mursel_balci

91 Mazda 626 Manuel jikleyi otomatik jikleye çevirme

Merhaba Arkadaşlar.

Aklımdaki projelerden birisini daha bitirdim. Biraz uğraştırıcı bir süreç oldu ama sonuç olarak tam istediğim şekilde sonuçlandı diyebilirim.

 

Bizim araçlarda normalde manuel jikle var. aracı çalıştırınca içerden kolu çekeriz ve çekil halde kalır. araç ısınınca da geri atar. ısınmasını emme manifoldundaki müşürden anlıyor. çekili kalması ise jikle kolunun hemen arkasında bir elektrikli bir mıknatıs bulunuyor. kontak açıkken ve motor soğukken burası aktif hale gelip teli sıkıştırıyor. müşürden gelen sinyalle motorun ısındığını anlayıp mıknatısa giden elektrik kesilincede kendiliğinden geri atıyor.

 

Ben öncelikle bir tane marş otomatiği bağlayıp jigleden sinyal alarak çalışmasını sağladım. motor soğukken marş otomatiği jikleyi çekiyor. ısınınca bırakıyordu. tüm sistemi kurduktan sonra farkettimki marş otomatiği çekili kaldığı zaman çok fazla ısınıyor. yaptığım ölçümlerde 2 dakika içinde dumanlar çıkmaya başladı. bende doğal olarak söktüm.

 

ikinci olarak far yükseklik ayar motoruyla bu işi halletmeye çalıştım. şöyleki iki tane svich koyarak far yükseklik motorunun açık kapalı halde durmasını sağladım. amacım bununla jikleyi çektirmekti. yine tüm bağlantılarını yaptım. ama bunun çekme miktarı çok hoşuma gitmemişti. yani yazın idare etse bile kışın yeterli gelmezdi. ayrıca ben bu motoru aracın gövdesine bağlamıştım. motor hareket halinde ileri geri bir miktar oynayacağı için de etkilenecekti. bu sebeplerden bu sistemi de söktüm.

 

Üçüncü yaptığım sistem ise tam istediğim şekilde sonuçlandı diyebilirim. elimde bir tane otomatik katlanır ayna vardı. bunun iç kısmını karbüratörün vidalarına taktığım iki ayak ile araca sabitledim. bir tane röle yardımıyla jikle müşüründen sinyal alıp jikleyi çektirdim. sonuç olarak isteğidim miktarda çekti ve motora bağlantı yaptığım için de motorun ileri geri salınımından da etkilenmeyecek bir sistem oldu.

 

Şu anda araca binince jikleyle hiç işim olmuyor. araç soğuksa jikleyi otomatik çekiyor ısınınca geri bırakıyor. eğer istersem içerden jikle kolu da çalışıyor tabi ama kullanmaya gerek kalmıyor. yaz için ayarladım. kış için biraz daha fazla çektireceğim bunun için de çekme payı mevcut.

 

bu resimler marş motoruyla yaptığım ilk çalışmaya ait.

 

 

 

 

bunlar ise far yükseklik ayarıyla yaptığım ikinci çalışmaya ait

 

 

bunlar ise son yaptığım otomatik katlanır dikiz aynası motoruyla yaptığım çalışmaya ait

 

 

Oziyal, mustair, oguzhan89 ve 2 diğer kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yine döktürmüşsün mürsel kardes eline emeğine sağlık

mursel_balci bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eline emeğine sağlık usta.

mursel_balci bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok başarılı.. Motor hiç sırıtmamış kaputun içinde.

mursel_balci bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Harikasin mürsel abi eline emeğine sağlık

mursel_balci bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Emeğine sağlık mürsel arkadaşım takipteyiz

mursel_balci bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkürler arkadaşlar. sistem gerçekten güzel bir şekilde çalışıyor. alışkanlık olmuş aracı çalıştırınca elim jikleye doğru gidiyor bazen. :)

NoooFearrrr bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Mürsel usta kafama bişey takıldı;  nasıl olduda 1991 model C segmenti olan bizim arabalarda cikle otomatik ken bir üst sınıf 626 da manuel olarak bırakılmış.???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bizim araçların motorları eski teknoloji yani normalde bu motorun yurtdışında enjeksiyonlusu hatta turbolusu bile var ama türkiyeye getirdikleri model motor olarak en kötüsü diyebilirim. niye böyle tercih etmişler o konuda bilgim yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Karbüratör le alakali bu is tofasin fordun renonun da bazilari elektirikli bazilari manuel hatta piyasada suyun derecesine göre çalışanlar bile var elektirikli karbüratörü 626 ya takmamalari cok enteresan olmuş açıkçası ben manuelden memnunum 1.5 devire ayarlayıp isindiktan sonra itiyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mürsel hocam olayı aşmışsın yine

mursel_balci bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.