Jump to content

Yağlama Sistemi Aldatmacası


Cherkess
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Zealot hocam,

Alev parlama noktaları yüksek olabilir ama silindir duvarındaki sıcaklık çok daha düşüktür. Aynı durum türbin motorlarında da geçerli yanma noktası 3000 dereceden fazla, ama türbin içindeki akış ve soğutma ile türbin motor iç duvar sıcaklığı 1000 dereceyi geçmez.

LPGnin yanarken verdiği ısı miktarı benzine göre daha fazla o çok fazla görülmeyen değer topyekün fazla olabilir.

Subap yanmasının nedenleri hatalı ayar, yüksek devirde kullanım ve subap ayarının yaptırılmaması. LPG li motorların subapları 10-20bin km.De 1 kontrol edilmeli gerekirse de fincanlara müdahale edilmeli. Çoğu kişi yaptırmadığı için de subaplar sıktıktan sonra yanıyor.

Akademik camiada olduğum için rahatlıkla söyleyebilirim ki lpg konusunda hocalar arasında belirli bir uzlaşı yok. Ayrıca her teorik şey de pratikte farklı olabiliyor.

Fabrikasyon lpg araçlarda çelik subap kullanılır, bunlar kurum oluşmasına imkan vermeden lpg ile kullanılıyorlar hep. Fakat bu araçların subap yaktığını pek görrmedim forumlarda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

forumda daha önce yazdığım bir yazıdan, bir bölümü paylaşmak istiyorum sizinle

 

 

LPG ile Benzin yandığında, ortaya çıkan alevlerin sıcaklıkları arasında kayda değer bir fark yok. Karışım cinsine , sıcaklığına , oranına v.s. bağlı olmakla birlikte 2200-2600K arasında değişebilir,  ( bende lpg daha sıcak bir alev oluşturuyor sanıyordum. Yanılıyormuşum)

 

 

 

http://imagizer.imageshack.us/a/img673/7569/WChn5V.png

 

 

 

bu bilgiler ışığında verileri alt alta topladığımda, böyle bir sonuca ulaşıyorum :

 

karbonsuz, yüzey zaten ısıya daha çok maruz kalıyor.. yüksek devirde de  birim zamanda subaplardan geçen sıcak hava miktarı net olarak artıyor.    yüzey sıcaklığı, karbon filmi olmayan magnezyum subapların dayanım eşiğini geçiyor, subaplar yanıyor.

 

1 gram lpg yandığında ortaya çıkan alevin, 1 gram benzin yandığında ortaya çıkan alevden daha sıcak olduğunun bir test veya araştırmasına denk geldiyseniz paylaşır mısınız. ben benzer sıcaklıklar üstüne veriler gördüm hep.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

forumda daha önce yazdığım bir yazıdan, bir bölümü paylaşmak istiyorum sizinle

LPG ile Benzin yandığında, ortaya çıkan alevlerin sıcaklıkları arasında kayda değer bir fark yok. Karışım cinsine , sıcaklığına , oranına v.s. bağlı olmakla birlikte 2200-2600K arasında değişebilir, ( bende lpg daha sıcak bir alev oluşturuyor sanıyordum. Yanılıyormuşum)

http://imagizer.imageshack.us/a/img673/7569/WChn5V.png

bu bilgiler ışığında verileri alt alta topladığımda, böyle bir sonuca ulaşıyorum :

karbonsuz, yüzey zaten ısıya daha çok maruz kalıyor.. yüksek devirde de birim zamanda subaplardan geçen sıcak hava miktarı net olarak artıyor. yüzey sıcaklığı, karbon filmi olmayan magnezyum subapların dayanım eşiğini geçiyor, subaplar yanıyor.

1 gram lpg yandığında ortaya çıkan alevin, 1 gram benzin yandığında ortaya çıkan alevden daha sıcak olduğunun bir test veya araştırmasına denk geldiyseniz paylaşır mısınız. ben benzer sıcaklıklar üstüne veriler gördüm hep.

İnsanımız sıcaklık ve ısı kavramlarını niye karıştırıyor çok merak ediyorum. Yazdığım yazıda lpg nin yanma sıcaklığı daha yüksektir diye tek bir cümle bulun üyeliğimi sonlandıracağım.

Kurum filmi kadar motor yağı filminin de etkisi olmaktadır. Fakat fabrikasyon lpgli araçlarda kurum oluşacak kadar bir süre benzinde kullanılmıyor nasıl oluyor da bunlar uzun süre gidiyor madem kurum filmi koruyorsa diye farklı bir bakış açısı getirmek istedim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aldıktan sonra 10 binde ve 20 binde ateşleme sistemi, distribütör besleme, modül, bobin, birer kez yenilendi, sente ayarı yapıldı, bunların hepsi sil baştan lpg takıldıktan sonra yapıldı. Şansıma araba ölüyken benim arabanın aynından otomatik vitesini kullanan servis tarafından dirildi. Memnundum taaki subaplar, zengin gaz,fakir gaz olayını okuyuncaya kadar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ısı bir sıcaklıktan- düşük bir sıcaklığa transfer edilen enerji miktarı olsun

 

burada hangi yakıtın alev sıcaklığı yüksekse, o daha çok ısı transferi yapacaktır. çünkü egsoz sübapları açıldığında, ortada sadece homojen sayılabilecek bir gaz bulutu var. 

