Jump to content

Mazda 3 İçin Doğru Yağları Almış mıyım?


sahmelik
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Daha önce alışveriş yaptığım bir siteden güvenip motul 8100 eco-nergy 5w30 yağı aldım. Aracıma uygun olan K&N PS - 1008 yağ filtresini de yurtdışından siparişle getirtmiştim. Aldım ikisinide gittim ustama yağını değiştirdi. Eski yağ ile son zamanlarda artan ort yakıt tüketimim gözle görülür şekilde düştü. Motor sesi azaldı ve yağdan çok memnun kaldım. Seneye aynı yağdan devam edicem.

dediği gibi %10 tasarruf sağlıyorsa mantıklı. hangisini seçmem gerektiğine nasıl karar verebilirim? 2004 için?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben o kadar tasarruf sağlayacağını sanmıyorum.

 

Mazda benzinli araçlar için 5w30 tavsiye ediyor. Aşağıdaki makalede yazan özelliklere sahip motor yağı kullanılması yeterli olur bence ;

 

http://www.mazdaclubtr.com/page/makale/_/genel/mazda-orijinal-ya%C4%9F-mazdan%C4%B1n-ara%C3%A7lar%C4%B1-i%C3%A7in-tavsiyesi-r48

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dediği gibi %10 tasarruf sağlıyorsa mantıklı. hangisini seçmem gerektiğine nasıl karar verebilirim? 2004 için?

 

Ben bu yağ konusuna çok kafa yordum her yağ markasının teknik değerlerini inceledim. Benim aracımın istediği yağ değerlerini inceledim ve (Castrol,Mobil,Motul,Royal Purple,Nulon,Liqui Moly,Valvoline) gibi aklıma gelen gelmeyen birçok markaya mail yoluyla ulaşıp broşür ve kataloglarını aldım. Sonuç olarak aracımın değerlerini karşılayan her markadan bir ürün listesi yaptım. Seçimimi motul 8100 eco-nergy 5w30 dan yana kullandım ve memnun kaldım. Motul ürün arama sayfasında senin aracının değerlerini girdiğimde önerilen yağlar çıkıyor. Ancak çoğu marka acea ve apı değerlerini karşılamayan yağları da öneriyor. Örneğin Motul ilk sırada Eco-clean 5w30 önermiş ama acea değeri c2 , API değeri SM olan yağ senin aracının istediği değerleri taşımayabilir. Ben önerileri inceleyerek benim istediğim Acea A3/A5 ve API SL/SM değerlerini karşılayan Motul 8100 Eco-nergy 5w30 da karar kıldım.

 

94ql5N.png

 

 

vE87R4.jpg

Ben o kadar tasarruf sağlayacağını sanmıyorum.

 

Mazda benzinli araçlar için 5w30 tavsiye ediyor. Aşağıdaki makalede yazan özelliklere sahip motor yağı kullanılması yeterli olur bence ;

 

http://www.mazdaclubtr.com/page/makale/_/genel/mazda-orijinal-ya%C4%9F-mazdan%C4%B1n-ara%C3%A7lar%C4%B1-i%C3%A7in-tavsiyesi-r48

 

Kusura bakma ama bu düz mantığa karşıyım işte kitapçığı açtığın zaman bir tek 5w30 yazmıyor 10w40 ve 5w20 de yazıyor. Yani alternatifsiz bir yönlendirme yok. Bulunduğun yer ve kullandığın ortama göre seçenekler sunulmuş. Mutlaka her yazılan oran kadar yakıt tüketimini uygulamada yakalayamayabilirsiniz ancak yakıt tüketimi için önerilen yağ değerleri dışında bir yağ kullanılması doğal olarak tüketimi olumsuz etkileyecektir.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elbette çöl sıcağı ile kuzey soğuğunda Kullanılacak yağ aynı olmayacaktır ama ben Türkiye şartlarında iki yap arasında %10 oynayacağını sanmıyorum . Eğer motorda bu kadar kazanım veya kayıp varsa motorda ciddi de aşınma olması gerekmez mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yüksek koruma sağlayan ve aracın yağ değerlerini karşılayan tam sentetik motor yağları aracın sürtünmelere giden gücü de azaltır motor verimliliği artar ve bu nedenle de aracın yakıt tasarrufu da artabilir. Ben bahsettiğim markanın temsilcisi yahut satıcısı değilim araştırmalarımdan bahsettiğim gibi yurtdışında forumlarda en çok konuşulan yağlardan biri bu yağ markasıdır.Ben alıp denemek istedim ve benim daha önce kullandığım yarı sentetik yağa göre yakıt tasarrufum gerçekten arttı. Benim tecrübem budur.


