Jump to content

Mazda 3 Aracınızda Tecrübe Ettiğiniz Küçük Ayrıntılar - Gizli Özellikler


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Selamlar. Daha önce bahseden oldu mu hatırlamıyorum ama yazayım istedim.

3. nesil için, i-stop devreye girmeden durduğunuzda vitesi N konuma alınca araç otomatik stop ediyor. D konumuna aldığınızda motor tekrar çalışıyor ve gitmek istiyor. Manuel bir i-stop yapmışlar.

i-stop u devre dışı bıraktığınızda bu dediklerim olmuyor N ye aldığınızda stop etmiyor bekliyor, i-stop devrede olmalı.

Güvenli sürüşler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 ay sonra ...

Herkese selamlar,

Dün istemeyerekte olsa arabamın bir özelliğini daha öğrenmiş oldum. Sizler inşallah benim gibi tecrübe etmek zorunda kalmazsınız. O yüzden paylaşmak istedim.

Aracımın anahtarı eşimdeydi. Deniz dönüşü malzemeleri bagaja koymak için arabayı ve bagajı açmasını istedim. Malzemeleri bagaja yerleştirdikten sonra bagajı kapattım ancak bagaj tekrar açılmıyor. Eşime anahtarı sorduğumda bagaja koyduğum çantaya attığını söyledi. Özetle sadece bagajı açmış anahtardan. Yedek anahtarda ulaşabileceğim bir yerde olmadığı için Okan Bey ile irtibata geçtim. Ondan bilgi aldıktan sonra çilingir çağırdım. Çilingir bir şekilde arabayı açtı ancak Mazda 3'lerde kapıların açılması bagajın açılmasını sağlamıyor. Anahtar bagajda olduğu için araç anahtarı görmedi ve arabayıda çalıştıramadık. En son olarak ne kadar koltuklar bagajdaki tuş ile yatıyor olsa da bir şekilde içerden koltukları indirmeyi başarıp bagaja ulaşabildim.

Özetlersem aracımızın otomatik kapı kilidi bagaj ile bağlantılı değilmiş. Güvenlik önlemi olarak kapı ve bagaj kilidni ayırmışlar. Sakın olaki anahtarınızı bagajda unutmayın özellikle aracınız sedan ise. Yanlış bilmiyorsam hatcbakler içerden açılabiliyor ancak sedan da arka koltukları içerden indirmekte ayrı bir işkence. 

@okkko beye pazar günü bile demeden yardımlarını esirgemediği ve konu üzerinde en az benim kadar çaba harcadığı için çok teşekkür ederim. İzmir'de ikamet etmeme rağmen iyiki aracımı kendilerinden almışım. Satış sonrası destek konusunda kendisini herkesin örnek alması gerektiği kanaatindeyim.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 hours ago, ismetoguz7 said:

Herkese selamlar,

Dün istemeyerekte olsa arabamın bir özelliğini daha öğrenmiş oldum. Sizler inşallah benim gibi tecrübe etmek zorunda kalmazsınız. O yüzden paylaşmak istedim.

Aracımın anahtarı eşimdeydi. Deniz dönüşü malzemeleri bagaja koymak için arabayı ve bagajı açmasını istedim. Malzemeleri bagaja yerleştirdikten sonra bagajı kapattım ancak bagaj tekrar açılmıyor. Eşime anahtarı sorduğumda bagaja koyduğum çantaya attığını söyledi. Özetle sadece bagajı açmış anahtardan. Yedek anahtarda ulaşabileceğim bir yerde olmadığı için Okan Bey ile irtibata geçtim. Ondan bilgi aldıktan sonra çilingir çağırdım. Çilingir bir şekilde arabayı açtı ancak Mazda 3'lerde kapıların açılması bagajın açılmasını sağlamıyor. Anahtar bagajda olduğu için araç anahtarı görmedi ve arabayıda çalıştıramadık. En son olarak ne kadar koltuklar bagajdaki tuş ile yatıyor olsa da bir şekilde içerden koltukları indirmeyi başarıp bagaja ulaşabildim.

Özetlersem aracımızın otomatik kapı kilidi bagaj ile bağlantılı değilmiş. Güvenlik önlemi olarak kapı ve bagaj kilidni ayırmışlar. Sakın olaki anahtarınızı bagajda unutmayın özellikle aracınız sedan ise. Yanlış bilmiyorsam hatcbakler içerden açılabiliyor ancak sedan da arka koltukları içerden indirmekte ayrı bir işkence. 

@okkko beye pazar günü bile demeden yardımlarını esirgemediği ve konu üzerinde en az benim kadar çaba harcadığı için çok teşekkür ederim. İzmir'de ikamet etmeme rağmen iyiki aracımı kendilerinden almışım. Satış sonrası destek konusunda kendisini herkesin örnek alması gerektiği kanaatindeyim.

