Jump to content
alifahrialtuneli

1998 MPV 3,0 V-6 Yakıt Tüketimi..

Tavsiye Edilen Mesajlar

alifahrialtuneli

10 Mart 2015'te Giresun'dan 164.000 milde bulunan bir Mazda MPV 3,0 V-6 motorlu (koldan) Otomatik ve üzerinde Atiker LPG mevcut olarak aldım. Birkaç küçük sorunu var; --arka tekerlerdeki körüklere hava basan kompresörü yok, atmışlar, buldum koyduracağım, vs.. Ama bir konu var ki, beni epeyce düşündürüyor, yakıt tüketimi.. Giresun'dan İstanbul'a tam anlayamadım, 90 km/h'ı geçmeden geldim ve % 15 civarında yaktı gibi geldi.. İstanbul'da Avcılar--İkitelli civarında 3. depoyu bitirdim, 25,5--26,3 litre/100 km tüketimi var.. Çoook yüksek. Ben daha önce Opel Frontera 3,2 V-6 Otomatik kullanmıştım, yine Avcılar--Perpa arasında ve İstanbul içinde, % 17,35 ortalama yakıyordu.. Bu araç 205 HP gücünde ve torku da çok daha yüksek bir araçtı. O bu kadar yakıyorsa, MPV'nin % 16'dan fazla LPG yakmaması lazım diye düşünüyorum. Ama ne olursa olsun isterse 18 veya 20 yaksın, yine de % 26,3 yakışa kimse normal diyemez herhalde. Bu nerelerden kaynaklanabilir, hangi sırayla nereleri incelettirip, düzelttirmem lazım. Herkese iyi günler.. Ali Fahri Altuneli Avcılar--İstanbul. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak

% den kasıt nedir tam anlaşılmıyor 26 Lt/100 km terimini anlarım ama Yakıt tüketiminde % kullanıldığını hiç görmedim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ismail1903

% işaretinden kasıt  lt / 100 km

Amerikan arabaları yakmayı severler ama yinede banada yüksek geldi. Amerikadaki kullanıcılardan bu konuda bilgi alıp kıyaslamak daha mantıklı bence

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
alifahrialtuneli

Merhaba, 1 arkadaş bana yanıt vermiş. 26 litre/100 km'nin bir başka ifadesi % 26 yakıyordur. Yaygın kullanıla 1.si olabilir, ama matematik, Türkçe ifade olarak da doğrudur. Örneğin Bulgaristan'da ne kadar yakıyor derken "kolku na sto" diye sorarlar. "Yüzde kaç yakıyor" demektir. Yanıtı da örn. % 10 ise, "deset na sto" dur, başka bir ülkeden örneği daha geniş olsun diye verdim.. Gelelim benim duruma, tşk. ben ABD'nin tüketim rakamlarına bakıyorum, böyle rakamlar tabii ki yok. Ama ben ABD'den rakamlar değil, bu arabadan, yada en azından bu motoru kullanan birilerinden tüketim değerleri ve fikir almak istiyorum. Bendeki fikir 3,2 V-6 otomatik Frontera'nın % 17 yaktığı, bunu bizzat ve İstanbul'da 6 ay boyunca ölçtüm. Şimdi gelelim 2. kısıma; bu arabadaki bu çok yüksek tüketim nerelerden kaynaklanabilir ve nasıl önlenebilir/standarda getirilebilir.? Bunlarla ilgili katkı-bilgi bekliyorum..  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak

Başka ülkelerden örnek istemiyorum derken başka ülkelerden örnek ile konuyu açıklamaya çalışıyorsunuz.

Türkiye'de % kullanılmaz 100 km de 26 Lt yakıyor denir. Bence Bulgaristana değil Türkiye'ye alışmalısınız anlaşılabilmek için.