Yağ konusuyla ilgili birçok ustada şaşırtıcı uygulamalara rastladım. Yağın ön yüzünde etikette arabanın markası yazıyor diye hiçbir değere bakmadan yağ koyan birçok usta gördüm. Tek fikirliyiz kendimizi geliştirmiyoruz okumuyoruz araştırmıyoruz en büyük sıkıntılarımız bunlar. Herşeyi iyi biliyoruz ama bizi heryere taşıyan ,maddi değeri olan malımızı arabamızı tanımıyoruz , araştırmıyoruz, öğrenmek için çaba sarfetmiyoruz. Bir problem çıktığı zamanda bu marka yaramazmış deyip işin içinden sıyrılıyoruz.Çıkardığımız tek ders markanın kötü olması, adi olması. Böyle içimi dökmüş gibi oldum ama bu düşüncemin hedefi kesinlikle sen değilsin yanlış anlama. İnsanların duyarsızlığı, bilgiyi araştırmaması, ilgisizliği benim tek hedefim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merak etme ben de o şekilde algılamıyorum, güzel ve faydalı bir konuda fikirlerimizi paylaşıyoruz.

Peki yağa verdiğin ücret, elde ettiğin tasarruf değerli konusunda da bilgi verebilir misin ? Bildiğim kadarı ile Motul oldukça pahalıdır . Subaru'nun tavsiye ettiği yap olduğunu da okumuştum. Hatta sanırım ralli de resmi yağ tedarikçisi idi

Bu arada yukarıda verdiğim linkte sadece isim marka veya model yok, aynı zamanda yanında Özellikler de mevcut. Bu, aynı özelliklere sahip başka yağlar da kullanılabilir demektir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda kitapçığı anlatım ve bilgi paylaşımı yönünden çok güzel hazırlanmış. Daha önce iki farklı markadan iki araç kullandım hiç böyle kitapçık görmedim. Örneğin Düz diferansiyel yağını mı değiştireceksiniz benim araç için API GL-4  SAE 75w-80 değerlerini belirtmiş. Elbette orjinal yağların kullanımı tavsiye edilecektir ama aracı için bu yağın biraz daha iyisini ,kalitelisini kullanabilme araştırıp bulabilme imkanını da kullanıcılara çok açık ve net bir şekilde sağlamış. Başkaları için bu sıradan bir detay olabilir elbet saygı duyarım ama benim gibi aracın dilinden anlamak isteyen aracı için en iyileri araştırıp öğrenmek isteyenler içinse çok önemli bir detay.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Aynen güzel ve faydalı bir konuda fikirlerimizi paylaşıyoruz zaten forumların amacı temelde kişilerin bilgi paylaşımında bulunup birbirlerine yarar sağlaması değil midir. benim için herkesin her bireyin düşünce ve tecrübe paylaşımı saygı kuralları çerçevesinde çok önemlidir.

