Jump to content

Mazda 3 İçin Doğru Yağları Almış mıyım?


sahmelik
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Teşekkürler verdiğiniz bilgilerden dolayı. Peki bir sorum daha olacak. Ben bu yağ özelliklerini pek anlamam açıkçası. Bana kolaylık sağlayıp mobil veya kaliteli bir markanın hangi yağını almam gerektiğini buraya link olarak verebilirmisiniz? İnanın işimi çok kolaylaştırırsınız. Aracım 2010 Mazda 3 otomatik. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mobil 1 5w-30 ESP işinizi görecektir, en kaliteli yağlardan biridir. Benim aracım da 2010 model, 100bin km.ye yaklaştığından 0w-40 ESP alarak kalınlaştıracağım biraz. Sonuçta 0w-40 ESP de, 5w-30 ESP yağın viskozite değerlerine yakın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aman özür dilerim dalgınlık :)
Direksiyon yağı için m3 ya da mv standartları isteniyor, bu nedenle Mobil 1 Synthetic ATF, ya da Mobil 1 ATF 220 kullanabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler verdiğiniz bilgilerden dolayı. Peki bir sorum daha olacak. Ben bu yağ özelliklerini pek anlamam açıkçası. Bana kolaylık sağlayıp mobil veya kaliteli bir markanın hangi yağını almam gerektiğini buraya link olarak verebilirmisiniz? İnanın işimi çok kolaylaştırırsınız. Aracım 2010 Mazda 3 otomatik. 

 

http://www.ozenticaret.com.tr/asp/product/2899/Mobil-1-Synthetic-ATF-1Lt

 

http://yagcarsisi.com/asp/product/833/MOTUL-MULTI-ATF-1-LITRE

 

bu yağlar istenen değerleri karşılıyor. Ben motul olanı aldım tercih sizin elbet.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

arkadaşlar ilgili konu varmıdır ama ben bulamadım.. şanzımanı şuyu buyu markayı karıştırmadan;

1- hangi tip yağı kullanıyorsunuz ve neden ? (5w30, 10w40, 5w40)
2- lpg ile çalışan motorlarda hangi tipi önerirsiniz ve neden ?

sorularımı cevaplayacak, bilgi ve fikir paylaşacak arkadaşların katkısını bekliyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5w-30 kullanıyorum, fabrika önerisi olduğu için. Fakat 100bin km.yi devirmek üzere olduğundan bir dahaki bakımda 0w-40 tam sentetik bir yağla değişmeyi planlıyorum. Motor yaşlandıkça yağın kalınlaştırılması gerektiğini düşünüyorum.

 

lpg kuru yakıt olduğundan kurum oluşturmaz ve motor yağını kirletmez, tam sentetik kullanımı sıcaklık farklarından daha az etkilenecektir. yağı zamanında 10bin km. civarında değiştirdikçe yağdan kaynaklı bir sıkıntı çıkma ihtimali çok azdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Forumda Mazda3 yağ tavsiyesi diye bir konumuz var şu an mobilim bulamadım. Yarın onunla birleştiririz. Yağ konusuna gelince, Mazda'nın kitapçığında da belirttiği 5w30 kullanıyorum.

Lpg yok aracımda ama olan arkadaşlar da aynı yağı kullanıyorlar diye biliyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Forumda Mazda3 yağ tavsiyesi diye bir konumuz var şu an mobilim bulamadım. Yarın onunla birleştiririz. Yağ konusuna gelince, Mazda'nın kitapçığında da belirttiği 5w30 kullanıyorum.

Lpg yok aracımda ama olan arkadaşlar da aynı yağı kullanıyorlar diye biliyorum

 

5w-30 kullanıyorum, fabrika önerisi olduğu için. Fakat 100bin km.yi devirmek üzere olduğundan bir dahaki bakımda 0w-40 tam sentetik bir yağla değişmeyi planlıyorum. Motor yaşlandıkça yağın kalınlaştırılması gerektiğini düşünüyorum.

 

lpg kuru yakıt olduğundan kurum oluşturmaz ve motor yağını kirletmez, tam sentetik kullanımı sıcaklık farklarından daha az etkilenecektir. yağı zamanında 10bin km. civarında değiştirdikçe yağdan kaynaklı bir sıkıntı çıkma ihtimali çok azdır.

benimkinde de şu an 5w30 var ama lpg yi taktıktan 3000 km sonra yaklaşık 1 lt yağ eksiltti.. aynı durumu eski arabamda da yaşayıp 10w 40 a dönmüştüm ve eksilme durmuştu.. 10w 40 ın lpg nin oluşturduğu yüksek sıcaklığa karşı mukavemeti var fakat 10w olduğu için düşük sıcaklıklardkai akışkanlığı az olduğunu öğrendim.. 10w 40 a bu motorda dönmem ne denli uygundur..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tam sentetikten şaşmayın. 5w-40 tam sentetik bulamıyorsanız 0w-40 mobil 1 esp ya da new life işinizi görecektir. 

