Jump to content
kursadnart

Yeni Mazda3 Performans Denemesi

Tavsiye Edilen Mesajlar

kursadnart    46
kursadnart

Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    493
NoooFearrrr

      Teknoloji ve emek birleşince böle işler çıkıyor ortaya işte, güle güle kullan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.538
Mehmet Özdemir

Araçları karşılaştırma açısından bilgi verici bir test olmuş abi. Aradaki 5 beygir de Focus'un fark yemesine engel olamamış. Performans konusunda Mazda3 yetersiz denince, bu testin linkini kopyalarız artık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.820
Burak

IstanbulPark'ta hissettiklerimiz demek ki doğruymuş  :clap::)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
S.Halilduru    351
S.Halilduru

Gücü yere aktarmada kayıplar da önemli. Bu kriterde Focus'a göre öne çıkmış.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kursadnart    46
kursadnart

Gücü yere aktarmada kayıplar da önemli. Bu kriterde Focus'a göre öne çıkmış.

Mevzu tam olarak bu. Motor gücü performansın ana unsuru ancak tek etken değil. Şanzıman vites geçiş seriliği ve dişli oranları, araç ağırlığı, lastik ebatları, aracın aerodinamik yapısı, lastik hava basıncının doğruluğu, kullanıcı faktörü. Bunların hepsi irili ufaklı etkenler topluluğu. İşte bu farkların toplamı aradaki 100 cc ve 5 HP in önüne geçirmiş mazdayı. Focusdan ziyade A200 gibi çok çok iyi bir performansa sahip bir aracı bu denli sıkıştırmak hoşuma gitti. Bu denemeden sonra kağıt üstü verilerle kolay bir yarış olacağını düşünen arkadaşımın rengi atmış, baya bir şaşırmıştı. "bir ara geçileceğim diye çok korktum, arabayı sattıracaktın abi bana" dedi ve üst segment için Mazda 6 yı düşünmeye başladı. İlk 300 metre kadar başabaş gittik ve 3. vitesten sonra benimkinin nefesi biraz kesildi ve yavaş yavaş geri düşmeye başladım. Yoksa ilk 3 vites çeyrek boy ancak öne geçebilmişti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.820
Burak

Mazda kullanıcılarının yıllardır söylediği bir şeydir güç aktarımının diğer markalara göre çok daha iyi olduğu ama malesef bizim insanımız hep beygir sayısına takılıyor. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.132
M.E.G

Eski kasalarda da aynı durum söz konusu.

Trafiğe kapalı alanda 1.6 ve 1.5 dizelleri deneyelim dedik.

Focus 115 bg

Fluence 109 bg

Golf 105 bg

jetta 105 bg

A3 105 bg

A 180 CDI 109 bg

Ceed 128 bg

Mazda 3 115 bg.

Mazda3 dizeli geçebilen yok. Özellikle Kia ceed' in geçeceğini düşünüyordum. 1 araçtan fazla fark atıyorum. En yakın A180 CDI gelebiliyor.

En ilginci Focus' da gelemiyor ne yazık ki aynı motora sahip olmasına rağmen. Burada işte aktarma organlarının verimi ortaya çıkıyor. Özellikle şanzımanın kısa oluşu büyük bir etken. Mazda bu konuda harbiden çok iyi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar    1.991
Arabalar

Sıfırdan hızlanmaya nazaran seyir halinde iken dip gaz yapma durumunda ara hızlanma anlamında Mazda3 fena değil. Zaten performans aracı değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
MaZDa3ony    1
MaZDa3ony

Performans ve ekonomi karışımı bir araçtan çok üst seviyede birşey beklemek yanlış olur. Ama kalite ve sağlamlık tartışılmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mikkaserkan    0
mikkaserkan

Bu yapilan testlerin videosu varmi arkadslar ben bulamafim burda  ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.820
Burak

Performans ve ekonomi karışımı bir araçtan çok üst seviyede birşey beklemek yanlış olur. Ama kalite ve sağlamlık tartışılmaz.