 

Konunun ikinci kısmına geleyim, Türkiye'de bu araç çok az satıldı. Hatta net söyliyeyim 9 senedir sitede bu araca sahip olduğunu belirten tek kişisiniz bu sebeple bu araç hakkında gerçek kullanıcı bilgisi bulmanız kolay değil ama 2.0 bir Mazda6'nın 10 - 12 Lt yaktığı düşünüldüğünde bu sarfiyat çok fazla. Bu da araçta ciddi bir kontrole ihtiyaç olduğunu gösteriyor.

 

Yanma odasında bir kaçak, ateşlemede bir kaçak veya problem, hareket organlarında bir sorun , bunların hepsi yüksek tüketime sebep olabilir. İyi bir usta'ya göstermenizde fayda var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
alifahrialtuneli

Teşekkürler, 2000 Motorlu bir Mazda 6 derken eski 626'yı mı kastediyorsunuz anlayamadım. O ise şayet, 2000 motorlu ve karbüratörlü Toyota Corona 1991 model % 9,75 litre yakardı. 6 denilen araba 626 bile olsa, bunun gibi olması lazım, yeni bir enjeksiyonlu araba ise % 7 civarında yakması lazım, şehir içi şehir dışı ortalaması olarak. Bunlar fabrika verileri olarak değil, Toyota benim uzun yılların kullanım sonucudur, normal kullanımla, sert kullanımla değil.. Bu örnek, benim aracı anlayabilmek için doğru bir örnek değil, doğru örnek Opel Frontera 3,2 V-6 otomatik, o da % 17 yakıyordu. Ben bu siteye yazarak, bu tip bir arabayı kullanmış olan, şu anda sahip olan veya bu arabayla ilgili de deneyimi olan birileri ile görüşmeyi ümid ediyorum, yoksa el yordamıyla tüketimi bulmak benim için de zor değil, % 17 Frontera örneği de önümde duruyor zaten.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak

Mazda6 2003 yılında çıktı o sebeple Mazda6 derken Mazda6 yı kasdediyorum 626 değil..

Yukarıda bahsettiğim 12 Lt değeri 2.0 4 ileri şanzıman otomatik bir aracın tamamen şehir için değeri. 3.0 araç hadi diyelim %50 fazla olsun 18 olur maksimum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
alifahrialtuneli

Evet, tam doğru rakamı bulduk aşağı yukarı.. Azamii % 18; yani % 15--16,5 civarı benim tahminim. Çünkü 205 HP Frontera ile ben aynı koşullarda % 17 yakıyordum, Avcılar'dan -- Perpa'ya ve İstanbul için yada kenarı.. Bu ondan daha düşük beygiri ve torku olan bir motor olduğuna göre 1-2 litre daha az yakması lazım diye düşünüyorum.. % 15--16 civarı gibi.. Şimdi, adım adım sistemi denetlettireceğim ve herhalde yoluna girer..  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
gökan turmuş

2 yıl olmuş ama tamamen bilgi amaçlı soğutma suyu sıcaklığı 80 derece,benzin basıncı 2,9bar enjektör süresi rolantide 4,2ms civarıysa yakıtın fazlalığı tamamen sürüş,lastik havası,bozuk teker bilyası gibi motor harici sebeplerdendir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet

Bende yazayım mpv kullanmış biri olarak :) Bendeki iki çekerdi ve şehir içi 15 litre, şehir dışı 10 litre civarı tüketim vardı. V motoru sanırım jaguar ve mondeo'nun kullandığı motordu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
alifahrialtuneli

Merhabalar, 

Ben Forum'da daha önce, 1998 model Mazda MPV 3,0 Otm. ile ilgili yazmıştım.. Uzun zaman geçti, gelişmeler oldu, sizlere bilgi vereyim, belki yararı olabilir.. 

Bu aracın bana 26.000 TL maliyeti vardı, satmaya çalıştım, 20.000 TL'ye gitmedi, 15.000 TL'ye indim, 10 kişi aradı 10k , 8k TL verenler oldu, hatta biri geldi baktı, ama sonuçta almadı.. Ben de kısmet dedim bi süre yattı.. 