 

    Bahsettiğim gibi yağı daha önce alışveriş yaptığım ve güvendiğim bir siteden litresi 21 TL gibi bir bedelle temin ettim. Yağ değişim süresinin dolmasına yakın yakıt tüketimim artmıştı. Şehir içi aynı güzergahlar ve yaklaşık aynı yoğunluktaki trafikte haftada bir sıfırlayıp baktığımda bir türlü 10.2 - 9.7 dolaylarından aşağı düşmüyordu. Belirttiğim gibi bu yağ yarı sentetik bir yağ idi. Bende bu değişimde araştırıp gördüğüm olumlu yorumlar üzerine bu yağı kullanmaya başladım ve daha ilk değişimde motorun sesi değişti zaten. Aynı şekilde önceki yakıt tüketimi kontrolünde olduğu gibi yaptığım gözlemlerde yakıt tüketimim 7.7 - 8.4 dolaylarında gördüm. Daha önceki yağım yarı sentetik yağ filtrem ise mazdanın by61-14-302a oem kodlu kendi filtresiydi. Şimdi kullandığım yağ Motul 8100 Eco-nergy 5w30 ve yağ filtresi K&N PS - 1008. Daha öncede bahsettiğim gibi bu benim tecrübem, ilerleyen zamanlarda yaşadığım olumlu olumsuz yönleri tekrardan paylaşırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Reklam olarak algılanmasın düşüncesiyle paylaşmadım ancak foruma yararı olursa ne mutlu bana.

 

Bu birçok kez yağ alışveriş yaptığım ve memnun kaldığım bir site , bu ürünün bulunduğu diğer siteler hakkında bir yorum yapmam doğru olmaz çünkü hiçbir yağ alışverişim olmadı.

 

http://www.yagcarsisi.com/

 

Bunlarda benim kullandığım ürünün 4L ve 5L seçeneği

 

http://www.yagcarsisi.com/asp/product/814/MOTUL-8100-ECO-NERGY-5W-30-4-LITRE

 

http://www.yagcarsisi.com/asp/product/813/MOTUL-8100-ECO-NERGY-5W-30-5-LITRE

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cepten link veremiyorum ama aynı ürünü az çok aynı fiyatla n11.com da da gördüm, eve gidince onu da paylaşırım, farklı bir alternatif olması açısından onu da paylaşalım dedim.

Mazda3 ler kaç Lt yağ alıyor ? Ben 4 küsür hatırlıyorum ama o Mazda3 mü Mazda6 mı emin olamadım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Reklam olarak algılanmasın düşüncesiyle paylaşmadım ancak foruma yararı olursa ne mutlu bana.

Bu birçok kez yağ alışveriş yaptığım ve memnun kaldığım bir site , bu ürünün bulunduğu diğer siteler hakkında bir yorum yapmam doğru olmaz çünkü hiçbir yağ alışverişim olmadı.

http://www.yagcarsisi.com/

Bunlarda benim kullandığım ürünün 4L ve 5L seçeneği

http://www.yagcarsisi.com/asp/product/814/MOTUL-8100-ECO-NERGY-5W-30-4-LITRE

http://www.yagcarsisi.com/asp/product/813/MOTUL-8100-ECO-NERGY-5W-30-5-LITRE

Mobil 1 esp nasildir ?
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mobil 1 ESP   candır. iyidir güzeldir..  piyasadaki en güzel yağlardandır.

 

 

_______________________________________________________________________________________

başucunda ultra performans motor yağları ile yatan, envai çeşit premium katlıları deneyen biri olarak söylüyorum, 

 

motor yağını ilk değiştirdiğiniz gün  yol bilgisayarında tatlı bir fark yaratsa da,  hiçbir yağ %10 tasarruf yaptırmaz.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mobil 1 esp nasildir ?

 

     Mobil 1 Extended Performance 5W30 yağı kullandığım motul gibi tüm istenen değerleri karşılayan bir yağ ancak sadece yurtdışında bulabildim. Mobil 1 in Esp den daha kaliteli olarak lanse ettiği bir performans yağıdır.

