Jump to content
Mutlu Tekir

Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3

Tavsiye Edilen Mesajlar

vethekim

kolay gelsin mutlu. eline sağlık. bagaj aydınlatması biraz fazla değil mi?bagajda cerrahi operatif müdahale çok rahat yapılır yani. benimde bagaj lambası led ancak lamba tek tarafta olduğu için yetersiz geliyor. lambanın karşınına 2. bir aydınlatma yapayım bari. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
32 dakika önce, vethekim :

kolay gelsin mutlu. eline sağlık. bagaj aydınlatması biraz fazla değil mi?bagajda cerrahi operatif müdahale çok rahat yapılır yani. benimde bagaj lambası led ancak lamba tek tarafta olduğu için yetersiz geliyor. lambanın karşınına 2. bir aydınlatma yapayım bari. 

Olsun Hakan abi fazla mal göz çıkarmaz. :D 

Gece olduğunda net görülür işte, 2 yan ve 1 ortada güzel oldu. Bir de büyük bavulları sokarken değmesin diye bagaj tavanında geriye doğru koydum. Ön taraftaki çıkıntılardan sonra geriye doğru yukarı doğru girinti oluşuyor, bu da led plakalara güvenlik oluşturur diye düşündüm. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

 

Gtechniq G1 uygulamasını da ön cam hazır yeni değişmişken yapayım dedim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Keratamı satayım diyorum, ama beni kurtarıyor kendisine daha da çok bağlıyor. 

Bayram için gece yolculuklarını tercih ediyorum hep sakin olması ve 3. kişiler nedeniyle kaza riskinin en aza inmesi nedeniyle. Fakat hayvanlar sorun oluyor bu sefer de. Yola çıktıktan 30 dk sonra şehirlerarası duble yolda yolun tam ortasında köpük eceli susamış gibi durmuş bir şeye bakıyor. Köpeği son anda görmemle zavallının araca bakıp donakalması bir oldu zaten. Hızım 90. Ani fren yapıp direksiyonu sola kırdım, aracı 1 metre sola alıp direksiyonu sağa kırıp aracı düzelttim. Aracın arkası biraz atınca hafif direksiyonu sola kırıp düzelttim aynı hatta kalmasını sağladım aracın. Tam bir geyik testi oldu.  Lastik ve jantı 16" e büyütmenin de faydasını hissettim. Bu olay sonrasında aracın arka koltuğunda hiçbir şeyin kalmadığını görmüş oldum.  Lastiklere, aracın dinamiğine, frenlerine bir kez daha hayran kaldım. Fakat nedense bu frenleme performansı şehiriçi tozlu yollarda göremiyorum, abs sık devreye giriyor. Fakat şehirlerarası yollarda abs devreye girmiyor. Bu şehiriçi yolların temizliğine belediyeler daha dikkat etmeli. Herkese sıkıntısız, risksiz, güzel yolculuklar ve hayırlı bayramlar dilerim.

Mehmet abi, bu arada benim bu konu google da aratınca çıkmıyor nedense, google aramalarında çıkması için ne yapılabilir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina

geçmiş olsun hocam. köpek kazaları köpek için oldukça talihsiz bir durum. diğer taraftan sürücü için de trajik sonuçlar doğurabiliyor. iyi kurtarmışsınız. 

benim de köpek konusundaki talihsizliğim ön tapmponu izgarayı ve davlumbazları yemesiydi. bana uzun vadede binlerce liraya mal oldu, araç boyandı kaskom yükseldi vs.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
Bir saat önce, Katil Balina :

geçmiş olsun hocam. köpek kazaları köpek için oldukça talihsiz bir durum. diğer taraftan sürücü için de trajik sonuçlar doğurabiliyor. iyi kurtarmışsınız. 

benim de köpek konusundaki talihsizliğim ön tapmponu izgarayı ve davlumbazları yemesiydi. bana uzun vadede binlerce liraya mal oldu, araç boyandı kaskom yükseldi vs.