Bu araçtan Türkiye'de şu anda 8--10 tane kadar var, biri de Samsun'da Mobilya işi yapan bir arkadaş Murat isminde.. Onun galiba babasının aracıymış, kullandıkça hayran kalmış ve toplattırmaya karar vermiş. 1 yıl kadar uğraşmış, e-Bay'dan OEM olarak getirtmiş parçalarını, yaptırmış.. Kendisinin bana çok yararı oldu, Allah razı olsun.. Hiçbir menfaati olmayan, daha önceden bir selamımızın bile olmadığı bir insanın bana bu kadar yardımcı olması, beni çok sevindirdi..

Neyse, parçaları Evo Servisten getirttim.. Tabii bu arada epeyce süre geçti, gelişleri de 35 gün kadar sürdü. Subaplar, 2 egzantrik dişlisi vb diğer parçalar..

Motor toplandı, araca takıldı, ama 15 dk kadar çalıştıktan sonra , bir-iki gaz vermeyle, devirdaim dağılmış.. 475 TL'ye almıştım.. Ardından başka bir Devirdaim daha buldum, onu da dağıttı.. 

Sebebin Fan Termiği'nden olduğunu söyledi Usta.. Fan Davlunbazını da parçalamış-/bozmuş, onu da Evo Servise sorduk, inşallah var ise isteyeceğiz..

Piyasadaki parça satanlar fiyatlarını, büyük çoğunlukla resmi servislere göre ayarlıyor.. Örn. ikinci kez 500 TL'ye aldığım (ve yine parçalanan) Devirdaimi, resmi servis 449 TL artı KDV = 529 TL'ye satıyor. Tabii 30 gün kadar bir artı sürede gelmesi şartıyla..

Başka bir sorun da, araç benzinde çalışırken, rölanti devirinde durduk yerde dalgalanma varmış. Onun da ya hava akışmetresi (air-flow meter)  ya map sensörü veya bunun gibi birkaç elektronik parçadan olabileceğini söylediler..

Şu ana kadar 16k TL harcadım, körüklü amortisörlerin yoluna sokulması vs için de bi 4k dersek, 20k TL harcamış olacağım sanırım.. Artık korkmaya başladım, daha da başka şeyler çıkar mı diye..

Samsundaki dost korkma diyor..  :((

Tabii bütün bunlar olumlu biterse (İNŞAALLAHHH..) bu arabayı 4 depo benzin ile kullandıktan sonra, bu sefer de LPG sistemini düzelttirip yoluna koydurma cengi başlayacak.. Çünkü 7 TL/litre olan benzin ile bunu kullanmama imkan yok.. Benzin'de 1,20 TL/km yakar, LPG'de ise 0,65 ı.. Bu konuda yine beni ümitlendiren, Samsundaki Murat arkadaş oluyor.. Ben LPG ile kullanıyorum, hiç bir sorunum da yok diyor.. 

Bu aracı --ömrüm yeter de-- yoluna koyabilir isem; Mazda Türkiye'den sitede MPV bölümü açmasını rica etme hakkım olacağını düşünüyorum.. :))

Herkese iyi günler, bilgisi olan var ise beklerim.. Selamlar..  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

çok güzel ve nadir bir mpv

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Çok keyifli işler bu işler. Eğer kesenize dokunmuyorsa (veya azıcık dokunuyorsa) hiç korkmadan yapın yaptırın. Kimsenin -parası olsa da- binemeyeceği bir aracınız olacak. Sonuçta sonuna kadar değer. Devirdaimin parçalanması çok garip geldi bana foto atabilir misiniz? Fan direk devirdaime mi bağlı? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet

Murat ile bende tanıştım vaktinde. Mpv ayağa kalkana kadar 25.bin yer ancak sonrasında uzun yıllar üzmez. Emsali olan araçlar 80 100.bin bandında gidiyor. Yapın korkmayın 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
alifahrialtuneli

Merhabalar, 

Mazda MPV olarak 1998 yapıp girerseniz Net'te çıkar.. Özellikle ABD, Japonya, Avustralya pazarları için üretilmiş, oralarda yaygın kullanılan, rakipleri de olan bir kasa şekli.. Otomobil-/SW'den epeyce büyük ve yüksek, minibüse-/jipe benzeyen bir kasa.. Chrysler G.Voyager, Jeep G.Chrokee ile VW Transporter'ı harmanlayın buna benzer, zaten resmini görünce anlarsınız.. 3. sıra kolduk var, öyle yere yatan-açılan tiplerden değil, diğerleriyle tamamen aynı olarak mevcut.. 6 kişi artı Şoför olarak ruhsatlı..