     Mobil 1 'in kalitesi tartışılmaz elbet ancak Mobil 1 Esp 5w-30 yağı ACEA C2, C3  -  API  SM / SN değerlerini karşılayan bir yağdır. Benim kitapçığımda yazan ACEA A3/A5 API SL/SM değerlerini eksik karşıladığından dolayı ben kullanmadım. Önceki mesajlarımda belirttiğim gibi sadece Mobil 1 olması sae 5w 30 değerinde olması aracımız için uygundur anlamına gelmiyor. Kitapçığınızda incelediğiniz zaman bu değerlerin yanında istenen ACEA ve API değerleri belirtilmiştir. Bu yağ kullanılır mı kullanılır. Kullanıldığında mutlaka bir sıkıntı çıkacak veya çıkmayacak diye de birşey yok. Buradaki amaç aracınızın dilinden anlayıp istenen değerlerde bir yağ bulup gönül rahatlığıyla kullanmakla alakalıdır. Sonuçta kitapçıkta yazan belli istenen değerler belli yağların karşıladığı değerler belli karar sizin elbet.

 

    Örneğin başımız ağrıdığında herzaman sıradan bir ağrı kesici kullanmayız değil mi ? Her bireyin fizyolojisine metabolizmasına uygun içerikte ve dozajda ağrı kesici vardır. İnsan nasıl çalışan işleyen bir sistemse araçlarda bu şekildedir rastgele birşey yapılmamalıdır diye düşünüyorum.

mobil 1 ESP   candır. iyidir güzeldir..  piyasadaki en güzel yağlardandır.

 

 

_______________________________________________________________________________________

başucunda ultra performans motor yağları ile yatan, envai çeşit premium katlıları deneyen biri olarak söylüyorum, 

 

motor yağını ilk değiştirdiğiniz gün  yol bilgisayarında tatlı bir fark yaratsa da,  hiçbir yağ %10 tasarruf yaptırmaz.  

 

 

     Bir yağın isminin sadece Mobil 1 olması o yağın aracınız için en uygun yağ olduğu anlamına gelmez. Bilmiyorum hangi performans yağlarını ve katkılarını kullandınız ama ben yaşadığım tecrübeyi forumla paylaştım illa ki %10 gibi bir tasarruf olacaktır diye bir paylaşımım olmadı zaten. Bence atladığınız bir nokta var o da yarı sentetik bir yağdan bu yağa geçtiğimde bu nedenle oluşabildiğini düşündüğüm belirli bir yakıt tüketimi tasarrufu yaşadığımdır o da bir gün için değil elbette.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

saygı değer arkadaşlar,  çok kıymetli Shewa

 

 

API   =  American Petroleum Institute

 

bu kuruluş bir otoritedir. sertifikalar v.s. veriyor. araştırmışsınız. harika. takdir ediyorum.  birşeyler öğrenmeye çalışmışsınız. gerçekten saygı duyuyorum

 

AMA

 

birkaç eksiğiniz var. müsadenizle ben tamamlayayım.  

 

 

 

bu kuruluş 1930 yılından beri  yağları inceleyip onaylar vermekte. 

1930 yılından bu güne  sertifikalar vermişler ve buna  "SA" ile başlamışlar.. sonra 1963 e kadar "SB" süre gelmiş. sonra SC  SD  SE SF SG SH 

ve 

1996 yılında SJ

2001 yılında SL

2004 yılında SM

ve

2011 yılında SN  adlı sertifikayı çıkartılar..   bu demek oluyor ki en gelişmiş  en güncel, en az yakıt tüketen  euro 6  bilmemne destekleyen en kaliteli yağlara SN verdiler ve dediler ki,  yeni sertifikayı karşılayan yağlar,  tüm eski standartları karşılıyorlar..

yani siz  SN   bir yağ aldığınızda    SM  SL  filan öte dursun,  1930 yılından beri  tüm arabaların yağ gereksinimlerini karşılar . 

 

1950 model chevrolet e de   API SN  yağ koyabilirsiniz. 

 

 

Not : Bu arada C ile başlayan  C2 C3 filan sertifikalar DİZEL ler için olduğu için   şu noktada anlatma gereği duymuyorum.

 

 

mazda dan örnek verelim,  skyactive ler için özel yağ yaptı ve yıllardır sattığı o yağları yetersiz kaldı.. yeni yağların sertifikalarına bakarsanız hepsi SN ve gerisini karşılayacak şekildedir..  çevrecidir. temizleyicidir. iyidir iyidir...

