Jump to content

1. Nesil Mazda 3 Büyük Problem


raptorcengiz
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Referans olan tek bir şey var. Mazda3'te LPG riskli. Risk ile karşılaşmama ihtimali de çok düşük. Ya bunu bilip girmek lazım ya da uzak durmak..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Durum kötü çıktı ,aracıma şu anda komple silindir kapağı ve egzantrik mili arıyorum, yardımcı olabilecek arkadaşlar varmı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence lpg ile hiç alakası yok ve katkinin payi var. Adi üstünde restore. Baktim katkıya.. Bitik motora koymak icab ediyor.. Yagi kalinlastirip, kaçakları engelliyor. Pekmez gibi olan yağ muhtemelen yağ jetlerini, hidrolik iticileri de bozmuş olabilr. Bakıp kontrol etmek lazim. Hidrolik iticilerin temizlenmesi, yay sertliğine bakilmasi lazım. İçimden bir ses ustanız iyi değil diyor..

Son olarak

Normal bir araca restore koyarak saglam kalbe elektroşok yapmışsınız..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun dileklerimi iletmek istiyorum, umarım kısa sürede az zararla kurtulursunuz.

 

Motor yağı katkısına değinilmişken şunu da eklemek istedim ; hangi marka olursa olsun bütün motor yağlarının arka kısmında

" Motor yağınızın içine kesinlikle katkı maddesi koymayınız " diye kırmızı harflerle, çerçeve içinde veya büyük harflerle dikkat çekecek şekilde yazıyorlar. Bu yazıları yazan mühendislerin ve kimyagerlerin bir bildikleri var elbet .

 

" Araçta yağ yakma, yağ eksiltme durumu varsa daha kalın numaralı yağ kullanın veya araçta yedek yağ bulundurup yağ seviyesini sürekli kontrol ederek eksildiğinde üstten ilave yapın,  en sağlıklı çözümler bunlar. "

 

İnternette yağa karıştırılan katkılardan dolayı mağdur olan onlarca kişinin hikayesi var, özellikle de bor içeren katkıların eksantiriğin üzerinde ve yağın temas ettiği yüzeylerde cam tabakası gibi sert ve gibi kalın bir tabaka oluşturmasından bahsediliyor genelde ama başka şekillerde problem yaşayanlarda oldukça çok sayıda.

 

Lütfen yağınızın içine, hangi marka olursa olsun, hangi sihirli yeteneği olduğu iddia edilirse edilsin hiç bir katkı maddesi koymayınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun diyen arkadaşlara çok teşekür ederim. Maalesef başka insanların lafına itimad ettik ve şu anda başımda ki sorunu çözmeye çalışıyorum. Hasar oldukça büyük maalesef, ihtiyacım olan parçalar motor silindir kapağı (supablarıyla beraber), egzantrik mili (benimki parçalanmış), daha altından neler çıkacak bakalım.  Şu anda görülen yaklaşık 4500 tl gibi bir masrafım olacak, direk çıkma motor alıyım diyorum onada güvenemiyorum, çünkü motor kaç km'de, motorun durumu nasıl çıkacak, yani direk şans işi çıkma motor almak. Orjinal servisten bu parçaların fiyatını aldım sadece parça fiyatına 5400 tl diyor. 50 TL'lik katkının aracı ne hale getirdiği ortada. Aracın bugün babam görmeye gitmiş (kendisi arabalardan ve mekanikten az çok anlar) "karterde resmen parça kırıkları vardı gözümle" gördüm dedi. Parça bulmam konusunda bana yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa çok sevinirim, çünkü yardıma ihtiyacım var. Olmazsa hafta sonu tekrar Ankara'ya gidip hurdacılar sitesi, ostim vs. gezmeye başlayıp dükkan dükkan parça aramaya başlayacağım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence ostimden cikma motor alın.  2 motor temizlenip birleşirse iyi sonuç ortaya çıkar.  Gelecekte de yedek parçanız olur. 

İmkanınız varsa aracınızı Pendik'e çektirin,  iyi bir yer tavsiye edebilirim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç şu anda Ankara'da ben Kocaeli'deyim. Maalesef Pendik'e çektirme şansım yok. Yine de tavsiyeniz için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam sana nacizane tavsiyem düzceye getirme ihtimalin varsa mazdaci ahmet usta var ne parasal konuda fiyatinin uzerinde olur nede bilgi birikim konusunda bi sikinti olur