Geçmiş olsun. Eğer anahtarsız giriş varsa aracınızda ve anahtarı bagaja koyup kapatırsanız geri açılabiliyor. Araç anahtarın bagajda olduğunu algılıyor. Ben test ettim bunu. Bu dediğim HB ve power sense modeli için. Yani anahtarsız giriş özelliği olmalı. Sizin başınıza gelen aynı olay İngiltere'de benim BMW 330 Coupe aracımda başıma geldi. Gecenin bir yarısı Londra'da aynı size olan gibi, anahtarın üzerinden sadece bagaj açma tuşuna basıp, bagajı açıp montumu ve çantamı koydum. Farkettim ki anahtar bagajda. Gece saat 12:00. Yedek anahtarım yok. Ne yapayım diye düşünürken, yerden bir kaya aldım ve arabanın kapı camına vurdum. Araç tek kapı ve büyük bir kapısı ve camı var. Ne kadar da vurduysam bir türlü kıramadım camı. Amacım camı kırıp içeriden kilidi açmak. Camı kıramayınca arkada elektrikli açılan kelebek camı var. Onun vidalarını kırıp iyicene kanırttım. 100 kiloluk vücudumla o ufacık kelebek camından içeri girmeyi başardım. İçeri girer girmez arabanın içindeki hareket algılayıcı sensörler beni gördü ve başladı araç ötmeye. 10 dk geçmeden bir polis arabası geldi. Ben aracın içindeyim, aracın alarmı çalıyor ve kelebek camı kanırtılmış. Polis bana baktı ben polise. Hayırdır dedi. Dedim araç benim böyle böyle anahtar bagajda kaldı uğraşıyorum. Arabanın senin olduğunu kanıtlayabilirsen sevinirim dedi. Allah'tan aracın evrakları ve ehliyetim yanımdaydı. İngiltere'de ne ruhsat, ne de ehliyet bulundurma zorunluluğunuz yok. Neyse polis ikna olunca bastı gitti. Aracın kilitleri içeriden hiçbir şekilde açılmıyor güvenlik sebebiyle. Ne kapıları ne kaputu açamıyorsunuz. Arka koltuğu yatırma mandalları da aynı sedan Mazda 3 deki gibi bagajın içinde. Çaresizce BMW forumlarından yardım arayışına girdim. Çok şükür ki birinin başına gelmiş aynı olay. Adam arka taraftaki kolonları söküp elinizi bagaja daldırın ve mandalı bulup çekin yazmış. Aynısını yaptım ve ulaştım anahtara. Bu da böyle bir anımdır :D 

 @okkko bey bu zamanda kolay kolay bulamayacağınız bir Mazda bayisidir. Ben de şimdiye kadar ki yardımları için bir kez daha bu vesileyle teşekkür edeyim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, ismetoguz7 :

Herkese selamlar,

Dün istemeyerekte olsa arabamın bir özelliğini daha öğrenmiş oldum. Sizler inşallah benim gibi tecrübe etmek zorunda kalmazsınız. O yüzden paylaşmak istedim.

Aracımın anahtarı eşimdeydi. Deniz dönüşü malzemeleri bagaja koymak için arabayı ve bagajı açmasını istedim. Malzemeleri bagaja yerleştirdikten sonra bagajı kapattım ancak bagaj tekrar açılmıyor. Eşime anahtarı sorduğumda bagaja koyduğum çantaya attığını söyledi. Özetle sadece bagajı açmış anahtardan. Yedek anahtarda ulaşabileceğim bir yerde olmadığı için Okan Bey ile irtibata geçtim. Ondan bilgi aldıktan sonra çilingir çağırdım. Çilingir bir şekilde arabayı açtı ancak Mazda 3'lerde kapıların açılması bagajın açılmasını sağlamıyor. Anahtar bagajda olduğu için araç anahtarı görmedi ve arabayıda çalıştıramadık. En son olarak ne kadar koltuklar bagajdaki tuş ile yatıyor olsa da bir şekilde içerden koltukları indirmeyi başarıp bagaja ulaşabildim.

Özetlersem aracımızın otomatik kapı kilidi bagaj ile bağlantılı değilmiş. Güvenlik önlemi olarak kapı ve bagaj kilidni ayırmışlar. Sakın olaki anahtarınızı bagajda unutmayın özellikle aracınız sedan ise. Yanlış bilmiyorsam hatcbakler içerden açılabiliyor ancak sedan da arka koltukları içerden indirmekte ayrı bir işkence. 

@okkko beye pazar günü bile demeden yardımlarını esirgemediği ve konu üzerinde en az benim kadar çaba harcadığı için çok teşekkür ederim. İzmir'de ikamet etmeme rağmen iyiki aracımı kendilerinden almışım. Satış sonrası destek konusunda kendisini herkesin örnek alması gerektiği kanaatindeyim.

Her zaman severek yardımcı olmak isterim. İnsanların aracı bizden veya başka bayiden almış olması da önemli değil... Mazda olsun yeter...

