Jump to content

Mazda3 LPG


Ali
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

bu arada bu lpg korkusunuda anlıyabılıyorum ama ınanın iş yerimde 7 kişiye benden önce taktırdım 3*golf

1*megane 2  1-*bmw 320 1*nissan priemera 1*honda jazz şimdi hepsi bana duacı ne direndiler bilemezsiniz ben o benzın istasyonunda lpg doldurmam diyecek kadar fanatik olanlar var dı ama gelın bırde sımdı sorun ....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 100
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    10

  • Ali

    11

  • onurum41

    6

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

senede 1300 lira cebinden gidiyor demektir kısa hesap bu....

Evet aşağı yukarı dediğin gibi...Ancak o su bu su püsürü derken ancak 2 senede verdiğim parayı çıkartabiliyorum, ona da değmez, o zamana satarım kısmetse, zaten şimdiden kurtlanmaya başladım.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

zaten yılda 20000 binenler o yıl kara gecerler ozellıkle uzun yolda ceplerine 1300 ytl yıde koyuverırler isteyen onunla gider modifiye eder aracını:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

valla bende de lpg var ama benim araç biraz eski bir de karbratörlü şimdiki sıralı sistemler gibi değil. Zaten ya LPG.nin beyninde bi problem var ya tesisatında deli gibi LPG yakıyor benzin yaksam o kadar yakmam yani, ama yeni enjeksiyonlu araçlarda ve sıralı sistemde çok iyi olduğunu biliyorum kullanan arkadaşlar var çok memnunlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
Guest serkann

arkdaslar bende arabama sıralı sistem lpg taktım 2 ay önce simdi pasalar gibi dolasıorum.Benzın zmnında butun harclıgım gıdıordu ama sımdı bır koyuyorum 50 ytl 1 haftadan fazla gezıorum o yuzden herkeze tavsıye ederım pisman olmassınız ztn eskı sıstemlerden cok farklı bu sıstem gaz koyma yerı bıle tamponun ıcınde oldugundan kımsenın anlaması mümkün bile olmuor (sözüm lpg takmaktan utananlara;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 yıl sonra ...

Birileri bir efsanedir tutturmus gidiyor, yok ariza lambasi, yok magnezyum alasimli subaplar, yok cekis problemi... Yaa arkadas sanki bu sorunlar bir tek mazdada oluyormus gibi lanse eden zihniyeti anlamakta zorluk cekiyorum... Piyasada arastirsan tek tuk boyle subaplarla ilgili ozel problem yasayan arkadas var, onun haricinde lpgnin her marka aracta olusturmasi muhtemel ariza lambasi yakma cekis kaybi gurultulu calisma gibi olasi problemlerde piyasada ki diger markalarin lpgli araclarinda gorunme olasiligindan fazla degil hatta aksine daha az olmasina ragmen nasil oluyorsa bu mazdaya karsi olan on yargi lpg konusundada devam ediyor...

Masallah nazar degmesin aracima lpg taktirdiktan sonra canimi sikacak problemlerle karsilasmadim. Cekis kaybi deseniz cok az, yokusta klima acik, araba yuklu, yazin gobegi; o zaman dedim lpg etkiliyormus arabayi viyes kuculyetim bari, ses deseniz ona keza biraz artti ama dizel gibi calisiyor diye sikayetci olan baska marka tanidiklarim var onlarin yaninda on numara.

Simdi bende durum boyleyken, honda civicine alir almaz taktirip, iki kere motor ariza lambasi yanip sondurtturen, 3 veya daha fazla kere cok yakiyo diye ayar yaptirtan, seat leonuna taktirip ariza lamsi sondurtmek icin gidip sondurtturen, daha sonra 4000 devir uzeri sacmaliyor, bazen ariza lambasi yakiyor bazen benzine geciyor diye ustaya giden, 6 aydir kullanmadigim ve lpg takildigini bilmedigim leona  ben kullanndigimda bu araba niye gitmiyo olum eskiden 2nci viteste devir dusuk kalsada topluyodu dedigimde kanka lpg taktirdim diye aciklama yaptiran araclar etrafimdayken mazdada tek tuk problem ciktiginda basbas mazdayla lpg uyumsuz diye bagiran arkadslari gormek acayip sinirlerimi bozuyor.