Bu tip araçların bazılarında 4 x 4 özellikleri de var, benimkinde de.. Duyduğuma göre, Mitsubishi Pajero'nın alttakımı varmış, tamamen.. 4 x 4 var, 90 km hızla giderken tek tuşa basmayla geçebiliyor ; kilitli defransiyel var, ama dururken geçiyor, bir de vites kolu üzerinde küçük bir düğme daha var, çekişte zorlanma halinde basıyorsunuz, yarım-/bir vites düşürüyor.. Ama turbo değil, eski araçlarda bulunan "over-drive" , halk arasında "roketleme" denilen gibi bir özellik. Büyük bir çekiş gücü getiriyor.. Ayrıntısını bilmiyorum, belki de şanzımanda ayrı küçük bir dişli var o yapıyor, uzmanları bilir.. Motor BG'sini ben biraz düşük buluyorum, 154 HP, elbette Japonlar ince ince düşünmüşlerdir, ama örn. Opel Frontera'da 205 BG V-6 makine var.. Chrokee'ler 190 BG, büyükleri 240 BG.. Bu da 180--190 BG civarında olsaydı, çok daha kuvvetli olurdu diye düşünüyorum.. Elbette yakıtı da biraz artardı, buna karşılık.. :((  Bir de, yakıt tüketimi, bana, 2--3 litre daha yüksek gibi geliyor.. Belki de motorun sağlıksız olmasındandı. Hele bi yapılsın ve 10k km'yi geçsin, ondan sonra anlayacağız tam olarak ne yaktığını, şehir içi-/uzun yol olarak.. 

Dediğim gibi, şimdi 11 Ekim'de siparişini verdiğim, parasını gönderdiğim parçaların gelmesini bekliyorum..  6 Kasım civarında gelmiş olur, ondan sonra montajına bakılacak.. 10 w 40 yağ koyduk.. 1.000 km'de bu yağı değiştireceğiz.. İkinci değiştirmeyi de 3.000 km'de düşünüyorum.  

Hayırlısıyla bir olsun, ondan sonra da arka (belki önler de..) amortisörlere  el atacağım, 4. Levent'te ve İkitelli'de Naminştain (Türk firması..) isimli 35 yıldır amortisör işi yapan bir firma var, onlarda arkaları körüklü amortisörlü hale getirttireceğim. Körüklere kumanda eden ön taraftaki küçük kompresör aracın üzerinde mi yok mu anlayamadık, aradık,yeri altlarda olduğundan göremedik, özel olarak ona bakacağız arayacağız, tabii aracın motorunun çalışıp yürür hale gelmesinden sonra..

Bilgisi olanlardan beklerim.. Herkese iyi günler.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet

O/D tuşu, 4. vites ile seyir halinde iken vitesi 3'e alan sistem. vites kolu ile vites düşürmeye gerek bırakmayan faydalı bir sistem.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
alifahrialtuneli

Parçalarımız dün Evo Servise geldi, kargoya verdiler, bugün de İkitelli Güngören Bağcılar S.S.de bulunan Ali Usta'ya gelmiş olması lazım.. Artık aklıma geldikçe dua ediyorum; şu motor hatasız ve mükemmel bir şekilde çalışsın diye.. Sanırım 3-4 güne kadar bunlar da monte edilip çalışmış olur.. Ondan sonra, ayni sitede bulunan Naminştein Amortisör firmasına gidip, arkaları körüklü yapmak için neler yapmak gerekiyor ona baktıracağım. Üzerinden çıkan körüklü amortisörleri atmamıştım, bodrumda.. Eski ve kötü bir alışkanlık.. Bilmem işe yararlar mı? Bu arada 2 haftaya kadar da Fan Davlunbazı gelirmiş.. vs vs.. Herkese selamlar..  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

namiştayn da genelde körüklüleri normal yay lı suspansiyona çevirtirler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
alifahrialtuneli