 

fakat yağ azaltma motor kaynaklıdır. agresif kullanımlarda, motor soğukken yüksek devir çevrildiğinde, kısa süreli sık kullanımlarda eksiltme normaldir. fakat aşınmayı engellemek için yağı kalınlaştırmak iyidir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

fakat yağ azaltma motor kaynaklıdır. agresif kullanımlarda, motor soğukken yüksek devir çevrildiğinde, kısa süreli sık kullanımlarda eksiltme normaldir. fakat aşınmayı engellemek için yağı kalınlaştırmak iyidir.

 valla hocam max.3500 deviri geçirmeyen sakin bir kullanıcıyım.. 120 bin km 5w30 ile hiç yağ eksiltmemiş bir araç lpg de 3000 km sonra yaklaşık 1 lt eksiltti.. aynını eski arabamla bizzat tecrübe ettim(lpg siz 7 bin km yağını koruyan araba 3 binde 750ml yağ eksiltti, 10w 40 a döndükten sonra 20 bin km hiç yağ eksiltmedi).. yağı kalınlaştırma hususunda da ; tavsiye edilen yağın daha kalını yeterince motora nüfuz edemeyeceği, 10w nin ise çok düşük sıcaklıklarda akışamayacağı söyleniyor..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

     Arkadaşlar yağın viskosite değeri sizin keyfi yorumlarınıza göre değil, yaşadığınız iklimin sıcaklık değerlerine ve araç üreticisinin önerdiği yağ çizelgesindeki kirterlere göre belirlenir. Ayrıca 0-30, 5-30 gibi yağlar tam sentetik oldurlar diye süper bir korumaya sahipler diye düşünmek çok yanlış olur, o yağların sıcaklık iklim değerleri düşük bölgeler için olduğunu unutmayalım, haa bazen yüksek performans yapan motorlara uygun iyi teknoloji yağlar makbüldür lakin her motora uymaz, yağ seçinimde en önemli faktörlerden biride motor teknolojisidir , bunuda en iyi üreticisi bilir, o bakımdan yağ kaliteli diye arabamıza iyi gelir mantığı yanlıştır, üretici bu sıcaklık değerinde ne kullan diyosa onu kullanmalıyız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abd'de üreticiler 0w-20 yağ öneriyorlar. Bu yağ en doğru yağ mıdır o zaman sıcak Miami'de ve soğuk kuzey bölgesinde bile? Ama aynı 0w-20. Nasıl oluyor? Kendilerini düşündüklerinden mi yoksa müşteriyi, arabayı düşündüklerinden mi bu kadar ince yağ öneriyorlar?

Dipnot: Uygun kalın yağdan (sıcak viskozitesi) zarar gelmez, aşınmayı çok daha geciktirir. Soğuk viskozitesi ince yağ da motor ilk çalıştırıldığındaki aşınmaları minimuma indirir. Kışın 5w-30 ile 0w-30 arasındaki farkı ilk çalışma marş süresinden, sesinden anlarsınız.

Sentetikler ise mineral bazlılara göre çok daha yüksek sıcaklığa dayanıklıdırlar. Sentetik bazlı yağların uzun km ömürlerinden de anlaşılabilmektedir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Siz öle diyorsanız öle yapınız, ben kullanım kitapçığına bakınız ve uygun viskosite değerinde ve performans seviyesinde yağ kullanınız diyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tamam işte kullanım kitapçığında abdde 0w-20 kullanın diyor diye adamlar motoru 200bin km olmadan kucaklasınlar mı? Koskoca 4 mevsim şartlarının yaşandığı koskocaman kıta büyüklüğündeki ülke için 0w-20 öneriyorlar hem de.

Daha geçen seneye kadar 10w-40 kullanan Toyota servisleri bu sene 5w-30 yağı önermeye başladı. Geçen sene 10w-40 A çok iyi yağ deyip dururlardı bu sene 5w-30 çok iyi oldu. Adamlar kendi yağlarını sattırmaya çalışıyorlar haliyle.

Abddeki uygulama ise motorun ömrünü azaltma pahasına emisyon değerlerini düşürmekten başka bir şeu değil. Çünkü orada emisyon değerlerine göre satış miktarı ve vergilendirme var.

0w-30 kullandım önceki aracımda. Kışın rahat çalışıyordu, yazın da eksiltme yapmıyordu. Motor yeniydi ama. Mazdamda da şimdi istemeden 5w-30 kullanmak zorunda kaldım. Fakat bir dahaki yağ değişiminde 0w-40 kullanacağım. Motor 100bin km.yi devirmek üzere çünkü. Yağ Kalınlaştorma zamanı geldi.

Ha ama yağın gerektirdiği standartlar karşılanmalı derseniz anlarım. Motorun istediği standartları karşılayan yağ kullanmak gereklidir, çünkü yıllar geçtikçe yağın koruyuculuğu artırıldı, emisyona etkisi geliştirildi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

0-40 soğukta daha akışkan, motor sıcakken de daha iyi koruma sağlar. 0-40 ile 5-30 un sıcak soğuk viskozitelerine bakarsanız 0-40 ın sıcak viskozitesinin daha yüksek olduğunu görürsünüz.

Yanlış bilgi vermeyin lütfen. Tek numaralı yağlar eskide kaldı. Sıcak ve soğuk viskozite kavramları var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...