Ya arkadas bu lanet sey her markada zaten boyle problemlere sebep olabliyor, durup durup bunu belli markalara mal etmenin anlamsiz oldugunu dusunuyorum.

Yanlis dusundugum noktalar varsa lutfen duzeltin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konuda benimde teretdütlerim vardı, ömer bey şu açıklamaları yaptıktan sonra biraz daha rahat bakıyorum konuya.sizinle paylaşayım...

[1- Doğru montaj:

Buharlaştırıcı yani halk diliyle beyin mümkün olduğu motor bloğundan çıkan kalorifer hortumlarına yakın, yüksekte olmadan, en kısa mesafede olmalı. Buharlaştırcıya giren motor suyu sıcaklığı ne kadar yüksek ve debisi fazla olursa sıvı gelen yakıt o kadar fazla buharlaşır, atomize olur.

Ayrıca manifoldda her silindir için delinecek deliklerin hepsinin aynı açıda mümkünse benzin enjektörüyle aynı uzaklıkta ve subaplara eşit uzaklıkta olması lazım. Böylece her silindire eşit yakıt göndererek fakir ya da zengin kalma. gaz tepskisinde gecikme vs gibi durumlar oluşmaz.

Buharlatırıcıdan çıkan gaz hortumunun kısa aynı zamanda enjektörlerden nipellere gide hortumlarında kısa olması gerekir.

İşin elektronik kısmında ise mutlaka kit destekliyorsa manifold basıncı oem kullanılmalı devir doğru yerden alınmalıdır.

Motor hacmine göre daha kalın yakıt hattı (bakır boru), Silindir başına üretilen güce göre de uygun debide enjektör ve  buharlaştırıcı seçilmeli.

2. Doğru kit,

Mutlaka enjektörleri gerçek enjektör olmalı. 2-10ms arasında açılıp kapanabilmeli. Vana tipi enjektör olmamalı. Bu aslında en önemli nokta.

6000 devir/dakika dönen bir motorda 1 çevrim yaklaşık 0.01sn de yani 10 ms civarında gerçekleşir. Bu sürede aracın benzin ecusu sensörlerden bilgileri toplar içindeki yazılımdaki datalara göre karar verip tekrardan enjektör ve ateşleme sistemine gönderir. Bu sırada gaz ecusu benzin enjektörüne gönderilen açık kalma bilgisini okur yine içindeki datalara göre değerlendirip bu çevrim için enjektörlerden ne kadar yakıt püskürtüleceğine karar verir. Aslında bu süre çok kısadır. Yani hem benzin beyni hem de lpg beyni 1 çevrim için hesaplama yapmak zorunda kalır. Lpg kiti kaliteli olmaz ise ne işlemcisi ne de enjektörleri bu kısacık sürede düzgün çalışamaz. Ya enjektörler tam açık kalır. Ya da az yakıt gönderir. Yani gerçek enjektöre sahip kaliteli bir kit seçmemiz gerekli. Yüksek devir çeviren  motorlarda bu sıkıntı saha fazladır. Örneğin 8000devir\dakikada çevrim süresi %20 kısalır.

3. Doğru kalibrasyon.

Buraya o kadar çok şey yazılırki belki sayfalarca sürer. Ancak, üstteki 2 madde doğru olmaz ise kalibrasyon için isterseniz Denso dan ya da F1 den yarış mühendisi getirseniz işe yaramaz.

Aslında en iyi kalibrasyon wideband oksijen sensörü ile yapılır. Benzin de log alınarak kaydedilir. Aynı şekilde gazda log alınarak loglar karşılaştırılıp ayarlanabilir. Ancak her lpg beyni buna izin vermez. Son yıllarda daha basit arayüzü olan bu ayarlara imkan vermeyen yazılımlar kullanılıyor.