Yook, o geçti artık.. 4. Levent Oto Sanayi'de TOYO Servismiydi, bunun gibi bir isim. Kişinin ismini de unuttum, bulabilirim de.. Off-Road araçlar yapıyor, modifiye vs.. Bir keresinde bir Ferrari vardı dükkünında.. Ciddi bir yere benziyordu.. Ben de inandım.. Neyse.. Arabayı aldıktan 4 ay kadar sonra, araştırarak bu dediğim yeri buldum..

Şimdi düşünebilirsiniz ki, ya arkadaş niye sen resmi servisler varken, böyle dışardan yerlere gidiyorsun.. Oxford vardı da okumadık mı?? :))  Resmi Servisler 10 yaşından büyüklere burun kıvırıyor bilmeniz lazım.. 20 yaşından büyüklere de çöp muamelesi yapıyorlar.. Resmi Servisler'deki  Ustalar sanki Mazda'nın Türkiye Gn.Md.'ü ve 1 m TL'lik araçlara biniyor, Alkent'te  Villa'da yaşıyor gibi küçümseyerek bakıyor.. Zaten görüştüğüm birtanesi bana, " Abi sen bunu sat 8-10 TL'ye, 4-5 yaşında bir araç al.." dedi.. Bunun da dışında, araçlardan "geniş bir yelpazede" anlamıyorlar.. Yine buna benzer bir örnek vereyim; bende bi de otomobil var, işe gidip gelirken kullanıyorum: Toyota Corona.. Resmi Servistekilerin % 90'ı, Toyota tarafından (Sabancı'dan önce de sonra da..) Türkiye'ye resmen ithal edilmiş ve binlerce satmış olan bu otomobili bilmiyor.. Ve onlar da küçümsüyor.. Oysa, bir markanın fiyat derinliğini, marka satış gücünü oluşturan 2. el piyasasının gücüdür.. Bunu yurt dışı gayet iyi biliyor, ama Türkler araçlarını 10 senede mutlaka çöpe atsın diye yapıyorlar herhalde.. 

Neyse, bu 4. Levent Oto San.deki Usta vatandaşa ben, " bu amortisör sistemini düzeltmek için ne yapmak lazım.."  dedim ve ekledim " gerekiyorsa, körüklü olmasın, ama iyi bir amortisör sistemi olsun, güzel çalışsın.."   o da "Tamam .." dedi.. Gitti, Avustralya malı yanılmıyorsam "Iron Man" marka 2 adet arka amortisör aldı, getirdi taktı, hatta şimdi hatırlıyorum, yayları da söktü, ona göre ayarladı taktı.. Ama araba, at arabası gibi, kasislerde zıplıyor.. Boşken veya 1-2 kişiyle.. Bir de 6 kişi yüklü--eşyalı olsa kim bilir neler yapacak..

Bunu yapan fb. belli ki, bu körüklü ve beyinli sistemi ölçmüş--biçmiş zorunluluktan koymuş.. Bana, abi olmaz bunun böyle çalışması lazım demesi lazımdı.. Ama, sözde usta işte..

Naminştayn'ın sahibi, galiba Bolu'lular , ile de bunu konuştum, biz ayni körük sistemini çalıştırız dedi.. Bakalım göreceğiz..

Önce, bir kere üzerinde kompresörü var mı, onu bulmamız lazım.. Ondan sonra da evdeki eski amortisörleri ortaya çıkarıp gideceğim, araba da zaten orada yakın..

Herkese selamlar, deneyimi olanlardan bilgi olursa sevinirim.. Selamlar.

  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×