 

 

Mobil 1 ESP formula   BANA GÖRE DEĞİL, Amerikan petrol enstitüsüne göre  en son teknoloji yağdır.. sizin aracınza koyup da övdüğünüz yağdan  kat kat üstündür... differences between SN vs SM vs SL  gibi araştırabilirsiniz google da..   

 

http://www.oilspecifications.org/img/api-sn-api-sm-comparison-chart.png

 

 

 

bir yağın isminin mobil olması  uygun olduğu anlamına gelmez ama sizin biraz araştırarak öğrendiğiniz o harf mertebelerinden  SN  alması  herşeyi kısaca anlatır. 1 harf ile özetler.. 

 

 

saygıyla selamlıyorum..

 

 

 

 

 

_____________________________________________________________________

API API Engine Oil Service Category Charts Gasoline Engines "S" Status Service Gasoline Engines SN Introduced in October 2010

Introduced in October 2010 for 2011 and older vehicles, designed to provide improved high temperature deposit protection for pistons, more stringent sludge control, and seal compatibility. API SN with Resource Conservingmatches ILSAC GF-5 by combining API SN performance with improved fuel economy, turbocharger protection, emission control systemcompatibility, and protection of engines operating on ethanol-containing fuels up to E85.

Further details about API SN...

SM Introduced on 30 November 2004 Category SM oils are designed to provide improved oxidation resistance, improved deposit protection, better wear protection, and better low-temperature performance over the life of the oil. Some SM oils may also meet the latest ILSAC specification and/or qualify as Energy Conserving. They may be used where API Service Category SJ and SL earlier categories are recommended. SL 2001 Gasoline Engine Service Category SL was adopted to describe engine oils for use in 2001. It is for use in service typical of gasoline engines in present and earlier passenger cars, sports utility vehicles, vans and light trucks operating under vehicle manufacturers recommended maintenance procedures. Oils meeting API SL requirements have been tested according to the American Chemistry Council (ACC) Product Approval Code of Practice and may utilize the API Base Oil Interchange and Viscosity Grade Engine Testing Guidelines. They may be used where API Service Category SJ and earlier categories are recommended. SJ 1997 Gasoline Engine Service Category SJ was adopted in 1996 to describe engine oil first mandated in 1997. It is for use in service typical of gasoline engines in present and earlier passenger cars, vans, and light trucks operating under manufacturers recommended maintenance procedures. Oils meeting API SH requirements have been tested according to the American Chemistry Council (ACC) Product Approval Code of Practice and may utilize the API Base Oil Interchange and Viscosity Grade Engine Testing Guidelines. They may be used where API Service Category SH and earlier categories are recommended. SH Obsolete For model year 1996 and older engines. SG Obsolete For model year 1993 and older engines. SF Obsolete For model year 1988 and older engines. SE Obsolete For model year 1979 and older engines. SD Obsolete For model year 1971 and older engines. SC Obsolete For model year 1967 and older engines. SB Obsolete For older engines. Use only when specifically recommended by the manufacturer. SA Obsolete For older engines; no performance requirement. Use only when specifically recommended by the manufacturer.

ekte API  detayları vardır

post-8218-0-86328400-1430936536_thumb.jp

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın Zealot,

 

     Benim eksiğimi tamamlamak olayı özetlemek istemişsiniz ancak yeterli olmadığı kanısındayım. Öncelikle bir yağın bir tek API SN değerini taşıması ACEA değerini ve yağın diğer bileşenlerini önemsiz kılmaz. Öncelikle API SN değerinin ve diğer değerlerin (SM,SL vs.) kendine özgü bileşenleri vardır. Yani 1950 model chevrolet e de API SN yağ koyamazsınız. Eğer koyabilseydiniz API SL,SM gibi daha eski sertifikalandırılmış yağların günümüzde piyasada olmaması ve üretilmemesi gerekirdi.

