Jump to content

2014 Skyactiv Mazda3 Test Ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yeni mazda 3'ün tanıtım ve satış politikası, çeki gözlü gardaşlarımızın "araç yetiştirmek" gibi bir dertlerinin olmadığını gösterdi... ;)

Gelecekse eğer; komik bir kota koyarlar alın bu araçlarla yetinin derler... Yine sıra yazarlar, yine olan son kullanıcı ile bayilere olur... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dizel otomatik isteyenlerin tercihi jetta ve fluence oluyor.

Mazda Türkiye bunu iyi etüd etmeli.

1.5 dizel otomatik 130 hp +sunroof +deri koltuk paketini 85 000 lira civarında sunar ise araç yetiştiremez.

85 000 TL ye C sınıfı bir aracı yetiştirememek hayal olur bence .

Araç satışları düşüyor , bu fiyat aralıklarında devam etmeleri imkansız .

Bence sıfır araç almak isteyen arkadaşlar bu dönem biraz daha sabırlı olmalı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

85 000 TL ye C sınıfı bir aracı yetiştirememek hayal olur bence .

Araç satışları düşüyor , bu fiyat aralıklarında devam etmeleri imkansız .

Bence sıfır araç almak isteyen arkadaşlar bu dönem biraz daha sabırlı olmalı.

Senin benim segmentimde olanlar sabırlı olmayı bırak sabır taşı artık Onur, ama paraya "pepe" diyenler takıyor plakayı geçiyor gidiyor... ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Veli abi imzalarına hastayım  :2funny:

Dizel AT power/sense 85 bin civarı çok ideal bir rakam rakiplerinin donanım ve fiyatlarıyla mukayese ettiğimizde tabi. Yakın tarihte araç satışları düşse bile ben bir düşmenin mümkün olacağını düşünmüyorum. Tahminim rahat bir yıl daha bu rakamlarda seyir edeceklerdir.

Ayrıca Mazda yine 1000 adet aracımız anca var, maalesef çok isteyen olsa bile biz bu adeti 2000 yapamayız derlerse ki tahminim o yönde, zaten aracı almak isteyenler cinnet geçirecek pozisyona gelecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Veli abi imzalarına hastayım  :2funny:

Dizel AT power/sense 85 bin civarı çok ideal bir rakam rakiplerinin donanım ve fiyatlarıyla mukayese ettiğimizde tabi. Yakın tarihte araç satışları düşse bile ben bir düşmenin mümkün olacağını düşünmüyorum. Tahminim rahat bir yıl daha bu rakamlarda seyir edeceklerdir.

Ayrıca Mazda yine 1000 adet aracımız anca var, maalesef çok isteyen olsa bile biz bu adeti 2000 yapamayız derlerse ki tahminim o yönde, zaten aracı almak isteyenler cinnet geçirecek pozisyona gelecektir.

Ben almayın demiyorum , tabiki alın , hatta alınsın ki 2nci ele düşsün bizlerde bundan faydalanalım.  Ama Gülen yüz düşük kilometreli araçlar 44 000 - 48 000  e alınabilirken malesef 85 000 çok pahalı . Ama yinede alınsın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben almayın demiyorum , tabiki alın , hatta alınsın ki 2nci ele düşsün bizlerde bundan faydalanalım.  Ama Gülen yüz düşük kilometreli araçlar 44 000 - 48 000  e alınabilirken malesef 85 000 çok pahalı . Ama yinede alınsın.

piyasa sapıttı. hybrit yaris 66bin :D golf 1.6 tdi full 90bin :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.5 dizel otomatik 130 hp +sunroof +deri koltuk paketini 85 000 lira civarında sunar ise araç yetiştiremez.

Mümkün mü bu fiyata bu piyasada bu araç  :kafa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eskiden ev araba takası olabiliyordu yani araba fiyatına ev alınabiliyordu..yine aynı olacak bu gidişle :)

ev fiyatları da sapıttı ki :) iyi temiz bişi istersen 200-300
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ev fiyatları da sapıttı ki :) iyi temiz bişi istersen 200-300

Hee bak onda da haklısın..belli bir kesim var parası olan..heralde onlar yükseltiyor fiyatları böyle..gözleri doymayıp yatırım üstüne yatırımmı yapıyorlar anlamadım ki :) ama tek bildiğim ortadirek denen tabir kalmayacak pek. Zengin yada fakir..uçurum giderek artıyor..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hee bak onda da haklısın..belli bir kesim var parası olan..heralde onlar yükseltiyor fiyatları böyle..gözleri doymayıp yatırım üstüne yatırımmı yapıyorlar anlamadım ki :) ama tek bildiğim ortadirek denen tabir kalmayacak pek. Zengin yada fakir..uçurum giderek artıyor..

yo zenginlikle ilgisi yok. millet rantı seviyor . kriz çıksın fiyatlar artsın diye tepişiyorlar. mazoşist bir toplum olduk. 2.0 aracın yıllık vergisi 3578 TL :) hiç gıkı çıkan var mı?
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yo zenginlikle ilgisi yok. millet rantı seviyor . kriz çıksın fiyatlar artsın diye tepişiyorlar. mazoşist bir toplum olduk. 2.0 aracın yıllık vergisi 3578 TL :) hiç gıkı çıkan var mı?