Teşekkürler abi. Hatan bence yetkiliye gitmekti o konuda. Diğer yerlerde çok daha ucuza malolurdu o kadar da yükselmezdi kasko. Yine de hasarı düşününce her türlü karda olunuyor. Illaki ilerde düşecek. :)

Videoyu arabadan aldığımda paylaşacağım inşallah. Gece sürüşünün tek olumsuz tarafı hayvanlar maalesef. Gündüz çıksam bu sefer 2 ayaklı hayvanlar daha fazla. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina
5 saat önce, Mutlu Tekir :

Gece sürüşünün tek olumsuz tarafı hayvanlar maalesef. Gündüz çıksam bu sefer 2 ayaklı hayvanlar daha fazla. :D

kesinlikle haklısınız. ancak bu aralar dikkatimi çeken bir şey var. yani cinsiyetçilik olmasın ama hani klasik kadın muhabbetine girmeden şey demek istiyorum; bu aralar trafikte en korktuğum insanlar yaşlı amcalar. bir kuşak nasıl bu hale geldi bilmiyorum ama korkunçlar. 60-70 arası olduklarını düşündüğüm bu amcalar ticari araçlarıyla trafikte resmen dehşet saçıyorlar. özellikle uzun yolda kasabalardan geçerken bu amcalara dikkat etmek gerekiyor.  yanlarındaki teyzelerle düşünceli ve mutsuz bir sürüş dinamiği içerisinde size bakmadıklarında sizin orpada olmadığınız üzerine kurulu bir anlayışları var. yavaaaaş yavaş sinyalsiz şerit değiştirirken kornaya bassanız bile dönüp bakmazlar.   

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
Bir saat önce, Katil Balina :

kesinlikle haklısınız. ancak bu aralar dikkatimi çeken bir şey var. yani cinsiyetçilik olmasın ama hani klasik kadın muhabbetine girmeden şey demek istiyorum; bu aralar trafikte en korktuğum insanlar yaşlı amcalar. bir kuşak nasıl bu hale geldi bilmiyorum ama korkunçlar. 60-70 arası olduklarını düşündüğüm bu amcalar ticari araçlarıyla trafikte resmen dehşet saçıyorlar. özellikle uzun yolda kasabalardan geçerken bu amcalara dikkat etmek gerekiyor.  yanlarındaki teyzelerle düşünceli ve mutsuz bir sürüş dinamiği içerisinde size bakmadıklarında sizin orpada olmadığınız üzerine kurulu bir anlayışları var. yavaaaaş yavaş sinyalsiz şerit değiştirirken kornaya bassanız bile dönüp bakmazlar.   

Aynen abi çok haklısın.

Bu amcalar, ticariler, tofaşlar, bmwciler, bir de freni gereksiz kullanıp gereksiz yavaşlayıp hızlananlar. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim

geçmiş olsun verilmiş sadakan varmış Mutlu.:nazar: malum yaz sezonu başladı bizim buralarında iyice tadı kaçtı. Bir yaşlı amcalar birde genelde tofaş şahin kullanan gençlerden çektiğimiz nedir yahu? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Lupara
20 saat önce, Mutlu Tekir :

Keratamı satayım diyorum, ama beni kurtarıyor kendisine daha da çok bağlıyor. 