Zaten karşılaştırılan araçlar da farklı kategoride değil , doğru araçlarla iyi bir karşılaştırma olmuş, sonuç da samimi bir şekilde yansıtılmış.

Bugün dergilerde yayınlanan bir çok değerlendirmeden daha inandırıcı geliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kursadnart    46
kursadnart

Bu yapilan testlerin videosu varmi arkadslar ben bulamafim burda  ???

Video var demedik ki video arıyorsunuz. :) Videoya çekmek aklımıza gelmedi açıkçası. Biraz aceleye geldi bizimkisi çokta planladığımız bişey değildi. Gerçi araç içinden çekim yapılmamalı bu gibi denemelerde, ben bunu doğru bulmuyorum. Ha yanında araç içinde bir arkadaşın daha olur o çeker ayrı konu. Yada dışarıdan çekim yapılabilir ama o od biraz uzak çekim olur pek bişey anlaşılmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kursadnart    46
kursadnart

Arkadaşlar bakın burada benim kimseyi kandırmak, inandırmak için ispat etmek gibi bir durumum yok. Kimseye yalan borcum yok, yalan söylesem bana ne katacak. Hadi sizleri kandırdım (bana ne kazandıracak), kendimi nasıl kandıracam peki. Focusu geçsem ne geçmesem ne...Keza A200 ü de. Benim için performans  kriteri bir araçta arayacağım 5. etken yani zurnanın son deliği. İlk 4 etkenden beni memnun edecek aracın son etkendeki durumu araçla ilgili fikrimi asla değiştirmez. Ben sadece bilgilendirme amaçlı belki merak eden olur, mazda 3 almak isteyip de sağdan soldan duyduğu 'zayıf' saçmalıklarına aldanmış, kafası karışmış arkadaşlara bi nebze faydası olur diye yazdım. Yoksa emin olun benim aracım fokustan 5, A200 den 15 boy fark yese de ben aracımı seviyorum ve Mazda dan başka marka kullanmıyorum, kullanmayacağım. C class araçların performanslarını kısacık ve amatör de olsa kıyasladık işte ve bu maximum performans çizgilerindeyken tüketimlerini de üç aşağı beş yukarı çözümlemeye çalıştık. Adım hıdır, elimden gelen budur...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    493
NoooFearrrr

    Elinize sağlık daha ne olsun, ayrıca bu tip denemelerde sabir araç kameraları olmalı, diğer türlü çok tehlikeli olur, sonuçta çok yüksek hızlara çıkıyor araçlar, dikkat dağılmamalı, sabit kamera olmayınca da yapacak bişey yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mikkaserkan    0
mikkaserkan

ben videoyu bisey ispatlamak için sormadım abi,o manaya geldiyse ozur dilerim,sadece yükse hızda İstanbul parkta yol tutusu falan merak ettim,turkiyede pek oyle test yok,otomobil dünyamdakini sevmedim,varsa seyredicektim ondan sordum  :) ben zaten arabanın yakıtını cok takmıyorum bana göre c segmentli araçlar arasında cok iyi durumda,bizim ülkemizde bir algıda var zaten adam porsh alsa bile kaç yakıyor diye sorarlar,sadece hızını ve yol tutusunu görmek istemiştim,bide icerden motor sesini 8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kursadnart    46
kursadnart

ben videoyu bisey ispatlamak için sormadım abi,o manaya geldiyse ozur dilerim,sadece yükse hızda İstanbul parkta yol tutusu falan merak ettim,turkiyede pek oyle test yok,otomobil dünyamdakini sevmedim,varsa seyredicektim ondan sordum  :) ben zaten arabanın yakıtını cok takmıyorum bana göre c segmentli araçlar arasında cok iyi durumda,bizim ülkemizde bir algıda var zaten adam porsh alsa bile kaç yakıyor diye sorarlar,sadece hızını ve yol tutusunu görmek istemiştim,bide icerden motor sesini 8:)