Krizler elinde parası olanlar için bir fırsattır ama dostum..rantı seven parası olandır..para parayı çeker hesabı yani ;) gık çıkmama konusunda da ne zamanki birlik olup güzel bir şekilde tepkimizi koymayı becerirsek o zaman birşeyler değişir ama bu çok zor malesef..dediğin gibi gık yok :)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

85 000 TL ye C sınıfı bir aracı yetiştirememek hayal olur bence .

Araç satışları düşüyor , bu fiyat aralıklarında devam etmeleri imkansız .

Bence sıfır araç almak isteyen arkadaşlar bu dönem biraz daha sabırlı olmalı.

Öncelikle ülkemiz şartları için bu paralar gerçekten çok yüksek meblağlar....

1 ay önce Jetta ve Fluence  baktım.... Fiyatları dediğim rakamlara yakın rakamlar... Ama Mazda 3'e göre çok boş araçlar... İkisinde de araç yok..Doğuş zaten ön siparişle getiriyor. Mazda bu rakamların altında satmaz.Keşke satsalar da alsak.

Mazda 6 almadan önce ciddi ciddi baktığım 2 araç jetta ve passat tı. Fakat gerek forumlardaki şikayetler gerekse yetkili servisinde çalışanlardan duyduklarım beni soğuttu.

Kısacası Fluence 70 li rakamlardan satılıyorsa Mazda 3 dizel otomatik  için 85 li rakamlar çok makul....

Eğer böyle bir aracı talep edilen sayılarda getirirse Jetta ya yakın sayılarda satacaktır...

Tabi burada Mazda Türkiye nin de tok satıcı olmaması lazım..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben almayın demiyorum , tabiki alın , hatta alınsın ki 2nci ele düşsün bizlerde bundan faydalanalım.  Ama Gülen yüz düşük kilometreli araçlar 44 000 - 48 000  e alınabilirken malesef 85 000 çok pahalı . Ama yinede alınsın.

Dediğin gibi rakam çok yüksek...Ama rakipleri daha da pahalı...

Mazda'nın Türkiye'de en büyük sıkıntısı 2.el değerinin düşmesi. Bu yüzden ben de 2.el tercih ettim. Dizel Mazda 3 alacak olsam yine 10-20 bin km de 2.el tercih ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yo zenginlikle ilgisi yok. millet rantı seviyor . kriz çıksın fiyatlar artsın diye tepişiyorlar. mazoşist bir toplum olduk. 2.0 aracın yıllık vergisi 3578 TL :) hiç gıkı çıkan var mı?

Yok o fiyata henüz gelemedik. şimdilik 2.0 vergisi "2,385 TL"

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yo zenginlikle ilgisi yok. millet rantı seviyor . kriz çıksın fiyatlar artsın diye tepişiyorlar. mazoşist bir toplum olduk. 2.0 aracın yıllık vergisi 3578 TL :) hiç gıkı çıkan var mı?

8uVYRkr.png

Biran korktum o rakam ne oyle diye....  :dua:

Gerçi çok ta farklı değilmiş.... :nea:

Eşeği kaybedip bulunca sevinmek gibi birşey oldu  :2funny:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • Bikes44
      Yazan: Bikes44
      Arkadaşlar geçen hafta aldığım 15 metrelik silikonlu (4mm) akvaryum hava lastiğini kapı iç fitillerinin içine geçirerek dış ses yalıtımını %15-20 gibi bir oranda arttırdım. Yeni Mazda3 alıp da ses konusunda benim gibi hassas olan dostlar varsa tavsiye ederim. Sadece 15TL bir masraf ve yarım günlük emek ile aracınıza %10 ile %20 arasında bir ses yalıtımı sağlayabilirsiniz. Ben ziebart'a dünyanın parasını vermekten vazgeçtim. Bu tarz küçük müdahalelerle yalıtımı iyileştirmeye bakıyorum.
       
      Kapı içi fitillerimizde zaten halihazırda 10 cm aralıklarla küçük delikler bulunuyor. Bu sayede fitilinize zarar vermeden veya yırtık&delik v.s. açmadan bu hortumu içeri sokabilirsiniz.
       
      Ancak bu uygulama sadece dışarıdaki gürültüye karşı (yanınızdaki kamyon, yolda çalışan bir iş makinası veya korna sesleri v.s.) izolasyon sağlar. Davlumbazlardan gelen yol sesine veya motor&eksoz sesi ile bir ilgisi bulunmamaktadır.
       
      Ayrıca kapıların kapanışı da daha tok bir hâl aldı. Buda yalıtımın yanı sıra güven hissini de cidden arttırdı diyebilirim. Herkese iyi forumlar...
       

       

    • asavasgultekin
      Yazan: asavasgultekin
      Merhaba
       
       
      Mazda 3 power aracımda vitesin önünde bulunan 'PASSENGER AIRBAG' lambası devamlı yanıyor.
      Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da bu uyarı beyaz ışıklı olarak yanmakta.
       
      Sizin araçlarınızda da böyle midir?
       
      Adana'daki test aracında da bu şekilde ama yurtdışı sitelerdeki kullanım kılavuzuna göre ön yolcu koltuğu dolu iken sönmesi gerektiğini düşünüyorum.
       
      Aynı araçtan olan arkadaşlar bilgi verebilir mi lütfen?
       
       
       

×
×
  • Yeni Oluştur...