Jump to content
UtkuSaray

2.Nesil Mazda 3 16" Jantı 17" Janta Çeviren Var mı ?

Tavsiye Edilen Mesajlar

UtkuSaray

Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.

Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.

Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan

İlk aklıma gelen isim @S.Halilduru var. Bayağı bir zamandır kullanıyor kendisi. Etiketlendiğini gördüğünde yazar kendisi.

Şu konulara da bir göz atabilirsin.

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İsot

Bu denli olumsuz etki yapmaz .en büyük sorun yanak küçüleceği için konfor kaybı ( süspansiyon) olacaktır . Artısı görüntü ve yol tutuşu . Ses olayı lastiğin büyümesiyle paralel değildir , kalite ve desene bağlıdır .


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina

şahsen tavsiye etmem ama tercih meselesi. ben jant degisikligi degil de %3 civari farkeden bi ebat degisikligine gitmistim mazda2'de. konforda farketmişti.  orjinal 185 55 15 olan lastikleri 185 60 15 ile degismiştim. 

orjinal ebatlar sonrası yanak ne kadar inceliyor vs buradan bi bakın derim. 

http://kolayoto.com/lastik-uzmani/lastik-olcusu-hesaplama.html

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G

Çok büyük değişiklik olmaz.Direksiyon hafif sertleşir, tepkiler artar, virajda yana yatma az da olsa azalır. Araç biraz daha dinamik olur kısacası. 

Aklınıza soru işareti takılmasın sonuçta fabrika çıkış mirai donanımda 17 jant var. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
UtkuSaray

İşin aslı gelen olumsuz tepkiler arasında fabrika bu araba için onu üretmiş değiştirirsen balans tutmaz çok verimsiz olur vb. dedikleri için şüpheye düştüm. Ancak küçük farklılıklar olursa çok fazla üzerinde durmam değiştirmemek için 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Küçük farklılıklar olacaktır. @M.E.G in dediği gibi zaten halihazırda orijinal donanımda 17" ile üretilen 2. nesil mevcut. Gayet tabi yapılabilir. Ben olsam direk orijinal mazda jantı bakarım. İkinci elde bulunabilir diye düşünüyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
UtkuSaray

Daha önce diğer konu başlıklarında belirtmiştim aracıma kırmızı mat kaplama yapmayı düşünüyorum. O yüzden de siyah bir jant daha gösterişli duracağını düşünüyorum @zoptrik

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
S.Halilduru
30.06.2017 at 15:48, UtkuSaray :

Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.

Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.

Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

Ben 15" den 17" e yükselttim. Haliyle biraz sertleşme, konfor kaybı hissettim. 16-17" aracı için daha az olur tabi.  Ben üzerinde standart 17" gelen ebatları tercih ettim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

farkı yaratacak olan lastiğin ebadıdır. toplam çap değişmez %3 lerde kalırsa avantajları olur virajda frende

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
UtkuSaray

Yapılan bilgilendirme için teşekkür ederim. O halde yakın zaman da 17'' le piyasa da olacağım diye düşünüyorum :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Cihat
      Yazan: Cihat
      Arkadaşlar herkese merhaba. Mazda 3 2015 soul paket aracımın jant ebatlarını küçültmek istiyorum. Aracımda 18 inç siyah oxigidin jant mevcut 16 inç yapmak istiyorum. Takas düşünen arkadaşlar varsa ve ya satın almak isteyenler olursa yardımcı olurum. 
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • Ali Furkan İpek
      Yazan: Ali Furkan İpek
      Merhaba arkadaşlar geçenlerde yaz lastiklerimi değiştirdim mıchelin. 
      Titreme oluyordu araçta 110 km hızdan sonra, lastikçiye gitmek uzaktı bende mazda avrupayı anlattım sağolsunlar yaparız dediler 100 tl fiyat verdiler . Bende biraz güzellik yapsanız güzel olur gibisinden konuşunca aracı teslim alınca ücret ödetmediler. 
      Ve servisten sonra aracım gene 110 km hızdan sonra titremeye baslıyor. Bundaki sıkıntı nedir bilgilendirirseniz sevinirim. 
      2 defa balans yaptırdım.. Olmuyor..

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...