Bende sayenizde birşeyler öğreniyorum @ismetoguz7 ve @tarahumara

20.02.2016 at 20:45, AreY :

Selamlar. Daha önce bahseden oldu mu hatırlamıyorum ama yazayım istedim.

3. nesil için, i-stop devreye girmeden durduğunuzda vitesi N konuma alınca araç otomatik stop ediyor. D konumuna aldığınızda motor tekrar çalışıyor ve gitmek istiyor. Manuel bir i-stop yapmışlar.

i-stop u devre dışı bıraktığınızda bu dediklerim olmuyor N ye aldığınızda stop etmiyor bekliyor, i-stop devrede olmalı.

Güvenli sürüşler...

Otomatik vitesli araçlar için tespitiniz doğru. Durduğunuzda stop etmesi için fren pedalına fazla güç uygulamadan N ye alırsanız yada araç stop ettikten sonra P ye alırsanız ayak frenini bıraksanız da araç stop halinde kalıyor. Ardından; (aralara veya'yı siz koyun)

D veya R ye aldığınızda

Frene basıp çektiğinizde

Direksiyonu çevirdiğinizde

Araç N pozisyonunda ileri veya geri kaymaya başladığında (>2kmph) tekrar motor kendiliğinden çalışıyor.

Öte yandan herhangi bir iStop esnasında kemeri çıkarıtrsanız

Şöfor kapısı açarsanız

Start butonuna basarsanız motor tekrar çalışmıyor. Frene basıp çalıştırmak gerekiyor.

Pek gizli sayılmaz bunlar ama faydalı bilgi olabilir...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 hours ago, okkko said:

Pek gizli sayılmaz bunlar ama faydalı bilgi olabilir...

Araç durdu, ayağınız hafif ya da tam frene basılı, N ye alırsanız ayağınızı çektiğinizde denilen gibi araç tekrar çalışmıyor kaymaması için el frenini çekebiliyorsunuz ama garip bir şekilde el freni çekince gündüz ledlerini kapatıyor araç. Mantığını pek anlayamadım bu gündüz farlarını kapatmasının.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, okkko :

Her zaman severek yardımcı olmak isterim. İnsanların aracı bizden veya başka bayiden almış olması da önemli değil... Mazda olsun yeter...

Bende sayenizde birşeyler öğreniyorum @ismetoguz7 ve @tarahumara

Otomatik vitesli araçlar için tespitiniz doğru. Durduğunuzda stop etmesi için fren pedalına fazla güç uygulamadan N ye alırsanız yada araç stop ettikten sonra P ye alırsanız ayak frenini bıraksanız da araç stop halinde kalıyor. Ardından; (aralara veya'yı siz koyun)

D veya R ye aldığınızda

Frene basıp çektiğinizde

Direksiyonu çevirdiğinizde

Araç N pozisyonunda ileri veya geri kaymaya başladığında (>2kmph) tekrar motor kendiliğinden çalışıyor.

Öte yandan herhangi bir iStop esnasında kemeri çıkarıtrsanız

Şöfor kapısı açarsanız

Start butonuna basarsanız motor tekrar çalışmıyor. Frene basıp çalıştırmak gerekiyor.

Pek gizli sayılmaz bunlar ama faydalı bilgi olabilir...

@okkko bey bu konuda çoğu kişiye örnek olacak bir duruş sergiliyor. Kendisine bende teşekkür ediyorum ve iyi ki mazda mı kendilerinden almışım diyorum. Tekrar teşekkürler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

02.08.2016 at 02:38, tarahumara :

Araç durdu, ayağınız hafif ya da tam frene basılı, N ye alırsanız ayağınızı çektiğinizde denilen gibi araç tekrar çalışmıyor kaymaması için el frenini çekebiliyorsunuz ama garip bir şekilde el freni çekince gündüz ledlerini kapatıyor araç. Mantığını pek anlayamadım bu gündüz farlarını kapatmasının.

gündüz farlarının yanması için araç viteste, el freni inik ve yürüyor olma şartları tamamlanmış olması gerekiyor. Durduğunuz yerde park veya bekleme halinde gündüz farları yanmasın diye P'ye alınca veya el frenini çekince sönüyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

İyi günler;

Bugün başıma geldi Sn. Gökhan Su demir sayesinde çözdüm.
Umarım işin yarayan birisi de okur.
Aracım 14500km de, 10000km bakımı yapıldı, 2016 Cx-3 p.s.
Bakım ikaz ışığı, ayarlardan tüm uyarıları kapatmama rağmen yanıyordu.

Gökhan bey'in sayesinde çözdüm..
Adımlar;

 

1- Trip tuşuna devamlı basıyoruz
2- Ayağımızı frene basmadan, starta basıyoruz, akabinde 2. kez basıp bekliyoruz
3- Bir uyarı ışığı yanıyor, 5 saniye sonra bakım ikazı sönüyor..

 

Selamlar....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...