Jump to content

Mazda 323 Rektifiyeden Sonra Ne Yapayım?


wycll
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arabaya bindiginizde bakabilirmisiniz sizinde ayni karburatorden cikan hava alma borularinin agzini bi kapatin rolanti dusuyormu araba stop ediyor mu ediyorsa sikinti yok hava alamadigi icin gidemiyor kanimca bos olupta baktiramadim bi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arabaya bindiginizde bakabilirmisiniz sizinde ayni karburatorden cikan hava alma borularinin agzini bi kapatin rolanti dusuyormu araba stop ediyor mu ediyorsa sikinti yok hava alamadigi icin gidemiyor kanimca bos olupta baktiramadim bi

 

Tamam bir deniyeyim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

Peki hız durumu nasıl...? Benim araç uzun yolda 140-150'yi geçmiyor... Şehir içi ilk hızlanış iyi ama 80-100'den sonra sağırlaşyor... Birde çok sesli çalışıyor yani dururken ve düşük hızda o kadar hissedilmiyor ama yüksek hızda sübap sesi felanda var...

 

Benim araçda fazla yağ yakma yok, yağ azcık sulanıyor gibiymiş ustanın dediğine göre ama mavi duman ve üfleme var arabada..

 

Bu Bor katkısını ben denemedim, deniyimmi, Hangi sini alcağız nasıl kullancaz bir bilgi versen... .

 

Hocam ben arabayı aldığımda duman atıyordu bariz şekilde araç kendini toplayamıyordu rampada kendini çekemiyordu. Motor sesi çok yüksek dizel araç gibi geliyordu. Önce bor power motor blok temizleyici aldım sonra mobil1 10/60 motor yağı aldım en son olarakta bor power motor katkısı aldım. Önce motor blok temizleyiciyi koydum aracın motor yağı konan kısmından arabayı normalde 15 dk rölantide çalıştırın diyor ben 6-7 km bindim birazda bastım iyice blokların temizliğinde etkisi olsun diye doğrumu yaptım bilmiyorum ama kullanma klavuzunda en az 15 dakika rölantide çalıştırın diyor. Sonra ustamın yanında sanayide motor yağını lifte kaldırıp boşalttırdım tabi dikkatli yapılacak bu iş çünki motor yağı araç 15 dakika kullanıldığı için çok sıcak oluyor. Sonra ustam dediki 15-20 dk bekleyelim yağ iyice süzülsün motordan dedi. Sonrada motor soğumuştu motor yağını koyduk. Aslında motor yağını koyduktan sonra arabayı biraz kullanıp gelip yağ sıcakken bor power motor katkısını koymak lazım ama acemiliğime geldi hepsini arka arkaya koyduk. Sonrada 30 km gezdim öyle deniyor motor katkısı konduktan sonra en az 30 km arabayı kullanın diyor. Birde en önemli nokta motor katkısını motora koymadan önce en az 5-10 dk iyice çalkalayın çünki bu kutunun içinde çok küçük ama bor zerrecikleri var dibe çökmesi çok muhtemel bunun iyice çalkalanıp o ayran görünümündeki sıvı içerisinde güzelde dağılması gerekiyor. Bunları yaptım ilk koyduktan 1-2 gün içinde motor sesi ciddi manada değişti sonra ilk hafta sonunda rampada çekişi biraz daha düzelmeye başladı şimdi motor katkısını koyalı yaklaşık 3 hafta oldu performansında ciddi artış gördüm yağ yakma olayı gaza abanmazsan kalmadı çok gazı zorlarsam çok azda olsa hafif bir duman atıyor. Ha birde motor yağı filtresini de değiştirmiştim yağ koymadna önce onun fiyatıda 35 TL civarı. Ben şu an ciddi faydasını görüyorum. Geçen günde aracı test için zorladım iyice bastım motor devrini 7000 üzerine çıkardım daha önce olsaydı çook bağırır ciddi duan atar ve gitmezdi şimdi sanki ben zorladıkça motorun yeni açılan motor gibi yavaş yavaş açıldığını düşünmeye başladım. Motor katkısını kullananların internette yorumlarını takip ettim gerçek performans değerine en az 1000 KM den sonra asıl motordaki zedeli blok kısımlarını tam doldurarak kendini gösterdiği yazıyor bende denemeye devam ediyorum ama şu an itibariyle çok ciddi motor rektefesi düşünen ben biraz daha bekleyip ne olacağını görmek istiyorum. Sanki motor yavaş yavaş açılacak gibi görünüyor motor çalışma sesinde çok bariz değişiklik oldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tamam bir deniyeyim.

Hocam bu hava alma boruları ne işe yarıyor ben bir tanesinin ağzını kapattım iyi mi yaptım kötümü bilmiyorum açayımmı geri ağzını. Bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. Araba rölantide çalışıyorken acayip hava somuruyor tıslama sesini dikkatli dinlersem dışarıdan duyuyorum. Bu hava boruları ne için var bilen arkadaşlar yazarsa sevinirim.