Estağfurullah. ;)  Senin manuel noldu daha ses yok mu araçtan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mikkaserkan    0
mikkaserkan

Ben ekim ortasinda tekrar sikayet ettim bayiyi,sonra bayi beni aradi daha onceden okan arabanin sasi numarasi varsa nerde oldugunu ogrenirsin demisti,bende bayiye 6 ay oldu ikinci sikayetim ve yine aradin,heralde beni hic aramicaksin dedim,sonra sasi numarasina gore benim araci ispanyadami japonyadami yada denizin dibindemi gorebiliyorsunuz dedim suan nerde,oda bizim boyle bir ekran yok dasi numarasini vereyim siz ogrenirseniz ozaman haklisin dedi,bende 1 hafta bekledim dun mazda genel mudurlugunu aradim ve cumartesi yetklinizle gorusmek istiyorum dedim,yarin beni aricaklar bu aptalca durumu tekrar anlaticam ve bana nerde olucagini soylicek aracin ama yuzyuze gorusme talebimi tekrar soylicem,hatta gecen cumartesi binalarina gittim is cikisi 19:00 gibi cikmislardi,bana arabayi simdi verselerde bu arkadsi sikayet edicem durum bu abi,sinirden guluyorum☺

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ozanm3    7
ozanm3

Özellikle a200 den sadece 2 boy fark yemiş olması, başlı başına bu makinanın başarısını gösterir. Aradaki beygir farkından ayrı a200 ün turbo olması zaten olayın durumunu bambaşka bir yöne çekiyor. Burada focus un gücünün yere aktarılmasından çok a200 ün gücünü tam aktaramadığını daha net görebileceğiz

Sent from my iPhone using Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
EMRbrc2144    83
EMRbrc2144

böyle bir testin resmiliğinden bahsedilemez ancak emeğinize sağlık. şahsen benim içim rahatladı :) focustan daha iyi olması yetrlidir :))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Salih çetin
      Yazan: Salih çetin
      Arkadaşlar hayırlı forumlar mazda 3  ümün subabları değiştricem ancak hiç biyere güvenemedim sakarya veya izmit civarında önerebileceğiniz usta varmı teşekkürler
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      2. Nesil Mazda 3'üme dün +35 hp yüklemesi yaptık ve daha alıştırma sürecinde olmama rağmen müthiş farklılıklar mevcut. Bu konu da sorusu olan arkadaşlar var ise yardımcı olabilirim  
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
    • Zealot
      Yazan: Zealot
      Arkadaşlar 24 saat sonra 2.nesil mazda 3 ile 3. nesil mazda 3 performans karşılaştırması yapmayı planlıyoruz..  bu karşılaştırma öncesi yorumları ve bahisleri alayım =)
      0-100    0-150    100-150   gibi değerlendirebilirsiniz..     
      araçların teknik özellikleri
      2017 model mazda 3 skyactiv-g  120hp benzinli otomatik 215/45/18  1220kg şoför hariç tahmini  
      2009 model mazda 3 1.6 105hp benzinli manuel 225/45/17 1300kg şoför hariç tahmini 
       
      güç farkı - tork konvertör ve kuru kavrama farkı.. eski -yeni motor- ağır hafif....  
       
    • bozkurt358
      Yazan: bozkurt358
       
       forumdaslarim; ingilteredeki BBR GTİ  firması ile görüştüm, geliştirdikleri yazilim bizim 1.5 120 lik araçlarda 20 hp 15 lb/ft güç artırıyor. bu kadar yüksek artışın sebebide araçlarımızın ecusu mx5 ile aynıymış galiba. yalnız tek başıma satın almak istemiyorum çünkü 600 sterlin. bu paket içerisinde ecu programını araca yükleyen cihaz da var. Kafasina yatan varsa ortak alalım. kişi sayısı arttikca fiyat düşer 
      (aracin orjinal programi da flash bellekte saklaniyor )
      firmayi merak edenler, google dan biraz baksin. 25 yildir mazda uzerine tuning, turbo donusum gibi hizmetleri var.
      SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×