Bayram için gece yolculuklarını tercih ediyorum hep sakin olması ve 3. kişiler nedeniyle kaza riskinin en aza inmesi nedeniyle. Fakat hayvanlar sorun oluyor bu sefer de. Yola çıktıktan 30 dk sonra şehirlerarası duble yolda yolun tam ortasında köpük eceli susamış gibi durmuş bir şeye bakıyor. Köpeği son anda görmemle zavallının araca bakıp donakalması bir oldu zaten. Hızım 90. Ani fren yapıp direksiyonu sola kırdım, aracı 1 metre sola alıp direksiyonu sağa kırıp aracı düzelttim. Aracın arkası biraz atınca hafif direksiyonu sola kırıp düzelttim aynı hatta kalmasını sağladım aracın. Tam bir geyik testi oldu.  Lastik ve jantı 16" e büyütmenin de faydasını hissettim. Bu olay sonrasında aracın arka koltuğunda hiçbir şeyin kalmadığını görmüş oldum.  Lastiklere, aracın dinamiğine, frenlerine bir kez daha hayran kaldım. Fakat nedense bu frenleme performansı şehiriçi tozlu yollarda göremiyorum, abs sık devreye giriyor. Fakat şehirlerarası yollarda abs devreye girmiyor. Bu şehiriçi yolların temizliğine belediyeler daha dikkat etmeli. Herkese sıkıntısız, risksiz, güzel yolculuklar ve hayırlı bayramlar dilerim.

Mehmet abi, bu arada benim bu konu google da aratınca çıkmıyor nedense, google aramalarında çıkması için ne yapılabilir?

Geçmiş olsun. Benzer bir testi ben de yapmıştım.

Ayrıca aracını satma kesinlikle.

Ben sattım bir iki konuda pişman oldum. Muhtemelen uygun bir şey denk gelirse tekrar alacağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade

Geçmiş olsun, Mutlu kardeşim. Ülke trafiği her yönüyle çok riskli, çok dikkat gerektiriyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir
06.06.2019 at 14:18, Mutlu Tekir :

Mehmet abi, bu arada benim bu konu google da aratınca çıkmıyor nedense, google aramalarında çıkması için ne yapılabilir?

geçmiş olsun mutlucum. bu konu otomobillerimiz adlı üyeler özel bölüme açılmış zamanında. üye olmayanların da görebileceği mazda 3 bölümüne taşıyalım, google'ın indekslemesi fazla sürmez zannedersem.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar

Geçmiş olsun Mutlu. Gece yolculuğunu bende benzer nedenlerle tercih ederdim fakat yaşlandıkça uyku basar oldu. Amcalaşmamak için gece çıkmıyorum artık:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Köpekli videom. 

 

 

Sevinirim Mehmet abi. 

Herkese teşekkürler. 

07.06.2019 at 10:19, Lupara :

Geçmiş olsun. Benzer bir testi ben de yapmıştım.

Ayrıca aracını satma kesinlikle.

Ben sattım bir iki konuda pişman oldum. Muhtemelen uygun bir şey denk gelirse tekrar alacağım.

Aynen öyle abi satarsam makyajlı Bn kasa dizele bilenirim. Çok iyi yapmışlar aracı dün inceledim ayaküstü. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Aracımı lüks segmente çıkarmaya devam ediyorum.
Diz pedleriyle uzun yolda dizlerim daha rahat edecek.
https://tr.aliexpress.com/item/32943969568.html


Ben aldığımda 7 dolardı, şansıma bak. Şimdi 5 dolara düşmüş. 28 tl den sağ sol birlikte 56 tl ye geliyor. 70 tl civarına aldım 11 tl vergi ödedim.

Sol taraf güzel oldu ama sağ taraf nasıl uydurulabilir? Dizim o kıvrılan yerdeki sert plastiğe değmesinden ve uzun yolda ağrımasından şikayetçiydim. Şimdiki haliyle rahat gibi ama görünüş biraz sıkıntılı gibi.


 

67512117_10157449436828256_2529126753931100160_n.jpg

67562974_10157449436523256_510036896932429824_o.jpg

67138009_10157449435848256_3235331965666197504_o.jpg

67245173_10157449435333256_1619442750673911808_o.jpg

67237015_10157449435043256_8406303673281413120_o.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Yarın Mazda maceramın sonuna geleceğim kısmetse. 