 

söz konusu yakıtların alt ısıl değerlerine değinirsek de

 

LPG : 10600 kkal/kg

Benzin : 10500 kkal/kg

 

siz söylemeden ben söyleyeyim, demek istediğinizi anlıyorum. silindir içinde yanma anında oluşan 2000derecelik alev tabiki bloğa bu kadar etki etmiyor. parçalar bu sıcaklığa ulaşmış olsa, sütlaç kıvamına gelir çoğu.

bu 2 yakıt tutuşmadan önce  püskürtüldüklerinde içeride sıcaklık farkı olabilir. biri gaz. biri sıvı. hatta bu noktada zannediyorum lpg buharlaşırken ortamı soğutacaktır.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peki bir çok sıcak ardından ani şok gibi çok soğuk olmayan bir soğuk ardından tekrar çok sıcak cam bardağa ne olduğunu herkes bilir. Lpg de soğuktur ben donan beyin gördüm benim arabada.Bu durum kötü olmazmı motor iç kısmı için?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Isı akışı fazla olup da daha soğuk bir sistem de olabilir. Herkes aracına lpg taktırdıktan sonra motorun lpg ye geçtikten sonra çok daha kısa sürede çalışma sıcaklığına ulaştığını görür. Soğutma sistemi zaten motor suyu sıcaklığını sabit tutmaya çalışır. Eğer silindir içi sıcaklık aynı kalıp daha fazla ısı akışı varsa soğutma sistemi daha çabuk ısınacağından radyatör daha fazla çalışacaktır. Yine aracına ilk lpg taktıranların dikkatini çeken bir şeydir. 

 

Silindir içinde yakıt püskürtüldükten sonra evet sıcaklık farkı olabilir. Zira sıvı halde püskürtülen benzin emme manifoldu ve emme subapı etrafından ısı çekerek buharlaşıyor, çoğunluğu buhar olarak silindir içine girer. Fakat lpg tamamıyle gaz olarak verildiğinden bu subap etrafından ısı çekememesi de subapların yanmasında rol oynuyor olabilir. Faz değişimleri için gerekli ısı miktarı aynı fazdaki sıcaklık değişimine oranla çok daha fazladır çünkü. Dediğiniz sıvı sistem lpg ler için uygun olabilir. Lpg faz değiştirirken ortamdan baya ısı çekiyor çünkü.

 

LPG de bütan ve propan karışımı olduğundan sıcaklığı şudur, iç enerjisi şudur demek yanlış olur. Yaz kış, markadan markaya, hatta istasyondan istasyona bu karışım oranı değişiyor, haliyle de yakıtın iç enerjisi değişiyor. 

 

İskambil abi, motor parçaları tasarlanırken zaten bu sıcaklık döngüsünün oluşturacağı yorgunluk hesaba katılır. Fakat olması gerekenden yüksek ısı akışı tabiki de bazı parçaları zorlayacaktır. Yağına, suyuna bakılmış bir motor zaten en az 300bin götürüyor günümüzde (Japon motorları). Eminim uygun karışım oranıyla subaplar erken yansa bile bloktaki aşınma benzinli kullanımdaki ömre yakın olacaktır. Fakat ayar hatalı olursa fakir karışım dolayısıyla oluşan yüksek sıcaklık motordaki aşınma oranını artıracaktır illaki.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konu aslında biraz saptı. Halen yağlama sistemi mantıksızlığı devam etmekte.

Bu yağlama sisteminde kullanılan yağı ustalar satarken subaplarınızı yağlayacak Ateş'ten koruyacak erimesini engelleyecek diye satıyorlar. Eminim ki bir çoğu subapların uzadığını subap yataklarının eridiğini falan da bilmiyor. Bilenler zaten iyi ustalar işinin ehli adamlar.

Ammavelakin bu satılan yağın içeriğine de hiç değinmiyorlar. Nitekim bu yağın Kerosen olduğunu biliyoruz. Kerosen in ne olduğu da burada yazıyor ayrıca https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Kerosen

Bu yazıdan bir bölüm aktarayım aracınıza yağlama taktırırken bir daha düşünün " Benzinden daha zor alev alır ama benzinden daha fazla da ısı verir. Yanma açısından çok ince olan kerosen saf hâlde kullanıldığında yarattığı aşırı sıcaklık ile motorun yanmasına ya da pistonların yatak sarmasına sebebiyet verebilir." Buraya dikkat çekmek isterim. Diyorsunuz ki benzinle LPG arasında aman aman bir ısı farkı yok. Ama Kerosen benzine nazaran daha fazla ısı üretiyor birde LPG nin ısısıyla birleşiyor o zaman iş değişir.

Bir de kullanım alanlarına bakalım.

Kullanım alanları:

Sanayide pas giderici,

Bilimsel ve Endüstriyel Alanlarda,

Japon sobalarında yakıt,

Yapısı itibarı ile benzinden daha kalın olan bu yakıtın yanıcılığı benzinden daha fazla olduğu için benzindeki oktanı yükseltmek için de kullanılır.

Olayı her ne kadar LPG niye Sübap yakıyor sorusuna bağlamış olsanız da asıl olay bu yağlama sisteminin mantığı ya da mantıksızlığı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...