Jump to content

3. Nesil Mazda3 Motor Yağı Seviyesi.


kursadnart
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ne kadar kesin konuşuyorsunuz, motorlarda yüzlerce farklı semptom olabiliyor herşey mümkün, kesin olan hiçbirşey yok. Bu yeni bir konu da değil üstelik. Mazda Skyactiv-d dizel motorlarda bu sorunu zaten yaşamış. Benim merak ettiğim, genelde dizel ve DPF filtreli araçlar bu sorunu yaşar. Motor tam ısınmadan yapılan kısa yolculuklarda fazla yakıt tam buharlaşmadan sızarak kartere iner. Skyactiv-g de dizele yakın bir prensipte çalıştığından büyük ihtimalle fazla yakıt yağa iniyor. Biraz yabancı diliniz varsa şunları inceleyin :

http://www.thetruthaboutcars.com/2012/12/mazda-asking-australian-diesel-owners-to-monitor-oil-levels/

http://www.mazdas247.com/forum/showthread.php?123817637-Engine-Oil-Rise

http://www.westcoastremaps.co.uk/#!Mazda-Oil-level-rising/c1adq/C866D930-2AC9-40F6-ABAC-9EFD985C2FFB

http://en.wikipedia.org/wiki/SkyActiv

Buraya dikkat :

CX-5 with SKYACTIV-D engines were reported to have oil levels rising earlier than expected, which requires owners to check the vehicle's engine oil every 1000 kilometres or every month, but vehicles were reported to be returned to dealerships every 2000 km to prevent potential engine damage.[20] Following the oil level problem, the launch of Mazda6 with SKYACTIV-D engines were delayed.[21]

Diğer markalarda yaşanan sorunlar :;

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=247474

http://www.bmwland.co.uk/forums//viewtopic.php?t=149713

Bu liste uzar gider... Yağ seviyesinin artması yüksek ihtimalle bu tip bir sorundan kaynaklanıyor,mantık lazım. Yağ o kadar da genleşen bir madde değil, sabun değil bu, sentetik yağ öyle hayal ettiğiniz gibi köpürmez. Yakında zaten bununla ilgili bir bülten ya da servis bilgilendirmesi duyarız muhtemelen Mazda'dan.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yağda köpürme zaten hiç istenmeyen durumlardandır. Bu sebeple en iyi sonucu elde etmek için büyük yağ firmaları birçok araştırma yapıyor ve köpürmeyi minumuma indiriyor hatta tamamen ortadan kaldırıyor. Mazda da kendisi için özel yağ ürettirirken en iyisini en verimlisini kullanma isteğiyle hareket ediyor. Bu yüzden köpürme işi zor ihtimaller arasında. Ancak yağa yakıt karışma ihtimali özellikle benzinli bir motorda oldukça düşük bir ihtimal gibi geliyor banada . Mazda japonyadan gelecek cevap bakalım ne yönde olacak. Ama değerli fikirlerinizi paylaşmanızdan dolayı hepinize teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün biraz önce servisimin müdürü Aytaç Bey aradı ve Mazda japonya'nın sıcak ve soğukken seviyeveleri gösterir yağ çubuğunu fotoğraflayıp göndermemizi istediğini söyledi. Gitgide daha da merakımı cezbediyor bu durum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün biraz önce servisimin müdürü Aytaç Bey aradı ve Mazda japonya'nın sıcak ve soğukken seviyeveleri gösterir yağ çubuğunu fotoğraflayıp göndermemizi istediğini söyledi. Gitgide daha da merakımı cezbediyor bu durum.

Mazda Japonya'nın bile ne olduğundan habersiz olduğu bir şeyi yakalamış olabilirsiniz belki de. Fotoğraf istediklerine göre, daha önce hiçbir kullanıcıdan böyle bir durum hakkında şikayet almamışlar demek ki.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mehmet'cim kolay kolay kimse nasılsa araç sıfır diye kaputu kaldırıp bakmıyor. Bakanda "amaaan 2 mm fazla olsa ne olur , olmasa ne olur" diye düşünüyor, üstüne gitmiyor. Yoksa daha önce de söylediğim gibi sanırım koca bir seride bu yağ fazlalığı olayı var ki; showromdaki mazda 3 lere de bakıldı sonuç aynı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motorun çalışması esnasında oluşan çalkantıya bağlı olarak, yağ seviye çubuğunun max üzeri de yağla ıslanıyor ve bu yağ ile ıslanmanın süzülerek etkisinin kaybolması uzun sürüyor.

Selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Arkadaşlar Mazda Japonya'dan halen bir cevap gelmedi ama, fazla olan yağ miktarının, ölçümlerim neticesinde 150 ml olduğunu gördüm. Yani önemsiz bir miktar ancak, yinede bunun nasıl olduğunu, fabrikasyon olarak buna neden dikkat edilmediğinin bir açıklamasını bekliyorum. Hadi araç bi bakıma falan girmiş olsa usta hatası diyeceğim ki; buna zaten izin vermem, yağ seviyesini bakımdan hemen sonra servisten ayrılmadan bende kontrol ederim muhakkak. Ama fabrikasyon gelen bir araçta olmaması gereken, oluyorsa da mantıklı bir açıklama getirilmesi gereken bir durum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motorun çalışması esnasında oluşan çalkantıya bağlı olarak, yağ seviye çubuğunun max üzeri de yağla ıslanıyor ve bu yağ ile ıslanmanın süzülerek etkisinin kaybolması uzun sürüyor.

Selamlar.

Yok abi o sebeple değil. Bahsettiğin hususa çok dikkat ettim. Ayrıca stop ettikten sonra 24 saat kadar bekleyip öyle de ölçüm yaptım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Japonlar kadar hassas bir milletten halen bir cevap gelmediyse onlar da aman canım fazla yağ göz çıkarmaz devam et gitsin Türk sanayi mantığına dönmüşler demektir :D Yada bir ihtimal daha var, Ali Gb'nin 15 bin km dir sapsarı olan yağı konusunu inceleyip bu işi bırakmışlardır :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motorun çalışması esnasında oluşan çalkantıya bağlı olarak, yağ seviye çubuğunun max üzeri de yağla ıslanıyor ve bu yağ ile ıslanmanın süzülerek etkisinin kaybolması uzun sürüyor.

Selamlar.

heralde arabanin yagini direk durur durmaz cekip cubuga bakarak kontrol etmiyorlardir , araba durdurulur birkac dakika beklenir cubuk cekilir tamamen silinir tekrar yerine sokulup tekrar cekilip kontrol edilir , bu dediginiz de boylece yasanmaz .

Bu dediginiz fazla cikmasi genlesme veya katalizor etkisinden dolayi , Fiat bu durumu Bravo dizel araclarda DPF den dolayi cok yasadi , olay kopurmeden dolayi degil yeni nesil tam sentetik yaglarda kopurme neredeyse yok denecek kadar az

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 ay sonra ...

yagin isininca daha fazla gorunmesinin cok basit bi sebebi var. basit fizik kurallari derki; isinan madde genisler. butun olay budur. (butun cevaplari okumadim daha once yazildiysa affola)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kürşat abi haber geldi mi Japonya'dan?

 

Yok Metmet'cim henüz haber yok. Mazda Japonya'ya bu bilginin ulaşmadığına eminim. Yoksa japon milletinin hassasiyeti hepimiz tarafından malum. Bu durumun ve neticesindeki sualimizin İstanbul'dan Japonya'ya ulaştırılmadığına eminim. Muğla bayimizin servis müdürü Aytaç kardeşim büyük bir ilgi ve alakayla konuyu İstanbul'a iletti ama konu İstanbul'da takıldı kaldı muhtemelen. Ama ben de, Aytaç Bey'de işin peşindeyiz; yanıt almadan bu konu kapanmayacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yagin isininca daha fazla gorunmesinin cok basit bi sebebi var. basit fizik kurallari derki; isinan madde genisler. butun olay budur. (butun cevaplari okumadim daha once yazildiysa affola)

Bu basit fizik kuralından hepimizin haberi, bilgisi ve tecrübesi olduğu muhakkak. Ancak bu basit fizik kuralı motor yağlarında hele de bu denli kaliteli motor yağlarında olmaması gereken, istenmeyen, olsa bile çok ama çok cüzi bir seviyede (bu kadar net şekilde kendini farkettirmeyecek kadar) olan bir durum. Yani karterdeki  4,2 litre yağı 4,8-5 lt gösterecek kadar asla ama asla genleşme olmaz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu basit fizik kuralından hepimizin haberi, bilgisi ve tecrübesi olduğu muhakkak. Ancak bu basit fizik kuralı motor yağlarında hele de bu denli kaliteli motor yağlarında olmaması gereken, istenmeyen, olsa bile çok ama çok cüzi bir seviyede (bu kadar net şekilde kendini farkettirmeyecek kadar) olan bir durum. Yani karterdeki 4,2 litre yağı 4,8-5 lt gösterecek kadar asla ama asla genleşme olmaz.

yagin depolandigi yerin seklini bilemiyorum ama tahminime gore bir sise misali usre dogru daraliyordur. bu durumda yuzde 1 ve ya yuzde 2 lik bir genlesme bile 2mm fark yaratabilir. yagin 4.8 lt cikmasi kalitesizligini gostermez, viskositesinin daha yuksek oldugunu gosterir. yorumum budur

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...