Yeni araç arayışında Mazda sonrası araç beğenmek zor oluyor. Bütçe 85-90 arası. Peugeot 308 1.6 Bluehdi EAT6 Active 45-55bin km. arasında bütçeyi biraz zorlayıp 95 e çıkarak bulabiliyorum. 17-30 bin km. arasında 2015-2016 makyajlı kasa Auris 1.6 multidrive s bulunabiliyor. Öte yandan 2013 sonrası makyajlı kasa Astra j 1.4T sport 20-30 bin km aralığında bulunabiliyor. Hepsi otomatik bu arada. Ne düşünürsünüz? Astra'ya 2. eli, motor gücü ve yalıtımı nedeniyle daha yakın gibiyim. 2014 Mazda 3 bakayım diyorum fiyatlar aşırı fazla, bütçem dahilinde olanların da km.leri yüksek. Uzun süre binici olduğumdan km. nin mümkün olduğu kadar düşük olmasını istiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ozgur35

Pejonun dıreksıyon küçük Aurıs uzun yolda çok arkası sekiyor,  mide bulandırıyor 200km zor gıttık 4 kişi

Bence Seat Leon Fr manuel vıtes al. Arkadasta var cok kullandım on numara araba F30 320d  den bıle hızlı denedık şok olduk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
1 dakika önce, ozgur35 :

pejonun dıreksıyon kucuk Aurıs uzun yolda cok sekiyor arkası mide bulandırıyor 200km zor gıttık 4 kişi

Bence Seat Leon Fr manuel vıtes al. Arkadasta var cok kullandım on numara araba F30 320d  den bıle hızlı denedık şok olduk

Otomatik zorunlu. Yoksa gönül fr daydı.

Peugeot'un direksioyn küçük olsun nolcak. Genel olarak soruyorum. :D Bir direksiyon yüzünden araba silinmez ya.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ozgur35
Bir saat önce, Mutlu Tekir :

Otomatik zorunlu. Yoksa gönül fr daydı.

Peugeot'un direksioyn küçük olsun nolcak. Genel olarak soruyorum. :D Bir direksiyon yüzünden araba silinmez ya.

Direksıyon kücuk uzun yolda yorar Neden dıcen Çünku ben sol dırseğimi kapının ordakı kolluğa koyarken sol elım dıreksıyona yetısıyor dıreksıyonu tutuyorum Sağ dırsegımde kolcaga dayalı. Pejo da dıreksıyon çapı küçük oldugu ıcın sol dırsegım kapı kolçagındayken sol elım dıreksıyona yetısmıyor  Direksıyonu tutamıyorum  Uzun yolda yorar

Sol dırseği kapı kolçagına koyunca sol el dıreksıyona yetısmıyor Pejoda Yanı sol dirsek hep havada kalcak

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak
14 dakika önce, Mutlu Tekir :

Yarın Mazda maceramın sonuna geleceğim kısmetse. 

Yeni araç arayışında Mazda sonrası araç beğenmek zor oluyor. Bütçe 85-90 arası. Peugeot 308 1.6 Bluehdi EAT6 Active 45-55bin km. arasında bütçeyi biraz zorlayıp 95 e çıkarak bulabiliyorum. 17-30 bin km. arasında 2015-2016 makyajlı kasa Auris 1.6 multidrive s bulunabiliyor. Öte yandan 2013 sonrası makyajlı kasa Astra j 1.4T sport 20-30 bin km aralığında bulunabiliyor. Hepsi otomatik bu arada. Ne düşünürsünüz? Astra'ya 2. eli, motor gücü ve yalıtımı nedeniyle daha yakın gibiyim. 2014 Mazda 3 bakayım diyorum fiyatlar aşırı fazla, bütçem dahilinde olanların da km.leri yüksek. Uzun süre binici olduğumdan km. nin mümkün olduğu kadar düşük olmasını istiyorum.

Hayırlısı olsun Mutlu, umarım gönlüne göre bir araç bulursun ve bir gün en güzelinden bir Mazda'ya tekrar binersin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...