Sonuç olarak araca özel yani kopyalayıp yapıştırma yapmadan o araç için kalibrasyon yapılmalı. Hazır bir dosya olarak değil de her araca özgü kalibrasyon yapılmalı.

Bu son madde çok geniş. Ayarı yapan kişinin bilgisine göre yakıt sarfiyatınız. motor gücü ve torku, motor ömrü vs gibi otomobiliniz için çok önemli noktaları seçmiş olursunuz. 

Son olarak montajdan sonra mutlaka otomobilin lft ve sft değerlerine bakılmalı, mutlaka ve mutlaka arıza ışığı yanmadan dönüşüm gerçekleştirilmelidir. Arıza işığınız yanıyorsa, kısa aralıklarla yanıp sönüyorsa mutlaka yanlış giden birşeyler var demektir.

Daha da geniş yazılabilir. Taa lpg nin formülünden başlayıp kimyasal yanma denkleminden tutunda dinamometre eğrilerine kadar değerlendirilebilir. Ancak gündelik kullanıcının fark edebileceği temel noktaları kısaca yazdım.

İyi akşamlar.]

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar herşey lpg yi taktırana kadar...

Sonrasında fazla düşünmüyosun zaten..

Bende taktırana kadar çok araştırdım düşündüm..

Artık problem çıkarsa o  zaman bakarız bi çaresine..

Malum ucuz lpg masrafı telafi edecek gibi görünüyor..

Hatta Honda CRV de sübap yakan biriyle görüştüm..

Sübap yataklarını çelik yaptırmış artık bir daha sorunda yaşamaz herhalde..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest metin_4154

Kapalı otopark ve feribotlardan men edilmemek ve arkadan çarpan bir araçta aracın yanmasını göze alamamaktan dolayı LPG yi hiç düşünmüyorum..

Bu mesajı yeni gördüm :) Epey değişmiş fikirler :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 9 ay sonra ...

Selamlar,

Arkadaşlar Mazda 3 Lpg uyumsuzluğu malum ağırlık stratejisinin bir sonucu olarak hafif alaşımlı motor parçalarından kaynaklamakta olduğuna dair yaygın bir inanış var.

Acaba hangi yıllardan itibaren bu hafif alaşımlı motorları kullanmakta Mazda?

Mesela 2004-2006 yılları arasında üretilen Mazda 3 lerin motor yapıları ile 2008-2012 yılları arasında üretilenlerle aynımı? 2004-2007 modelller LPG dönüşümüne tam uyumlumu mesela?

Teşekkür ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bakın ben geçen sene mazda alcaktım içimde uhde kaldı almadım bu lpg muhabbetine. Gittim focus aldım aradan 6 ay geçti focusda aynı sorunu verdi 80 90 km sonra lpg her araçta sorun çıkarıyorrr bilin bunu. lpg siz alın lpgyi siz taktırın 90 km binersiniz en azından. focusda ben 800 900 tlye yaptırdım sattım. Çok sinir bozucu gerçekten bir lpg parası verdim yani Ama şimdi mazda 3  alcam. Uzun yıllarda binecem:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bakın ben geçen sene mazda alcaktım içimde uhde kaldı almadım bu lpg muhabbetine. Gittim focus aldım aradan 6 ay geçti focusda aynı sorunu verdi 80 90 km sonra lpg her araçta sorun çıkarıyorrr bilin bunu. lpg siz alın lpgyi siz taktırın 90 km binersiniz en azından. focusda ben 800 900 tlye yaptırdım sattım. Çok sinir bozucu gerçekten bir lpg parası verdim yani Ama şimdi mazda 3  alcam. Uzun yıllarda binecem:)

kardeş bende yeni lpg taktm araca 500km oldu hiç bi sorun yok.bu işi bilinçli yapan usta ellerde yıllarca sorun yaşamazsn.o yazdğn rakamlar lpg uygulaması için çok düşük.ne kaa paa okaa köte ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...