fakat çabuk hızlanmıyor. Sanırım bu tip arabalarda böyle oluyor. Kalkışta sakin olmak lazım. Biraz hızlandığında arabanın çevikliğini hissedebiliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İbizanın  kilosu ile Mazda nın kilosu bir değil hocam, birisi B segment araba iken diğeri C segment araba. Hızlanma şekli normal AT de gaza yüklenince araç sizin performans istediğinizi düşünerek vitesi geri çekip dip gaz yapmanızı bekler sonrasında vitesi yükseltir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

. Gaza birden yüklendiğimde araba vitesi bir kademe düşürüyor motor bağırıyor ama atağa kalkıyor. Kalkışlarda otomatiğin verdiği ataklık var fakat çabuk hızlanmıyor. Sanırım bu tip arabalarda böyle oluyor. Kalkışta sakin olmak lazım. Biraz hızlandığında arabanın çevikliğini hissedebiliyorum.

bu tip ilk kalkışlarda daha çevik olsun derseniz, aracınıza pedal tepkime cihazı sprintbooster vb. taktırabilirsiniz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yakıt olarak ne kullanıyorsunuz. Kullandığınız marka aracın çekişini inanılmaz değiştiriyor.Ben sadece yeşil amblemli ingiliz firmasını kullaniyorum 95 oktan. Depo boşalinca doldurup bi deneyin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...