Jump to content

Mazda 323 1. Vites Sorunu


olgunnn
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar sık sık değil ama arada bir aracım 1 viteste giderken birden yumuluyor... Anlamadım gitti. Baskı balata değişiminden kaynaklı diye düşünüyorum... Sizce ne yapmalı ne yapmamalı? Teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İnsanın bazen sabunla,  şampuanla değil de "domestos" ile yıkanası geliyor... Ama markette "Domestos" biterse ya da "Domestoslar" bitirilmeye devam ederse olacağı bu işte...

Abi adı üstünde yani, siler süpürür, ak pak eder... Ama bugün hem "Domestos" yok hem de market kapalı sanırım  ;) "Ace" mi alsak acaba  :D (WW)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      1. viteste çıkılabilecek maximum bir devir ve de hız vardır , o miktarları geçersen eğer, yani fazla yüklenirsen, araç kendisi kesiyor da olabilir.  kaç devirde bu sorun oluyor. ????

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      1. viteste çıkılabilecek maximum bir devir ve de hız vardır , o miktarları geçersen eğer, yani fazla yüklenirsen, araç kendisi kesiyor da olabilir.  kaç devirde bu sorun oluyor. ????

Hocam hoşgeldin, sağolasın öncelikle ilgine...

Aracımla normal 2500 devirde giderken, bir anda küt diye kesiyor gaza basılı iken... Yani ayagımı gazdan çekince normal olur. 2500 de falan gidiyorum, bazen yavaşlayarak, bazen bir anda kesiyor hızı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam hoşgeldin, sağolasın öncelikle ilgine...

Aracımla normal 2500 devirde giderken, bir anda küt diye kesiyor gaza basılı iken... Yani ayagımı gazdan çekince normal olur. 2500 de falan gidiyorum, bazen yavaşlayarak, bazen bir anda kesiyor hızı...

      Bu bahsi geçen yığılma olduğunda, araç yavaşladığında, eğer boşa almışın gibi motor devri yükseliyorsa, vitesten atıyor olabilir veya debriyaj bilyesinde sıkıntı vardır,  ben şanzımandan olacağını sanmam ama baskı balata ve de debriyaj bilyesinden olma ihtimalini düşünüyorum , denildiği gibi sadece 1. viteste oluyorsa hem şanzıman hem de baskı balata sisteminin kontrolü gerekir.

    Bu arada foruma sık sık takılamıyorum, daha eve internet bağlamadım, sadece iş yerinden yazıyorum o bakımdan gecikebiliyorum , durumu idare edin artık :P

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Bu bahsi geçen yığılma olduğunda, araç yavaşladığında, eğer boşa almışın gibi motor devri yükseliyorsa, vitesten atıyor olabilir veya debriyaj bilyesinde sıkıntı vardır,  ben şanzımandan olacağını sanmam ama baskı balata ve de debriyaj bilyesinden olma ihtimalini düşünüyorum , denildiği gibi sadece 1. viteste oluyorsa hem şanzıman hem de baskı balata sisteminin kontrolü gerekir.

    Bu arada foruma sık sık takılamıyorum, daha eve internet bağlamadım, sadece iş yerinden yazıyorum o bakımdan gecikebiliyorum , durumu idare edin artık :P

Sağolun hocam bu şekilde de yeterince yardımcı oluyorsunuz gözlemlediğim kadarıyla. Eksik olmayın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Emeğinize ve ilginize teşekkür ediyorum öncelikle arkadaşlar... Bence baskı balata değişiminde gerekli ayarlar yapılmadı, tecrübesiz bir elde mecburiyetten yapıldı... Ustayla görüşmem gereken şey , baskı ve şanzuman mıdır?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sağolun hocam bu şekilde de yeterince yardımcı oluyorsunuz gözlemlediğim kadarıyla. Eksik olmayın.

  Rica ederim .

Emeğinize ve ilginize teşekkür ediyorum öncelikle arkadaşlar... Bence baskı balata değişiminde gerekli ayarlar yapılmadı, tecrübesiz bir elde mecburiyetten yapıldı... Ustayla görüşmem gereken şey , baskı ve şanzuman mıdır?

    Bunu öğrenmek için sanırım şanzımanın inmesi gerekir, problem baskı balata değişmeden önce varmıy dı acaba , birşey daha ekliyim değiştiğiniz baskı balatanın tam uyumlu olduğundan emin olmalısınız, bazen rasgele uyar , muyar muhabbetine takabiliyolar alakasız baskı ve de balatayı, şanzımanın yağına da baktır eksik olmasın, hatta en önce yağa baktır.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...