Jump to content

Mazda 3 Lastik Tavsiyesi


Hidoretti
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bu konuda çok farklı tercihler çıkabilir ortaya.

Mesele sizin sürüş keyfiniz ve güvenlik tercihleriniz.

Ben aracımda yokohama bluearth kullanıyorum.

Biraz sert ama yol tutuş ve frenleme harika.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İtalya üretimi 2014 ün 5.haftası.  Euromaster bayii sahibinin jettada da aynı lastik vardı. Tavsiye etti.

Tabi,  doğal olarak beklentiye göre farklı tercihler olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

biliyorum bu konu hakkında konuşuldu fakat en son kullanıcılardan kararım için yardım bekliyorum michelin primacy 3 mü goodyear EfficientGrip mi ikisinide 200 liraya buldum hatta goodyear biraz daha ucuz sizce hangisi?

goodyear efficent performance kullanıyoruz, ofiste 5 araç, ford, mazda, toyota, kia. herkes memnun

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ses olarak Toyo ile GoodYear veya Michelin arasinda hicbir fark yok , aracin ustunde gelen Toyo J48 ' in 68 Db ses orani var , baktiginiz zaman GY EGP 'de M P3' de ayni oranlarda ses aliyor hatta M P3 daha sesli. Fakat yumusaklik konusunda Michelin en yumusaklari Toyo biraz sert

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Toyo 68 DB mi? yalan külliyen yalan :D

Goodyear'ın kışlık lastiklerini taktığımda araç resmen sessizleşiyor. Bu kadar ses çıkaran başka bir lastik kullanmadım desem yeridir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Toyo 68 DB mi? yalan külliyen yalan :D

Goodyear'ın kışlık lastiklerini taktığımda araç resmen sessizleşiyor. Bu kadar ses çıkaran başka bir lastik kullanmadım desem yeridir.

toyo nun kendi sitesinin yalan soyleyecek hali yok ya :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda3 benzinli ilk aldığımda bakmıştım. Bence afaki bir değer. Farklı bir lastik kullandığında anlarsın.

Eski kasa (2006) mazda3' ( yokohama c drive2-  72 db) den yeni kasaya bindim bu ne kadar sesli bir araç dedim ve çok memnuniyetsiz biniyordum taki kışlık lastikleri takana kadar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

parası da 10 numara :D 600 TL bir lastik olur mu?

Nokian Hakkapeliitta R2 almak lazım ama 2400 TL tutuyor :)

:D Hocam adamlar yapmış hakkını istiyorlar fiyatlar gayet uygun  :2funny:

Hakkapelita 8 e hastayım mesela. Soğuk havanın şiddetine göre diş çıkıyor lastikten, dostum bu adamlar bi manyak  :2funny:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Almak icinde manyak olmak lazim :D 

2400 eder mi lastik kışa kadar dusuneyim ben :D bakarsin bi manyaklik yaparim ustad :D

Ben 2400 olan değil ama michelinden toplamda 300 tl fazla olmasına rağmen nokian alıp manyaklık yaptım, ama pişman değilim bir daha olsa yine yaparım  ;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kaca aldin hocam bide hangi versiyonu? Ben simdiden arastirmaya basladim uygun buldugum an kislik 4 tane alcam.

Arkadan  itiş olan araçlar içi WR G2 - WR A3, önden çekiş olan araçlar için WR D3 - W+ tercih etmek lazım. Ben WR D3 ü Michelin Alpin e tercih etmiştim ki zaten bundan sonra kışlık lastikte Nokian dan başka bir şey kullanmam. Uzun süren pazarlıklar sonucu 375 olan fiyatı 350 ye bağlamıştım ve takımını 1400 tl ye almıştım. Ammaa lastik yanii  ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bayi bulmak zor Nokian için. Her yerde zebille yok maalesef. Bayi yardımcı olur sanırsam tercihlerin konusunda. Çok bir ucuzlama olacağını sanmam. Ebatı az daha dar olunca kış için daha iyi olur diyorlar da ben orjinal ebattan hiç vazgeçmedim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

×
×
  • Yeni Oluştur...