Jump to content

Bi-Xenon Farda Gündüz Selektör Yapmak


Devrim Babacan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Belki enteresan bir konu açtım, ama bu Power modeldeki bixenon far beni tribe soktu.

 

Önceki aracım Clio3'ün (yine mi?!) standart farlarını çıkarıp, Çin malı uyduruk angel farlardan taktırmıştım. Mercek kalitesi yerlerde tabii, ışık dağılımı falan hikaye idi. Fakat sinyalleri ta 500 metre ilerde yukarıdaki büyük yol levhalarını aydınlatacak, uzun parabolik farları ise önümdekinin veya karşımdan gelenin canını sıkıp küfür yiyebileceğim kadar "ayarsız" idi.

 

Şimdi öyle bir far ile gündüzleri önümdeki araca seletör yapmak şahane idi. Sürücü anında tepki veriyordu. Mazda3 Power'ımızın narin bixenon farının uzunları (testte And Bey'in dediği gibi) "kısadan hallice" olduğu için çok etkili olmadığını düşünüyorum ki asıl konu bu değil.

 

Genelde iki tık yaparak selektör yaparım, yani çift yakarım. Xenon farlarda böyle hareketler doğru mudur? İlk çalıştırmada sarımsı yanıyor ve hemen beyaza dönüyor. Ben iki hareket (hatta tek yakıp-söndürme bile) yapınca uzun vadede Xenon sistemine bir zararı olabilir mi bu hareketin?

 

Siz gündüzleri selektör yapıyor musunuz?

 

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Farlarınız açık olmadığında bi-xenon sisteminden ayrı bir merceğin kullanıldığını okumuştum. Neticede bizim gibi 2 - 3 kere art arda selektör yapan insanlar tüm dünyada mevcuttur. Ben sıkıntı yaratmayacağı kanaatindeyim.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bi-xenon farda selektör yaparken ek bir far yanmıyor da sanki mercek oynuyor diye biliyorum yanılıyor muyum ?

 

Böyle ise sadece mercek oynamış olur ve zararı olmaz diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bi-xenon farda selektör yaparken ek bir far yanmıyor da sanki mercek oynuyor diye biliyorum yanılıyor muyum ?

Böyle ise sadece mercek oynamış olur ve zararı olmaz diye düşünüyorum.

Farlarımız açıkken perde hareket ediyor, selektör yaptığımızda. Sorun gündüz selektörün çalışma mantığı
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ok, şimdi anlaşıldı ;) Forumlarda bi-xenon da farlar kapalı iken yapılan selektörde halojen bir ampul kullanıldığı yazıyor. İlk çalıştırmadaki sarı ışığı bu açıklayabilir mi ?

 

The answer is that all bi-xenon headlamps retain a halogen high beam for flashing. Otherwise, it's rather difficult to get the message across, as veyr few will know the difference between bi-xenon highs and a misaimed headlamp.

 

flash to pass = halogen high

high beam = xenon shield or piggy back bulb on

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

başkan ,  o mesaj eskidir..  artık  bixenonlar  hızlı çakabilsin diye,   balastlar  ampullere yaklaştırıldı..     halojenler iptal oldu.

 

farlar açıken  sellektör yaptığınızda  perde aşağıya iniyor.

farlar kapalı iken sellektör yaptığınızda,   farlar hızlıca yanıyor.. ve perde aşağı iniyor..  

 

her sellektör yaptığımızda farlarımız da açılıp kapanıyor.. ve xenonlar  halojenler gibi sabit akımla çalışmıyor. zaten ilk başlangıç gerilimi çok yüksek. 20kv  idi sanırım.    akım da başta yüksek , sonra azalıyor.  

 

bu farlar kapalı iken sellektör işlemi  balast ve ampullerin  ömründen  bir gıdım çalıyordur  bence. sonuçta  bir şeyin ömrü kullanıldığı kadardır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aşağıdaki videoda bi-xenonun nasıl çalıştığı anlatılmış. Arka arkaya selektör yapmanın ampul ömrünü azaltmaktan başka bir sıkıntısı yoktur bence.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bencede zararı yok. Bu tarzda olan bir sürü araç var ve hepsi defalarca test edilerek, düşünülerek üretimiş, uygulanmıştır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cevaplar ve fikirler için çok teşekküler beyler.

 

...ve xenonlar  halojenler gibi sabit akımla çalışmıyor. zaten ilk başlangıç gerilimi çok yüksek. 20kv  idi sanırım.    akım da başta yüksek , sonra azalıyor.  

 

bu farlar kapalı iken sellektör işlemi  balast ve ampullerin  ömründen  bir gıdım çalıyordur  bence. sonuçta  bir şeyin ömrü kullanıldığı kadardır

Tabii, illâ ki bir ömürden yeme durumu oluyordur. Aklımdakileri siz yazmışsınız elektrik yükü olarak. İşte o ilk yüksek gerilim falan - ne bileyim, sürekli böyle selektör yapa yapa bir gün arıza verir mi? Ve ustaya götürünce "Hoca sen ne yaptın, Xenon far öyle kullanılır mı?" der mi acaba diye konuyu açmıştım. :)

 

Neyse. Genel fikir, bunun bir zararının olmayacağı (veya olmayabileceği) yönünde, ama yine de çok fazla kullanmamaya çalışsam iyi olur belki.

 

Çok teşekkürler tekrar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Far ampülü garanti dışı değil mi foti?

servis garantiye girer diyor :) en iyi servis Muğla'da dip not olarak belirteyim [emoji1]

Ayrıca orjinal bixenon bozulmaz da diyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Far ampülü garanti dışı değil mi foti?

Ampül hiç sıkıntı değil, hani eğer arızalanacak olan ampülse. Değiştiririm seve seve, ama hani balast falan vb. parçalar sıkıntıya girmesin de. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ampül hiç sıkıntı değil, hani eğer arızalanacak olan ampülse. Değiştiririm seve seve, ama hani balast falan vb. parçalar sıkıntıya girmesin de. :)

hic bir şey olmaz çak gözlerine :) servisten onayı aldık [emoji12]
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...