Arabaya bindiginizde bakabilirmisiniz sizinde ayni karburatorden cikan hava alma borularinin agzini bi kapatin rolanti dusuyormu araba stop ediyor mu ediyorsa sikinti yok hava alamadigi icin gidemiyor kanimca bos olupta baktiramadim bi

Hocam bu hava alma boruları ne işe yarıyor ben bir tanesinin ağzını kapattım iyi mi yaptım kötümü bilmiyorum açayımmı geri ağzını. Bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. Araba rölantide çalışıyorken acayip hava somuruyor tıslama sesini dikkatli dinlersem dışarıdan duyuyorum. Bu hava boruları ne için var bilen arkadaşlar yazarsa sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu borular motora giden yakit hava karisimi icin motora gerekli olan havayi hava filtresiyle suzerek motora temiz hava gitmesini saglar lpg li araclar fazla hava almayi sevmez lpg ayari yapan bazi ustalar hava borularini tikar lpg ayari bozulmasin diye nasil tikadiniz bilmiyorum ama tam tikamayin motor rahat calismaz cok yakar cekis duser falan

0554 986 18 44 tel numaram bilgi icin arayabilrsiniz yardimci olayim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu borular motora giden yakit hava karisimi icin motora gerekli olan havayi hava filtresiyle suzerek motora temiz hava gitmesini saglar lpg li araclar fazla hava almayi sevmez lpg ayari yapan bazi ustalar hava borularini tikar lpg ayari bozulmasin diye nasil tikadiniz bilmiyorum ama tam tikamayin motor rahat calismaz cok yakar cekis duser falan

0554 986 18 44 tel numaram bilgi icin arayabilrsiniz yardimci olayim

Bu boruyu plastik boru zaten vida takarak tıkadı ustam. Ama bu tıkandıktan sonramı oldu bilmiyorum ama gazda bile km ye 50 Kr yakıyor bu canımı çok sıkıyor bugün o tıkadığımız yeri geri açıp bir test yapacam inş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu boruyu plastik boru zaten vida takarak tıkadı ustam. Ama bu tıkandıktan sonramı oldu bilmiyorum ama gazda bile km ye 50 Kr yakıyor bu canımı çok sıkıyor bugün o tıkadığımız yeri geri açıp bir test yapacam inş.

 

buradan test sonucunu paylaşırsan sevinirim... Benimkide yarı tıkalı bant yapmışlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kısa bir test yaptım ama çabuk karar vermemek lazım fakat gaz pedalı daha kararlı hareket ediyor ve gazı daha rahat alıyor gibi geldi ama bana öyle gelmişte olabilir. Aşağıda resimde nerede olduğunu açık şekilde gösteriyorum bu borunun ucu boştamı olması gerekiyor yoksa bir yere bağlımı olması gerekiyor. Gösterdiğim yerde 2 boru var şu an bende birisinin ucu boşta diğer bir yere bağlı. Ucu boşta olan hava emiyor sürekli.

 

post-9600-0-48734600-1432148553_thumb.jp

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kısa bir test yaptım ama çabuk karar vermemek lazım fakat gaz pedalı daha kararlı hareket ediyor ve gazı daha rahat alıyor gibi geldi ama bana öyle gelmişte olabilir. Aşağıda resimde nerede olduğunu açık şekilde gösteriyorum bu borunun ucu boştamı olması gerekiyor yoksa bir yere bağlımı olması gerekiyor. Gösterdiğim yerde 2 boru var şu an bende birisinin ucu boşta diğer bir yere bağlı. Ucu boşta olan hava emiyor sürekli.

Hocam o soktugunuz distributor rolanti avans borulari karburator siyah buyuk sey

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam o soktugunuz distributor rolanti avans borulari karburator siyah buyuk sey

Bu neden sürekli hava emerki rölanti avans borusunun doğru yerine bağlanmamış olması aracın performanssız ve rampada çekiş gücünden eksik kalmasına sebep olur mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu boruları tıkamak mı gerekiyor başka bir ucu var oraya takmak mı lazım acaba. çünki bunun gibi tıslayan bir yer daha varda onu bulamadım daha nerede olduğunu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tabi cekis cok duser zengin karisimdan dolayi cok yakar

Forumda şöyle bir ifade buldum hocam doğrumudur acaba;

 

 

Bizim araçların avans mekanizması mekaniktir yani distribütörle ateşleme yapar, iptal etme diye bişey olmaz, olması için sebep yok zaten, distribütörün üstündeki sarı parçaya giren hortumlara dikkat et, yanlış takılma ihtimali çok yüksek, mavi çizgili hortum alta takılmalıdır, ayrıca avans ayarı ateşleme zamanını belirler , yakıta ve de parformansa çok etkendir, bizim araçların karbüratörünü çoğu usta bilmez ve de bahsi geçen valflerin hortumlarını genelde yanlış takarlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanırım doğru bağlantılar burada fotoğraflanmış. Ama bu bağlantıları götürdüğüm usta neden doğru yerine takmaz ki. Araç şu an km ye 50 Kr yakıyor en büyüksebeplerinden birisi bu olabilir mi acaba ve performansını seyrettiğim videolarına göre beğenmiyorum.

post-9600-0-72471000-1432154216_thumb.jp

post-9600-0-65546200-1432154217_thumb.jp

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

Avans açık olursa erken ateşleme durumunda düşük devirlerde araç toparlayamaz,. kısık olursa araç bağırır bağırır gitmez

 bu yine forumda bir konudaki arkadşların yazdıkarından aldığım alntı. Eğer bu doğruysa benim avans açık durumda  zaten boruların biri boşta ötekide doğru yerdemi bilmiyorum. Ama dediği gibi düşük devirlerde kalkışta v.s araç atik davranmıyor ve çok yakıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arabaya bindiginizde bakabilirmisiniz sizinde ayni karburatorden cikan hava alma borularinin agzini bi kapatin rolanti dusuyormu araba stop ediyor mu ediyorsa sikinti yok hava alamadigi icin gidemiyor kanimca bos olupta baktiramadim bi

 

Dün aracın karbüratör hava borularını dediğiniz gibi full tıkadım ama araç ne stop etti nede rolanti düştü....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...