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yardım tavsiyeniz için çok teşekkür ederim, ancak arabanın motoruna artık çoktan girildi, tekrar aynı adama hadi sen bunu topla da ben düzceye götüreceğim diyemem, hem bizim ustayıda sordum, adama herkes olumlu not veriyor, Ankara Şaşmaz'da Yusuf Usta.  Bu arada bugün yetkili servislede görüştüm büyük ihtimalle  yağ katkı maddesinin yaptığını söyledi. Yağ pompasını da mahvetmiştir muhtemel dedi ve peşine bizim usta aradı yağ pompasıda iptal haberin olsun dedi :) orjinal serviste silindir kapağının fiyatı 3800 tl, kapak + egzantirik + kapak contasıda 5400 tl, piyasada ise 2000 ile 3500 tl arası değişiyor. Bu fiyatların altında bilen arkadaş varsa çok makbule geçer. Gelişmeleri buraya yazmaya devam edeceğim ki benzer sorunlar yaşayan arkadaşlara referans olsun. (umarım kimse yaşamaz)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dileğiniz için teşekkür ederim. Yağ katkı maddesi koyan vatandaşın yanına muhakkak gideceğim ama henüz gitmedim. Zaten adamdan bir şey alamayız orası kesin de, en azından bir daha başkalarının arabasına koyupta mahvetmesin milletin arabasını 50 tl lik şey yüzünden.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

En mantıklısı çıkma üstkapak ve hazır açıkken subap ve subap yataklarının çelik olanlarla değiştirilip takılması. Eğer altta problem yoksa (ki usta karteri söktüyse krank ve yataklara bakmıştır diye düşünüyorum) dediğim şekilde uzun süreler sıkıntısız binersiniz. Yapmanız gereken ustaya segman ve krank yataklarını kontrol ettirmek çıkma bir üstkapak almak ve subap ve subap yataklarını iyi bir rektefecide değiştirip takıp yola devam etmek. Burada en önemli rolü üstkapağın temizliği ve rektefiyecinin işçiliği belirliyor. Motor ustasının yapacağı en büyük yanlış senteyi yanlış ayarlamak olur. Nasıl yapıldığını araştırın (kitleme? , işaretler?) ona göre yapmasını sağlayın (bunları google dan araştırırken fazla fazla öğrenirsiniz ben ayrıntıya girmeyeceğim) sorun çıkmaz. Motor düzüldükten sonra hoşunuza gitmezse başka bir yerde de yaptırabilirsiniz. Çok korkmayın bu işlerden şu ana kadar anlattığınız yerde kayda değer bir yanlışlık yok.

Geçmiş olsun. İnşallah bir an önce umduğunuz gibi çözülür.

Bu haftasonu büyük ihtimal mazda parçacısına gideceğim. Aks kafası bozuk aracımın o zaman çıkmacı da sorabilirim ama usta o zamana kadar zaten halleder diye düşünüyorum. 

iyi forumlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İsyerim ikitelli de üstat atatürk oto sanayinin yaninda ,bilirsin orası en büyük çıkma merkezidir tam olarak neler lazım aracın model ve yaşını soyle bi sorup soruşturayım istersen

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zoptrik tavsiyeleriniz için çok teşekkür ediyorum, bende aynı sizin gibi düşünüyorum çıkmacıdan temiz bir üst kapak ve subaplarında çelik olanlarla değiştirilmesini istiyorum. Zaten ustayada özellikle belirttim çelik subap takalım diye. Hafta sonu ankaraya geçip parçaları alacağım, bir yerle 2000 tl ye anlaştım (motor kapak, subaplar, egzantrik mili) bakalım neler olacak. Kemal bey yardım teklifiniz için çok teşekkür ederim, eğer parçaları bulamasaydım yardım teklifinizi kabul ederdim ama nasılsa buldum, sizi de boş yere yormayayım tekrardan. Gelişmeleri buraya yazmaya devam edeğim. Herkese iyi forumlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanırım subap yataklarını da değiştirilmesi gerekiyor. Geçen aramızda bir mevzuu geçti, subapların asıl aşınma sebebi subap yataklarının düzensizleşmesi sonucu subaplarda yaptığı aşınma ve sonucunu hepimiz biliyoruz. Forumda bi ton yazı mevcut iyice araştırın. Biraz vaktinizi alacak ama burası yine mazda kullanan kullanıcıların olduğu bir forum olduğu için internette yazılanlara kıyasla daha güvenilir bilgiler mevcut. 1-2 saat mesaiye değer bence. 

 

Krank yataklarını da sormayı unutmayın. 

 

Geçmiş olsun tekrardan.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Katkı maddesi hangisini koydunuz? Bende mazdadan önce fabia vardı ona borpwr koydurdum sıkıntı çıkarmadı. 30.000 km gibi olduktan sonra sattım zaten. Ama performansı çok az da olsa arttırdığı hissediliyordu belki de bana öyle geliyordu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

"Restore" adında amerikan malı bir katkı maddesi, daha detaylı önceki başlıklarda da anlattım beyefendi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...