     Dediğim gibi farklı bileşenler içeren bu sertifikaların en önemli değerlerinden bir tanesi ZDDP değeridir. ZDDP = Çinko Dialkil Ditio Fosfat. Aşınmaya karşı önemli bir bileşendir. Bütün API değerlerinde farklı oranlarda bulunur. Eski API sertifikalarında bu aşınma önleyici madde daha fazladır. Örneğin API SG 1200-1300 ppm içerirken API SM de bu miktar 600 ppm altına düşmüştür. Yağda aşınma önleyici ZDDP nin API SN de olan azlığı eski otomobillerde eksantrik mili ve diğer yüksek basınç rulmanlarının erken arızalarına neden olur. Her motor üreticisi ürettiği motor teknolojisi açısından belirli bir API değerini önermektedir.

 

    Özetle bir yağın sizin de biraz araştırarak öğrendiğiniz o harf mertebelerinden  SN  alması  herşeyi kısaca anlatmaz. 1 harf ile özetlenemez.

 

    Araştırmalarınızın devam etmesi dileğiyle.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni jenerasyon sertifiklar geçmişe dönük olarak alınır.   SN  karşılayan bir yağ   geçmişten günümüze tüm yağ özelliklerini bünyesinde barındırır ve üzerine koyar. bunu API açıklıyor. ekte  belirttim.    

 

SM ve SL  nin üretilmesi  daha ucuz maliyet. daha ucuz satış... ve eldeki stoklar..  eski formüller.. eski reklamlar, eski

 

zaten SL nin üretimi premium markalarda bitti gibi birşey.. 

 

 

MOTUL , Liqui Moly , Castrol EDge, Mobil 1, helix ultra  markalarının    yeni nesil yağlarının hiçbirisinin  SL olduğunu göremezsiniz.   SM de azdır.  hepsi SN  peşindedir..     

 

her motor üreticisi de o günki en yeni API değerini ister motoru için. böylece daha düşük CO2 , daha düşük tüketim..  


     

 

 

 

 

 

 

 

 

Category SM oils are designed to provide improved oxidation resistance, improved deposit protection, better wear protection, and better low-temperature performance over the life of the oil. Some SM oils may also meet the latest ILSAC specification and/or qualify as Energy Conserving. They may be used where API Service Category SJ and SL earlier categories are recommended.


__________________________________________________

http://www.oilspecifications.org/api_eolcs.php

 

 

American Petroleum Institute sitesinde diyor  ki 

 

They may be used where API Service Category SJ and SL earlier categories are recommended.

 

 

diyorki  : SJ SL gibi  ecdadının   arabalarında önerilen kategorilerde SM kullanılabilir.   

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ufuk'un verdiği linkte açıkça ifade ediyor ;

 

SN için ; Introduced in October 2010 for 2011 and older vehicles,

SM için ; They may be used where API Service Category SJ and SL earlier categories are recommended.

SJ için ; They may be used where API Service Category SJ and earlier categories are recommended.

 

diye gidiyor. Bu da üst kategorilerin alt kategorilerde kullanılabildiğini göstermiyor mu ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zincdithiophosphate  ZDDP

bu malzeme bildiğim kadarıyla yağlama sektörünün yakın geçmişe kadar olmazsa olmazlarındanmış,

iyi bir yağlayıcı aşınma koruyucu  bıdı bıdı bıdı .

fakat katalitik konvektörlere zarar veriyor.   euro 6 normlarında yüüksek seviye istenmiyor

 

APi  de diyor ki, bu malzemeyi azaltın. ama bir şekilde  bunun özelliklerini yapabilecek bir yağ geliştirin..   

 

bu noktada başarılı olan firmalar dediğin gibi düşük zddp ile yeni formüller ile, bir şekilde SN sertifikası alabildi.

ama   üstüne basa basa söylediğimiz gibi  geçmiş sertifikaları karşılamak koşuluyla ...  yani bu malzeme az olabilir SN de,  ama onu aratmayacak özellikleri var demekki.. adamlar açıkça belirtmişlerr

 

older vehicles  - early categories 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaelot ve shewa, açıklamalarınızdan ve bilgilendirmelerinizden bu terimlerden önceden haberi olmayan ben ve benim gibilere çok faydalı oldunuz. Teşekkürler.. :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...