Jump to content

Mazda 3 Lastik Tavsiyesi


Hidoretti
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Lastik kararı çok zor işmiş primacy 3  Goodyear Effecient Grip Performance bunlar dikkatimi çekti ama yokohama c.drive serisini lastikçi öve öve bitiremedi mercedeslerin fabrika çıkış lastiğiymiş etiket değerlerine baktım c.c almış şaşırdım kaldım bu ay sonunana kadar karar vermek lazım.

Bende bu etiket değerlerine bakarak 8 ay önce kadar Falken almıştım. Şuana kadar hiçbir sorunum veya şikayetim olmadı ama hep aklıma takılıyor.

Bütün lastiklerin testlerini tek bir bağımsız firma mı yapıyor?

Bu etiket değerlerine göre lastik seçmek ne kadar doğru? Bu değerlere ne kadar güvenebiliriz? 

Etiket üzerinde ki değerleri doğru kabul etsek bile acaba lastik kaç km (veya yıl) bu değerleri koruyacak? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun Ali Bey.... Güzel tercih. Islak zemin performansı ve sessizliği çok iyi. Kazasız belasız binersin inşallah...

Teşekkürler :D Yardımlarınızdan dolayı size teşekkürlerimizi borç biliriz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

90.yıl guzuma fabrikasyon olan 205 50 17 ler çıkarılıp Continental conti sport contact 5 225 45 17 takılıyor yarın.Eski lastikler 25.000 km de ama yıldan dolayı değiştiriyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün sonunda Goodyear Effecient Grip Performance lastiklerini taktırmış bulunmaktayım. Çok büyük bir testim olmadı uzun km yapamadığımdan fakat yol sesi kesildi :)

 

Bende aracıma Goodyear Effecient Grip Performance taktırmak istiyorum. Kısa bir zaman oldu ama tavsiye eder misin?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben memnunum sert süspansiyona sahip mazda3' leri biraz da olsun yumuşatıyor. Ayrıca yol sesinde azalma olduğunu belirmek isterim. Ben almadan önce Mustafanın tavsiyesi ve yapılan testlere bakarak aldım şimdilik güzel. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben memnunum sert süspansiyona sahip mazda3' leri biraz da olsun yumuşatıyor. Ayrıca yol sesinde azalma olduğunu belirmek isterim. Ben almadan önce Mustafanın tavsiyesi ve yapılan testlere bakarak aldım şimdilik güzel. :)

3 gün önce mazda 3 aldım.Uzerınde Goodyear Effecient Grip Performance lastik var ve berbat durumdalar.2013 tarihli diş derinlikleri fena değil ama ama yanaklar ve diş araları catlaklarla dolu.Belki hatalı kullanımdan dolayı olmuştur bilemiyorum.Bugün değiştirmeyi düşünüyorum.Tercihim bridgstone yada michelin.İnşallah sizin lastiklerinizde kısa zamanda bu hale gelmez.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lastik kullanım ile alakalı ve bir ömrü vardır. Kullanan kişi yumuşak lastik nasıl kullanılır bilmiyorsa yol şartlarımızda direk sert lastik almasında fayda var. Michelinde de aşınma çok fazla olduğunu ileten kullanıcılar mevcut olduğunu hatırlatayım bridgstone ise bundan önce kullandığım lastik oldukça sert konforu alıyor. Fakat benim tavsiyem mazda3 kullananlar biraz konfor istiyorsa yalıtım olmadığından yol sesi de az alsın derse yumuşak lastik alsın.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende m3 üme barum marka lastik aldım continantel uretiyormus yaklaşık 2 ay oldu çok memnunum birde bizim burada her yer parke tas ona rağmen konforda sikinti yok..tavsiye ederim..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Michelin Primacy 3 kullanan var mı, varsa tavsiye eder mi?

Michelin primacy 3 geçen hafta aldım gayet güzel sessiz yumuşak 110 km hizla su birikintisine girdim banamisin demedi.çukurlarda biraz dikkat edilmesi lazım diyorlar ama bugüne kadar yaklaşık 16 yıldır Michelinden başka lastik kullanmadım çok sert çukurlarada girdiğim oldu dağ tepe av peşinde de gittik hiç sıkıntı yaşamadım karar senin
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

İşten, güçten, yoğunluktan ancak fırsat bulabilip. Kışlık lastikleri söktürerek, yazlık lastiklere geçtim. Eski yazlık lastiklerim Michelin Primacy 3'tü. Ömrünü tamamlamaya yakın olduğu için, yeniden takmadım. Yine aynı Michelin Primacy 3 lastikten satın alarak taktırdım. 

 

Ve şükürler olsun ki, kışlık lastiğin o eziyetinden kurtuldum. Sessizliği özlemişim... :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Merhaba,

 

Yaz lastiği için aşağıdaki seçeneklerden hangisini seçmem iyi olur sizce? (artıları eksileri ne olur)

 

Michelin primacy 3 = 200 TL

Michelin energy saver = 200 TL

Brigestone Turzana T001 = 170 TL

Goodyear Erişim Performansı: 165 TL

 

Bir de bu fiyatlardan daha uygun alabileceğim bir yer var mı tavsiye edeceğiniz lastiği?

 

Yer: İstanbul

 

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hiç düşünmeden gözüm kapalı Michelin Primacy 3 derim. Toyo lastiklerimden sonra Primacy 3 aldım. Oh bee dünya varmış dedim. Islak zemin performansı, kışlık lastiklerim kat ve kat üstün bir lastik. Toyo'lardan sonra çok daha sessiz bir lastik. Yol tutuşu, ani frenlemelerde ki performansı çok çok iyi.

 

2 Yılın sonunda eskittim (Km'den ötürü). Yine hiç maceraya atılmadan gidip tekrar Michelin Primacy 3 lastik aldım. O kadar köy yollarında kullanıyorum. Yollar oldukça bozuk ve çukurlu. Ne bir balon yaptı, ne bir balansı bozuldu. 

 

İşin özü tavsiye ederim kesinlikle.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

×
×
  • Yeni Oluştur...